Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

B&W CM1

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 december 2006 - 19:32

hellyarp
  • hellyarp
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Kanske ett konstigt inlägg, men jag vill bara dela med mig lite av min glädje när det gäller B&W's nya CM1:or vilka FANTASTISKA högtalare!! har haft dom ett par veckor nu & kan bara konstatera VILKA högtalare! var innan jag fick dom rädd för ingen bas, men tji fick jag, fattar inte var all bas kommer ifrån dessa små underbara högtalare. Så har Ni tänkt köpa dessa högtalare så är mitt råd HANDLA!!
Tack för mig...

#2

Postad 03 december 2006 - 13:32

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Kan bara instämma i lovorden - lyssnade på dom inne på Hifiklubben för några veckor sedan och jag säger bara...mmmmmm. Vill ha!!!
Enda kruxet skulle väl kunna vara att de är sugna på effekt...84db/w är lite i minsta laget men om man bara vet om det så....

#3

Postad 03 december 2006 - 19:24

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Kan inte annat än hålla med. Lyssnade på dom för några veckor sedan. Förtrollande.
Suverän bas för en så liten högtalare. Och snygga...

#4

Postad 04 december 2006 - 18:49

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Tyckte också att CM1 var fantastiska stativare! Köpte nästan dem...

Dock så tyckte jag det endast fram till att jag lyssnade på Ino Audio piPs som var väsentligt bättre. Ni som gilla CM1 lyssna på piPs. Den är dessutom mer ljudtryckskababel (109db) och går lägre (tillverkarspec 33-21000hz även om vid sinussvep hörde jag t o m ton vid 26hz).

Man kan kanske sammanfatta med att säga att CM1 är en mycket bra/prisvärd stativare för att säljas av hifi-klubben.

#5

Postad 04 december 2006 - 20:34

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Tyckte också att CM1 var fantastiska stativare! Köpte nästan dem...

Dock så tyckte jag det endast fram till att jag lyssnade på Ino Audio piPs som var väsentligt bättre. Ni som gilla CM1 lyssna på piPs. Den är dessutom mer ljudtryckskababel (109db) och går lägre (tillverkarspec 33-21000hz även om vid sinussvep hörde jag t o m ton vid 26hz).

Man kan kanske sammanfatta med att säga att CM1 är en mycket bra/prisvärd stativare för att säljas av hifi-klubben.

<{POST_SNAPBACK}>


>Vilka säljer dessa skönheter då?

#6

Postad 04 december 2006 - 21:57

Unregisteredeb6832ad
  • Unregisteredeb6832ad
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Det är Hifiklubben som säljer dom..

Har ju det gamla Cm serien.. Var inne i det nya Hifiklubben i GBG härom veckan för att lyssna på den nya serien.. En i personalen satte på Cm1:orna (Inte bokstavligt talat) :) Det första jag sa var....

:lol: Var är subban gömd?? Det är ett ett riktigt bra betyg för en sådan liten högtalare.. Blev faktiskt chockad..

#7

Postad 04 december 2006 - 22:01

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Ja, men mitt citat trodde jag skulle syfta på vart man hittar pIp.

CM1 har jag lyssnat på och var klart impad

#8

Postad 04 december 2006 - 22:48

hellyarp
  • hellyarp
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Måste bara vara med lite i matchen...Ino Audio piPs låter säkert jättebra har läst mycket bra om dom, men kostar mer, är större och sist men inte minst dom är inte hälften så vackra som CM1:orna :lol:

#9

Postad 04 december 2006 - 23:23

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
[quote name='_Bagarn_' date='Dec 4 2006, 22:57 ']
Det är Hifiklubben som säljer dom..

Har ju det gamla Cm serien.. Var inne i det nya Hifiklubben i GBG härom veckan för att lyssna på den nya serien.. En i personalen satte på Cm1:orna (Inte bokstavligt talat) :blink: Det första jag sa var....

:) Var är subban gömd?? Det är ett ett riktigt bra betyg för en sådan liten högtalare.. Blev faktiskt chockad..

