Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAD T743v2 vs Marantz sr4600

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon AVR-1601 (Surroundförstärkare) 1 7,17 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 135 (Surroundförstärkare) 1 8,24 (24) Inga priser
Harman Kardon AVR 235 (Surroundförstärkare) 1 8,81 (56) Inga priser
NAD T743v2 (Surroundförstärkare) 1 8,38 (25) Inga priser
Yamaha RX-V657 (Surroundförstärkare) 3 8,69 (48) Inga priser
Denon AVR-1906 (Surroundförstärkare) 1 8,13 (14) Inga priser
Marantz SR4600 (Surroundförstärkare) 1 9 (43) Inga priser
57 relaterade trådar
Varför inte Bose? (72 inlägg) 3 år sedan
Marantz-klubben! för oss med känsla för kvalité (393 inlägg) 3 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 9 år sedan
Yamaha RX-V657 (2 inlägg) 9 år sedan
Yamaha rx-v657 - zone 2 alltid aktiv? (1 inlägg) 10 år sedan
HDMI in i TV, Optisk ut, surround? (4 inlägg) 11 år sedan
Fråga om yamaha-rx-v657 (1 inlägg) 11 år sedan
Yamaha-klubben (160 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V657 startar inte (2 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Nad T7x3 recivers * (654 inlägg) 12 år sedan
Hjälp med Yamaha RXV657 + NS555 (3 inlägg) 12 år sedan
Problem med H/K AVR-235 (11 inlägg) 12 år sedan
Hur högt spelar ni? (403 inlägg) 14 år sedan
Uppköp eller nedköp? (16 inlägg) 14 år sedan
problem med yamaha rx-v 657 (0 inlägg) 14 år sedan
Marantz 4600 (24 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-1706/1906 (31 inlägg) 15 år sedan
Yamaha´s nya recivers 757, 657 , 557 (341 inlägg) 15 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 15 år sedan
Sherwood RD-7500 vs Yamaha 657 vs Sony DG700 (89 inlägg) 16 år sedan
Hörlurar med en Marantz sr4600 (1 inlägg) 16 år sedan
HK AVR-235 - byter källa av sig själv! (0 inlägg) 16 år sedan
B&W DM683, HTM62... Förstärkare? (90 inlägg) 16 år sedan
Surround Receiver + Slutsteg (5 inlägg) 16 år sedan
H/K avr 135 eller Sherwood rd-7500 (2 inlägg) 17 år sedan
Yamaha RX-V657 - ingen meny via komponent? (7 inlägg) 17 år sedan
Yamaha RX-V559 Eller Pioneer VSX-916-S (9 inlägg) 17 år sedan
Yamaha RX-V459 eller Sony STR-DG700 (14 inlägg) 17 år sedan
HJÄLP (6 inlägg) 17 år sedan
Marantz SR-4001 eller Pioneer VSX-1016V (33 inlägg) 17 år sedan
NAD T743 (v2) kartong (0 inlägg) 17 år sedan
Justera in Sub-nivåer (2 inlägg) 17 år sedan
Yamaha RX-V657/659 (7 inlägg) 17 år sedan
Sherwood RD-7500 eller Yamaha RX-V657 (6 inlägg) 17 år sedan
justera volym på högtalare 1 eller 2 (6 inlägg) 17 år sedan
Val av Surroundförstärkare! (5 inlägg) 17 år sedan
Hur biampar man en sr4600? (17 inlägg) 17 år sedan
HK AVR235 eller 240 eller 335? (12 inlägg) 17 år sedan
Yamaha RX-V657 för 2494:- ink frakt (136 inlägg) 17 år sedan
hur ska jag fixa detta? (2 inlägg) 17 år sedan
Yamaha RX-V459 eller H/K AVR 235 ? (23 inlägg) 17 år sedan
Denon 2105 (130 inlägg) 17 år sedan
Dax för en reciver.. (1 inlägg) 17 år sedan
PHILIPS PLASMA BRILLIANCE 42# BDH4222V (7 inlägg) 17 år sedan
Marantz Sr4400 vs sr4500 (6 inlägg) 18 år sedan
Reciver max 4800:- (55 inlägg) 18 år sedan
Hjälp med val av hemmabiosystem (9 inlägg) 18 år sedan
Yamaha rx-v657 vs Marantz sr4600 (36 inlägg) 18 år sedan
Surround reciever till Cerwin Vega V10F? (13 inlägg) 18 år sedan
Funkar detta bra ihop? (3 inlägg) 18 år sedan
Styra TVn med Yamaha RX-V657 fjärren (9 inlägg) 18 år sedan
Marantz SR 4600/5600 (17 inlägg) 18 år sedan
H/K AVR 140 eller AVR 235? (12 inlägg) 18 år sedan
Förslag på högtalare till Harman Kardon Avr 235 (5 inlägg) 18 år sedan
Marantz SR4600 (4 inlägg) 18 år sedan
Vilka kablar? (2 inlägg) 18 år sedan
Harman Kardon AVR-235 (7 inlägg) 18 år sedan

