Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital IPTV

908 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
85 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34384 inlägg) 7 dagar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 15 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#251

Postad 09 september 2009 - 22:08

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Citerar mig själv här, ingen har svarat...

Jaha, jag har bläddrat igenom alla menyer en massa nu, och måste konstatera att det inte verkar finnas möjlighet till egna kanallistor, vilket i mitt tycke är helt otroligt primitivt. Förutsatte jag att det fanns i alla digital-tv-abonnemang hos alla operatörer alla kategorier, men tydligen inte. Jag är helt förbluffad. Hur kan man förbise en sån enkel men åtminstone för mig otroligt hjälpsam funktion? Ligger ju jättemånga kanaler som åtminstone vi hemma hos oss aldrig tittar på, t ex alla SVT:s regionala kanaler som inte är vårt område, snudd på bisarrt att inte kunna göra en lista så man slipper allt det där när man zappar.

Ni andra CD iptv-kunder, bryr ni er inte? Eftersom det inte har skrivits typ nånting om detta i det här forumet eller någon annanstans, inte heller ett smack info om CD:s mjukvara på deras hemsida, så hade jag ingen anledning att tro att just CD skulle ha utelämnat denna basala funktion.

Jag har mailat till CD och frågat om detta, och för mig är detta faktiskt en så viktig handhavandemässig grej att jag kommer att byta till någon annan TV-operatör eller distributionsform om inte CD kan fixa det.


Har själv lärt mig var SVT:s kanaler för mitt län, Västerbotten ligger så, men visst skulle de vara mycket bättre med egen kanallista.

#252

Postad 10 september 2009 - 09:50

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Citerar mig själv här, ingen har svarat...

Jaha, jag har bläddrat igenom alla menyer en massa nu, och måste konstatera att det inte verkar finnas möjlighet till egna kanallistor, vilket i mitt tycke är helt otroligt primitivt. Förutsatte jag att det fanns i alla digital-tv-abonnemang hos alla operatörer alla kategorier, men tydligen inte. Jag är helt förbluffad. Hur kan man förbise en sån enkel men åtminstone för mig otroligt hjälpsam funktion? Ligger ju jättemånga kanaler som åtminstone vi hemma hos oss aldrig tittar på, t ex alla SVT:s regionala kanaler som inte är vårt område, snudd på bisarrt att inte kunna göra en lista så man slipper allt det där när man zappar.

Ni andra CD iptv-kunder, bryr ni er inte? Eftersom det inte har skrivits typ nånting om detta i det här forumet eller någon annanstans, inte heller ett smack info om CD:s mjukvara på deras hemsida, så hade jag ingen anledning att tro att just CD skulle ha utelämnat denna basala funktion.

Jag har mailat till CD och frågat om detta, och för mig är detta faktiskt en så viktig handhavandemässig grej att jag kommer att byta till någon annan TV-operatör eller distributionsform om inte CD kan fixa det.


Kör bara deras vanliga IP-box. Där saknas EPG och allt vad grafiskt gränssnitt heter. Tur att jag har en Harmonyfjärr så att favoritkanalerna finns i någon form av display...

#253

Postad 10 september 2009 - 13:09

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Citerar mig själv här, ingen har svarat...

Jaha, jag har bläddrat igenom alla menyer en massa nu, och måste konstatera att det inte verkar finnas möjlighet till egna kanallistor, vilket i mitt tycke är helt otroligt primitivt. Förutsatte jag att det fanns i alla digital-tv-abonnemang hos alla operatörer alla kategorier, men tydligen inte. Jag är helt förbluffad. Hur kan man förbise en sån enkel men åtminstone för mig otroligt hjälpsam funktion? Ligger ju jättemånga kanaler som åtminstone vi hemma hos oss aldrig tittar på, t ex alla SVT:s regionala kanaler som inte är vårt område, snudd på bisarrt att inte kunna göra en lista så man slipper allt det där när man zappar.

Ni andra CD iptv-kunder, bryr ni er inte? Eftersom det inte har skrivits typ nånting om detta i det här forumet eller någon annanstans, inte heller ett smack info om CD:s mjukvara på deras hemsida, så hade jag ingen anledning att tro att just CD skulle ha utelämnat denna basala funktion.