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Det är piPs jag menade när jag angav 33/26hz. CM1 tillverkarspec är från 55/45.


>Vilka säljer dessa skönheter då?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Kan köpas direkt av Ino Audio. Dock kan vara leveranstid pga småskalig tillverkning. Alternativet är begangnatmarknaden.


[quote name='hellyarp' date='Dec 4 2006, 23:48 ']
Måste bara vara med lite i matchen...Ino Audio piPs låter säkert jättebra har läst mycket bra om dom, men kostar mer, är större och sist men inte minst dom är inte hälften så vackra som CM1:orna :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

piPs mått: 16,4*33*28
CM1 mått: 16,5*28*27,6
Ingen nämnvärd skillnad i storlek alltså.

piPs nypris med stativ: 12 380kr
CM1 nypris med B&w stativ: 8894kr
3500kr är nypris skillnaden, frågan är inte om prisskillnaden försvinner när man tycker att man behöver komplettera CM1 med sub. Man kan även söka på begangnatmarknaden. Finns ett par sprillans nya till salu för 9999kr (Länk till annons).

Skönhet är i beskådarens ögon. Avgör själv. Personligen tycker jag är piPs vackra om man har dem i rätt lack/faner. Visst har vi sett fula Lamborginis i diverse färger och klisterlappar på :lol:
Postad bild

Postad bild

Redigerat av misc100, 04 december 2006 - 23:27.


#10

Postad 05 december 2006 - 06:10

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
man kan faktiskt inte anta i prisvärdhet sett att alla ska ha sub till CM1, så enkelt är det inte, även om det säkert stämmer i många fall.

pIp ser faktiskt billigare ut, även om orden "ful" eller så verkligen ej skall användas. Jaja, de är nog värda en provlyssning iaf!

#11

Postad 05 december 2006 - 12:08

twallsten
  • twallsten
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0
som så många andra blev jag lite betuttad (tror det är ett ord) i cm1 när jag var på hifiklubben. Ni som äger dem, kan de vekligen leverera även högre volymer utan att tappa kontrollen?

Mycket bas från en så liten högtalare blir i min värld att man måste tänja och kanske bryta gränserna. Jag bad nämligen butikskillen vrida på lite (Dire straights tror jag det var han demade med en denon i 6000:- klassen) och trodde för ett ögonblick att baskonen skulle hamna i knät på mig. Långslagig i all sin ära men det såg mer ut som okontrollerat fladder, och då var det inte i närheten av högt. Där föll de bort för mig men det kan ju berott på dåligt förstärkeri oxå.

Så, vad driver ni med och kan ni vrida på? i så fall är det kanske dags för en omvärdering för de är ju sååååå läckra och lät fantastiskt vid lägre volymer.

#12

Postad 05 december 2006 - 21:04

hellyarp
  • hellyarp
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Man för ej glöma bort att CM1:an är ju ingen golvhögtalare...

#13

Postad 05 december 2006 - 21:08

hellyarp
  • hellyarp
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
men en sak är säkert pip:en ÄR ingen vacker högtalare!! ser väldigt tråkig ut enligt mig...och även om en högtalare spelar bra måste den f-n se bra ut :)

#14

Postad 06 december 2006 - 09:21

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Nä, liksom de flesta normalstora stativhögtalare är inte PiP speciellt vacker. Påminner
rätt mycket om mina gamla JMLab 706ór i formen.

CM1´s unika "sellingpoint" är att dom är snygga. En hemmauppsättning med 4 CM1 + center och
kanske SVS nya "minisub" är inte helt fel.

Angående sub eller inte. För hemmabio kräver även PiP60 sub (eller basstöd). Så det går inte
att räkna på det sätt Mics100 gjort. För en ren 2-kanalare kan jag köpa argumentet.

Är man händig och kan bygga själv är PiP ett alternativ. Men färdigbyggd? Då finns det många
konkurrerande stativare på marknaden.....