#1

Postad 28 februari 2006 - 15:03

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Hej!
Min gamla Denon avr-1601 sa sponk igår och jag tror inte den går att laga (garantin slut). Så nu letar jag en ny receiver i prisklassen 3-4000. Funderar mellan NAD T743v2 och Marantz SR4600 änsålänge, men det finns kanske fler liknande.

Jag bryr mig inte så mycket om funktioner, jag kan knappt placera 5 högtalare rätt, vad ska jag då med 7 till osv. Har hört att båda ska ha hyffsat med kraft och värme till skillnad från denon som mer satsar på detaljrikedom. Jag har B&W DM602 s2 som frontar (ganska stora stativare) och ett rätt litet rum på 20kvm, jag kör mest stereo (musik) men ibland även 5.1 och film.

Har lite svårt att hitta recensioner om båda de där två och det är därför jag tänkte fråga här, vilken ger mest för pengarna? de kostar ju ungefär lika mycket. Finns det fler receivers i samma prisklass som kanske är ännu bättre? Har läst om nåt brusproblem NAD har, stämmer det?

tacksam för hjälp :(


just nu sitter jag med datorhögtalare för 100 spänn och torterar öronen :D

Redigerat av kusling, 28 februari 2006 - 15:12.


#2

Postad 28 februari 2006 - 15:21

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Nad 743v2 testades i Bild&Ljud hemma i höstas. Fick ingen bra kritik. Finns lite att läsa här http://www.bildochlj.../kopguiden.html

#3

Postad 01 mars 2006 - 14:45

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
hmm ok
lät lite segt...

ska nog provlyssna på den ändå, men bra att veta vad experterna tycker :huh:
ingen som hört nåt om marantz?

djungel det här, men viktigt att välja rätt ju

#4

Postad 02 mars 2006 - 02:02

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

  • 695 inlägg
  • 0
Jag hade tidigare B&W DM601 S3 som jag drev med en Marantz SR4300.
Det var iaf en bra kombination som lät bra för priset.

Nu är antagligen 602:orna lite tyngre att driva vilket talar för NAD. Efter ha provat lite olika förstärkare vet jag att redan 601:orna tjänar på en kraftigare förstärkare en Marantz SR4300.

NAD och Marantz skiljer ju lite i klang också, vad man föredrar är en smaksak men själv gillar jag starkt ljudet från Marantz maskiner.

#5

Postad 04 mars 2006 - 16:30

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Ljudtestet!

Va ute på en provlyssningsrunda idag, först på Hifiklubben sveavägen i sthlm, och sen Lars Bengtsson st:eriksplan i sthlm. Va också förbi på Best Sound Odenplan. Jag har bara lyssnat på stereo, alltså musik, och har inte tagit hänsyn till hemmabio alls. Anledningen till att jag vill ha 5.1 är för att jag trots allt kollar film en hel del och gillar det för mycket för att vara utan :)

Antalet funktioner har jag inte heller brytt mig om eftersom jag inte är intresserad av sånt. Tror Yamaha och Denon vinner på funktionssidan.


