Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 17 December 2007 - 17:46
Postad 17 December 2007 - 18:30
Kanske en dum fråga men kommer divx-stödjet i PS3an även stödja HD-filer?
Är de under 2 gig ?
Postad 17 December 2007 - 19:19
- Copyrightskyddade filer eller filer som kodats med DivX 3.11 kan inte spelas upp. [/size]
Huh?
Postad 17 December 2007 - 19:50
Stöd för Blu-ray-profilen 1.1 är inte illa! Stöd för VC-1 WMV var väl inte helt väntat?
Postad 17 December 2007 - 20:44
Du litar på att Sony är snabba hör/ser/läser jagTrevligt.
![]()
Har de glömt bort In-game XMB?
Läste på threespeech att det är en "topp" prioritet för sony att fixa ingame xmb. Så 2010 då kanske
Postad 17 December 2007 - 21:12
"The page that made the firmware update announcement seems to have been been pulled out from the Sony UK website, as well as it's corresponding entry on the Spanish Playstation website, so there is a possibility we won't be able to see the firmware go live tomorrow.
The website said (before it was pulled down), that "an update to the PS3 system software was released on December 18, 2007." The phrasing in the past-tense suggests that there might have been a slip up - as some people now assume, the page probably wasn't meant to go up until the firmware update "was" made available.
We'll have to wait for news from Sony to confirm what happened and what the status is with the firmware. Hopefully, the info stated in the update was accurate and was just posted prematurely."
Postad 17 December 2007 - 21:23
Redigerat av VincentVegaSWE, 17 December 2007 - 21:24.
Postad 17 December 2007 - 21:30
Stöd för Blu-ray-profilen 1.1 är inte illa! Stöd för VC-1 WMV var väl inte helt väntat?
Vad är Blu ray 1.1 då? Och VC-1?
Postad 17 December 2007 - 21:37
VC-1 är en filmkodning som ofta används för högupplöst film. Kort och gott: PS3:an kan spela upp ännu fler fil(m)typer nu.
Postad 17 December 2007 - 22:29
1. Stöds subtitles?
2. Stöds högupplöst 720p (brukar vara strax över 1GB för en TV serie på 42 minuter)
Postad 18 December 2007 - 07:53
Jag har högupplösta klipp i Divx och WMV redo i högsta hugg
Jaha internetradio också. Trevligt
engadgethd
Redigerat av JockeJ, 18 December 2007 - 07:54.
Postad 18 December 2007 - 09:13
Postad 18 December 2007 - 09:15
NiceFilmer från STAGE6.COM funkar i 1080p men hade varit najs om det gick att installera divx player på ps3, det kanske går men jag hittar inget på sidan, provade också windows HD och det funkar men fick inget ljud.
Internetradio?
Postad 18 December 2007 - 09:16
Kollar du film då via browsern?? (eller laddar du ner film och tittar sedan?) (Känner inte till siten...)Filmer från STAGE6.COM funkar i 1080p men hade varit najs om det gick att installera divx player på ps3, det kanske går men jag hittar inget på sidan, provade också windows HD och det funkar men fick inget ljud.
Postad 18 December 2007 - 09:25
Postad 18 December 2007 - 09:29
NiceFilmer från STAGE6.COM funkar i 1080p men hade varit najs om det gick att installera divx player på ps3, det kanske går men jag hittar inget på sidan, provade också windows HD och det funkar men fick inget ljud.
![]()
Internetradio?
Hittade ingen radio, kan det har varit till psp och inte till ps3....? jag laddade hem filmer från stage6.com och kopierade över dom från usb minne, läste på någon sida att ps3 sponsrar stage6.com och tänkte då att det måste gå att ladda hem en spelare så att man kan kollaa via browsern.
Postad 18 December 2007 - 10:09
Postad 18 December 2007 - 10:19
Redigerat av analog, 18 December 2007 - 10:20.
Postad 18 December 2007 - 10:25
Xvid fungerar bra.Bara DivX? Ingen XviD?
http://gizmodo.com/g...-360-335062.php
Jäkla synd om det stämmer
Postad 18 December 2007 - 10:28
Xvid fungerar bra.Bara DivX? Ingen XviD?
http://gizmodo.com/g...-360-335062.php
Jäkla synd om det stämmer
Gött!
Redigerat av Ebbot, 18 December 2007 - 10:28.
Postad 18 December 2007 - 10:38
Nu går det till och med att spola i videofilerna! Hoppas nu att Twonkymedia får tummarna ur med en uppdatering.