Jag har mailat till CD och frågat om detta, och för mig är detta faktiskt en så viktig handhavandemässig grej att jag kommer att byta till någon annan TV-operatör eller distributionsform om inte CD kan fixa det.


Återkom med svaret när du får de så klart.

#254

Postad 10 september 2009 - 16:25

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Fick svar om egna kanallistor.

"Hej och tack för ditt mail
Våran box fungerar så att varje gång du startar upp boxen laddar den ned en färdig mjukvara samt en färdig kanallista vilket göra att det inte går att spara en egen lista"

Jag mailade tillbaka följande 2 frågor.
1. Ljudformat (analog/5.1) och bildformat (4:3/16:9) ställer man in i mjukvaran och det sparas ju. Varför skulle en kanallista inte kunna sparas?
2. Telia använder samma box (Motorola 1910) till sin iptv, de har användardefinierade kanallistor i sin mjukvara. Vilken teknisk begränsning hindrar canaldigital att göra på samma sätt, eller handlar det om bristande teknisk begåvning/intresse?

Vi får väl se om jag får något svar på det...

Det där med Harmonyfjärr lät ju intressant som alternativ om inte CD levererar en lösning. Har aldrig satt mig in i världen av programmerbara fjärrar. Det finns alltså fjärrkontroller där man kan lägga in egna kanallistor? Nån som vet om det fungerar med 1910-boxen också?

#255

Postad 10 september 2009 - 20:32

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Kan inte säga att jag lider helt av att inte kunna sortera kanalerna själv, även om man kanske hade buntat ihop dem lite annorlunda själv. Men det är som de skrev i mailet att du får de kanaler du köpt i listan så man slipper ju bläddra förbi de kanaler som man inte abonnerar på. Men visst är det stenålder, dock i detta fallet något jag kan leva med i alla fall. 11 och 25 är ju det man behöver komma ihåg :lol:

Det värsta tycker jag är att portalen är slö och omständig, krävs rejält med tålamod för att orka beställa film. :)

#256

Postad 11 september 2009 - 10:23

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Det där med Harmonyfjärr lät ju intressant som alternativ om inte CD levererar en lösning. Har aldrig satt mig in i världen av programmerbara fjärrar. Det finns alltså fjärrkontroller där man kan lägga in egna kanallistor? Nån som vet om det fungerar med 1910-boxen också?


Du kan alltså lägga in 24 favoritkanaler i displayen på exempelvis Harmony One. Du lägger in kanalernas loggor i displayen och behöver inte bry dig om vilket kanalnummer de har. Det ryms sex kanalloggor på varje sida i displayen och du kan bläddra mellan fyra sidor i displayen. Däremot kan du inte se vilket program som pågår.

#257

Postad 11 september 2009 - 12:31

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Kan inte säga att jag lider helt av att inte kunna sortera kanalerna själv, även om man kanske hade buntat ihop dem lite annorlunda själv. Men det är som de skrev i mailet att du får de kanaler du köpt i listan så man slipper ju bläddra förbi de kanaler som man inte abonnerar på. Men visst är det stenålder, dock i detta fallet något jag kan leva med i alla fall. 11 och 25 är ju det man behöver komma ihåg :P

Ja det försvinner väl ett gäng kanaler om nån vecka efter "introduktions-smekmånaden", eftersom jag köpt pluspaketet med 40 kanaler (+ extrakanaler för alla regionala kanaler...) och inte total med 57 kanaler... Jag kan säkert lära mig numren på mina favoritkanaler, men nu är det ju inte bara jag som ser på TV hos oss, jag ser kanske minst på TV jämfört med barnen och hustrun, och de är inte så glada över att behöva bläddra sida upp och sida ner i den sega listan i jakt på rätt kanal... Det handlar väl inte så mycket om att sortera, mer om att lägga upp en lista med de kanaler vi faktiskt använder utan alla de andra vi aldrig ändå har något intresse av att se på.