Nu är det ju bara Hifiklubben som har B&W högtalare, men jag fick rätt bra uppfattning om saker ändå. På Lars Bengtsson testade vi med några högtalare som va rätt lika, men eftersom jag lyssnade med tre olika recievers där fick jag ändå bra jämförelse. Mycket mindre provlyssningsrum där också. På Best Sound lyssnade jag på Marantzen igen, men hade inget att jämföra med där.
Jag hade med mig en egen skiva och testade alla med samma låt.

Nu är jag absolut inget hifiproffs, men det här är vad jag tyckte.


Hifiklubben:

- Nad T743v2 verkar ha bra "röj" så att säga, bra pondus och spelar med kraft. saknar lite i upplösningen. Den spelar lite mer "in your face" som försäljaren på Lars Bengtsson sa. ;)
Nu va "rummet" på Hifiklubben (deras butikslokal på sveavägen) där jag provlyssnade väldigt stort och öppet så jag tyckte inte den kom till sin fulla rätt. Jag blev rätt besviken på NAD idag faktiskt och framförallt trodde jag den skulle ha mer kraft än vad jag märkte av, men jag ska provlyssna den igen för jag tror rummet förstörde väldigt mycket.

- Denon 1906 verkar va lite som Yamaha och Marantz, lite klenare än NAD, men bättre upplösning och detaljrikedom. Kändes som om den va mycket varmare i basen än NAD. Även här kändes det som om det va en för liten förstärkare och för små högtalare för rummet. Dock hade jag ju en Denon innan så jag vet hur de låter och jag kände igen mig väldigt mycket. Jag gillar denon skarpt, men skulle gärna vilja ha lite mer ös.

På Lars Bengtsson:

- Harman/Kardon AVR235, Bäst i test enligt min åsikt, lite åt NAD hållet vad gäller kraft, men bättre detaljrikedom. Ett slags mellanting mellan Marantz/Denon och NAD. Jag tror jag kommer köpa den här, men jag ska provlyssna NAD igen, den förtjänar en andra chans. Självklart är ju AVR235 dyrare än de andra, men jag tänker satsa på lillebrorsan AVR135 tror jag...

- Marantz sr4600, har grymt bra detaljrikedom. Den kändes som den mest musikaliska hittils faktiskt. Men verkade lite tam, och det kändes som om basen fattades lite, iaf jämfört med H/K.

- Yamaha RX-V657, verkar fett bra på hemmabio, men jag tyckte den va sämst av alla på stereo lyssnande. Den saknade basen och kraften, t.o.m. marantz va markant bättre. Jag vet att Yamaha rosats i varenda test de vart med i, men jag tror de oftast vinner pga att de är så bra på hemmabio. Dock är det stor skillnad på hemmabio och musik och hemmabiotester tar ofta inte med ren stereolyssning (2 kanaler).



Stort plus till alla tre affärerna som va mycket hjälpsamma! Det är värt några hundra extra för så bra service jämfört med nätbutiker, framförallt om nåt går sönder. Iaf vad gäller den mest värdefulla prylen man äger (kommer äga) :)



EDIT: det blev en NAD T743v2 =)

Redigerat av kusling, 06 mars 2006 - 20:53.


#6

Postad 06 mars 2006 - 22:34

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0

Ljudtestet!

Va ute på en provlyssningsrunda idag, först på Hifiklubben sveavägen i sthlm, och sen Lars Bengtsson st:eriksplan i sthlm. Va också förbi på Best Sound Odenplan. Jag har bara lyssnat på stereo, alltså musik, och har inte tagit hänsyn till hemmabio alls.  Anledningen till att jag vill ha 5.1 är för att jag trots allt kollar film en hel del och gillar det för mycket för att vara utan  ;)

Antalet funktioner har jag inte heller brytt mig om eftersom jag inte är intresserad av sånt. Tror Yamaha och Denon vinner på funktionssidan.