#15

Postad 06 december 2006 - 13:29

Lust
  • Lust
  • Veteran

  • 1 707 inlägg
  • 0

Angående sub eller inte. För hemmabio kräver även PiP60 sub (eller basstöd). Så det går inte
att räkna på det sätt Mics100 gjort. För en ren 2-kanalare kan jag köpa argumentet.

Är man händig och kan bygga själv är PiP ett alternativ. Men färdigbyggd? Då finns det många
konkurrerande stativare på marknaden.....

<{POST_SNAPBACK}>


Glöm inte att Misc100 förmodligen är lite extra positiv eftersom han samtidigt försöker sälja sina pip.

#16

Postad 06 december 2006 - 15:09

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

...kanske SVS nya "minisub" är inte helt fel.

Angående sub eller inte. För hemmabio kräver även PiP60 sub (eller basstöd). Så det går inte
att räkna på det sätt Mics100 gjort. För en ren 2-kanalare kan jag köpa argumentet.

<{POST_SNAPBACK}>

Antar att du har lyssnat på ett par pi60 när du säger så. Att använda ordet "kräver" kan man tycka är lite väl att ta i för en högtalare som presterar 25hz och 115db :D Om det är SVS PB10-NSD som du nämner så presterar de i genomsnitt 104,8db mellan 25-80hz (102,2db vid 25hz). Men klart det beror ju på vad dina aspirationer med bas är. Andra kanske inte har sådana krav som du har eftersom de undrar vart subben är när de lyssnade på CM1 och den presterar långt högre bas hz än piPs och är mindre ljudtryckskapabla. Själv när jag provlyssnade pi60 tycker jag att ex kanonkulorna i Hulkfilmens stridsvagnsscener kändes som de träffade mig i magen och soffan skulle skaka sönder B) Men det är väl klart kanske att när jag lyssnat på mina nya pi60 alltför länge och är utkastad från lägenheten för att jag stör grannarna så kanske jag kompletterar med basmoduler som ger mig 14hz och 128db :) Men detta börjar verkligen bli off-topic för det är ju trots allt CM1 och hur bra de är som skall diskuteras :huh:


Glöm inte att Misc100 förmodligen är lite extra positiv eftersom han samtidigt försöker sälja sina pip.

<{POST_SNAPBACK}>

Lust läs tråden lite mer noggrant så märker du att jag inte alls nämner att det finns några till salu i mitt första inlägg där jag lovordar CM1 också (dessutom har jag gjort det i en annan tråd flera månader sedan). Jag nämner att det kan finnas begangnade först när någon frågar om vart man kan köpa piPs och dessutom när jag gör det så nämner jag som en bisats och har fokus på att man köper dem direkt från leverantören. Alltså bör du rimligtvis inse att jag är inte särskilt "färgad" (sidnot: Dessutom var de redan "sålda" innan mitt svar på denna tråd men det kunde du inte veta så klart. Annonsen ligger ute tills jag har pengarna i handen på lördag). Var lite mer försiktig framöver med dina anklagelser Lust för iallafall denna var inte särskilt välgrundad.

Jag hoppas att vi är färdigdiskuterade på dessa punkter nu B)

Redigerat av misc100, 06 december 2006 - 15:15.


#17

Postad 06 december 2006 - 15:17

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Misc100: Ja du har rätt angående mina baskrav. :) Har ett par PMC FB1+ och måste ända ha en SVS PC Ultra för film... (bor inte i lägenhet - då hade jag vart vräkt och lynchad)

Vore kul att lyssna på Piparna nån gång utan att behöva gå ner i Ingenjör Öhmans källare.
Anordnar Ni Ino-ägare några sammankomster?

#18

Postad 06 december 2006 - 15:29

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

... Har ett par PMC FB1+ och måste ända ha en SVS PC Ultra för film...

<{POST_SNAPBACK}>

Sweet :)

Vore kul att lyssna på Piparna nån gång utan att behöva gå ner i Ingenjör Öhmans källare.
Anordnar Ni Ino-ägare några sammankomster?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är oftast inga problem att få demo hemma hos någon om man är vänlig. Ställ en fråga eller sök efter medlemmar som sagt i trådar att de kan tänka sig dema högtalare i Ino-forumet på Faktiskt.se. Senast var det en sammankomst förra helgen när ett par extremt exklusiva högtalare skulle levereras. Det skall eventuellt finnas en butik som heter Veteran Hifi i Stockholm som kan ha piP (ej signatur) inne för demo.

