Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-E1 vs Xbox 360 HD-DVD

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 december 2007 - 01:08

cronic
  • cronic
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Kan få tag på en HD-DVD tillsats till min Xbox 360 för runt 1000kr. (polare som har en oanvänd utan garanti, frågan e om man behöver det? i butik skulle jag dock få betala runt 1500kr)

Toshiba HD-E1 säljs nu i mellandagarna för 2000kr. inkl 5 filmer.

är det värt dubbla pengarna?

nån som lite snabbt kan redogöra för fördelar med toshiban? är den avsevärt mkt bättre på att hantera dvd t ex? vet att den går att göra regionsfri. gäller det även 360 hd-dvdn?

Vore bra om vi kan lite smidigt jämföra dessa två modeller, misstänker att för dom allra flesta är det en av dessa som gäller för att kolla på HD-DVD, åtminstone för oss som är nya med formatet.

edit: om det är så att detta inlägg bättre passar under subforumet för HD-DVD ber jag någon mod att flytta det. tack.

Redigerat av cronic, 24 december 2007 - 01:12.


#2

Postad 24 december 2007 - 01:17

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Tänk på att 5 filmer på köpet även gäller vid köp av Xbox 360 HD-DVD-spelaren.

#3

Postad 24 december 2007 - 01:27

cronic
  • cronic
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Det är sant. Bara att dom uteblir om jag köper polarns för 1000:- :-)
5 filmer är väl värt en femhundring bara det så i praktiken blir det väl inte så stor prisskillnad. En angenäm prisutveckling för hd-dvd måste jag säga...

#4

Postad 24 december 2007 - 02:25

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Vad skiljer egentligen ljudmässigt mellan spelarna? Jag har en onkyo-tx603 utan hdmi. kör man med optisk digitalkabel med toshiban för att få förbättrat DD. 5.1 och den vanliga komponentkabeln mellan xbox och TV:n gör samma sak? Något riktigt HDljud blir det inte utan hdmi-utgång på förstärkaren med någon av spelarna eller?
Vilka ljudmöjligheter finns och vilken blir bäst i mitt fall, jag har ingen full-hd Tv så jag är inte beroende av att det ska kunna köras i 1080p heller...

#5

Postad 24 december 2007 - 10:35

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Vad skiljer egentligen ljudmässigt mellan spelarna? Jag har en onkyo-tx603 utan hdmi. kör man med optisk digitalkabel med toshiban för att få förbättrat DD. 5.1 och den vanliga komponentkabeln mellan xbox och TV:n gör samma sak? Något riktigt HDljud blir det inte utan hdmi-utgång på förstärkaren med någon av spelarna eller?
Vilka ljudmöjligheter finns och vilken blir bäst i mitt fall, jag har ingen full-hd Tv så jag är inte beroende av att det ska kunna köras i 1080p heller...


Ja, det stämmer att du hellst bör använda hdmi för att få bästa ljud men det fungerar utmärkt att köra även med optisk kabel till din Onkyo förstärkare. När det gäller bilden tycker jag faktiskt komponent är så pass bra så där är det svårt att överhuvudtaget märka någon skillnad jämfört med hdmi kabel.
Men om du ska köpa ny förstärkare bör du defintivt satsa på någon med hdmi för det kommer bara bli vanligare och vanligare med tiden.

#6

Postad 26 december 2007 - 00:44

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Jag vill inte förstöra stämningen med den grymma HD-DVD idén på xbox360n... men jag fick en i julklapp... Å tro fan de laggar när man ser på film alltså. Panoreringar flyter inte för 5 öre och jag märker hela tiden hur det hacka!! Är det någon som har någon aning vad detta kan bero på?? Har detta uppmärksammats av någon?

Sedan har jag märkt att volymen på HD-filmerna är väldigt låg? Jag vet inte vad allt detta beror på alltså... men jag vill verkligen fixa det om de går. Men fyfaen vilken bild!!

Startar en tråd för att komma på en bra lösning... om det inte redan tagits upp dvs.

#7

Postad 26 december 2007 - 11:10

Sino
  • Sino
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag funderar på att ta detta erbjudande för 1990:- då jag tycker xboxen+HD-DVD addon låter lite för högt.
Dock har jag en 720p projektor, vem skalar då bäst? xboxen eller toshiba spelaren. Jag vill ju inte få sämre bild med toshibaspelaren.

#8

Postad 27 december 2007 - 09:43

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Jag funderar på att ta detta erbjudande för 1990:- då jag tycker xboxen+HD-DVD addon låter lite för högt.
Dock har jag en 720p projektor, vem skalar då bäst? xboxen eller toshiba spelaren. Jag vill ju inte få sämre bild med toshibaspelaren.


Märkte ingen skillnad i bild på Xbox 360 med komponent jämfört med Toshiba HD-E1 med HDMI bildmässigt på min Epson EMP-TW600 iaf.

#9

Postad 27 december 2007 - 15:54

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jag vill inte förstöra stämningen med den grymma HD-DVD idén på xbox360n... men jag fick en i julklapp... Å tro fan de laggar när man ser på film alltså. Panoreringar flyter inte för 5 öre och jag märker hela tiden hur det hacka!! Är det någon som har någon aning vad detta kan bero på?? Har detta uppmärksammats av någon?

