Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - NADs LCD-TVapparater

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 augusti 2007 - 17:06

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Nu kommer det nya LCD-TV apparater från NAD.
Först ut så kommer en 32" & en 40".
Läs mer på:
NAD 40A1 LCD TV

Väntar med spänning på att få hem de första exemplaren till butiken.... :)


32" kommer att kosta 10998:-
40" kommer att kosta 15998:-
Förväntad leverans är i mitten av september.

Postad bild

Redigerat av Unregistered1115, 22 september 2007 - 08:22.


#2

Postad 30 augusti 2007 - 17:13

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

  • 771 inlägg
  • 0
Ruggigt ful!...enligt Min åsikt :)

#3

Postad 30 augusti 2007 - 18:14

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Kolla på länken, du behöver inte ha högtalarna under om du inte vill...
Då blir den snyggare, tycker jag iallafall.. :)

Med NAD får du äntligen lov att själv bestämma vilka högtalare du vill ha. Grundmodellen är som nämnts tidigare en ren monitor utan inbyggda högtalare, men på baksidan sitter något så ovanligt som två vanliga högtalarutgångar – och till och med en utgång för subbas. Om du monterar två platta kvalitetshögtalare – till exempel från paradigm – vid sidan av TV:n får du en totalupplevelse som vida övergår vanliga TV-apparater. Du kan naturligtvis även välja något av Hi-Fi Klubbens många andra högtalaralternativ. TV:ns inbyggda stereoförstärkare på 2 x 15 watt räcker för att ge dig ett riktigt bra ljud tillsammans med rätt högtalare, och en subbas är pricken över i! Och eftersom TV:n driver högtalarna behöver du inte krångla med sätta på en separat anläggning varenda gång du vill titta på TV.

Redigerat av Unregistered1115, 30 augusti 2007 - 18:17.


#4

Postad 30 augusti 2007 - 18:21

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Bifogad fil  NADTV32A1BK_2_m.jpg   144,2K   485 Antal nerladdningar
En lite snyggare Bild....

#5

Postad 30 augusti 2007 - 20:20

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
ja j*vlar va ful den va. kunde varit blank istället. hade sett lite mer Ok ut.

#6

Postad 31 augusti 2007 - 23:39

DumDum
  • DumDum
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

ja j*vlar va ful den va. kunde varit blank istället. hade sett lite mer Ok ut.

<{POST_SNAPBACK}>


Onej, den är läcker! Dessutom kommer det dyka upp en blanksvart version med 160gb stor hårddisk. När den skulle komma fick jag inte svar på. Vintern kanske?

#7

Postad 01 september 2007 - 11:42

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

ja j*vlar va ful den va. kunde varit blank istället. hade sett lite mer Ok ut.

<{POST_SNAPBACK}>


Onej, den är läcker! Dessutom kommer det dyka upp en blanksvart version med 160gb stor hårddisk. När den skulle komma fick jag inte svar på. Vintern kanske?

<{POST_SNAPBACK}>



Det jag har hört är att den kommer i februari

#8

Postad 01 september 2007 - 14:32

andro
  • andro
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nej den va då inge snygg
Fast den e nästan så ful att den blir cool :wub:

#9

Postad 01 september 2007 - 16:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
såja sådära skall en "platt tv" se ut. inget pianolack och bling-bling tjafs. har aldrig förstått mig på folk som köper tv apparater med högblankyta. det blir ju hemska reflektioner runt bilden. klart det skall vara matt som på den här tv.

#10

Postad 09 september 2007 - 15:57

freno86
  • freno86
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

såja sådära skall en "platt tv" se ut. inget pianolack och bling-bling tjafs. har aldrig förstått mig på folk som köper tv apparater med högblankyta. det blir ju hemska reflektioner runt bilden. klart det skall vara matt som på den här tv.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller helt klart med, mattsvart är en miljon gånger snyggare, helt ok tv, synd att den inte lever upp till samma prestanda som deras hd series som jag har nu, där chassit är i aluminium och att den har kontrastglas samt inbyggda dalihögtalare.

