Det ska tilläggas att jag i grund och botten är en förespråkare av satelit tv. Tycker helt enkelt att det är ett stabilare system, samt inbillar mig att bilden är något bättre via sat än marksänd.
Investerade mina sura slantar i en Dilog DT-550 Pvr. Som om den hade fungerat som den skulle hade varit en toppenmaskin. Är dock trött på denna nu. Buggig mjukvara mm finns att läsa om i andra trådar. Mitt abb hos boxer löper snart ut och jag överväger om jag ska byta eller ej
Tankegången är följande:
Jag söker en DVB-S box med Hårddisk och dubbeltuner. Dvs vi ska inte byta ner oss jämfört med dilogen.
HDTV då? Att byta boxar vartannat år tär ju på kapitalet? Ska man satsa på hd tv nu eller vänta lite till?
Flera satteliter? Jag har även en parabol mot astra & hotbird för fri titt. Naturligtvis vill jag köra den i samma box som swe kanalerna så jag slipper ha dubbla mottagare i hyllan. (Har ju det nu. Dvb-t + Dvb-s)
Har kikat på följande:
Dreambox 7025S - (+Dubbeltuner, hdd, inga begränsningar) (-Ej Hdtv, DYR)
Dreambox DM600S - (+Hdd, inga begränsningar, BIllig) (- Enkeltuner, Ej hdtv)
PACE 460 PVR box från Viasat (+Dubbeltuner, hdd,) (-troligtvis begränsad till viasat, Ej hdtv, tveksamt intryck)
Sagem HD-PVR 101 från CD (+Dubbeltuner, hdd, Hdtv) (-troligtvis begränsad till CD)
Hur jag vrider och vänder på det så känns inget av alternativen bra. Om man avstår från HDTV är ju Dreambox 7025 helt klart det bästa alternativer förutom att den är så katastrofalt dyr. Särskillt i tider som dessa då Hdtv faktiskt verkar vara på gång. Surt att investera 5000 kr i något som ställs på vinden om något år. (Det har hänt förr ja)
Har även sett mottagare såsom Vantage och Hyro. Kan tänka mig en dyrare box om den uppfyller alla kraven och således är framtidssäkrad. Dvs Hdd, dubbeltuner, inga begränsningar och stöd för HDTV. Men vad väljer man då och framför allt, FUNGERAR DET? Efter två år med DIlog så kommer jag vara mycket noga då jag byter box nästa gång.
Redigerat av Unregistered15a8d749, 08 February 2008 - 23:37.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
13 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?