Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon HKTS11 till musik?

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 augusti 2006 - 22:18

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Hejsan, nu har jag kollat runt lite på ett högtalarpaket och jag har fastnat lite för Harman Kardon HKTS11! Jag ska ha dom till att titta på film med och lyssna på rätt mycket musik! Hur är dom med musik???

Fasen vad subben verkar stor oxå! Kan undra vad frugan säger??

#2

Postad 06 september 2006 - 13:20

qwerty76
  • qwerty76
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Har precis inhandlat dessa, kommer främst att använda de tillö Film, men ska givetvis ge min synpunkt på musikbiten när jag fått upp dem...

#3

Postad 08 december 2006 - 23:13

Anders01
  • Anders01
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Har precis inhandlat dessa, kommer främst att använda de tillö Film, men ska givetvis ge min synpunkt på musikbiten när jag fått upp dem...

<{POST_SNAPBACK}>



Nå?

#4

Postad 10 december 2006 - 12:25

Pluto79
  • Pluto79
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har samma fundering... Vill oxå ha ett paket som fungerar bra till musik, har då mest tittat på HKTS7/11 och Canton Movie 150 QX.

Vet dock inte vilket av dessa paket jag skall välja, ligger ju i samma prisklass? Canton Movie 150 QX har blivit ordentligt rosat här på forumet.

Mycket tacksam för svar!

#5

Postad 05 januari 2007 - 11:06

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Har precis inhandlat ett hkts11 piano lackat =) väntar på min avr 240 nu bara så skall jag skriva sen hur jag tycker att detlåter med musik!!

#6

Postad 05 januari 2007 - 17:15

Anders01
  • Anders01
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Inväntar med spänning!

#7

Postad 06 januari 2007 - 12:46

henkio
  • henkio
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag var inne och lyssnade på det här systemet igår på lars bengtsson i sthlm och jag måste säga att jag blev lite överraskad, :) ovanligt fint ljud för så pass billiga och små högtalare.

Hade med mej en egenbränd testskiva, han doch endast lyssna på fyra-fem låtar och testade ej film.

Till musik tyckte jag dom lät betydligt bättre än bose systemet dom hade för ca 7tusen mer. Jämnförde även med infinity modulus II, där jag tyckte dom nästan kunde matcha djupet och värmen från detta jämförelsevis stora och dyra system.

Jag snackade en del med säljaren i butiken och han rekommenderade faktiskt HK-systemet över samtliga andra i den och även nästa prisklass. En sak som sleog mej var att subban var mäkta snygg (den svarta) fint lackad med en glaslik finnish :wub:

#8

Postad 03 februari 2007 - 14:14

Bosse11
  • Bosse11
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har HKTS11 tillsammans med en HK avr-135 och jag kan bara säga att det låter SJUKT bra! Innan jag köpte jämförde jag dessa mot många andra både billigare och betydligt dyrare system men dessa var i en klass för sig. HKTS7 lät också bra men det blev 11 för att mellanregistret och subben var större och lät något bättre.

Fungerar perfekt både till musik och film! Låter som en riktigt proffsig utrustning när man lyssnar på musik och fixar filmer lika galant.

Så jag kan bara varmt rekommendera detta högtalarpaket om du vill ha det bästa till ett överkomligt pris! Det känns kvalite och det låter kvalite, bra sammanfattning ;)

#9

Postad 28 maj 2009 - 20:21

moonroy
  • moonroy
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Väcker en gammal tråd till liv med en kanske dum fråga, men det följer ju med kablar till högtalarna, är det nån större skillnad om man köper till andra kablar? Jag menar, det är ju billiga högtalare och kanske inte toppkvalitet från början. Dyrare kablar kanske gör varken till eller från?

Redigerat av moonroy, 28 maj 2009 - 20:22.


#10

Postad 29 maj 2009 - 18:14

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Dyrare högtalarkablar lär inte märkas till det här kitet (tveksamt om det märks till nåt system alls).