Redigerat av misc100, 06 december 2006 - 15:29.


#19

Postad 06 december 2006 - 15:55

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Ständigt dessa piP som dyker upp i varannan tråd här på forumet nu för tiden.

MVH Flingan

#20

Postad 06 december 2006 - 16:13

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Lite off-topic igen:

Väljer man stativare som CM1 och bor lyhörd lägenhet finns ju alltid basshakers

Jag var skeptisk tills den dag jag var på besök i Oslo hos en med-basmissbrukare.
Han hade en "rompe-rister" i soffan, och det fungerade faktiskt riktigt riktigt bra.

Och visst kan jag förstå att Ino skapar debatt genom att dyka upp som rekommendationer på
var och varannan högtalartråd :) , men det vore trevligt att skapa sig en
egen uppfattning om tex stativarna.

#21

Postad 06 december 2006 - 16:19

JoakimO
  • JoakimO
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Måste bara instämma att CM1 låter otroligt bra (det lilla jag lyssnat på de), och är riktigt snygga! :)

#22

Postad 06 december 2006 - 16:26

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Ständigt dessa piP som dyker upp i varannan tråd här på forumet nu för tiden.

MVH Flingan

<{POST_SNAPBACK}>


Sådana här kommentarer tycker jag är rätt löjliga och känt på mig är även rätt ogrundade. Så nu skall vi göra en liten övning för att se hur väl din kommentar stämmer. En kanske lämplig metod är att söka i forumet för högtalare efter märkesnamnet och se i hur många trådar de förekommer de senaste 180 dagarna. Jag gjorde övningen lite snabbt och detta var resultatet:

B&W = 9 sidor trådar = Cirka 225 trådar
Infinity = 9 sidor trådar = Cirka 225 trådar
Canton = 9 sidor trådar = Cirka 225 trådar
Klipsch = 7 sidor trådar = Cirka 175 trådar
Kef = 7 sidor trådar = Cirka 175 trådar
Ino Audio = 3 sidor trådar = Cirka 75 trådar

Du kan dra slutsatsen själv antar jag.

Vill du fortsätta diskussionen som verkligen är off-topic var god fortsätt i "Ino Audio vållar debatt, Varför?" så vi kan hålla oss till CM1.

#23

Postad 06 december 2006 - 16:26

kung arne
  • kung arne
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Så finns några bra tips på förstärkare till CM1?

#24

Postad 06 december 2006 - 16:28

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Vi kanske ska byta namn på denna tråd, eller föresten vi kan byta namn på alla trådar under högtalare.
Mitt förslag till namn på denna är

Officiell tråd INO med inslag av B&W CM1

:huh: :)

#25

Postad 06 december 2006 - 16:33

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Väljer man stativare som CM1 och bor lyhörd lägenhet finns ju alltid basshakers

<{POST_SNAPBACK}>


Här är en bra bassshaker som är relativt billig och lätt monterad.

#26

Postad 06 december 2006 - 16:35

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Jag kanske ger mig ut på lite djupt vatten, men jag kan tänka mig att CM1 mår bra av rätt
kraftiga förstärkare, och då menar jag inte i watt räknat. Jag skulle kika på NAD
eller H/K om det gällde hemmabio. Eller varför inte hänga på ett slutsteg på tex en
Denon receiver. 2-kanal: hmmm. Budget: H/K 970 eller NAD igen. Medium: En MF 3.5
skulle nog vara mumma. Sen blir det för dyrt för vad högtalarna kostar tror jag.