Nu är det ju bara Hifiklubben som har B&W högtalare, men jag fick rätt bra uppfattning om saker ändå. På Lars Bengtsson testade vi med några högtalare som va rätt lika, men eftersom jag lyssnade med tre olika recievers där fick jag ändå bra jämförelse. Mycket mindre provlyssningsrum där också. På Best Sound lyssnade jag på Marantzen igen, men hade inget att jämföra med där.
Jag hade med mig en egen skiva och testade alla med samma låt.

Nu är jag absolut inget hifiproffs, men det här är vad jag tyckte.


Hifiklubben:

- Nad T743v2 verkar ha bra "röj" så att säga, bra pondus och spelar med kraft. saknar lite i upplösningen. Den spelar lite mer "in your face" som försäljaren på Lars Bengtsson sa. :P
Nu va "rummet" på Hifiklubben (deras butikslokal på sveavägen) där jag provlyssnade väldigt stort och öppet så jag tyckte inte den kom till sin fulla rätt. Jag blev rätt besviken på NAD idag faktiskt och framförallt trodde jag den skulle ha mer kraft än vad jag märkte av, men jag ska provlyssna den igen för jag tror rummet förstörde väldigt mycket.

- Denon 1906 verkar va lite som Yamaha och Marantz, lite klenare än NAD, men bättre upplösning och detaljrikedom. Kändes som om den va mycket varmare i basen än NAD. Även här kändes det som om det va en för liten förstärkare och för små högtalare för rummet. Dock hade jag ju en Denon innan så jag vet hur de låter och jag kände igen mig väldigt mycket. Jag gillar denon skarpt, men skulle gärna vilja ha lite mer ös.

På Lars Bengtsson:

- Harman/Kardon AVR235, Bäst i test enligt min åsikt, lite åt NAD hållet vad gäller kraft, men bättre detaljrikedom. Ett slags mellanting mellan Marantz/Denon och NAD. Jag tror jag kommer köpa den här, men jag ska provlyssna NAD igen, den förtjänar en andra chans. Självklart är ju AVR235 dyrare än de andra, men jag tänker satsa på lillebrorsan AVR135 tror jag...

- Marantz sr4600, har grymt bra detaljrikedom. Den kändes som den mest musikaliska hittils faktiskt. Men verkade lite tam, och det kändes som om basen fattades lite, iaf jämfört med H/K.

- Yamaha RX-V657, verkar fett bra på hemmabio, men jag tyckte den va sämst av alla på stereo lyssnande. Den saknade basen och kraften, t.o.m. marantz va markant bättre. Jag vet att Yamaha rosats i varenda test de vart med i, men jag tror de oftast vinner pga att de är så bra på hemmabio. Dock är det stor skillnad på hemmabio och musik och hemmabiotester tar ofta inte med ren stereolyssning (2 kanaler).



Stort plus till alla tre affärerna som va mycket hjälpsamma! Det är värt några hundra extra för så bra service jämfört med nätbutiker, framförallt om nåt går sönder. Iaf vad gäller den mest värdefulla prylen man äger (kommer äga) ;)



EDIT: det blev en NAD T743v2  =)

<{POST_SNAPBACK}>



hej!

Intressant att du vart runt och lyssnat, och jämfört. Kul att du gillade h/k bäst. Det är många som tycker yamahan låter blek, du är inte ensam. Borde lite yamahafolk läsa.. :D Eller hur Golf3?.. ;)

Men jag råder dig att köpa 235:an lite dyrare kanske, men du får lite mer kraft. Och det är aldrig fel. Sen sitter du där i soffan och ångrar dig att du inte köpte den lite större modellen.

lycka till!

