Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-42PV60 (TV) 1 9,28 (274) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
35 relaterade trådar
* Officiell tråd - Logitech Harmony * (4552 inlägg) 1 år sedan
* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 * (5878 inlägg) 10 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 10 år sedan
Panasonic PV45/PV60 - trasig - vertikal lysande linje (4 inlägg) 13 år sedan
Panasonic PV60 42" (28 inlägg) 13 år sedan
Panna PV60 Konfiguration (251 inlägg) 14 år sedan
Magentabrus på Panasonic TH-42pv60e (41 inlägg) 14 år sedan
Windows 7 & Panasonic PV60 (7 inlägg) 14 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 14 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 15 år sedan
Hjälp! YCbCr 4:4:4, 4:2:2, HDMI RGB Range? (21 inlägg) 15 år sedan
Anslutning grafikkort till plasma (5 inlägg) 15 år sedan
Fläktproblem med Panasonic PV60 (21 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för pinkgoat ( inlägg) 16 år sedan
Panasonic pv60 vs. Hitachi 42PD8600 ? (87 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-42PV60E kopplad till Dator/htpc (3 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PV60 + Mac Mini ? (0 inlägg) 17 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 17 år sedan
Problem vid pc-inkoppling o ljud (PV60) (4 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42Q7H eller Panasonic TH-42PV60? (12 inlägg) 17 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 17 år sedan
PHILIPS 42PF5331 vs PANASONIC TH42PV60E? (7 inlägg) 17 år sedan
Brusig bild panasonic 42 pv60 (9 inlägg) 17 år sedan
Panna 37pv60 vs 42pv60 (8 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-42PV60E vs. Sony KDL-40W2000 (5 inlägg) 17 år sedan
Bildprobs på min PV60 (11 inlägg) 17 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 17 år sedan
Inställningar på panasonic th-pv 60 (0 inlägg) 17 år sedan
Pris på panasonic pv60 (10 inlägg) 17 år sedan
Val av TV i 15000kr klassen (5 inlägg) 17 år sedan
Hur många fläktar skall det vara på panasonic pv60 (3 inlägg) 17 år sedan
pv60 vs pv600 (37 inlägg) 17 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 17 år sedan
Förskjuten bild på nya "Pannan" (12 inlägg) 17 år sedan
LG 42PX5R lr. Panasonic TH-42PV60 vilken är bäst? (22 inlägg) 17 år sedan

#1

Postad 26 juli 2006 - 16:10

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Tja,

Har Skaffat mig en Harmony 785
fjärr, som fungerar klockrent med ett undantag!
Den kan inte välja rätt input på min Panasonic TH42PV60 plasma.
Samtliga knappar för att välja input fungerar dock.
Dvs. TV/AV, Red, Green, Yellow & Blue knapparna.

Varför det är överhuvudtaget är ett problem beror på att fjärren använder sig av aktiviteter (smartare macron) och när man väljer t.ex. XBOX (som min aktivitet som använder komponent heter) så går den inte till komp. den hamnar istället på PC. Sen så har jag inte fått den till att gå till någon av AV (scart) ingångarna.

Är det någon annan här som antingen har samma problem eller lösning?


PS. Denna tråd bör flyttas till rätt forumdel (Fjärrkontroller)

Redigerat av MIFFOT, 26 juli 2006 - 16:14.


#2

Postad 26 juli 2006 - 19:51

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

  • 436 inlägg
  • 0
Testa å ring deras support... helt suverän service.
pratat med dem i över en timme idag och de löste mina problem.!

Sweden Svenska 020 1701520
Monday to Friday 0900 - 2100 CET
Saturday 1600 - 2000 CET

#3

Postad 27 juli 2006 - 08:43

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jo jag har varit i kontakt med dem i ett par dagar nu, och igår började det fungera. Var tvungen att skriva ett väldigt detaljerat mail om hur tv:n fungerar innan dom började förstå (trots otaliga telefonsamtal och tester). Men jag håller med dig Supporten är bland det bästa jag sett hitentills
(iaf den Kanadensiska level 2).

