Jag har väldigt länge ögat in en Samsung 46M86BD (Vad jag förstått är det bara estetiskt som M86 skiljer sig från M87?) LCD skärm, men har nu i sista minuten börjat tveka. Källan till min tvekan är att jag överväger om det är en plasma som jag borde införskaffa.
Mina användningsområden för den nya TVn kan sammanfattas med TV-tittande på ComHem (ej HD mottagning än så länge) på dagtid så väl som kvällstid, PS3 (spel och blu-ray), WII och till en vissdel gamla dvd-filmer. Pga av PS3 är det en full-HD som jag är spekulant på.
Efter många förseningar är det ännu en gång dags (peppar peppar) att ta steget och inhandla en TV och då gör jag givetvis det vanliga felet och kollar runt en gång till, hehe. Jag såg en omröstning här där 60-70% föredrog en plasma framför en LCD. Vidare beskrivs LCD som en stor monitor och det är ju inte direkt så att jag kommer plugga upp datorn till min nya TV (även om det kanske kan komma att hända någon gång).
Då läser jag vidare i hopp om att bli lite klokare och kanske hitta tips på en plasma som kan vara likvärdig en 46M86 i storlek (46") och pris (ca 20,000) och stöter då på en sak jag läst gång på gång att det inte är ett problem längre - en kille som fått inbränning i sin nya plasma TV datorspelande och sen ytterligare en tråd om någon som fått en kanallogo inbränd. Klart man tvekar då, jag har absolut inte råd att chansa med 20,000.
Kort och gott jag har, i runda slängar, 20.000 att röra mig med och jag vill ha en ny TV med rimlig storlek för tittande från ca 2½-3m avstånd för de behov som beskrevs tidigare i detta inlägg.
Ska jag välja Samsungen eller har jag missar (skall jag vara ärlig har jag inte följt med direkt) någon fantastiskt privärd TV som är bra i bilden (färg och kontrast) med goda omdömmen från användare?!
Tack
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?