/ante

Redigerat av Unregistered59e1f178, 06 mars 2006 - 22:40.


#7

Postad 07 mars 2006 - 09:15

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Det är många som tycker yamahan låter blek, du är inte ensam. Borde lite yamahafolk läsa.. ;)

Varför? Tror du att det finns något facit - rätt eller fel. Tråkigt med dessa omogna och enkelspåriga inlägg. Upp till var och en att bedöma. Naturligtvis är det lättare att ta till sig ett mer förförigt och "basigare" ljud för de flesta. Det är först när/om man lärt sig uppskatta detaljer som en del av oss får andra kriterier att gå efter. Upp till var och en...

#8

Postad 07 mars 2006 - 12:11

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Det blev NADen tillslut ändå... fast det va nära att jag slog till på H/K. men AVR135 verkade lite klenare än NAD, och trots att jag ville ha 235an så hade jag inte råd... student ni vet. ;)

har bara haft NADen några timmar nu, men den är jag väldigt nöjd med änsålänge ;)




Pefre du behöver nog inte bli sur, tror bara Ante ville säga att Yamaha alltid inte är bäst bara för att de vinner så många hemmabiotester. förmodligen har han säkert nån polare som är sån ;)

Redigerat av kusling, 07 mars 2006 - 14:09.


#9

Postad 07 mars 2006 - 14:58

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Det blev NADen tillslut ändå... fast det va nära att jag slog till på H/K. men AVR135 verkade lite klenare än NAD, och trots att jag ville ha 235an så hade jag inte råd... student ni vet.  :)

har bara haft NADen några timmar nu, men den är jag väldigt nöjd med änsålänge  :D

Pefre du behöver nog inte bli sur, tror bara Ante ville säga att Yamaha alltid inte är bäst bara för att de vinner så många hemmabiotester. förmodligen har han säkert nån polare som är sån :P

<{POST_SNAPBACK}>

Är bara så trött på de som gör det så enkelt för sig... rekommenderar sina egna grejor som är så otroligt mycket bättre än annat. Vad givande det blivit om alla hållit på så:
xxx är klart bäst och yyy är kass.

Näe- yyy är suvärent mycket bättre än xxx. Xxx suger...

osv, osv... Jättegivande... <_<

Sedan det här snacket om att Yamaha (alla modeller?????) är svaga. Om de nu är så svaga varför funkar de så bra i flerkanal men sämre i tvåkanal? Borde det inte vara tvärtom? :)

Får gratulera till köpet. :) Recensioner (eller hysteriskt nöjda ägare) är bara indikationer och det bästa är om man kan göra ett eget val - som du gjort.

#10

Postad 01 september 2006 - 08:25

Unregisteredf85fc994
  • Unregisteredf85fc994
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jo, jag håller med om att det är ens egna vilja och tycke som måste kännas rätt för att man skall bli nöjd med en produkt.

Vi kan ta som ett exempel när jag skulle köpa ett par golvhögtalare. Jag värt tvungen att skaffa mig ett par nya högtalare då jag flyttat till en mindre lägenhet efter separationen med flickvännen och fick inte rum med högtalarna och subben som jag hade till så jag funderade på en golvhögtalar lösning med både djup och snärtig bas för att slippa dra kablar runt hela rummet till subben som inte gick att plasera på ett nära ställe till datorn för att slippa kablar som ligger korts och tvärs.

Nåja, nu till det jag skulle berätta... Jag åkte ner och lyssnade på ett flertal märken och modeller, då jag konstaterade att det inte är dyrast som är bäst, så var det iaf. inte i mitt fall.