Nu är det bara ett litet AV problem kvar samt några custom funktioner som saknas. (som förhoppningsvis kommer att åtgärdas ikväll)

Så är det några fler som har samma problem med just den här tv:n så skicka mig msg lr mail så får ni mitt Harmony användarnamn så kan dom kopiera min TV device till eran.

#4

Postad 04 augusti 2006 - 09:30

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
En liten uppdatering:

HArmony har kommit tillbaka och sagt att dom fixat AV problemet, och vill att jag skall testa funktionerna ordentligt. När allting fungerar kommer dom att lägga upp TV:n som en ny device som alla kommer att komma åt. Så jag kommer att testa under helgen och ge han ett svar på Måndag, så om allting går vägen så kommer det att finnas en uppdaterad device till den här tv:n någon gång under veckan

#5

Postad 07 september 2006 - 12:30

POi2
  • POi2
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

En liten uppdatering:

HArmony har kommit tillbaka och sagt att dom fixat AV problemet, och vill att jag skall testa funktionerna ordentligt. När allting fungerar kommer dom att lägga upp TV:n som en ny device som alla kommer att komma åt. Så jag kommer att testa under helgen och ge han ett svar på Måndag, så om allting går vägen så kommer det att finnas en uppdaterad device till den här tv:n någon gång under veckan

<{POST_SNAPBACK}>


Hur har det gått med detta ? Funkar Harmony med PV60 som den ska ?

MVh

#6

Postad 12 september 2006 - 10:33

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Undrar även jag detta eftersom jag planerar ett inköp av ny fjärkontroll.

#7

Postad 18 september 2006 - 07:46

POi2
  • POi2
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Nu har jag införskaffat en 525:a ... hur får jag fjärren att välja rätt ingångar nu ?????

Har lagt till tv:n HT-42PV60E men det kanske ska vara en annan "device" ?

Mvh

#8

Postad 23 februari 2007 - 23:19

samlaren79
  • samlaren79
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
jag har precis samma problem får inte fjärren(harmony525) att funka med min pv60eh den hänvisa mig till modell pv60h som inte har en avknapp tydligen får bara inte rätt på den tacksam för svar//samlare79

#9

Postad 24 februari 2007 - 08:57

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

jag har precis samma problem får inte fjärren(harmony525) att funka med min pv60eh den hänvisa mig till modell pv60h som inte har en avknapp tydligen får bara inte rätt på den tacksam för svar//samlare79

<{POST_SNAPBACK}>


Det går att fixa men är lite trixigt. Vissa ingångar har en direkt kod som man kan ställa in
i konfiguraitonsprogrammet till fjärren. Exv så har HDMI1, HDMI2 och PC en direktkod.
Om man konfigurerar ingångarna i programvaran så får man ange att det krävs flera tryckningar
för att komma till en viss kanal sen får man konfigurera enligt nedan exempel:

Säg att du ska gå till AV1, för att först och främst komma in i AV menyn så kan man använda
TV/AV knappen men den har nackdelen att den kommer ihåg vilken av dom två AV sidorna
man var inne på först så använd istället en av direktknapparna. Jag använder HDMI1.
För att sedan komma till första sidan så trycker du röd en gång, för att sen välja AV1 så
trycker du röd en gång till.

Sen använder man bara samma metod men ändrar vilka av färgknapparna man ska trycka på
beroende på vilken ingång man vill ha.

#10

Postad 25 februari 2007 - 01:29

samlaren79
  • samlaren79
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

jag har precis samma problem får inte fjärren(harmony525) att funka med min pv60eh den hänvisa mig till modell pv60h som inte har en avknapp tydligen får bara inte rätt på den tacksam för svar//samlare79

<{POST_SNAPBACK}>


Det går att fixa men är lite trixigt. Vissa ingångar har en direkt kod som man kan ställa in
i konfiguraitonsprogrammet till fjärren. Exv så har HDMI1, HDMI2 och PC en direktkod.
Om man konfigurerar ingångarna i programvaran så får man ange att det krävs flera tryckningar
för att komma till en viss kanal sen får man konfigurera enligt nedan exempel:

Säg att du ska gå till AV1, för att först och främst komma in i AV menyn så kan man använda
TV/AV knappen men den har nackdelen att den kommer ihåg vilken av dom två AV sidorna
man var inne på först så använd istället en av direktknapparna. Jag använder HDMI1.
För att sedan komma till första sidan så trycker du röd en gång, för att sen välja AV1 så
trycker du röd en gång till.

