Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
64 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34368 inlägg) 20 timmar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 13 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 15 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 15 år sedan

#1

Postad 12 november 2007 - 15:52

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 12 november 2007 - 17:54

Patrik_S
  • Patrik_S
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Verkar trevligt, frågan är hur svårt det är att få in i en HTPC på en snyggt sätt (utan extra boxar)! det hade varit en ritigt god nyhet från gamla televerket det :)

#3

Postad 12 november 2007 - 20:20

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Verkar trevligt, frågan är hur svårt det är att få in i en HTPC på en snyggt sätt (utan extra boxar)! det hade varit en ritigt god nyhet från gamla televerket det :D


Den specifika frågan kan säkert dryftas vidare i tråden Telia IP-TV in i HTPC? :)

/Peter Cigéhn

Redigerat av Unregistered2c1997ae, 12 november 2007 - 20:21.


#4

Postad 13 november 2007 - 03:39

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Synd bara 70 st vill gärna testa :)

#5

Postad 13 november 2007 - 08:39

doppko
  • doppko
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vilket format HD kanalerna sänds i? 720p eller 1080i. Eller sänder de olika kanaler med olika format? Tänk om de skräller rejält och sänder 1080p direkt!? det vore mumma det, bandbredden borde ju räcka till det.

#6

Postad 13 november 2007 - 09:29

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Tveksamt att de skulle sända i 1080p. 720p verkar troligast i Sverige. Jag väntar dock på att någon erbjuder HDTV via bredband till ALLA kunder som vill och inte bara till sina egna. Har man 100 Mbit som jag så tycker man att det inte vore nått problem.

#7

Postad 13 november 2007 - 10:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Man kan ju hoppas att det inte blir allför dyrt med HDTV sedan, 100kr i månaden anser jag är max med tanke på HDTV utbudet i dagsläget. Självklart kommer BBB och andra bolag att hänga på, jag ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera bra. Är jäkligt nöjd med Telias IPTV som det fungerar idag, knappt några störningar alls, mindre än hos Boxer faktiskt. Sen är det inte en nackdel om man kommer kunna byta ut den sunkiga Kreatel boxen mot en med HDMI utgång, scart med IPTV känns ju passé :)
HDTV 2008, jag längtar!!! :D

#8

Postad 13 november 2007 - 13:26

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Riktigt nice :P
Telias IP-TV tjänst fungerar helt otroligt bra, över mina rätt så höga förväntningar :D

#9

Postad 14 november 2007 - 07:18

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Är oxå nöjd med Telia men hade hoppats att de skulle testa hos mig i min nybyggda lya.... Jaja det finns iaf ett ljus i tunneln.

#10

Postad 14 november 2007 - 19:28

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Säger Telia något om vilken bandbredd som behövs för tjänsten ? Har själv Telia ADSL, 8 Mbit på pappret o kanske max 5 i praktiken. Datan går i mitt fall några kilometer över gammal telefonkabel från anno 1963....Det lär inte räcka för HDTV, att ladda ner filmtrailers i fullHD från t ex Apple tar mer tid än att se klippet...


Jag antar att det inte kommer att finnas möjlighet att spara o se senare, ingen av de som sänder via kabel eller satellit har väl den möjlighetetn p g a krav på kopieringsskydd.

#11

Postad 14 november 2007 - 20:34

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Säger Telia något om vilken bandbredd som behövs för tjänsten ? Har själv Telia ADSL, 8 Mbit på pappret o kanske max 5 i praktiken. Datan går i mitt fall några kilometer över gammal telefonkabel från anno 1963....Det lär inte räcka för HDTV, att ladda ner filmtrailers i fullHD från t ex Apple tar mer tid än att se klippet...


Jag antar att det inte kommer att finnas möjlighet att spara o se senare, ingen av de som sänder via kabel eller satellit har väl den möjlighetetn p g a krav på kopieringsskydd.


Om du läser pressmeddelandet så gäller provsändningarna fiberanslutna hushåll, dvs det gäller inte ADSL-anslutningar. De provsändningar som har pågått redan sedan tidigari Telias nät e av SVT HD indikerar ett bandbreddabehov på upp till 20 MBit/s, dvs det är mer eller mindre uteslutet att distribuera via ADSL. För det krävs det nog bättre kodare. Men rimligtvis så bör Telia titta på lösningar alla gamla kunder med kopparkabel hem till hushållet eftersom den stora massan av Telias digital-TV kunder är anslutna via ADSL. Men vad jag kan förstå av pressmeddelandet så gäller som sagt var de första försöken enbart de med fiberanslutning (LAN).

