Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung SyncMaster 223BW

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung SyncMaster 223BW (Datorskärmar) 1 8,06 (16) Inga priser

#1

Postad 21 augusti 2007 - 21:42

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Är det någon som har någon information om Samsung SyncMaster 223BW? Jag var tidigare inne på att köpa en 226 men efter allt prat om S, A och C paneler är den inte längre intressant. Därför undrar jag nu om denna nyare modell.

#2

Postad 25 augusti 2007 - 18:09

szoze
  • szoze
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Hej

Jag har 223bw och är mycket nöjd. Det verkar inte finnas några problem med backlight bleeding. Se mina foto.

I det första fotot använde jag en exponering på 1/8 sek och i det andra 1 sek. Svärtan verkar vara homogen. Det som är märkbart är lite bleeding längs övre kanten. Ingenting man ser vid vanlig datoranvändning eller filmtittande.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  223bw1.jpg   8,75K   132 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  223bw2.jpg   12,43K   152 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  223bw3.jpg   8,19K   116 Antal nerladdningar

Redigerat av szoze, 26 augusti 2007 - 08:27.


#3

Postad 02 september 2007 - 17:49

feffe_
  • feffe_
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag var å köpte en 223BW precis. Vet inte om det är bleeding jag ser men jag hade inte förväntat mig att det skulle se ut såhär på en såpass dyr skärm. Annars verkar det ju vara en toppenskärm!
Ska man använda Natural Color och Magic Tune? Vad gör dom?

Nu är frågan... ska jag lämna tillbaka? Har öppet köp.


edit: Jag fick blåskärm med Magic tune installerat! Fast å andra sidan har jag ett sunkigt moderkort...

edit2: Var på onoff idag och snackade en en snubbe. Fick han till at köra upp en svart bild på ett visningsexemplar. Man såg ingenting i affären men var nog pga den starka belysningen i butiken. Fast var inga problem och byta om jag hade alla förpackningar kvar i gott skick osv.

Bifogad fil(er)


Redigerat av feffe_, 05 september 2007 - 07:34.


#4

Postad 02 september 2007 - 23:24

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Är inte denna delen av forumet till för TV-apparater? =)

#5

Postad 11 september 2007 - 10:28

Bebbe
  • Bebbe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

feffe_ - har du hört med butik eller Samsung om den går att byta ut eller om du får leva med det?
Jag köpte själv en 223bw i fredags och har samma mönster med backligt bleeding. Inget man tänker på vid normal användning men rätt irriterande vid filmtittande. Har själv mailat Samsung men ej fått svar ännu. :)

//Bebbe

Bifogad fil(er)



#6

Postad 12 september 2007 - 15:15

feffe_
  • feffe_
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0


feffe_ - har du hört med butik eller Samsung om den går att byta ut eller om du får leva med det?
Jag köpte själv en 223bw i fredags och har samma mönster med backligt bleeding. Inget man tänker på vid normal användning men rätt irriterande vid filmtittande. Har själv mailat Samsung men ej fått svar ännu.  :o

//Bebbe

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fick byta om jag ville på Onoff. Fast det var säkert bara för att jag har öppet köp i 30 dagar också. Kommer förmodligen inte byta iaf. Är bara när skärmsläckaren är igång eller man ser på film som man tänker på det.

Lägg gärna ut mailet när du fått svar här sen Bebbe :unsure:

#7

Postad 13 september 2007 - 16:53

Bebbe
  • Bebbe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0


feffe_ - har du hört med butik eller Samsung om den går att byta ut eller om du får leva med det?
Jag köpte själv en 223bw i fredags och har samma mönster med backligt bleeding. Inget man tänker på vid normal användning men rätt irriterande vid filmtittande. Har själv mailat Samsung men ej fått svar ännu.  :D

//Bebbe

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fick byta om jag ville på Onoff. Fast det var säkert bara för att jag har öppet köp i 30 dagar också. Kommer förmodligen inte byta iaf. Är bara när skärmsläckaren är igång eller man ser på film som man tänker på det.

Lägg gärna ut mailet när du fått svar här sen Bebbe <_<

<{POST_SNAPBACK}>


Fråga:
Hej,
Har köpt en 223bw och upplever nästan 1 cm med backligt bleeding både i över och underkant samt endel på vänstersidan. Ska man acceptera det på en ny skärm? Jag trodde fenomenet hörde historien till på budgetmodeller och förväntade mig inte att se det på en ny av idag.

Annars nöjd med produkten.

Vänligen
Björn

Svar från Samsung:
Hej Björn

Tack för ert email tillSamsung Electronics Nordic.