#27

Postad 06 december 2006 - 16:37

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Måste bara instämma att CM1 låter otroligt bra (det lilla jag lyssnat på de), och är riktigt snygga! :)

<{POST_SNAPBACK}>


Om man gillar CM1 kanske man skall även ta en titt på CM7 som är en golv-variant av CM1. Mer information om CM7 här



#28

Postad 06 december 2006 - 17:07

Lust
  • Lust
  • Veteran

  • 1 707 inlägg
  • 0

Var lite mer försiktig framöver med dina anklagelser Lust för iallafall denna var inte särskilt välgrundad.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har inte anklagat någon, jag har bara upplyst om att du har samma högtalare som du lovordar till salu.

Om du sedan även skriver något positivt om en annan högtalare och i vilken ordning du gör det är tämligen oväsentligt i sammanhanget. Hade du därmot själv skrivit att "jag har ett par till salu här..." hade jag inte reagerat.

Tycker att "upplysningen" har sin relevans vid tolkningen av det du skriver och ser ingen anledning till att det är jag som ska vara "mer försiktig framöver".

Redigerat av Lust, 06 december 2006 - 17:55.


#29

Postad 06 december 2006 - 22:27

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0

B&W = 9 sidor trådar = Cirka 225 trådar
Infinity = 9 sidor trådar = Cirka 225 trådar
Canton = 9 sidor trådar = Cirka 225 trådar
Klipsch = 7 sidor trådar = Cirka 175 trådar
Kef = 7 sidor trådar = Cirka 175 trådar
Ino Audio = 3 sidor trådar = Cirka 75 trådar

Du kan dra slutsatsen själv antar jag.

Vill du fortsätta diskussionen som verkligen är off-topic var god fortsätt i "Ino Audio vållar debatt, Varför?" så vi kan hålla oss till CM1.


Jag menade kanske inte bokstavligt att den dök upp i varannan tråd :D Jisses.. du har verkligen sökt upp olika högtalare också.

Vadå så vi kan hålla oss till CM1?..det var ju du som drog upp Ino Audio!?

Flingan

#30

Postad 06 december 2006 - 23:52

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Har inte för avsikt att tjata vidare om Ino pIP:arna...ville bara upplysa de som frågade i tråden om att det går att provlyssna på dessa i centrala Stockholm (Odenplan) på VeteranHifi...

hellyarp - Vad har du jämfört dessa B&W CM1:or med....?

Har inte lyssnat på B&W CM1, men tycker det lite märkligt att de skulle kunna spela så extremt bra bas då de enligt specen endast går ner till 55hz... :D

Men jag får ta mig en sväng förbi Hifiklubben och lyssna lite...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 06 december 2006 - 23:58.


#31

Postad 07 december 2006 - 09:25

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0
JB: Jupps, det tycker jag. Min åsikt är att de spelar bra bas som upplevs gå mycket djupare än vad man tror... Har dock inte provat med CM1:orna hemma, utan detta är bara i butik.

//Loofy

#32

Postad 07 december 2006 - 17:07

hellyarp
  • hellyarp
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
JB: Mina förra stativare var ett par Dynaudio 52SE inte riktigt min melodi(låter inte dåligt)...men gillar CM1:an bättre, lite råare sound, sen har jag lyssnat runt lite på olika modeler men fastnade för CM1:an pga ljudet passar min smak ser väldigt bra ut och sist men inte minst presterar väldigt bra på alla plan även om det är en väldigt liten högtalare.

#33

Postad 10 december 2006 - 20:49

Unregisteredaaa4c984
  • Unregisteredaaa4c984
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det är samma element i cm1 som xt2?
Tycker att det ser så ut.
Jag har tidigare haft xt2:or.
Lät fylligt och bra men jag saknade ett lite öppnare ljud.
Tyckte att mellanregistret var för mycke tillbakadraget på något sätt.
Xt:orna är nu sålda så jag letar nya burkar.
Vet inte riktigt hur jag ska göra.
Mitt lyssningsrum är inte speciellt stort ( 17-18 kvm ).
Jag är rädd att cm7:orna kan bli lite för stora för mitt rum.
Det är dom jag är mest sugen på.
Skulle vilja ha Xt2:ornas fyllighet med ett öppnare mellanregister.
Kan det vara cm1 ?
Har inte lyssnat på dom ännu.
Vad säger ni som är cm1 ägare.