Mvh/Stefan

#11

Postad 05 juni 2009 - 13:33

MG_78
  • MG_78
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej

Jag har snokat runt lite på nätet om detta paket (hkts11) och det finns en tråd på AVFORUM (http://www.avforums....-problem-2.html) (Ni får copy/paste för jag vet ej hur man gör länk :D)
där folk berättar om att dom haft stora problem med att subben lägger av och fastnar i standbyläge... Verkar som om sensorn som ska aktivera subben då signaler kommer in på ingången är dålig och går sönder hela tiden helt enkelt...

Har någon ägare av detta system upplevt detta? ..Det kan ju vara så att detta är åtgärdat nu. Jag är nämligen själv sjukt sugen på detta paket, speciellt det svarta, men man vill inte ha något skit som pajar! Har hört att det finns vissa kvalitetsmissar även på AVR sidan med HK.

Jag lyssnade på Canton CD151 på Pause i Sthlm, och blev impad av mellanregistret men FETT o-impad av basen :) ..Till musik brölade den bara och man hörde tydliga blåsljud från porten på framsidan. Man va tvungen att sänka volymen rejält på subben för att det skulle låta rent. Dessutom ser subben till canton ut som något smäck i ett "stormarknads kitt". Därför har jag börjat kika på detta kitt!

Hoppas på svar/råd..

#12

Postad 04 juli 2009 - 12:49

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Jag har problem med att få subben att gå ner i standby utan musiksignal så den står på för det mesta. Troligtvis är detta ett problem med sensorn som nämns ovan så jag får nog passa på att få det fixat medan garantin gäller.

Annars är jag nöjd med systemet. Man vinner mycket på att byta ut de medföljande kablarna mot något lite bättre men det behöver inte vara dyra kablar. Jag använder Supra sublink till basen och det blev ett stort lyft mot tidigare (fastare och tydligare bas). Till satelliterna har jag testat lite olika kablar, jag tyckte att Supra Classic 2,5 blev lite för "ljusa" i mitt system. Jag har en gammal billig kabel från "Acoustic Line" som funkar jättebra till satelliterna, ljudbilden blir större och ljusheten i ljudet försvinner helt jämfört med Supran. Tyvärr har jag bara ett fåtal meter av den kabeln kvar så jag behöver hitta en likvärdig kabel idag någonstans...

#13

Postad 30 juli 2009 - 17:45

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Hej

Jag har snokat runt lite på nätet om detta paket (hkts11) och det finns en tråd på AVFORUM (http://www.avforums....-problem-2.html) (Ni får copy/paste för jag vet ej hur man gör länk :))
där folk berättar om att dom haft stora problem med att subben lägger av och fastnar i standbyläge... Verkar som om sensorn som ska aktivera subben då signaler kommer in på ingången är dålig och går sönder hela tiden helt enkelt...

Har någon ägare av detta system upplevt detta? ..Det kan ju vara så att detta är åtgärdat nu. Jag är nämligen själv sjukt sugen på detta paket, speciellt det svarta, men man vill inte ha något skit som pajar! Har hört att det finns vissa kvalitetsmissar även på AVR sidan med HK.

Jag har haft samma problem med mitt HKTS7, men det är å andra sidan 5 år gammalt nu. Förhoppningsvis är det åtgärdat på de senaste.

Dock har min sub börjat låta okontrollerat, så fort man slår på strömmen. Den ger ifrån sig ett dunkande ljud och det spelar ingen roll om kabeln till recievern är inkopplad eller ej, ström räcker för att det ska låta. Någon som vet en bra lösning problemet eller är det bara att köpa nytt?

Mvh
Pär

#14

Postad 24 oktober 2009 - 23:25

rillo_4
  • rillo_4
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
min hkts 11 bas har lagt av. säkringen hade gått. så ja köpte en ny säkring. men direkt ja kopplar i strömmen så lyser lampan en halvsekund sen slockar den och säkringen e bränd. vad kan vara fel? nån ide o köpa nytt steg. säkert lika dyrt som en ny baslåda?

#15

Postad 26 oktober 2009 - 13:32

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
attans med , verkar vara fler som har detta problem.
har en granne som har liknande problem med att subben lever ett eget liv ... lite synd faktiskt :)
funderar nämligen själv på köpa detta system , men börjar tveka lite nu iom detta "problem" ...