Sedan har jag märkt att volymen på HD-filmerna är väldigt låg? Jag vet inte vad allt detta beror på alltså... men jag vill verkligen fixa det om de går. Men fyfaen vilken bild!!

Startar en tråd för att komma på en bra lösning... om det inte redan tagits upp dvs.


vad du ser är 3:2 pulldown pga att hd-dvdns 24 bilder per sekund konverteras till 60, något alla hd-dvd och bluray spelare led av förut.
volymen på några av dom första hd-dvderna såsom phantom of the opera bland annat hade grymt låg nivå på ljudet.

#10

Postad 27 december 2007 - 16:56

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag vill inte förstöra stämningen med den grymma HD-DVD idén på xbox360n... men jag fick en i julklapp... Å tro fan de laggar när man ser på film alltså. Panoreringar flyter inte för 5 öre och jag märker hela tiden hur det hacka!! Är det någon som har någon aning vad detta kan bero på?? Har detta uppmärksammats av någon?

Sedan har jag märkt att volymen på HD-filmerna är väldigt låg? Jag vet inte vad allt detta beror på alltså... men jag vill verkligen fixa det om de går. Men fyfaen vilken bild!!

Startar en tråd för att komma på en bra lösning... om det inte redan tagits upp dvs.


vad du ser är 3:2 pulldown pga att hd-dvdns 24 bilder per sekund konverteras till 60, något alla hd-dvd och bluray spelare led av förut.
volymen på några av dom första hd-dvderna såsom phantom of the opera bland annat hade grymt låg nivå på ljudet.


Du menar att 360 addonen laggar? >Funderar också på att köpa den men det här låter sådär. Någon som vet om addonen finns i svart Skulle passa min Elite :) .

#11

Postad 28 december 2007 - 12:13

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jag vill inte förstöra stämningen med den grymma HD-DVD idén på xbox360n... men jag fick en i julklapp... Å tro fan de laggar när man ser på film alltså. Panoreringar flyter inte för 5 öre och jag märker hela tiden hur det hacka!! Är det någon som har någon aning vad detta kan bero på?? Har detta uppmärksammats av någon?

Sedan har jag märkt att volymen på HD-filmerna är väldigt låg? Jag vet inte vad allt detta beror på alltså... men jag vill verkligen fixa det om de går. Men fyfaen vilken bild!!

Startar en tråd för att komma på en bra lösning... om det inte redan tagits upp dvs.


vad du ser är 3:2 pulldown pga att hd-dvdns 24 bilder per sekund konverteras till 60, något alla hd-dvd och bluray spelare led av förut.
volymen på några av dom första hd-dvderna såsom phantom of the opera bland annat hade grymt låg nivå på ljudet.


Du menar att 360 addonen laggar? >Funderar också på att köpa den men det här låter sådär. Någon som vet om addonen finns i svart Skulle passa min Elite :) .


nä vad jag säger är att det ser ut så på ALLA HD-DVD och bluray spelare om man inte har 24p läge på spelaren. det ska vara så alltså! inget fel.
24p är långt ifrån mjukt heller, sällan man ser mer hackande bild än på bio.

#12

Postad 29 december 2007 - 23:56

VikingOne
  • VikingOne
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Jag vill inte förstöra stämningen med den grymma HD-DVD idén på xbox360n... men jag fick en i julklapp... Å tro fan de laggar när man ser på film alltså. Panoreringar flyter inte för 5 öre och jag märker hela tiden hur det hacka!! Är det någon som har någon aning vad detta kan bero på?? Har detta uppmärksammats av någon?

Sedan har jag märkt att volymen på HD-filmerna är väldigt låg? Jag vet inte vad allt detta beror på alltså... men jag vill verkligen fixa det om de går. Men fyfaen vilken bild!!

Startar en tråd för att komma på en bra lösning... om det inte redan tagits upp dvs.


Jag vet inte vad som är fel men bilden flyter bra hos mig iallafall.
Tittade på "Transformers" i går och såg 3-5 snabba hack under hela filmen.
Jag trodde att det spelaren som läste från olika lager men det kan varit något annat också.
Bilden är bra, ljudet tar jag genom stereon så är det dålig volym så höjer jag den.. :blush:

#13

Postad 30 december 2007 - 00:10

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Nu var visserligen min 360 av lite äldre modell men den lät väldigt högt. Fläkten surrade på ordentligt vilket i alla fall för mig gjorde att den blev helt ointressant vid filmtittande. Det är möjligt att de nyare är tystare samt att maskinen inte fläktar på så högt när man kör hd-dvd addon men jag hade köpt en Toshiba alla gånger.

#14

Postad 05 januari 2008 - 15:58

Litecore
  • Litecore
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Jag vill inte förstöra stämningen med den grymma HD-DVD idén på xbox360n... men jag fick en i julklapp... Å tro fan de laggar när man ser på film alltså. Panoreringar flyter inte för 5 öre och jag märker hela tiden hur det hacka!! Är det någon som har någon aning vad detta kan bero på?? Har detta uppmärksammats av någon?[...]

jag köpte tillsatsen till mitt 360 strax innan jul och har inte haft några problem med att den laggar alls..
men jag slog till på en HD-E1:a också bara för att men jag tror inte bilden är varken sämre eller bättre :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.