Men sony och samsung kommer defenitivt att få en utmanare i år som säkerligen tar många kunder. Mer nad till folken

#11

Postad 10 september 2007 - 00:07

ÅChristian
  • ÅChristian
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Håller också med Niklas F. Det blir tjatigt med alla modeller som kör med högglansen och inget annat. Kanske är den inte världens vackraste men att påstå att den är direkt ful är väl att ta i. Ser fram emot då Hifi-klubben talar om att dom är inkomna. Verkar vara en intressant "maskin".

#12

Postad 10 september 2007 - 13:22

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Är det någon som sett NAD 40A1 på riktigt? Jag har aldrig sett en NAD TV, är de bra? Kan de jämföras med de bästa? Jag är grymt sugen på en sådan!

#13

Postad 11 september 2007 - 23:12

freno86
  • freno86
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Är det någon som sett NAD 40A1 på riktigt? Jag har aldrig sett en NAD TV, är de bra? Kan de jämföras med de bästa? Jag är grymt sugen på en sådan!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör deras hd series, de kan betraktas som de absolut bästa i världen har t.ex dali högtalare i sig, vunnit flertalet tester tillsammans med loewe och b&o, du hittar ingen bättre tv, de nya de släpper har helt ok bild, inte riktigt lika bra som deras master series men klart i klass med de bästa samsung och sony tv apparaterna, jag lovar att nad kommer ta många kunder iår, hifiklubben kommer att hårdsatsa på dem. Vilket är kul då jag gillar märket skarpt.

#14

Postad 11 september 2007 - 23:21

axet
  • axet
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
ser intressant ut...

Redigerat av axet, 11 september 2007 - 23:22.


#15

Postad 11 september 2007 - 23:25

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Enligt min butikschef som var på kick-off i Danmark där de visade nya produkter så ska bilden vara riktigt vass.
Hoppas bara att dom dyker upp snart så man får pilla... :(
Tror att funktionen med utbytbara högtalare kommer att bli super.
Ärligt talat, när såg du en platt-tv med bra ljud senast?

#16

Postad 12 september 2007 - 08:54

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Intressant att den tycks ha både DVB-T- och DVB-C-mottagare. Det är väl fortfarande rätt ovanligt om jag inte är helt ute och cyklar. Snygg och stilren var den också.
Är det någon som vet var panelerna kommer ifrån och hur mycket NAD själva har att göra med det rent tekniska? Jag kanske är fördomsfull men jag gissar att en "ljudfirma" som NAD egentligen plockar in TV-apparater mer som komplement till sina ordinarie produkter. Eller?

#17

Postad 12 september 2007 - 10:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

såja sådära skall en "platt tv" se ut. inget pianolack och bling-bling tjafs. har aldrig förstått mig på folk som köper tv apparater med högblankyta. det blir ju hemska reflektioner runt bilden. klart det skall vara matt som på den här tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Inlägg of the week. :(

#18

Postad 12 september 2007 - 21:15

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Ska jag satsa på en sådan? Det känns inte som jag kommer bli besviken, men hur är den med släpningar och hur är svärtan?

#19

Postad 12 september 2007 - 21:21

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Jag tycker att det ser ut som en 4:3 tv..! :unsure:

#20

Postad 12 september 2007 - 22:22

freno86
  • freno86
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

såja sådära skall en "platt tv" se ut. inget pianolack och bling-bling tjafs. har aldrig förstått mig på folk som köper tv apparater med högblankyta. det blir ju hemska reflektioner runt bilden. klart det skall vara matt som på den här tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Inlägg of the week. :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


du kommer inte bli besviken, det är danska viewnet som gör deras tv apparater www.viewnet.dk om jag inte minns fel och panelerna kommer från samsung och de lägger till en massa elektronik i dem för att få dem så bra de bara kan bli, det är nog så nära perfektion du kan komma på en tv.

#21

Postad 17 september 2007 - 20:29

toler
  • toler
  • Veteran

  • 1 548 inlägg
  • 0

såja sådära skall en "platt tv" se ut. inget pianolack och bling-bling tjafs. har aldrig förstått mig på folk som köper tv apparater med högblankyta. det blir ju hemska reflektioner runt bilden. klart det skall vara matt som på den här tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller helt klart med, mattsvart är en miljon gånger snyggare, helt ok tv, synd att den inte lever upp till samma prestanda som deras hd series som jag har nu, där chassit är i aluminium och att den har kontrastglas samt inbyggda dalihögtalare.
Men sony och samsung kommer defenitivt att få en utmanare i år som säkerligen tar många kunder. Mer nad till folken

<{POST_SNAPBACK}>

Håller också med Niklas F. Det blir tjatigt med alla modeller som kör med högglansen och inget annat. Kanske är den inte världens vackraste men att påstå att den är direkt ful är väl att ta i. Ser fram emot då Hifi-klubben talar om att dom är inkomna. Verkar vara en intressant "maskin".