Vad är gränsen för filstorlek på en BlueRay, någon som vet?
Postad 18 December 2007 - 10:50
Blu-ray är en skiva, ett lagringsmedia, inget filformat.Åh, vad fint det fungerar nu
Nu går det till och med att spola i videofilerna! Hoppas nu att Twonkymedia får tummarna ur med en uppdatering.
Eller menar du hur stor fil man kan bränna på en Blu-ray skiva?
Postad 18 December 2007 - 10:53
Blu-ray är en skiva, ett lagringsmedia, inget filformat.Åh, vad fint det fungerar nu
Eller menar du hur stor fil man kan bränna på en Blu-ray skiva?
Ja, alltså om man kan bränna en 5GB stor divx fil på en Blueray och på så vis komma runt FAT32 begränsningen. Eller kanske 2GB begränsningen ligger någon annanstans?
Postad 18 December 2007 - 10:53
Postad 18 December 2007 - 11:00
Ja, alltså om man kan bränna en 5GB stor divx fil på en Blueray och på så vis komma runt FAT32 begränsningen. Eller kanske 2GB begränsningen ligger någon annanstans?
Ok, nu förstår jag. Vet ej, men i vilket fall så är det antagligen mycket billigare att bränna allt under 8.5GB på en dual-layer DVD.
Postad 18 December 2007 - 11:11
Däremot så kan du encoda om XviD-filmen till en BR-film och på så sätt se den på PS3an. Men det har du iof alltid kunnat och tar ju bort funktionen med DivX/XviD stödet...
Postad 18 December 2007 - 11:25
Hoppas att ni har noterat den ursnygga nya "visulaizern" med jordgloben....
Jo, den var snygg!!!
Visualiser.jpg 86.18K
0 Antal nerladdningar
Postad 18 December 2007 - 11:50
Det kommer inte funka. Bara fölr att filen är bränd på ett visst media kommer inte PS3an att tro att tex. en XviD på en BR-skiva är en BR-film.
Däremot så kan du encoda om XviD-filmen till en BR-film och på så sätt se den på PS3an. Men det har du iof alltid kunnat och tar ju bort funktionen med DivX/XviD stödet...
Bah! Jag hade hoppats på att man kunna browsa på skivan precis som man kan med de dvd-spelare som kan spela upp divx.
Nåja. Jag får väl klara mig utan då
Postad 18 December 2007 - 11:58
Det kommer inte funka. Bara fölr att filen är bränd på ett visst media kommer inte PS3an att tro att tex. en XviD på en BR-skiva är en BR-film.
Bah! Jag hade hoppats på att man kunna browsa på skivan precis som man kan med de dvd-spelare som kan spela upp divx.
Nåja. Jag får väl klara mig utan då
Det får någon pröva. Bränner man det som en dataskiva istället för en DVDvideo skiva borde det väl gå.
Postad 18 December 2007 - 11:58
Postad 18 December 2007 - 12:29
Har "ganska" långsam internetförbindelse hemma... vill helst ladda ner uppdateringen på jobbet och installera från usb-minne. Går klart snabbare. Men allt ni skriver här gör en ganska sugen på att testa.
Postad 18 December 2007 - 12:34
Hoppas att ni har noterat den ursnygga nya "visulaizern" med jordgloben....
Jo, den var snygg!!!Visualiser.jpg 86.18K 0 Antal nerladdningar
Har de fått till album art på streamad musik ännu ????
Postad 18 December 2007 - 12:52
http://se.playstatio...s3.../Hämta-nu/Har försökt hitta nedladdningsversionen av den nya fw 2.10. Är det någon som har en länk? Eller har den inte lagts ut än på webben utan bara i uppdateringstjänsten via PS3:an?
![]()
Har "ganska" långsam internetförbindelse hemma... vill helst ladda ner uppdateringen på jobbet och installera från usb-minne. Går klart snabbare. Men allt ni skriver här gör en ganska sugen på att testa.
Postad 18 December 2007 - 13:10
Postad 18 December 2007 - 13:34
Vad gör jag för fel?
Postad 18 December 2007 - 13:47
Om jag har fattat det rätt så gäller 2gb-begränsningen endast om du lägger en fil på hårddisken/fat32. På ett annat medium tex dvd-skiva har du inte den begränsningen.Det kan du nog också men du kommer inte kunna spela stärre filer än 2GB endå...