Du kan alltså lägga in 24 favoritkanaler i displayen på exempelvis Harmony One. Du lägger in kanalernas loggor i displayen och behöver inte bry dig om vilket kanalnummer de har. Det ryms sex kanalloggor på varje sida i displayen och du kan bläddra mellan fyra sidor i displayen. Däremot kan du inte se vilket program som pågår.

Det låter ju fint, kanske blir en sån eller liknande för mig då. 24 kanaler lär räcka för oss. Lite surt bara att lägga ut 1500:- på en fjärr för att få en funktion som borde ha funnits i IPTV:n från början... Nä jag ska sluta gnälla nu, jag vet att harmonyfjärren har mycket mer funktionalitet än så, om man bara orkar sätta sig in i allt och hålla på och programmera och så... Och vi får säkert ordning på våra TV-kanaler så småningom även om det är surt att köpa ngt nytt som delvis har sämre funktioner än det gamla... Typ köpa ny bil och upptäcka att den inte har styrservo och att det inte går att få till den här modellen... Jaja, boxen GÅR ju i alla fall att fjärrstyra... :)

#258

Postad 21 september 2009 - 07:50

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Vilka här upplever problem med C+ Sport HD? Var hos grannen igår som har HD-boxen och nämnda kanal fryser en gång i minuten. Det är också rätt kass bild. Det lär inte vara problem med bandbredden då vi har 100/100-lina i huset. Någon annan med frysningsproblem?

#259

Postad 21 september 2009 - 14:25

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Hur upplever ni bilden på IPTV:n(kan bara jämnföra med Telia IP-TV,som har bra bild)? ska snart flytta in i ett hus med stadsnät och funderar på om jag ska ta IPTV eller vanlig kabel-tv,blir i princip lika dyrt i slutändan(tack vare att canal digital gjort bort sig)

Redigerat av Unregisteredbae06969, 21 september 2009 - 14:26.


#260

Postad 22 september 2009 - 15:15

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Vilka här upplever problem med C+ Sport HD? Var hos grannen igår som har HD-boxen och nämnda kanal fryser en gång i minuten. Det är också rätt kass bild. Det lär inte vara problem med bandbredden då vi har 100/100-lina i huset. Någon annan med frysningsproblem?


Händer mig i bland också. Inte varje minut men ibland blir det lagg i bilden osv. Sitter också på en 100/100 lina via stadsnät så det ska inte vara några problem hos mig. Bilden tycker jag är bra.

Kommer kolla Barcelona matchen som sänds där ikväll , får se hur mkt lagg det blir då.

Redigerat av DmD, 22 september 2009 - 15:16.


#261

Postad 23 september 2009 - 19:33

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Inom kort lanserar CD fler HD-kanaler via IPTV. Varför de dröjt är att dom ville få så många kunder som möjligt att byta box först, och de har dom tydligen fått. Allt enligt kundtjänst ikväll.

#262

Postad 24 september 2009 - 06:46

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Inom kort lanserar CD fler HD-kanaler via IPTV. Varför de dröjt är att dom ville få så många kunder som möjligt att byta box först, och de har dom tydligen fått. Allt enligt kundtjänst ikväll.


Låter bra det, får hoppas att det blir ungefär samma HD-utbud som finns via parabol.

Någon mer som har problem med HD-kanalerna förresten? Igår kväll fungerade inte någon av de tre HD-kanalerna för mig.

#263

Postad 24 september 2009 - 10:16

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Igår kväll hade jag ingen kanal alls då stadsnätets server sa upp sig, men annars hackar de ibland, och tog upp de med stadsnätet igår när jag gjorde felanmälan, men dom hade inte hört något problem, och kanske har de blivit bättre nu mer serverbytet.

#264

Postad 24 september 2009 - 12:07

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
HD kanalerna hackar ibland, Barca matchen senast var knappast hackfri =(

#265

Postad 24 september 2009 - 15:50

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Inom kort lanserar CD fler HD-kanaler via IPTV. Varför de dröjt är att dom ville få så många kunder som möjligt att byta box först, och de har dom tydligen fått. Allt enligt kundtjänst ikväll.