<{POST_SNAPBACK}>

Är det någon som sett NAD 40A1 på riktigt? Jag har aldrig sett en NAD TV, är de bra? Kan de jämföras med de bästa? Jag är grymt sugen på en sådan!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör deras hd series, de kan betraktas som de absolut bästa i världen har t.ex dali högtalare i sig, vunnit flertalet tester tillsammans med loewe och b&o, du hittar ingen bättre tv, de nya de släpper har helt ok bild, inte riktigt lika bra som deras master series men klart i klass med de bästa samsung och sony tv apparaterna, jag lovar att nad kommer ta många kunder iår, hifiklubben kommer att hårdsatsa på dem. Vilket är kul då jag gillar märket skarpt.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant att den tycks ha både DVB-T- och DVB-C-mottagare. Det är väl fortfarande rätt ovanligt om jag inte är helt ute och cyklar. Snygg och stilren var den också.
Är det någon som vet var panelerna kommer ifrån och hur mycket NAD själva har att göra med det rent tekniska? Jag kanske är fördomsfull men jag gissar att en "ljudfirma" som NAD egentligen plockar in TV-apparater mer som komplement till sina ordinarie produkter. Eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Ska jag satsa på en sådan? Det känns inte som jag kommer bli besviken, men hur är den med släpningar och hur är svärtan?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker att det ser ut som en 4:3 tv..! <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Nicklas, sån bullseyekommentar, du rule.
Freno, du gillar inte lackat men du gillar kontrastglas. Den reflekterar 3promille av ljuset, men det räcker för spegling i bilden usch. Titta på poppis M87 hur mycket den speglar, och då ska det vara dämpat.
Eftersom A1 är av senaste snitt så borde den ha bäst bild. Flagskeppet DV102 är lite gammal nu, även det bästa åldras, och blänkglas vill jag inte ha oavsett skäl. Tooppen med fullDVB, då kan den ta in allt och två sändningar. Den är TechniSat som byggt DVBn, den ser likadan ut som deras HD-vision TV. Se min tråd om TV med mer än vanlig DVB-T.

Samsung kör med gloss, inte Sony. Tycker 100Hz hjälper bilden mycket, och detta saknar A1.
Men den kommer nog ha toppenbild, men smeta i rörelser. A1 ser akkurat ut som 4:3 - otroligt.
Kostar ju en del men det passar minimalister som vill ha bra ljud. Tror denna NAD har träffat nästan rätt, den bir ett budget-stil-alternativ, och den kommer säljas rejält. Själv håller jag mig till den vanliga smeten; ska få Sony 46D3000. Synd NAD är bara 32/40

#22

Postad 17 september 2007 - 20:40

Zorin
  • Zorin
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Jag tycker att det ser ut som en 4:3 tv..! <_<

<{POST_SNAPBACK}>



#23

Postad 19 september 2007 - 15:48

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Intressant att den tycks ha både DVB-T- och DVB-C-mottagare. Det är väl fortfarande rätt ovanligt om jag inte är helt ute och cyklar. Snygg och stilren var den också.
Är det någon som vet var panelerna kommer ifrån och hur mycket NAD själva har att göra med det rent tekniska? Jag kanske är fördomsfull men jag gissar att en "ljudfirma" som NAD egentligen plockar in TV-apparater mer som komplement till sina ordinarie produkter. Eller?

<{POST_SNAPBACK}>



De nya Nad-tv apparaterna tillverkas av tyska technisat http://www.technisat.com/ enligt kravspec från NAD.
(nordiska språk, programvara, menyutseende mm.)
Allt för att tv-n ska fylla NADs krav på kvalitet, utseende och Funktioner.
Man kan altså inte använda mjukvaruupdateringarna från Technisats webbplats tex.

