Problemet som jag ser det är att det finns för många olika DVB-system
Det är svårt att göra en komplett lösning till alla systemen därav måste man själv konfigurera det system man har
Om man läser lite runt här och söker på dom problem man har så finns ofta en lösning
Sen måste man ha tålamod
Då inte ens Microsoft kan komma med en bra lösning så kan man inte begära att de övriga aktörerna som dessutom oftast är privata grupper, ska komma fortare fram med en optimal lösning
Jag har jobbat med min DVB-S2 maskin rätt länge nu och är rätt nöjd över hur det fungerar
Kör med DVBViewer
Asus P5B Delux
CD2Duo E6750
2Gb ram
TT3200 S2
MSI NX8600GTS
Vista 32
Har Canal Digitals hela utbud inklusive HD kanalerna och Viasat Guld
Full EPG i 14 dagar
Det enda jag saknar är att eftersom jag bara har ett Tv-kort så kan jag inte se en kanal och spela in en annan
men oftast så visas ju programmen i repris som kan spelas in

Bilden är mycket bättre än den jag fick med min Nokia mediamaster 9802 och ljudet ska vi inte ens tala om
Men visst, det skulle varit bra om man på nått sätt kan använda en optimerad lösning och spara den så att andra kan dra nytta av den
Men det verkar vara en lösning vi får vänta på ett tag
Sen ska vi ju också komma ihåg att dom olika Tv-aktörerna gör allt för att vi inte ska komma fram till en annan lösning än den dom försöker prångla på användarna så att dom binds till så många kostsamma avtal som möjligt
Det är ju därför dom ger bort så mycket hårdvara som bara är halvfabrikat och gör att kunden vill köpa en dyrare lösning av dom
Se bara till den nya lösningen för Bingolotto som ska flytta till TV4+ den 5-jan
Boxer har gjort ett nytt paket som innehåller TV4+ ,Kanal9,Eurosport och Discovery för "bara" 79:-/mån
Sen skriver dom väldigt smått att kortet ska kostar 248:-/för 6mån
Det gör att kortet kostar "bara"41:-/mån
Inte vet jag men jag anser att det är falsk reklam att skriva så, paketet kostar ju faktist 120:-/mån inget annat
Sen att ta betalt för 4:a reklamfinasierade kanaler bara för att visa bingolotto är ju lite väl magstarkt
Frågan jag ställer är om det är lagligt att göra på det viset?
Eller vad tycker ni?