Mvh Micke

#34

Postad 11 december 2006 - 00:45

larsolsson
  • larsolsson
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag undra var man kan köpa CM1:orna om man inte vill vända sig till hifi-klubben? Kan även tänka mig att beställa utomlands om det nu rentav är billigare. Eller är det någon som vill sälja sina så är det bara att höra av sig…

#35

Postad 11 december 2006 - 12:22

Unregistered346f2a60
  • Unregistered346f2a60
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ser väldigt svårt ut att köpa CM1orna nya om man inte vill handla på Hifi-Klubben. Jag har kollat runt lite utan att hitta något. Hittar tex ingen nätbutik som säljer B&W i Tyskland.

Begagnat är det lika illa. Hittade inte en enda annons på de tre senaste månaderna. Det fick bli att svälja stoltheten och återvända till stället man lovat att man aldrig ska handla på mer..

#36

Postad 11 december 2006 - 12:32

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
B&W säljer endast över disk!! och pågrund av det så skilljer sig nog inte priserna speciellt mkt.

#37

Postad 11 december 2006 - 15:27

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Ständigt dessa piP som dyker upp i varannan tråd här på forumet nu för tiden.

MVH Flingan

<{POST_SNAPBACK}>

Ja visst är det kul att folk blir mer och mer upplysta :blink: ! Många fakta fel förkommer dock både från förespråkarna och de som dissar Ino Audio…

#38

Postad 11 december 2006 - 23:21

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Har idag beställt ett par CM7. :blink:

#39

Postad 13 december 2006 - 20:20

Unregisteredaaa4c984
  • Unregisteredaaa4c984
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Du får gärna delge dina intryck när du får hem dina burkar.
Hur stort rum kommer dom att spela i ?
Mitt rum är endast på 17-18 kvm och jag tror att det är i minsta laget.
Det var det iallafall för mina förra högtalare B&W 704.
Jag sitter nu utan högtalare och börjar få lite panik.
Jag är väldigt sugen på ett par cm7:or men jag tror inte att dom kommer funka i mitt rum.

Mvh Mucke

#40

Postad 13 december 2006 - 20:27

juan
  • juan
  • Forumräv

  • 823 inlägg
  • 0

Du får gärna delge dina intryck när du får hem dina burkar.
Hur stort rum kommer dom att spela i ?
Mitt rum är endast på 17-18 kvm och jag tror att det är i minsta laget.
Det var det iallafall för mina förra högtalare B&W 704.
Jag sitter nu utan högtalare och börjar få lite panik.
Jag är väldigt sugen på ett par cm7:or men jag tror inte att dom kommer funka i mitt rum.

Mvh Mucke

<{POST_SNAPBACK}>

Känns som ett rejält nerköp att byta från DM704 till cm7:or, även om cm7 låter riktigt bra.
DM704 är en helt grym högtalare.

#41

Postad 13 december 2006 - 20:52

Unregisteredaaa4c984
  • Unregisteredaaa4c984
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Njae.
Säg inte det.
Cm7 har fett bättre mellanregister så...
Jag vet inte om det är nerköp.
Jag har ju haft ett par B&W xt2 efter 704:orna, så det blir ju dom som jag kommer att jämföra med i så fall.

Mvh Mucke

#42

Postad 13 december 2006 - 20:56

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Varför inte satsa på stativare om 704:orna var för stora för rummet? Du lär få samma problem med CM7.

#43

Postad 13 december 2006 - 21:08

juan
  • juan
  • Forumräv

  • 823 inlägg
  • 0

Njae.
Säg inte det.
Cm7 har fett bättre mellanregister så...
Jag vet inte om det är nerköp.
Jag har ju haft ett par B&W xt2 efter 704:orna, så det blir ju dom som jag kommer att jämföra med i så fall.

Mvh Mucke

<{POST_SNAPBACK}>

Spelar ingen roll låter bara anorlunda men inte bättre på något sätt. sedan som matte säger det blir samma problem.