Jag blir givetvis otroligt glad om dom lanserar fler HD kanaler via IPTV:n!
Men jag tar allt deras kundtjänst säger med en nypa salt faktiskt, (inte för att vara negativ), prove me wrong this time CD!! . O sen vill jag INTE se någon prishöjning på detta heller!

#266

Postad 25 september 2009 - 13:34

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Talade med kundtjänst igår och de hade inget svar på hackande HD-sändningar eller utökning av kanaler.

#267

Postad 27 september 2009 - 15:59

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jo, man ska ta de med en nypa salt, men hon jag pratade med sa att de var på g med fler kanaler, för hon sa att man kan inte bara säga att kunderna ska byta till en HD-box och sedan bara erbjuda en HD-kanal gratis, SVT HD.

#268

Postad 09 oktober 2009 - 12:50

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
C+ sport HD hackar fortfarande stundtals =(

#269

Postad 13 oktober 2009 - 13:59

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Jo, man ska ta de med en nypa salt, men hon jag pratade med sa att de var på g med fler kanaler, för hon sa att man kan inte bara säga att kunderna ska byta till en HD-box och sedan bara erbjuda en HD-kanal gratis, SVT HD.


mailade C.D. idag och frågade, men dom visste inget om när nya HDkanaler skulle komma till iptv.. så man kan ta det canaldigital säger med en nypa salt ja, det har man lärt sig genom åren

Redigerat av Unregistered753e84df, 13 oktober 2009 - 13:59.


#270

Postad 15 oktober 2009 - 13:00

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
"De kanaler som finns tillgängliga från början är SVT HD samt tillvalskanalerna Canal Plus Film HD och Canal Plus Sport HD. Det kanske inte är särskilt många kanaler, men å andra sidan är det de enda hd-kanaler som finns att tillgå via det här distributionssättet.
Vad gäller on demand-tjänsten så saknas tyvärr hd fortfarande och Canal Digital har ingen information att ge oss om vad som händer på den fronten."


http://www.idg.se/2....skar-iptv-laget

#271

Postad 22 oktober 2009 - 22:15

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Jag bootade om (kallstart -drog ur sladden) på 1910-boxen idag och då dök det upp
ett fönster där man kunde välja vilken typ av TV/signal man föredrar. Den dök bara
upp vid första kallstarten. De val som fanns där var 1080i, 720p eller RGB.
Nåja jag misstänkte förstås att boxen laddats med en ny version av programvaran!
Jag testade då något som jag saknat länge, nämligen 5.1-ljud via HDMI ....
OCH NU FUNKAR HDMI med 5.1-LJUD till min förstärkare för första gången !!!
Undrar om det finns fler nyheter ... testa och rapportera ...
Nåt att fira kanske.
:) :) :D

#272

Postad 23 oktober 2009 - 13:45

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Jag bootade om (kallstart -drog ur sladden) på 1910-boxen idag och då dök det upp
ett fönster där man kunde välja vilken typ av TV/signal man föredrar. Den dök bara
upp vid första kallstarten. De val som fanns där var 1080i, 720p eller RGB.
Nåja jag misstänkte förstås att boxen laddats med en ny version av programvaran!
Jag testade då något som jag saknat länge, nämligen 5.1-ljud via HDMI ....
OCH NU FUNKAR HDMI med 5.1-LJUD till min förstärkare för första gången !!!
Undrar om det finns fler nyheter ... testa och rapportera ...
Nåt att fira kanske.
:D :D :D


Jag fick också göra detta val igår, samtidigt som texten om att dom lanserat HDTV är borta när portalen laddas.

#273

Postad 30 oktober 2009 - 18:21

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Liten uppdatering..

Fick häromdagen ett brev från CanalDigital om att de kommer höja priset på Pluspaketet till 234 kr. per månad inkl. kortavgift tror jag det var..

Sen stod det även att Comedy Central kommer börja sändas via IPTV från den 1 December. Så det är ju bra.

#274

Postad 30 oktober 2009 - 18:24

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Liten uppdatering..

Fick häromdagen ett brev från CanalDigital om att de kommer höja priset på Pluspaketet till 234 kr. per månad inkl. kortavgift tror jag det var..

