Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bakprojektion för skyltfönster

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 december 2007 - 14:10

Pomle
  • Pomle
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej på er,

Jag försöker bli klokare inom ämnet projektorer. Det är nämligen så att vi vill visa film i ett skyltfönster i vår butik i Malmö och undersöker nu möjligheterna till att använda projektor. Eftersom vår butik ligger på "fel" sida av gatan önskar vi en bild på uppemot hundra tum för att riktigt fånga uppmärksamhet.

Frågan är om det finns några projektorer som duger till detta i dagsljus. Med dagsljus tänker jag på skugga, men det kanske finns projektorer och dukar nuförtiden som fixar även direktsol?

Hoppas någon har lust att dela med sig av sitt kunnande. Är helt ny på ämnet projektorer men i övrigt tekniskt lagd.

Med vänliga hälsningar,
Pontus

#2

Postad 12 december 2007 - 14:15

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Jag skulle lyssna med dessa då dom säljer projektorer till företag dom kanske har några allternativ.

http://www.projektor.se/

#3

Postad 12 december 2007 - 21:19

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Eller www.wiktors.se

Du lärju behöva en med många AnsiLumen. Och det bästa ljuset får man om man kör en duk som man projekterar bilden bakifrån.
Men det blir nog tufft att hitta den storleken och de lär tyvärr lysa igenom åt andra hållet.

Hur mycket utrymme har du ..skall du ha storbild blir det ju jobbigt för du måste ha lite avstånd.
Finns nya projar från Hitachi som ger stor bild på korta avstånd
http://www.wiktors.com/?id=7276

60tum på 9,6 cm avstånd från duken

Redigerat av Jokkmokksjocke, 14 december 2007 - 11:38.


#4

Postad 14 december 2007 - 12:35

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Har sett nångång på nån mässa att de skjutit bakifrån på en matt glasskiva, såg helt ok. ut..

Vet dock inte om det funkar bra i dina förhållande och i 100", det jag såg var betydligt mindre...

Redigerat av Dr. Death, 14 december 2007 - 12:36.


#5

Postad 15 december 2007 - 21:26

ljs-s
  • ljs-s
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Om du ska visa en bild på 100" i dagsljus vet jag inte ens om projektorn här ovan kommer att räcka. (4000 lum)
Projektorer som är för presentationer brukar vara mer ljusstarka för man inte ska behöva mörlägga vid en presentation. Men 100" i dagsljus kommer nog kräva något rejält...

Tänk oxå på avståndet, står folk 1m ifrån duken kommer dom knappt kunna se något... Grovt sagt brukar minst dukens bredd x 2 vara lämpligt avstånd.
Men för att väcka uppmärksamhet på längre avstånd lär det ju fungera.

#6

Postad 02 januari 2008 - 20:06

Unregisteredde1dc84f
  • Unregisteredde1dc84f
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej

Gå in på www.normandesign.se och gå in på bildskärmar (bakprojektion skärmar) där finns olika skärmar för olika ljusa miljöer. Projektorvalet avgör din budjet.

//Benny

Bifogad fil(er)



#7

Postad 02 januari 2008 - 20:15

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Har för mig att det finns en "film" att sätta på fönstret för bakprojektion. Tror att det var bjurab? som hade den.

#8

Postad 03 januari 2008 - 08:47

Cristian R
  • Cristian R
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag försöker bli klokare inom ämnet projektorer. Det är nämligen så att vi vill visa film i ett skyltfönster i vår butik i Malmö och undersöker nu möjligheterna till att använda projektor. Eftersom vår butik ligger på "fel" sida av gatan önskar vi en bild på uppemot hundra tum för att riktigt fånga uppmärksamhet.


Då ska du titta på våra skärmar "Lumin Visual technologi".
Vi har flera kunder som kör exakt som du har tänkt dig och de funkar riktigt bra.
Våra skärmar klarar sig utmärkt även i ljusare förhållanden.
Vi skapar skärmar från 37" och upp till 7x3m i ett stycke. Så storleken ska inte vara ett problem.

Här har du en kund som kör som du förmodligen tänker:
Kontor i Tyskland

Bifogade en bild från Ferrari event i Karlskrona. Där användes en 100" Contrast Folie skärm

Mer bilder och information på Lumin Skandinavien eller ta kontakt med mig.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Cristian R, 03 januari 2008 - 08:48.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.