/Peter Cigéhn

#12

Postad 14 november 2007 - 22:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Klarar man att sända HDTV i marknätet så borde det gå även i ADSL nätet tycker jag, men jag är ju ingen expert på området. Visst man får säkert räkna med ytterliggare några Mbit i förlut på bredbandet, men nog borde väl ändå 10Mbit räcka iaf. Fast det blir ju inte så kul att surfa med 4-5 Mbit sedan, fast förhoppningsvis är det bara när man har HDTV boxen påslagen som det tar mer kraft. Jag hoppas verkligen att det blir HDTV även för oss ADSL kunder.

#13

Postad 15 november 2007 - 18:23

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Klarar man att sända HDTV i marknätet så borde det gå även i ADSL nätet tycker jag, men jag är ju ingen expert på området. Visst man får säkert räkna med ytterliggare några Mbit i förlut på bredbandet, men nog borde väl ändå 10Mbit räcka iaf. Fast det blir ju inte så kul att surfa med 4-5 Mbit sedan, fast förhoppningsvis är det bara när man har HDTV boxen påslagen som det tar mer kraft. Jag hoppas verkligen att det blir HDTV även för oss ADSL kunder.


Det är väl just det som är problemet: Folk vill använda sin ADSL-förbindelse till att surfa med också. Om ADSL-förbindelsen enbart användes till TV-distribution så skulle det säkert inte vara nårga problem att distribuera HDTV via den. Men att klämma in både surfa-på-nätet och titta-på-TV samtidigt är väl utmaningen. Men tekniken går väl framåt där också... :)

/Peter Cigéhn

#14

Postad 19 november 2007 - 10:28

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Sweet, jag har telias fiber-lan hemma och kör allt från bredbandet(doh) telefoni & tv'n via det. Så hdtv vore RIKTIGT soft att få där.

#15

Postad 20 november 2007 - 19:05

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Man kan ju hoppas att det inte blir allför dyrt med HDTV sedan, 100kr i månaden anser jag är max med tanke på HDTV utbudet i dagsläget. Självklart kommer BBB och andra bolag att hänga på, jag ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera bra. Är jäkligt nöjd med Telias IPTV som det fungerar idag, knappt några störningar alls, mindre än hos Boxer faktiskt. Sen är det inte en nackdel om man kommer kunna byta ut den sunkiga Kreatel boxen mot en med HDMI utgång, scart med IPTV känns ju passé :)
HDTV 2008, jag längtar!!! :wub:


Det kommer nya boxar från Telia. Den nuvarande boxen specades för länge sedan, när Telia började med IP-TV dvs 2004.

#16

Postad 20 november 2007 - 19:56

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Annars kan man få grym kvalitet med förvånansvärd lite brandbredd med t.ex. Move Networks teknologi. Svt testar detta just nu med en serie som heter Andra Avenyn med riktigt bra resultat (bildmässigt).

#17

Postad 20 november 2007 - 20:00

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Annars kan man få grym kvalitet med förvånansvärd lite brandbredd med t.ex. Move Networks teknologi. Svt testar detta just nu med en serie som heter Andra Avenyn med riktigt bra resultat (bildmässigt).


Inte för att jag är speciellt insatt i olika kodningstekniker, men visst är det avsevärd skillnad på att göra en kodare som "off-line" kan göra en oerhört optimerad kodning för material som sänds i efterhand, som t ex är fallet med SVT:s experiment med Move Networks teknologi, kontra att ha kodare som i realtid på live-sändningar skall koda, vilket är fallet för "vanlig" HDTV. Eller har jag missförstått nånting?

/Peter Cigéhn

#18

Postad 21 november 2007 - 09:16

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Inte för att jag är speciellt insatt i olika kodningstekniker, men visst är det avsevärd skillnad på att göra en kodare som "off-line" kan göra en oerhört optimerad kodning för material som sänds i efterhand, som t ex är fallet med SVT:s experiment med Move Networks teknologi, kontra att ha kodare som i realtid på live-sändningar skall koda, vilket är fallet för "vanlig" HDTV. Eller har jag missförstått nånting?