Sen använder man bara samma metod men ändrar vilka av färgknapparna man ska trycka på
beroende på vilken ingång man vill ha.

<{POST_SNAPBACK}>




Jag är jättetacksam för din hjälp men förstår inte riktigt hur du menar mitt största problem är att när jag använder tex macro så slås xboxen igång förstärkaren sätts på rätt kanal men tvn hamnar bara på ettan istället för min C/pc ingång och för att kunna göra det krävs två steg först att tvn slåss på av kanalen eller som det heter på min fjärr (tv/av) sen att den väljer rätt ingång vilket då är c/pc den gula knappen på min fjärr. Och i setupen verkar det inte gå att lägga in en tvåstegskombination för att komma dit???? fattar inte hur jag ska göra???

#11

Postad 25 februari 2007 - 08:28

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

jag har precis samma problem får inte fjärren(harmony525) att funka med min pv60eh den hänvisa mig till modell pv60h som inte har en avknapp tydligen får bara inte rätt på den tacksam för svar//samlare79

<{POST_SNAPBACK}>


Det går att fixa men är lite trixigt. Vissa ingångar har en direkt kod som man kan ställa in
i konfiguraitonsprogrammet till fjärren. Exv så har HDMI1, HDMI2 och PC en direktkod.
Om man konfigurerar ingångarna i programvaran så får man ange att det krävs flera tryckningar
för att komma till en viss kanal sen får man konfigurera enligt nedan exempel:

Säg att du ska gå till AV1, för att först och främst komma in i AV menyn så kan man använda
TV/AV knappen men den har nackdelen att den kommer ihåg vilken av dom två AV sidorna
man var inne på först så använd istället en av direktknapparna. Jag använder HDMI1.
För att sedan komma till första sidan så trycker du röd en gång, för att sen välja AV1 så
trycker du röd en gång till.

Sen använder man bara samma metod men ändrar vilka av färgknapparna man ska trycka på
beroende på vilken ingång man vill ha.

<{POST_SNAPBACK}>




Jag är jättetacksam för din hjälp men förstår inte riktigt hur du menar mitt största problem är att när jag använder tex macro så slås xboxen igång förstärkaren sätts på rätt kanal men tvn hamnar bara på ettan istället för min C/pc ingång och för att kunna göra det krävs två steg först att tvn slåss på av kanalen eller som det heter på min fjärr (tv/av) sen att den väljer rätt ingång vilket då är c/pc den gula knappen på min fjärr. Och i setupen verkar det inte gå att lägga in en tvåstegskombination för att komma dit???? fattar inte hur jag ska göra???

<{POST_SNAPBACK}>



OK, det verkar som Logitech har uppdaterat sin Harmony programvara för nån vecka sedan och nu fungerar det inte längre att lägga flerknappskombinationer i setupen. Jag konfigurerade min fjärr innan uppdateringen. Jag gick in och kollade i mitt uppdaterade program (7.0.2) och där funkar det inte. Använder du programvaran eller webläsaren? Det finns en äldre version av mjukvaran på :
http://www.logitech....contentid=12126

prova den och se om det funkar.

#12

Postad 25 februari 2007 - 15:44

Unregistered616a08fa
  • Unregistered616a08fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hade nästan fått allt att funka med PV60, hade bara några små justering att göra....Så installerade jag senaste SW och nu funkar ingeting...... Hur surt som helst.....
//damnit

#13

Postad 25 februari 2007 - 18:40

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hade nästan fått allt att funka med PV60, hade bara några små justering att göra....Så installerade jag senaste SW och nu funkar ingeting...... Hur surt som helst.....
//damnit

<{POST_SNAPBACK}>


Ja fjärren är det inget fel på men deras mjukvara lämnar en del övrigt att önska. En sån banal funktion som att ta backup på en konfiguration så man kan gå tillbaka om man konfigurerar bort sig hade ju varit på sin plats.
Jag höll på att ändra nån knappkonfiguration som jag gjort med den tidigare mjukvaran, den senare mjukvaran strulade till allt och jag fick ta bort hela enheten för att få det att funka igen. Hängde sig i överföringen av konfigurationen varje gång.