#16

Postad 18 december 2009 - 20:27

jay-jay
  • jay-jay
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Glöm inte att detta är ett väldigt populärt paket så att några personer har haft problem kanske inte betyder så mycket. Får man problem klagar man, är man nöjd är man tyst gäller ju i många fall. Är ju populäraste högtalarpaketet på prisjakt :)

Jag har i alla fall inga problem med min sub. Iofs undrade jag om den hade låst sig i on-läget i början (efter att läst att detta var ett problem) för det tar en stund för den att gå ner i stand by.

För övrigt tycker jag det är ok till musik. Även basen. Definitivt inget flåsbröl som den i Logitech Z-5500 paketet i alla fall. (Nej, inte i samma prisklass men många har hört detta paket så jag tar det som jämförelse) Antar att det beror på vad man har för krav. Har du tänkt byta ur ett par bra golvare mot detta paket och förväntar dig motsvarande ljud blir du antagligen besviken. Har du ett par gamla Genexxa blir du antagligen positivt överraskad.

#17

Postad 30 december 2009 - 20:39

ghetuz
  • ghetuz
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns några rekommenderade frekvensomfång för center, front, surround och sub? Många receivers stödjer att man ställer in detta separat för varje kanal, men jag kan inte se något i manualen.

#18

Postad 11 januari 2010 - 07:34

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Någon som vet skillnaden på hkts 11 och hkts 11b?

Mvh Peter

#19

Postad 11 januari 2010 - 07:40

skaas
  • skaas
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
b står för Black. Skitsnygga, har HKTS7b själv och är grymt nöjd med dom. Lätt placerade och låter väerkligen bra även på lågt ljud ger de rätt känsla i filmer. För musik är de också skäna att lyssna på. Har haft en del olika Canton system förrut i samma prisklass och dessa är bättre. Visste de är de nyaste som jag har kört, men alla har haft samma reciver som har drivit dom.

Redigerat av skaas, 11 januari 2010 - 07:50.


#20

Postad 11 januari 2010 - 19:55

Unregistered57a3c2a6
  • Unregistered57a3c2a6
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Hur långt står sig detta system? Jmf med tex ett XTZ 93wmt 5.1 med 10.16 sub eller liknande lite dyrare system. Skall endast användas till film. Har tyvärr inte kunna lyssnat på det i bioläge utan endast ngn snabblyssning med cd skiva på ngn stormarknad och det har låtit över förväntan.

#21

Postad 22 januari 2010 - 10:31

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Hej!


Har ett stort problem subben på mitt system hkts 11 låter inte alls bra är novis på detta.

Hur kopplar jag denna kabel i subben och i min avr 255 för att få bästa ljud bifoga gärna kort.

Supra Y-link RCA lågnivåkabel den kör jag med har nu kopplat den ena i avr sub ingång och dom andra 2 i L och R på subben är det rätt

Mvh Peter

#22

Postad 22 januari 2010 - 15:03

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Hur långt står sig detta system? Jmf med tex ett XTZ 93wmt 5.1 med 10.16 sub eller liknande lite dyrare system. Skall endast användas till film. Har tyvärr inte kunna lyssnat på det i bioläge utan endast ngn snabblyssning med cd skiva på ngn stormarknad och det har låtit över förväntan.


Jag har ägt ett HKTS 11 (såldes inom en månad), det system du nämner ovan fulkomligt spöar skiten ur HK:s system.

(jag är ledsen att säga det men det enda som är bra för att inte säga superbt med HKTS11 är den kristall klara diskanten,
basen är kraftlös i jämförese med xtz:as 10:a och den enda musik du kan spela med HKTS är synt- eller trance-musik, alltså musik som saknar mellanregister och har en melankonisk bas)

Jag äger i dag en 3.1 setup med Onkyo TX-SR 606 (lite klen ska uppgaderas till försteg och ett rejält slutsteg)

front 99.26 (ska agera som sateliter när jag införskaffat 99.36), center 99.25 och sub 99 W12.16 (ska bli 2 st).

Hoppas jag inte sårat någon nu men detta är min åsikt.