Sen stod det även att Comedy Central kommer börja sändas via IPTV från den 1 December. Så det är ju bra.


Men det gör inget eftersom de flesta har bindningstid och man får inte ändra priset på ett ingått avtal. Har bindningstid till sommaren 2011 och inte fått ett brev.

#275

Postad 30 oktober 2009 - 18:54

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Men det gör inget eftersom de flesta har bindningstid och man får inte ändra priset på ett ingått avtal. Har bindningstid till sommaren 2011 och inte fått ett brev.


Jo sant, det var min pappa som fick brevet, han har ett abonnemang utan bindning så..
Själv har jag inte fått något brev, har abb. med bindning.
Men bra med C.C. hursomhelst

#276

Postad 30 oktober 2009 - 19:06

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Jo sant, det var min pappa som fick brevet, han har ett abonnemang utan bindning så..
Själv har jag inte fått något brev, har abb. med bindning.
Men bra med C.C. hursomhelst


Absolut, ochn fler kanaler i HD hade inte varit fel. ;)

#277

Postad 30 oktober 2009 - 19:20

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Absolut, ochn fler kanaler i HD hade inte varit fel. ;)


Hehe, nä precis.. Det är ju det man främst går och väntar på.

#278

Postad 30 oktober 2009 - 20:47

appis
  • appis
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Lite glädjande att CD ökat bitrate på SVT1 o SVT2.
Går åter i 10MBit/s ;)

/appis

Redigerat av appis, 30 oktober 2009 - 20:48.


#279

Postad 31 oktober 2009 - 15:59

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
I några inlägg längre upp konstaterade jag att digitalt 5.1 ljud via HDMI fungerar nu.
Lördagen den 24 slötittade jag på The Dark Night på C+ via projektor och hoppade
till av förvåning eftersom jag är van vid hur SDTV ser ut via projektorn. Men denna
bild jag såg var ju skarp och utan artefakter ! Jag kollade en gång till så att det inte
var C+ Film HD jag kollade på. Näpp SD! Sedan har jag kollat runt på andra kanaler
och bland annat testat med att växla över till motsvarande digitala kanal och programkälla
på ComHem. CD IPTV är snäppet vassare! Om man såg hårstrån förut, så ser man nu
också pigmentering i hår och hud. Lite mer "verklighetskänsla" så att säga.
Detta måste kollas upp, så jag ringde till CD. Det stämde, den nya programvaran
Har fixat ljudet via HDMI och bildkvaliteten, nåt med hantering av upplösning ....
Förmodligen är detta något som Motorola fixat i "bottenprogramvaran". Kanske
är detta också orsaken till varför man i Telia-tråden uttryckt att bildkvaliteten
"plötsligt" blivit bättre. Det stämmer ju ungefär i tid i alla fall.

Annat jag fick reda på:
- De testar PVR-box och detta skall snart vara klart. Leverans till kunder kring
eller strax efter årsskiftet-
- Mer HD-kanaler, lika många som via kabel/parabol, men lät osäkert när ...

Det sista som överger en är hoppet :P
:D

#280

Postad 01 november 2009 - 15:46

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Det där lät intressant.
Funderar att hoppa på CD OM de lev pvr och HDkanaler till en rimlig avgift.
(Har nu en box och baskanaler från svenskabasbox bolaget, och har ibland fått problem med SVT HD, dvs hackig och ingen bild ibland, DS kanalerna har flytit på) men det är just HD som är the selling point för mig.
Tänkte hoppa på när CD hade fri bindnigstid och box för 1 kr i somras, men eftersom jag redan har en box så känner jag inte för att lägga ut mer pengar (en pvr är givetvis undantaget). Hoppas man kan få en ful pvr genom att använda usb uttagen på befintlig (som nu är avvaktiverade, men sådana förhoppningar är inte bra att ha B) ) (har en 1920 motorlola box f.ö.)

Hoppas att CD tar täten så konkurrenterna får skärpa sig ytterligare.