#14

Postad 25 februari 2007 - 22:09

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Hade nästan fått allt att funka med PV60, hade bara några små justering att göra....Så installerade jag senaste SW och nu funkar ingeting...... Hur surt som helst.....
//damnit

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har PV60 och Harmony885 och gjorde en liten ändring som inte har med ingångarna på TVn att göra. Men de rackarna ändrade automatiskt ingångsprogrammeringen så den inte fungerar längre.
Jag hade (i massor av timmmar) programmerat in och provat ut en massa tryckningar för att få det att fungera och nu är allt raserat och jag är på ruta noll.
https://www.minhembi...dpost&p=1175877

Aaaaaaaaaaaaah

Så här kan vi inte hålla på...., jag ger upp...

Någon med PV60 och Harmony885 som får det att fungera med de nya spelreglerna???

Edit: Det som ändrades när jag uppdaterde fjärren var att den vid start av TV-aktivitet hoppade fel mellan AV/TV läge. Mina andra kommandon finns fortfarande kvar och fungerar. Så det är väl inte hopplöst.
Frågan är om man törs ge sig in i den nya SW och ändra något eller om man sabbar det man har.

Jag är väldigt väldigt trött på detta just nu.

Redigerat av absolut_mod, 26 februari 2007 - 06:46.


#15

Postad 26 februari 2007 - 19:23

Unregistered616a08fa
  • Unregistered616a08fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Nej,
installera inte nya SW.....

#16

Postad 28 februari 2007 - 20:54

smotany
  • smotany
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
kan man inte lägga in diskretakoder som i tex pronto?

#17

Postad 01 mars 2007 - 13:23

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Får förfrågningar från olika användare som har samma problem som jag och funderar hur jag gjort för att lösa problemet. Så här kommer en sammanfattning:

Själv så har jag lagt ner alla mina försök att få logitech att lägga upp en ny enhet med mina inställningar, av ngn anledning så tar det en jäkla tid eller så skiter dom bara i det.
Mitt tips är att alla som har problem med PV60 ringer in till supporten, trasslar sig förbi första steget så ni får prata med supporten i Canada, och förklar på nytt vad problemet är. Jag misstänker att dom skiter i mig eftersom det är nog bara jag och kanske en handfull till användare som tagit sig hela vägen och klagat (och då fått det fixat på min användare)

Ska dock tillägga att allt inte funkar, men i det stora hela så funkar det mesta.
Själv så orkar jag inte ta diskussionen med logitech nå me

Nedan är ett uttdrag från ett mail till logitech där jag försökt förklara för dom hur tv:n funkar.


1. TvVideo: Toggles between TV and INPUT mode (activates either menu 1
or 2 when switching to INPUT, and which menu it starts on is decided
by the last input in use. ie. AV4 is located in menu2)
* The TV always start from the TV mode when powered back up from
standby)
* The TV goes to the last input mode (ie. Component) it was on when
switching from TV to INPUT

2. Color buttons; Red, Green, Yellow and Blue

In menu 1 the legend is as follows:
[ RED ][ GREEN ][ YELLOW ][ BLUE ]
[ AV1 ][ AV2/S ][ AV3/S ][Go 2 Menu 2]

In menu 2 the legend is as follows:
[ RED ][ GREEN ][ YELLOW ][ BLUE ]
[Go 2 Menu 1][ AV4/S ][ C/PC ][HDMI1/HDMI2]

Whenever the meny has a "/" in it's description ie. [AV4/S] the button that represents that event (in this case [GREEN]) toggles between the two; AV4 & AV4S. This needs to be remembered by the remote what state each button has in each menu.