#44

Postad 13 december 2006 - 21:14

Unregisteredaaa4c984
  • Unregisteredaaa4c984
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Jag har provat det mesta vill jag lova.
Jag hade från början ett par B&W 805s som jag saknar fruktansvärt mycket.
Dom lät helt underbart, men jag satt hela tiden och saknade det där sista i basen.
Hade tänkt att investera i ett par 804.
805:orna såldes och jag skulle precis lägga en beställning på ett par 804:or.
Då pajade våran tv så jag fick glömma 804:orna.
Det blev då en plasma och B&W 704:a istället.
Det är förövrigt dom som finns i mitt galleri.
När jag hade haft 704:orna ett tag så dök den nya xt serien upp.
Läste några tester och gick och lyssnade på dom.
Dom skulle vara likvärdiga 700 serien.
Tyckte att xt serien i silver passade bättre till våran nya plasma rent estetiskt så 704:orna såldes.
Jag köpte först xt2 och xtc i silver.
När jag tillslut hade sparat i hop till xt4:orna får jag till min fasa se att xt serien inte längre går att få tag på i silverutförande.
F..n vad less jag blir.
I min ilska så sålde jag iväg mina xt högtalare och har nu inga alls.
Det är väl ungefär där jag är nu.
Jag har hela tiden till skillnad från dom flesta köpt sämre och sämre högtalare. :)
Det mest pinsamma av allt är att jag hade i dagsläget varit nöjd med den bas som 805:orna presterar.
Kan säga att det blev en dyr erfarenhet.

Mvh Mucke

#45

Postad 14 december 2006 - 10:05

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Jag kommer att ha mina CM7or i ett ca 25 kvm stort rum (med sweetspot i mitten). De kommer att drivas av min 2807 som matas via analog eller optisk signal beroende på källan (DVD, dator eller digitalTV).

De kommer att byta ut mina nuvarande frontar som är ett par AP Image 44. Dessa 44or blir istället sidosurrounds.

Jag berättar mer om lyssningsintryck när jag fått dom, förhoppningsvis på tisdag.

#46

Postad 14 december 2006 - 11:27

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
mucke: Du hade ju kunnat komplettera dina 805s med en bra sub! Om jag hade varit du i nuläget hade jag försökt hitta 805s begagnade och köpt dem igen, eller köpt de nya.

#47

Postad 14 december 2006 - 11:53

Unregisteredaaa4c984
  • Unregisteredaaa4c984
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

mucke: Du hade ju kunnat komplettera dina 805s med en bra sub! Om jag hade varit du i nuläget hade jag försökt hitta 805s begagnade och köpt dem igen, eller köpt de nya.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har föreslagit det för frugan att jag skulle köpa dom igen. Hon bara titta på mig och skaka på huvudet.
Du är f..n knäpp i skallen fick jag till svar.
Varför sålde du dom från början sa hon.
Så här i efterhand har jag inget vettigt svar att ge henne.
Kan säga att hon älskade mina 805:or och blev ledsen när jag sålde dom.

edit

Jag har alltid inbillat mig att det är svårt att integrera en sub till ett par stativare och få det riktigt bra.
Jag kan ha fel, har haft det förut :)

Mvh Mucke

Redigerat av Unregisteredaaa4c984, 14 december 2006 - 11:55.


#48

Postad 15 december 2006 - 15:10

Unregisteredaaa4c984
  • Unregisteredaaa4c984
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Jag kommer att ha mina CM7or i ett ca 25 kvm stort rum (med sweetspot i mitten). De kommer att drivas av min 2807 som matas via analog eller optisk signal beroende på källan (DVD, dator eller digitalTV).

De kommer att byta ut mina nuvarande frontar som är ett par AP Image 44. Dessa 44or blir istället sidosurrounds.