/Peter Cigéhn

Jag är inte heller så insatt i detta om jag ska vara ärlig.
Men jag att Moves teknologi bla. bygger på att den buffrar upp under själva överföringen där det i många andra mjukvarubaserade spelare (Adobe Flash) måste buffra upp innan själva uppspelningen kan på börjas.

Move Networks startades av Drew Major, gammal guru inom nätverksprotokoll och en av grundarna till Novell.
Det finns en ganska intressant podcast med Drew där han berättar om Move. Något som jag kan rekommendera för de som är intresserade av ämnet.
http://itc.conversat...detail1886.html

#19

Postad 21 november 2007 - 09:29

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Det är väldigt stor skillnad att låta en mpeg4-kodare stå och köra i flera timmar för att optimera en fil jämfört med att låta en mpeg4-kodare få 1/100 sek på sig att koda något i realtid. Dessa är inte jämförbara. Du kan alltså få ner en förkodad VoD-film till väldigt liten bandbredd, medan ett livekodat program behöver avsevärt mycket mer bandbredd.

#20

Postad 02 juli 2008 - 13:16

doppko
  • doppko
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
När kommer HDtv till telia?

#21

Postad 04 juli 2008 - 00:19

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

När kommer HDtv till telia?


Det enda man gått ut med är att man ska lansera det innan november 2008. Mer precis än så har man inte varit.

#22

Postad 30 december 2008 - 15:43

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Kan ju hoppas på att det kommer nångång, vi med fiberlan kan ju få det först tex :P

Redigerat av Unregistered6214acfd, 08 januari 2009 - 12:17.


#23

Postad 06 februari 2009 - 17:59

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
tycker det är jäkla segt att gå ut redan 2007-11-12 och testa och ha ett mål på hösten 2008 och inte ännu ha HDTV i utbudet.. inte ens en gratis SVT-HD. Man får ju hoppas att det kommer innom kort.. är det sommaren som gäller nu?

#24

Postad 18 juni 2009 - 18:14

doppko
  • doppko
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Telia, först att testa HDtv. Sist att lansera.

#25

Postad 23 juni 2009 - 05:02

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Tror Telia kommer få bra många nya kunder om de bara kan få tummen ur och lansera HDTV.
Detta är väl A & O idag när man väljer sitt utbud ?
Om man inte som jag sitter fast och inte kan använda annat än Boxers skitutbud.

Dock får man ju hoppas Telia löser att även ADSL 2-8Mbit kan får HDTV och inte bara FiberLan för då spelar det ju ingen roll ändå.

Då är nog nästan Comhem´s lösning bättre, gillar skarpt deras HD inspelningsbox, men en sådan till Telia äv väl bara att drömma om!

#26

Postad 12 augusti 2009 - 17:53

8DH
  • 8DH
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej på er!

Jag är precis som ni rejält trött på att Telia är så sega med HDTV. Jag sitter fast med deras fiber och kan inte välja t.ex. Canal digitals HDTV via IPTV.

Telia har ju länge sagt att de kommer lansera HDTV i sin IPTV lösning när "kunderna vill ha det". Ska vi ta och skapa en facebookgrupp / sajt med möjlighet att skriva under på så vi kan få lite tryck mot Telia?

/8DH

#27

Postad 12 augusti 2009 - 17:55

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Hej på er!

Jag är precis som ni rejält trött på att Telia är så sega med HDTV. Jag sitter fast med deras fiber och kan inte välja t.ex. Canal digitals HDTV via IPTV.

Telia har ju länge sagt att de kommer lansera HDTV i sin IPTV lösning när "kunderna vill ha det". Ska vi ta och skapa en facebookgrupp / sajt med möjlighet att skriva under på så vi kan få lite tryck mot Telia?

/8DH



låter som en bra ide

#28

Postad 10 december 2009 - 22:00

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Nu är väntan över!

Under vecka 50 lanserar vi hdtv till våra fiberlan kunder, dvs till dig som har Telia Digital-tv via nätverksuttaget. Du som får hdtv kommer i ett första steg att kunna titta på SVT HD i hd-format. SVT HD läggs med som en gratiskanal i stort sett alla kanalpaket och du hittar kanalen på kanalplats 17. Fler HD kanaler kommer att adderas i närtid. Du får även tillgång till SVT HD Play med ett urval av inspelat material från SVT HD samt möjlighet att se film i hd-kvalitet i vår videobutik. Till en början har vi laddat med 7-10 starka nya filmtitlar. (pris 59 kr per HD-film).