Q: What variables and their state does the remote need to remember ?
A:
1. TvVideo - Except when the tv is turned on (always goes to tv then)
2. Menu mode - Is the menu in menu 1 or 2 (the tv automatically goes
to the meny where the last input was ie. If the last input in use
was PC the menu will then start on menu 2 when I hit the TvVideo
button )
3. All the Color buttons - They have different actions depending on
what state the menu is in, as described above in the menu legend.


A few examples:
Lets say the TV is in TV mode (and the last input was AV1) and I want to change to the PC input, and after that change to Component input and after that change to AV1 input and after that to HDMI2 and after that TV mode again. Here is the sequence that needs to happend:

1. TvVideo
2. Blue
3. Yellow (and maybe Yellow again depending on if PC or Component was
the last state this button had)
* PC is now the current input, now lets go to Component...
4. Yellow - (or any color button to bring up the menu)
5. Yellow - (now switches to Component)

* Component is now the current input, now lets go to AV1
6. Red - (or any color button to bring up the menu)
7. Red - To toggle back to menu 1 where AV1 is located
8. Red - To set AV1

* AV1 is now the current input, now lets go to HDMI2
9. Blue - (or any color button to bring up the menu)
10. Blue - To go to menu 2 where HDMI1 & HDMI2 is located
11. Blue - (and maybe Blue again depending on if HDMI1 or HDMI2 was
the last state this button had)
* HDMI2 is now the current input, now lets go to TV
12. TvVideo

* TV is now "active"

Additional notes:
The TV goes to AV1 when I power up the DVD(located on AV1 which is a scart) if the TV
was set to tuner input (does not do this if the input is anything else but tuner/TV).
I would suspect that the other scart (AV2-3) behaive in the same manor except AV 4 which
is not a scart. The tv returns to tuner(TV) input after turning the DVD
off.

#18

Postad 01 mars 2007 - 16:57

Unregistered616a08fa
  • Unregistered616a08fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Här hittar ni iaf gammal programvara.
ftp..logitech.com
/pub/techsupport/harmony

#19

Postad 01 mars 2007 - 18:48

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Additional notes:
The TV goes to AV1 when I power up the DVD(located on AV1 which is a scart) if the TV
was set to tuner input (does not do this if the input is anything else but tuner/TV).
I would suspect that the other scart (AV2-3) behaive in the same manor except AV 4 which
is not a scart. The tv returns to tuner(TV) input after turning the DVD
off.

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för din utförliga beskrivning av hur PV60 jobbar.
Jag vill tillägga att för den lösning jag kör med måste man klippa av scartstift #8, så TVn inte växlar ingång automatiskt och kommer i otakt med fjärrens logik.
För mig var det omöjligt att fixa ingångsvalet utan denna åtgärd.
Jag återställer TV ingångarna till ett känt utgångsläge när en aktivitet avslutas.
(mycket hoppande blir det)

#20

Postad 01 mars 2007 - 19:39

Unregistered616a08fa
  • Unregistered616a08fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag har läst din tråd och problemet är att inte ens dina kommandon fungerar längre när jag kör 7.02......
Dessutom så har dom skippat möjligheten att konfa flera kommandon för en input....
SKa se till att bli kopplad till Canada imorgon....

#21

Postad 02 mars 2007 - 11:49

MIFFOT
  • MIFFOT
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Glömde nämna en annan sak:

Det är enbart Europa versionen av PV60 som har dessa problem, US versionen har discreta koder vilket betyder att dom inte berörs. Vilket i sin tur trasslar till allting när man pratar med supporten.

#22

Postad 05 mars 2007 - 21:35

samlaren79
  • samlaren79
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag har läst din tråd och  problemet är att inte ens dina kommandon fungerar längre när jag kör 7.02......
Dessutom så har dom skippat möjligheten att konfa flera kommandon för en input....
SKa se till att bli kopplad till Canada imorgon....

<{POST_SNAPBACK}>



är väldigt nyfiken på hur det gick med supporten för nu har jag trixat och mixat med den j....a fjärren så jag blir tokig och nu har plötsligt allt blivit bak och fram det som styrde min utrustning i sovrummet styr nu den i vardagsrummet osv!!!! och jag får inte min pv60 att komma till av kanalen fortfarande har fått lite tipps innan i tråden men vill ha en lösning som inte innebär att jag måste köra på en äldre version!! Några bra tipps???

