Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel och konsolförsäljning världen runt

4302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 januari 2018 - 21:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 35 519 inlägg
  • 0

Ja som sagt så tänkte jag igentligen inte reelt på siffrorna utan bara som jämförelse konsolerna imellan, och det var därför jag sa "skit i siffrorna" då min poäng var att jag inte tror switch behåller momentum och säljer mer sammanlagt/totalt på 24mån än playstation eller wii gjorde då de faktiskt ligger efter på 10mån.

Nu fattar jag varför det står 15 miljoner på PS2. De räknar ju med 3,5 miljoner sålda på 6 månader i Japan innan den släpptes i NA. Så 11,5 miljoner i så fall. Men det står "shipped" också, inte sold-through. Så det kanske inte säger så mycket när man jämför med Switchs sålda.

Det är svårt att jämföra på det sättet när man inte vet exakta siffror. Det vi vet är att de säger att den slår rekord i många länder nu som snabbast säljande konsolen så den bör hänga med rätt bra just nu. Den är snabbast i USA och Japan som är två av de största marknaderna och även i Tyskland, Spanien, Frankrike.. flera av de största länderna i EU. Så den bör inte ligga flera miljoner efter WW.

Här är för övrigt en tråd om lite samma sak på ERA.

https://www.resetera...ses-2017.12409/

Allmänna uppfattningen verkar vara att den lätt kommer sälja mer än 2017 om man läser där.

Postad Igår, 15:10

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Ja och många verkar eniga i att det beror på spelen. Jag håller mig lite lugnare då jag inte tror det är konsolsäljare men sammtidigt är det sjukt tunga spel ändå som Pokemon, Smash, Metroid, Animal crossing och VC vilket Nintendo såg i efterfrågan på nes/snes mini och ibland blir man förvånad, jag själv emulerar alla gamla konsoler på wii så har inte så stort behov här men med tamagochi som facit dessutom så är det ju inte omöjligt med en liten boom bara med hjälp av vc nes-gc och bra kampanje på tv/fb/tbana/bio osv.

Jag håller fortfarande på att dom säljer mindre totalt 2018 (Mars - Mars) men anar ju inte om dom ska gå all in med allt ovanstående plus lite till så vi får följa med.

Postad Idag, 09:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 35 519 inlägg
  • 1

https://www.resetera...-oct-dec.17824/

Tyder på 14,6 miljoner efter december. Vi får se i slutet av månaden. Det verkar som att de tänker höja från 16,7 i och med detta.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2018 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.