#23

Postad 17 februari 2010 - 10:59

desjardins
  • desjardins
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
lånar denna tråd lite eftersom min fråga har nuddats vid tidigare här.
Min sub går i standbyläge i filmer ofta, förmodligen för att det inte är så mkt bas i diaolgen. Men detta är väldigt störigt då den drar igång igen för det knäpper till i den då. Finns det något sätt att alltid ha den aktiverad när man har igång förstärkaren??

#24

Postad 19 februari 2010 - 19:39

AmberDan
  • AmberDan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ja. Grendosa med master/slave funktion.

#25

Postad 22 februari 2010 - 16:12

desjardins
  • desjardins
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hur menar du då?

#26

Postad 23 februari 2010 - 12:49

desjardins
  • desjardins
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Tror jag hittade svaret på min fråga själv. Ska ställa ner ext. trigger input helt enkelt. ;)
Ska bli kul att koppla upp allt igen när huset är klart...

#27

Postad 22 mars 2010 - 08:34

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Hej har samma problem att det knäpper i subben kopplat en supra ylink till den .

Och har ett till problem köpte 2 st golvare med rs6 men problemet är att dom inte syns när jag väljer number of speakers har en avr 255 förstärkare mycket skumt centern och alla andra hittar den men inte mina golvare vad kan vara felet

och vad är bäst att koppla subben med Supra sublink eller supra y-link

M v h Peter

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 22 mars 2010 - 08:41.


#28

Postad 22 mars 2010 - 08:40

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
vad är bästa att köra med till subben har en avr 255

skall jag ha Supra sublink eller supra ylink

blev en dubbel post sorry

M v h Peter

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 22 mars 2010 - 08:43.


#29

Postad 27 april 2010 - 08:51

Falken85
  • Falken85
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej
Jag funderar på att køpa Harman Kardon HKTS11.
Men har vældigt dålig koll på ljudsystem och hembio så har några enkla frågor.

Jag har:
Samsung UE-40B6050 Tv, optiskt ljud ut / hdmi
ASRock Nettop ION 330HT-BD HTPC, optiskt ljud ut / hdmi

Ær det inbbygd førstærkare i Harman Kardon HKTS11?
Om inte kan någon rekomendera mig en prisværd en før ca 3000 kr?
Kommer detta gå fint att koppla in min tv/htpc i Harman Kardon HKTS11?
Hur ska jag så fall koppla?

-T

#30

Postad 09 maj 2010 - 21:14

SuperFly84
  • SuperFly84
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hej

Jag har snokat runt lite på nätet om detta paket (hkts11) och det finns en tråd på AVFORUM (http://www.avforums....-problem-2.html) (Ni får copy/paste för jag vet ej hur man gör länk ;))
där folk berättar om att dom haft stora problem med att subben lägger av och fastnar i standbyläge... Verkar som om sensorn som ska aktivera subben då signaler kommer in på ingången är dålig och går sönder hela tiden helt enkelt...

Har någon ägare av detta system upplevt detta? ..Det kan ju vara så att detta är åtgärdat nu. Jag är nämligen själv sjukt sugen på detta paket, speciellt det svarta, men man vill inte ha något skit som pajar! Har hört att det finns vissa kvalitetsmissar även på AVR sidan med HK.

Jag lyssnade på Canton CD151 på Pause i Sthlm, och blev impad av mellanregistret men FETT o-impad av basen :D ..Till musik brölade den bara och man hörde tydliga blåsljud från porten på framsidan. Man va tvungen att sänka volymen rejält på subben för att det skulle låta rent. Dessutom ser subben till canton ut som något smäck i ett "stormarknads kitt". Därför har jag börjat kika på detta kitt!

Hoppas på svar/råd..


Jag har nyligen köpt detta paket och jag har drabbats av detta problem. Så nää det verkar inte vara åtgärdat.
Har kontaktat butiken jag köpte det och väntar på svar. Få se vad dom gör åt det.

#31

Postad 29 september 2010 - 17:08

Dandy
  • Dandy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Samma problem för mej, baslådan stannar i standby läge. Fungerade för mej i två dagar nu måste den skickar på lagning. Irriterande



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.