#23

Postad 06 mars 2007 - 20:05

Unregistered616a08fa
  • Unregistered616a08fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Ringde igår men då var bara en telefonsvarare....
Jag får en enkel aktivitet med setpinput Av att funka. Lägger till en ny aktivitet. Vad händer? Jo den första aktiviteten med setinput Av blir som setinput TV..... buggigt värre :(

Äldre version av SW går inte då installation av senaste version är tvingande.... Kan man slå av det???

Fjärrisen ligger på hyllan tills jag orkar ringa supporten....

#24

Postad 08 mars 2007 - 20:56

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Köpte en 885 idag och har samma problem. Kommer de att lösa problemet med ingångar tror ni?
Eller ska man lämna tillbaka med en gång och få pengar tillbaka innan det är försent

steffe

#25

Postad 03 april 2007 - 15:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
inget nytt angående dessa problem med PV60 och denna fjärr?

MVH Kribban

#26

Postad 08 april 2007 - 19:18

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Verkar som logitech har fixat det nu. Jag har en 785 som är två veckor gammal. fungerar klockrent med PV60EH. Fixar rätt ingång varje gång.

#27

Postad 12 april 2007 - 21:12

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Verkar som logitech har fixat det nu. Jag har en 785 som är två veckor gammal. fungerar klockrent med PV60EH.  Fixar rätt ingång varje gång.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur bär du dig åt för att få det att funka? Har du version 7.2.1 av mjukvaran?

#28

Postad 13 april 2007 - 15:02

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Hur bär du dig åt för att få det att funka? Har du version 7.2.1 av mjukvaran?

<{POST_SNAPBACK}>


Mjukvaran som jag använder på datorn är V5 5.3.2.
Vad de är för version i själva fjärren har ja inte koll på. Värt att nämna är att det inte fungerade här heller från början. Antar att jag hade flyt som fick de å funka.

#29

Postad 13 april 2007 - 16:02

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hur bär du dig åt för att få det att funka? Har du version 7.2.1 av mjukvaran?

<{POST_SNAPBACK}>


Mjukvaran som jag använder på datorn är V5 5.3.2.
Vad de är för version i själva fjärren har ja inte koll på. Värt att nämna är att det inte fungerade här heller från början. Antar att jag hade flyt som fick de å funka.

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm det måste vara en jättegammal mjukvara, är det för PC eller Mac? Låg den på skivan som följde med?

EDIT :

Hittade min skiva som följde med i kartongen, mycket riktigt V5 5.3.2. Tyvärr så funkar det inte alls.
Hur bar du dig åt för att få till det ?

Redigerat av joniz, 14 april 2007 - 06:52.


#30

Postad 18 juni 2007 - 11:28

Bergett
  • Bergett
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej,

Jag funderar på att inhandla en fjärrkontroll som jag kan styra hela min hemmabio med. Jag har en Panasonic pv60 plasma, en Yamaha RX757 receiver, en comhemdigitalbox (humax tror jag), en noname dvd samt en Panasonic video.

Som jag ahr förstått har många haft problem med att få Harmonyfjärrkontrollen att välja rätt input på pv60, är det problemet löst ännu?

Det jag fastnat för hos Harmonyserien är funktionen "Watch TV" som gör att den ställer in alla parater korrrekt samtidigt som den styr flera apparater uten att behöva byta på fjärren. Det kanske finns flera modeller där detta är möjligt, tips mottages gärna.

/Bergett

#31

Postad 27 juni 2007 - 10:21

Bergett
  • Bergett
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag inhandlade en igår och provkörde lite, kan meddela att det fungerar kanon än så länge!

/Bergett

:)

#32

Postad 14 oktober 2009 - 17:27

qrist
  • qrist
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hoppas det är ok att jag drar upp den här gamla tråden då jag planerar att införskaffa en Harmony-fjärr. Nu undrar jag om PV60 eller PV45 finns i databasen eller om det krävs en massa "pillande" som beskrivs i tråden? Har inte fått någon klarhet i det. Tacksam för svar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.