Jag berättar mer om lyssningsintryck när jag fått dom, förhoppningsvis på tisdag.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag var förbi klubben idag.
Tänkte höra om dom hade några 805:or hemma vilket dom inte hade.
Satt mig ner och lyssnade på cm7:an som stod i butiken och spelade när man kom in.
Du kommer att bli fett nöjd när du får hem dom kan jag lova.
Vete f..n om dom inte spelar bättre än 704:orna iallafall.
Mellanregistret är precis som jag misstänkte mycket bra.
Förresten, på väg ut så fick jag med mig ett par cm1:or i rosewood :wub:
Det var nog tur att jag inte köpte några cm7:or.
F..n vad cm1:orna spelar.
Fullt tillräckligt i mitt rum.
Cm7 hade blivit för mycket.
Jag har nu 2 timmar på mina cm1:or och jag bara ler :unsure: :huh: ;) .
Sa jag att dom är grymmt välbyggda.

Mvh Mucke

#49

Postad 15 december 2006 - 15:28

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Mucke, det låter som om vi kan bli bästa polare. Nästa gång du behöver kränga av något du ägt i ett par veckor så PM:a mig direkt :wub:

Jag har provat det mesta vill jag lova.
Jag hade från början ett par B&W 805s som jag saknar fruktansvärt mycket.
Dom lät helt underbart, men jag satt hela tiden och saknade det där sista i basen.
Hade tänkt att investera i ett par 804.
805:orna såldes och jag skulle precis lägga en beställning på ett par 804:or.
Då pajade våran tv så jag fick glömma 804:orna.
Det blev då en plasma och B&W 704:a istället.
Det är förövrigt dom som finns i mitt galleri.
När jag hade haft 704:orna ett tag så dök den nya xt serien upp.
Läste några tester och gick och lyssnade på dom.
Dom skulle vara likvärdiga 700 serien.
Tyckte att xt serien i silver passade bättre till våran nya plasma rent estetiskt så 704:orna såldes.
Jag köpte först xt2 och xtc i silver.
När jag tillslut hade sparat i hop till xt4:orna får jag till min fasa se att xt serien inte längre går att få tag på i silverutförande.
F..n vad less jag blir.
I min ilska så sålde jag iväg mina xt högtalare och har nu inga alls.
Det är väl ungefär där jag är nu.
Jag har hela tiden till skillnad från dom flesta köpt sämre och sämre högtalare. :unsure:
Det mest pinsamma av allt är att jag hade i dagsläget varit nöjd med den bas som 805:orna presterar.
Kan säga att det blev en dyr erfarenhet.

Mvh Mucke

<{POST_SNAPBACK}>



#50

Postad 15 december 2006 - 15:32

Unregisteredaaa4c984
  • Unregisteredaaa4c984
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Mucke, det låter som om vi kan bli bästa polare. Nästa gång du behöver kränga av något du ägt i ett par veckor så PM:a mig direkt  :wub:

Jag har provat det mesta vill jag lova.
Jag hade från början ett par B&W 805s som jag saknar fruktansvärt mycket.
Dom lät helt underbart, men jag satt hela tiden och saknade det där sista i basen.
Hade tänkt att investera i ett par 804.
805:orna såldes och jag skulle precis lägga en beställning på ett par 804:or.
Då pajade våran tv så jag fick glömma 804:orna.
Det blev då en plasma och B&W 704:a istället.
Det är förövrigt dom som finns i mitt galleri.
När jag hade haft 704:orna ett tag så dök den nya xt serien upp.
Läste några tester och gick och lyssnade på dom.
Dom skulle vara likvärdiga 700 serien.
Tyckte att xt serien i silver passade bättre till våran nya plasma rent estetiskt så 704:orna såldes.
Jag köpte först xt2 och xtc i silver.
När jag tillslut hade sparat i hop till xt4:orna får jag till min fasa se att xt serien inte längre går att få tag på i silverutförande.
F..n vad less jag blir.
I min ilska så sålde jag iväg mina xt högtalare och har nu inga alls.
Det är väl ungefär där jag är nu.
Jag har hela tiden till skillnad från dom flesta köpt sämre och sämre högtalare. :unsure:
Det mest pinsamma av allt är att jag hade i dagsläget varit nöjd med den bas som 805:orna presterar.
Kan säga att det blev en dyr erfarenhet.

Mvh Mucke

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>



:huh: ;) ;)

Mvh Mucke



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.