Ett visst ljusgenomsläpp kan förekomma och är fullt normalt,
dtta har ed tekniken att göra. Dock är det endasten auktoriserad
serviceverkstad som kan avgöra om detta är normalt eller onormalt,
misstänker du att det är fel på skärmen gör du en anmälan på
www.powermill.se



Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Olle


Samsung Support

Slutsats:
Trots att även jag köpt skärmen i On-Offs butik så har jag bestämt mig för att behålla den. Det är bara irriterande när man tittar på film i ett mörkt rum och inte bilden går ända ut i kanten. Var i butiken och drog upp en svart bild på deras demo-ex och den hade exakt samma backlight bleeding som min. Måste trotts detta rekommendera skärmen till er som eventuellt är tveksamma.

Tack feffe för ditt svar.


//Bebbe

#8

Postad 16 september 2007 - 20:31

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
jag hoppar in i tråden, då jag nu ska köpa ny skärm. ngn som kan bekräfta vad det är för paneler i Samsung 223BW? hade senast en samsung 931 med dålig panel.. (precis som många ex av både 226bw osv)

trist om samsung fortfarande kör med skitpaneler i vissa modeller. att de inte förstår att det förstör deras rykte.. funderar annars på en hp eller liknande. (som iofs kör samsung paneler.. men ändå. ;)

ni som sitter på en Samsung 223BW eller ngn annan utav de nyare kanske orkar svara?
vill veta om man ska rula ut samsung o köra annat märke.. =)

Feffe och Beppe. Ni som har skärmarna. Har ni testat och se vad ni för för paneler?
Trist o köpa en 2ms skärm som är över 5ms, o har sunkiga färger och mycket backlight-bleeding.

Märket videoseven är dock redan ur bilden av lämpliga kandidater i värsta fall. B) Vilket mög. hehe.

/Tobbe

#9

Postad 17 september 2007 - 20:01

feffe_
  • feffe_
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Feffe och Beppe. Ni som har skärmarna. Har ni testat och se vad ni för för paneler?


Hur kollar man det då? <_<

#10

Postad 19 september 2007 - 10:44

szoze
  • szoze
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Feffe och Beppe. Ni som har skärmarna. Har ni testat och se vad ni för för paneler?
Trist o köpa en 2ms skärm som är över 5ms, o har sunkiga färger och mycket backlight-bleeding.
/Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>


223BW är ingen 2ms skärm. Men det är en riktig 5ms skärm :-)

Redigerat av szoze, 19 september 2007 - 10:46.


#11

Postad 02 oktober 2007 - 08:19

korthaj
  • korthaj
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte en 223BW igår, testat på en del spel och film osv.

Jag har liite bleed i överkanten med max ljusstyrka men inte alls farligt, alla dessa är tydligen S så ska inte variera speciellt mycket i kvalitét.
Allt annat är 100%, testat i olika spel o där funkar den perfekt.
Testade hur olika färger som reflekteras hänger med vid snabba manövarar o massa skit 100%
Ingen ghosting lr nåt skit.
Bra inställningar, lätt att använda.
5ms på denna men jag jämförde samma spel osv på en LG WTQ 2ms och såg absolut ingen skillnad. LG WTQn kan tydligen ha lite problem med att få färgerna att hänga med vid snabba manövrar i spel ibland därför jag köpte denna.

Tycker denna e helt ok.

9/10

#12

Postad 03 oktober 2007 - 22:11

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
Fick hem en Syncmaster 223BW idag. Trevlig skärm. En lysande pixel dock. Inte så värst störande men tråkigt på en ny produkt. Nice med en stor och bred skärm iaf.

Backlight bleed, mest i överkant men inte heller det så värst störande. Helkt ok iaf.

#13

Postad 09 oktober 2007 - 17:23

antonee
  • antonee
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Sitter och väljer mellan en
och en
. Någon som har erfarenhet av 2232:an? De flesta specs är samma förutom responstiden 5ms vs. 2ms, och självklart designen. Eller har jag fel?

#14

Postad 03 juni 2008 - 09:43

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Köpte min Samsung SyncMaster 223BW på Inet och det var en äkta Samsung panel :)

#15

Postad 13 augusti 2008 - 20:14

dacore84
  • dacore84
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Nåt nytt kring detta?

Hade först kollat på 226bw som många andra men rädslan för att inte få en S-panel gör att man letar vidare. Är det garanterad S-panel i dessa?

#16

Postad 15 augusti 2008 - 15:28

dacore84
  • dacore84
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
bump, är i akut behov av en ny skärm och skulle behöva få verifierat av någon om det är sant att denna modell endast tillverkas av Samsungs egna paneler?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.