#24

Postad 19 september 2007 - 16:07

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Kommer dock inte få problem med för klena och dåliga högtalare då jag kommer att koppla min 40D3000 till mina CV CLS-12 som självklart drivs av en NAD C372 stereoförstärkare. :rolleyes:

#25

Postad 26 september 2007 - 08:05

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Var in på klubben i Gävle igår och tittade på lilla nya nadskärmen....

#26

Postad 27 september 2007 - 09:45

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Var in på klubben i Gävle igår och tittade på lilla nya nadskärmen....

<{POST_SNAPBACK}>



...och .. hur såg de ut... Saknade även 40" högtalare... Stämmer det att det ska komma en A2 med högtalare inbyggda och bättre frontglas? Tell us...

..tycker fö att NAD's tv apparater är mkt snygga på bilderna...

/T

Redigerat av tpalsson, 27 september 2007 - 20:23.


#27

Postad 29 september 2007 - 13:14

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Dom hade bara 32:an inne.

Personligen tycker jag att den är sober. Precis vad i alla fall jag skulle vilja ha på väggen när gamla 28-tumshäcken behagar explodera.

Bilden var bra, men källan var också bra (com hem digital och com hem digital HD).

Menysystemet verkar lite dåligt utvecklat och det verkar vara lite svårt att få till inställningarna.

Fjärren var ju inte riktigt vad man önskat sig. En plastig enkel liten sak, tyvärr.

Schysst att man själv kan välja vilka högtalare man vill koppla till den, bra med ingångar.

Observera att detta är mina högst personliga intryck. Jag rekommenderar alla att själva bilda sig sin egen uppfattning!

Vad tycker ni andra som varit och tittat på den?

Redigerat av Installera, 29 september 2007 - 13:15.


#28

Postad 14 oktober 2007 - 14:32

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Jag var inne på hifiklubben häromdagen och kikade lite på 32A2 och 40A1 som hastigast.
Kan säga att det kommer att komma en 40A2 med 160GB HDD och kontrastgals, runt 22 000 sa dom att den skulle landa på..

På 40tummaren körde som Hitta Nemo från DVD, färgerna såg riktigt behagliga ut, inte alls den där vassa bilden man ser många gånger ser på en LCD. Det var en riktigt behagligbild att titta på. Själva tv:n var riktigt snygg okså! :(

32 tummaren med HDD och kontrastglas vad den jag tittade mäst på, dom körde Robotar med NAD L54 som källa, bilden hittade ditt med en RGB SCART, åter igen var det en fantastisk bild, med behagliga färger och ett skönt djup i bilden. Det enda som störde mej med denna var att man bara kunde få den i piano-svart ;)

Brus och andra bild-tråkigheter var lika med nol i båda fallen, och det var tv:s egen scaler som gorde jobbet! Snyggt jobbat NAD!!

Eftersom dom körde med data-animerade filmer så kan jag inte säga så mycke om svärtan, tyvärr. Men av det jag har sett av dehär apparaterna så imponerade dom stort på mej! I mitt tycke så var det första gången som jag upplevde en LCD tv, som för en rimlig summa, som ger en lika bra eller till-och-med bättre bild än min panasonic quintrix CRT!

Så det enda jag behöver tänka på vad gällande tv uppgradering är: Vilken modell ska jag välja av NAD:s tv. Som det serut nu så lutar jag åt 40A1, men jag ska dit och testa mer när Ps3 är tillbakafrån service..

Redigerat av Mortensen, 14 oktober 2007 - 14:34.


#29

Postad 14 oktober 2007 - 16:31

jefa
  • jefa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Är också sugen på antingen en 40A1 eller en 32A2, fast har inte sett nån av dem i verkligheten än. Såg dock en på onoff (visste inte att de sålde NAD) i sthlm som var grymt snygg och hade fantastisk bild men hade en prislapp på över 40 000:- , vilket är lite väl bra. Vet inte vad det var för modell men den liknade 32A2.

Hur som helst har jag svårt att välja, 32A2 har ju inbyggd hd mm men är 32", känns som man vill ha 40". Kanske ska kolla upp 40A1 istället men då går man ju miste om hårddisken.

Var det stor skillnad på bilden mellan de olika modellerna?

#30

Postad 14 oktober 2007 - 17:40

jefa
  • jefa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vet inte vad det var för modell men den liknade 32A2.