Postad 18 December 2007 - 14:01
Hur är det med undertexter då? Funkar det?
Nej, fungerar i alla fall inte för mig med .sub. Hittar ingen inställning i PS3 heller om undertexter så jag antar att det kommer eventuellt i senare firmware.
Postad 18 December 2007 - 14:22
Xvid funkar ej, mpeg-4 funkar ej, divx funkar ej. Med andra ord, inget funkar...
TVersity tänker jag inte ens testa, eftersom det blir så dålig transcoding med det (dålig dator).
Någon som vet vad jag gör fel?
Postad 18 December 2007 - 14:35
Gah, jag får inte till det. Kör med twonkyvision, och har försökt få igång ett flertal filformat på datorn.
Xvid funkar ej, mpeg-4 funkar ej, divx funkar ej. Med andra ord, inget funkar...
TVersity tänker jag inte ens testa, eftersom det blir så dålig transcoding med det (dålig dator).
Twonkymedia har inget stöd för att streama divx till PS3 ännu, märk skillnaden på att streama och att transcoda. Kolla in Twonkymedias forum, finns en tråd om detta.
Du kan ju alltid kopiera divxen till PS3an och spela upp den sen.
EDIT : http://www.twonkyfor...opic.php?t=4408
Redigerat av Unregistered1014, 18 December 2007 - 14:37.
Postad 18 December 2007 - 14:42
Gah, jag får inte till det. Kör med twonkyvision, och har försökt få igång ett flertal filformat på datorn.
Twonkymedia har inget stöd för att streama divx till PS3 ännu, märk skillnaden på att streama och att transcoda. Kolla in Twonkymedias forum, finns en tråd om detta.
Du kan ju alltid kopiera divxen till PS3an och spela upp den sen.
EDIT : http://www.twonkyfor...opic.php?t=4408
Okej, hoppas det är på gång inom kort då
Får köra redkawa så länge.
Tack för hjälpen
Postad 18 December 2007 - 18:34
Jag har provat med ett antal olika CD-skivor samt DVD-skivor där jag har DivX oxh Xvid filer på. Tar jag info om dem så säger den att codec är divx men sedan säger den unsupported data om jag försöker spela.
Måste filen ligga på hårddisken eller kan det vara något annat strul?
Postad 18 December 2007 - 19:01
Jag har provat med ett antal olika CD-skivor samt DVD-skivor där jag har DivX oxh Xvid filer på. Tar jag info om dem så säger den att codec är divx men sedan säger den unsupported data om jag försöker spela.
Måste filen ligga på hårddisken eller kan det vara något annat strul?
Har provat lite till nu och resultatet är:
1) Nej filer måste inte ligga på hårddisken.
2) Även om filen ser ut att vara spelbar (titel och ikon ser bra ut eller att den säger DivX som codec) så behöver den inte vara det. Orsaken vet jag inte. Det talas om att DivX v5 eller mer skall det vara. I alla fall formaten som specats i de versionerna innan funkar inte.
3) Det finns filer som funkar, det är lite lotteri för mig vilka. De jag testat har en del år på nacken och är brända på DVD så det kanske påverkar. På Gizmodo så snackade de om att är det nykodade filer bör det funka bra.
4) Om filen inte visar korrekt ikon eller titel utan bara unsupported data så verkar det stämma att det inte funkar (än så länge). Däremot stämmer inte det motsatta (se punkt 2).
Postad 18 December 2007 - 19:02
WMV HD både 720p & 1080p funkar men tyvärr inget ljud. Kanske nåt miss som Sony gjort? Hoppas på en minifix till det.
DIVX HD 720p funkar kanon och mustigt ljud, dock var den filen/trailern (X-men 3) jag laddade ned via min Redkawa server av låg bitrate. (http://www.dvdloc8.c...d=9490&clipid=1)
Postad 18 December 2007 - 19:35
Har testat en del högupplöst material i form av trailers från www.stage6.com, men samma sak där, allt fungerar inte.
H.264 fungerar heller inte för mig.
Men istället för att kopiera över allting med Red Kawa eller bränna ut på DVD, så fungerade det riktigt bra att köra med TVersity Media Server, och ställa in det på No Transcoding.
Önskar stöd för matroska och ytterligare stöd för divx/xvid, sen jäklar
ps. verkar som tversity har lite svårt att köra större högupplösta filer över nätverket, men det kan ju bero på min setup. (trådlöst och dålig dator).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
8 bilder
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?