Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Störningar Comhem / DCB-B270Z

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 February 2008 - 14:29

Unregistered1445
  • Unregistered1445
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Har precis skaffat digitaltv genom comhem. Använder boxen Samsung DCB-B270Z. Får ofta störningar/frysningar av bilden på kvällstid. Signalstyrkan sänks från 88% ned till ca 76%. Men detta kommer och går. Har upptäckt att om man slår på tex micro, tvättmaskin eller vattenkokare så kommer störningarna, direkt man stänger av så upphör störningarna. Störningarna uppkommer även utan att man slår av/på någon av dessa maskiner på kvällstid. Kanske är någon granen som använder liknande maskiner.
Det skiljer även på i vilket uttag man använder dessa maskiner i, om jag tex kopplar in vattenkokaren i sovrummet så blir det inga störningar, medans om den är inkopplad i köket så blir det störningar.

Har bytt antennkablel, scartkabel och även monterat ett mantelströmfilter. Boxen har varit på service och uttaget i lägeneheten är utbytt mot ett nytt med inbyggt galvaniskt filter. Men inget hjälper. Någon som har något bra tips på hur man kan lösa detta? Finns det något elektromagnetiskt störningsfilter som kan få bort dessa störningar?

/David

Postad 24 March 2008 - 17:37

Unregistered1445
  • Unregistered1445
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har nu fått boxen utbytt och det blev bättre, men långt ifrån bra. Så jag löste problemet genom att köpa en begagnad Humax cx fox-c och nu funkar det perfekt. Inga som helst störningar. Så min slutsats är att samsung boxen är skräp.

Postad 01 June 2008 - 18:28

jhw
  • jhw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Upplever två typer av problem med min nyligen införskaffade Samsung DCB-B270Z.

Det ena problemet är att den emellanåt inte får/hittar signal. Bilden försvinner för att komma åter ett flertal gånger inom loppet av en minut. Vid vissa tillfällen uppkommer detta problem, andra tider inte.

Det andra problemet är att bilden blir upphackad och att fält visas som har helt andra färger än den övriga bilden.

Jag har startad om boxen, bytt scart- och antennkabel utan resultat. Jag använder ingen t-koppling.
Jag har nyligen felanmält detta till Comhem och avvaktar svar. Bor i västra Göteborg.

Undrar om det är fler som upplevt liknande störningar och hur har ni isf blivit bemötta av Comhems kundtjänst?

Postad 02 June 2008 - 17:24

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Fungerar det ett tag om du haft boxen avslagen? Hade liknande fel och fick boxen garantibytt pga värmeproblem.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.