<{POST_SNAPBACK}>



Var nog en DV102HD2 förresten

#31

Postad 15 oktober 2007 - 02:21

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Såg dock en på onoff (visste inte att de sålde NAD) i sthlm

<{POST_SNAPBACK}>


eeeh va? Kan garantera att NAD inte säljs på onoff, så nu har du nog snurrat till det lite... :)

#32

Postad 15 oktober 2007 - 11:11

jefa
  • jefa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nej seriöst, jag tycker med det låter konstigt, men i onoff-butiken vid hötorget i sthlm såg jag den i vintras, nån gång i februari.

#33

Postad 15 oktober 2007 - 15:41

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Nej seriöst, jag tycker med det låter konstigt, men i onoff-butiken vid hötorget i sthlm såg jag den i vintras, nån gång i februari.

<{POST_SNAPBACK}>


Onoff har en butik på sveavägen och det har Hi-Fi klubben också. Det kanske är 600 m mellan butikerna...
På Hi-Fi klubben sveavägen så har dom en NAD-tv sittande alldeles vid entren till butiken i allafall sist jag var där. Du har nog blandat ihopa dom 2 butikerna då Hi-Fi klubben har exklusiv försäljningsrätt på NAD.

#34

Postad 15 oktober 2007 - 16:14

jefa
  • jefa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Så måste det vara :) det låter ju lite rimligare

Redigerat av jefa, 15 oktober 2007 - 16:14.


#35

Postad 15 oktober 2007 - 18:25

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jajjamen, då var en NAD32A2 beställd! Kommer fungera som sovrums TV. Även fast jag har sängen i vardagsrummet. Haha! Men kommer bli riktigt fint! Pillade på en idag nere på HiFi Klubben i Gävle.

Väntar med spänning.

#36

Postad 15 oktober 2007 - 19:00

MartinGo
  • MartinGo
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hur står sig den här mot en Samsung F86 40"?

#37

Postad 15 oktober 2007 - 20:15

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Hur står sig den här mot en Samsung F86 40"?

<{POST_SNAPBACK}>


f86:an är ju full-hd, har inte sett den men jag har jämfört NAD-tvn mot samsung m86 (också full-hd) och nad:en är bättre tycker jag, den har mer naturlig bild och behagligare färgåtergivning.
Samsungen känns gräll i färgerna och blir jobbig att titta på.
Sen levererar NAD:en absolut bäst bild när du ser vanlig tv. Enda anledningen att köpa en full-hd tv idag är om du ska ska titta på blu-ray film, endast då du kan utnyttja den högre upplösningen.

#38

Postad 16 oktober 2007 - 22:25

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

Hur står sig den här mot en Samsung F86 40"?

<{POST_SNAPBACK}>


f86:an är ju full-hd, har inte sett den men jag har jämfört NAD-tvn mot samsung m86 (också full-hd) och nad:en är bättre tycker jag, den har mer naturlig bild och behagligare färgåtergivning.
Samsungen känns gräll i färgerna och blir jobbig att titta på.
Sen levererar NAD:en absolut bäst bild när du ser vanlig tv. Enda anledningen att köpa en full-hd tv idag är om du ska ska titta på blu-ray film, endast då du kan utnyttja den högre upplösningen.

<{POST_SNAPBACK}>



Eller om man ska titta på HTPC ;)
Jag har dessutom beställt en NAD32A2, jag föll för den på en gång. Riktigt fint. Kanon bild dessutom. Ska ha min för att titta på Comhems analoga TV, samt någon film på kvällningen då den kommer sitta vid sängen. Kommer med en jämnförelse mot min Sharp LC-46XD1E Full HD tv sen!

#39

Postad 18 oktober 2007 - 10:20

Adis
  • Adis
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det fungerar med den inbyggda hårddisken i A2an? Kommer det finnas möjlighet till att lägga in olika filformat på den? T.ex. .mkv, .avi, .mp3? Skulle det fungera kommer jag vara evigt kär i NAD. Förmodligen kommer det inte finnas stöd för det, men tänk om?

#40

Postad 18 oktober 2007 - 11:40

jefa
  • jefa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Kan säga att det kommer att komma en 40A2 med 160GB HDD och kontrastgals, runt 22 000 sa dom att den skulle landa på..

<{POST_SNAPBACK}>


De sa inte när den kommer dyka upp, på ett ungefär? Eller nån annan som kanske vet?