Källa



#29

Postad 29 december 2009 - 07:58

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Behöver man ny box för att få detta att fungera?

#30

Postad 31 december 2009 - 01:02

lystriod
  • lystriod
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Behöver man ny box för att få detta att fungera?


Beror på vilken du har. De gamla modemliknande klarar det inte, de som ser ut som ..D/A-omvandlare ;) gör det.

http://www.telia.se/...a_digitalboxar/

#31

Postad 01 januari 2010 - 22:14

8DH
  • 8DH
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har själv nu skaffat telias nya inspelningsbox VIP 1963. Fungerar klockers. Jag har Telias Lagomutbud och då har jag enbart fått SVT HD som HD-kanal. I och med att boxen har HDMI utgång blir bilden mycket bättre än med den gamla boxen även på SD kanaler. Max ut upplösning är bara 720p men det är ju inte många kanaler som sänder på större upplösning.

Inspelningen fungerar mycket bra. Man kan spela in ett program åt gången och timeshift fungerar som man förväntar sig. Dessutom kan man fjärrstyra inspelningen via telias Mina sidor.

Har du som läser detta telias gamla box och en full HD TV är min rekommendation BYT!

#32

Postad 14 januari 2010 - 22:22

Unregisterede961f687
  • Unregisterede961f687
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Hmm, detta kanske år en liten lustig fundering men... Jag är lite osäker på vad jag får ut för signal via min Motorola VIP1910/ADSL. Den matar min Full HD-plasma med 720p, men är det en uppskalad SD-signal eller är det "riktig" 720p? Med tanke på kvaliteten i bilden skulle jag gissa på en skalad. Hur hittar man egentligen HD-kanalerna i Telias utbud? Jag kollar på programpaketen, och ingen jag hittar verkar ju innehålla HD-kanaler, exv SVT HD. Eller skall verkligen de vanliga SVT-kanalerna jag har (som matas i 720p) föreställa HD? Det är inte alls dålig bild, men nog förväntar jag mig mer av HD-sändningar...

Redigerat av Unregisterede961f687, 14 januari 2010 - 22:39.


#33

Postad 02 mars 2010 - 14:08

Unregistered859dd881
  • Unregistered859dd881
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Hur går det med Telias HD-kanaler? Finns det bara SVT HD? Kan inte hitta något om detta i deras programpaket? E' dom lite tröga!

#34

Postad 03 mars 2010 - 15:01

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Hmm, detta kanske år en liten lustig fundering men... Jag är lite osäker på vad jag får ut för signal via min Motorola VIP1910/ADSL. Den matar min Full HD-plasma med 720p, men är det en uppskalad SD-signal eller är det "riktig" 720p? Med tanke på kvaliteten i bilden skulle jag gissa på en skalad. Hur hittar man egentligen HD-kanalerna i Telias utbud? Jag kollar på programpaketen, och ingen jag hittar verkar ju innehålla HD-kanaler, exv SVT HD. Eller skall verkligen de vanliga SVT-kanalerna jag har (som matas i 720p) föreställa HD? Det är inte alls dålig bild, men nog förväntar jag mig mer av HD-sändningar...


De vanliga SVT-kanalerna är inte HD och endast ett fåtal program på SVT HD är verkligen HD utan det mesta är uppskalad SD.

Om du väljer 720p i boxen så skalar boxen upp den inkommande 576i -signalen till 720p.

Det finns inga HD-kanaler släppta för ADSL idag.

/A

#35

Postad 03 mars 2010 - 15:05

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Hur går det med Telias HD-kanaler? Finns det bara SVT HD? Kan inte hitta något om detta i deras programpaket? E' dom lite tröga!


Det stora problemet är nog inte någon eventuell tröghet hos Telia utan att det är en väldigt stor skillnad idag på vad programbolagen vill ha betalt för sina HD-kanaler och vad kunderna är beredda att betala för dessa. Så länge den ekvationen inte går ihop tror jag att all HD-utrullning kommer att gå trögt.

Sedan är min gissning att det i Telias fall är så att man inväntar bytet från MPEG2->MPEG4 som skall ske på alla kanaler snart eftersom det kommer att ge mer utrymme i nätet för fler kanaler. Varje HD-kanal tar ju ungefär lika stor bandbredd som två vanliga SD-kanaler i MPEG2.

/A



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.