Lyssnade på flera B&W modeller som jag tyckte lät bra och som var lockande men prislappen var inte lika lockande som ljudet om man säger så :lol:
Det finns många modeller som låter snuskigt bra men som var för stora och sjyhöga i pris då man är arbetslös och fattig :) ... men men, jag lyssnade på ett märke vid namn: Dynavoice M-65 och jag vart mycket förtjust över ljudet i dessa relativt små högtalare, hade dom varit större och fram för allt med större element så skulle jag inte vara lika förvånad. Och där stog jag och funderade på vad dom skulle kosta, trodde att dom skulle kosta runt 10-12 slängar, så jag funderade på om jag skulle kika på ett annnat högtalarpar som stog en bit bort men så tänkte jag att det kan ju vara värt att fråga vad dom där Dynavoice M-65:orna kostade... fick en smärre shock när jag fick reda på priset och frågade för att verifirea om han sagt fel pris, men ack vad jag hörde rätt 1995:- skulle dom ha för dom och han han inte ens avsluta meningen förrän jag avbröt honom och sa att han kunde plocka fram ett par för att han hade just sålt ett par.

Och jag är fortfarane nöjd med dom, dessa har mycket fin detaljrikedom och kristallklar diskant nästan för klar med tankte på att det sitter en fint liten horndiskat i dom. Basen är näst intill lika djup som i subwoofern jag hade förr, dock inte lika snärtig som i subwoofern men jag är RIKTIGT nöjd med det valet. Speciellt nöjd är jag att jag själv valde dessa istället för att jag köpte ett par högtalare som någon annan valt och rekommenderat.

Nåja, nu får jag passa på att gratulera till din nya NAD, tycker om NAD och kommer att köpa en sådan själv till min hembio så snart jag är klar med min biotavla, dvs. när jag får ut mitt skadestånd men det är en annan historia... B) :(

Ha det gott allesammans, och njut av livets goda...MUSIK.

Gå gärna in på min temporära hemsida och ladda hem några av min egna skivna musik.
Http://www.musicwizard.biz/ - Det finns en beskrivning för den som funderar över hur jag får inspiration till min musik.

#11

Postad 10 december 2006 - 19:23

Italiernan
  • Italiernan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite.
Vad skulle ni rekomendera för köp. NAD T743 V.2 + NAD 515 Dvd lr H/K Avr 335 + Samsung HD860 ?
Nad paketet skulle gå på Ca 6700:- och H/K för ca 6700:- så i slutänden så blir d samma.
För bästa bild och ljud vad skulle ni rekomendera. NAD dvd räknar jag med är bättre än samsungen men är det så stor skillnad. Lika så mellan Naden och H/K. H/K e dyrare men hur mkt bättre är den igentligen? 7.1 och 5.1 spelar ingen roll. kommer max köra 5.1 men förmodligen bara börja med 2 frontar.

Vh

#12

Postad 10 december 2006 - 19:30

Unregistered1189725b
  • Unregistered1189725b
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
NAD 743 v2 säljs väl inte längre? nu är det 744 som tagit över och den kostar nu 5000 igen. så då spricker din budget tyvärr..
Mvh

#13

Postad 10 december 2006 - 19:38

Italiernan
  • Italiernan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
aha okej, ajdå. Jag kollade bara i en av hifiklubbens broshyrer. hyfsat ny är den iaf. hmm då sket de sig då..
aja får leta vidare då:) hehe

#14

Postad 11 december 2006 - 13:02

Italiernan
  • Italiernan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Lr då kan man ju gämföra NAD 744 v.2 med Harman Kardon Avr 335. dom hamnar nästan i samma prisklass då. Får man bättre drag i NAD lr är H/K bättre?
Någon som har testat bäge?

#15

Postad 11 december 2006 - 13:21

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
gå och testa själv =)

men personligen så tycker jag Nad är lite dyr för 5000. tror inte de uppdaterat Nad 744 så mycket jämfört med 743v2, iaf står det inte så mycket på hifiklubbens hemsida.

Men sen har jag inte så stor koll på H/K heller, det är ju inte säkert att den är bättre...

#16

Postad 11 december 2006 - 15:31

Italiernan
  • Italiernan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
ne får dra o lyssna på dom 2 sen o kanske några andra.

Vh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.