#41

Postad 21 oktober 2007 - 22:36

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

Kan säga att det kommer att komma en 40A2 med 160GB HDD och kontrastgals, runt 22 000 sa dom att den skulle landa på..

<{POST_SNAPBACK}>


De sa inte när den kommer dyka upp, på ett ungefär? Eller nån annan som kanske vet?

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag har hört så ryktas det efter nyår. Jan/Feb.

#42

Postad 24 oktober 2007 - 21:53

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Nu finns det 2 bilder på NAD32A1 i mitt galleri. Har den som sovrums TV. Kan säga att den fungerar mycket bra!

#43

Postad 31 oktober 2007 - 12:13

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Kan säga att det kommer att komma en 40A2 med 160GB HDD och kontrastgals, runt 22 000 sa dom att den skulle landa på..

<{POST_SNAPBACK}>


De sa inte när den kommer dyka upp, på ett ungefär? Eller nån annan som kanske vet?

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag har hört så ryktas det efter nyår. Jan/Feb.


Så sa dom till mej med, "början av 2008"
Nej nu vill jag ha tillbaka min ps3 så jag kan åka till klubben och testa tv..

#44

Postad 03 november 2007 - 11:22

query
  • query
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur 40A1 hanterar 24Hz material?

#45

Postad 21 november 2007 - 17:16

Bongobong
  • Bongobong
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag läste idag på prylportalen att de svenska digitalboxarna redan är gamla och att det är dags för en ny digital-TV standard.

Betyder det att det inte är en bra ide att köpa en TV med digitalboxarna inbyggda?

mvh Erik

#46

Postad 02 december 2007 - 14:52

Plajb
  • Plajb
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
En kompis som köpte en 32 tum A1 för någon vecka sedan. Nu idag slutade tv-delen att fungera. När man växlar från DVD till TV, så låser sig tvn när man valt tv i menyn. Man får stänga av tvn och det händer samma sak när man försöker igen sen.

några idéer om vad det kan vara? Finns det någon firmware att ladda ner och uppdatara med via usb?

#47

Postad 03 december 2007 - 23:01

Plajb
  • Plajb
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
TVn igång igen, fast vet inte vad som gjorde att den fungerar igen.

#48

Postad 07 december 2007 - 12:14

Syrsa
  • Syrsa
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har haft min NAD 40A1 i knappt en vecka och är mycket nöjd med bild och ljud (hängt på B&W M1-or och B&W AS1 Sub). Några saker krånglar dock:

1. Enligt manualen ska det gå att se på bilder och lyssna på MP3 från USB. Det har jag inte fått att funka. Ibland hänger sig TV'n direkt när USB-minnet pluggas in och ibland kan man komma åt menyerna som efter hand fylls med spöktecken innan TV'n hänger sig igen.

2. Programguiden. Jag har digital kabel-TV från GothNet, men programguiden funkar dåligt. Ibland kommer korrekt info upp, ibland ingen alls, men oftast helt fel information för annan tid eller dag. Även här hänger sig TV'n om man bläddrar för mycket i menyerna. Det här problemet är lite lurigt då det även kan bero på Gothnet's konfigurering.

Jag samlar på mig observationer för att gå tilkl Hifiklubben och se vad de kan hjälpa till med. Förhoppningsvis handlar det om firmware-fixar som man kan installera själv via USB.

#49

Postad 19 december 2007 - 18:35

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Såg på HiFi Klubbens hemsida om NAD 40A2, nu finns den äntligen här!!!
Någon som sett/testat/köpt eller har något att säga om denna...?

#50

Postad 04 juni 2008 - 12:38

BazookaSkoga
  • BazookaSkoga
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hej.

Då har jag haft min NAD 32A1 nån månad nu. Jag använder den till en NAD 744 Reciver.

Den finns en funktion, AVL, som ska göra att volymnivån ligger lika fast man byter kanal eller det blir reklam (de brukar ju höja volymen då). Jag får inte funktionen att fungera. Är det någon annan som fått det? Jag funderar på om det har nåt att göra med att jag inte använder högtalare på tvn.

Sedan kan man göra ett val om man har extern förstärkare men om jag väljer det så visas mute-iconen hela tiden. Har det något med verkligheten att göra?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.