#281

Postad 01 november 2009 - 15:53

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0

I några inlägg längre upp konstaterade jag att digitalt 5.1 ljud via HDMI fungerar nu.
Lördagen den 24 slötittade jag på The Dark Night på C+ via projektor och hoppade
till av förvåning eftersom jag är van vid hur SDTV ser ut via projektorn. Men denna
bild jag såg var ju skarp och utan artefakter ! Jag kollade en gång till så att det inte
var C+ Film HD jag kollade på. Näpp SD! Sedan har jag kollat runt på andra kanaler
och bland annat testat med att växla över till motsvarande digitala kanal och programkälla
på ComHem. CD IPTV är snäppet vassare! Om man såg hårstrån förut, så ser man nu
också pigmentering i hår och hud. Lite mer "verklighetskänsla" så att säga.
Detta måste kollas upp, så jag ringde till CD. Det stämde, den nya programvaran
Har fixat ljudet via HDMI och bildkvaliteten, nåt med hantering av upplösning ....
Förmodligen är detta något som Motorola fixat i "bottenprogramvaran". Kanske
är detta också orsaken till varför man i Telia-tråden uttryckt att bildkvaliteten
"plötsligt" blivit bättre. Det stämmer ju ungefär i tid i alla fall.

Annat jag fick reda på:
- De testar PVR-box och detta skall snart vara klart. Leverans till kunder kring
eller strax efter årsskiftet-
- Mer HD-kanaler, lika många som via kabel/parabol, men lät osäkert när ...

Det sista som överger en är hoppet B)
:)

Hoppas det stämmer att det kommer en ny box efter nyår, har precis fått ip-tv draget hem
men tycker det finns lite för få kanaler att välja. eller rättare sagt dåliga paket.

#282

Postad 07 november 2009 - 15:27

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Halloj,

Kör Motorola-boxen via CD såklart, har ställt in på 1080i. Kan man köra på det hela tiden och låta den skala upp 720p till 1080i. Eller är det bättre att allt ha 720p inställd på boxen? sorry att jag har dålig koll på det här.

Tacksam för hjälp!

#283

Postad 07 november 2009 - 16:28

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Halloj,

Kör Motorola-boxen via CD såklart, har ställt in på 1080i. Kan man köra på det hela tiden och låta den skala upp 720p till 1080i. Eller är det bättre att allt ha 720p inställd på boxen? sorry att jag har dålig koll på det här.

Tacksam för hjälp!

Det beror på ... skulle man kunna säga utan att säga något ... :rolleyes:
Du har inte nämnt vad du har för bildvisare ? Tittar du på C+ Film HD t.ex. ?
Man får alltid göra en bästa kompromiss och se med egna ögon.
För min egen del har jag valt 1080i eftersom jag prioriterar C+ Film HD som
jag kör (via videoprocessor) mot en 720p projektor.Superb bild !
C+ Film HD sänder 1080i.
Men med den inställningen får jag lite sämre bild på min gamla TV, men det köper jag.
Du får prova dig fram, vilken apparat skalar bäst boxen eller TV:n?
Hör av dig med lite mer info om dina apparater och frågor om du vill ...
:)

Redigerat av hd-fan, 07 november 2009 - 16:33.


#284

Postad 07 november 2009 - 18:51

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
CD ringde i kväll och bad mig göra några tester med mina två boxar, vilket
jag välvilligt hjälpte till med.
De verkar lägga manken till och strävar mot förbättringar !
:)

#285

Postad 08 november 2009 - 20:48

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Det beror på ... skulle man kunna säga utan att säga något ... ;)
Du har inte nämnt vad du har för bildvisare ? Tittar du på C+ Film HD t.ex. ?
Man får alltid göra en bästa kompromiss och se med egna ögon.
För min egen del har jag valt 1080i eftersom jag prioriterar C+ Film HD som
jag kör (via videoprocessor) mot en 720p projektor.Superb bild !
C+ Film HD sänder 1080i.
Men med den inställningen får jag lite sämre bild på min gamla TV, men det köper jag.
Du får prova dig fram, vilken apparat skalar bäst boxen eller TV:n?
Hör av dig med lite mer info om dina apparater och frågor om du vill ...
:)



Hej igen,

Tack för snabbt svar ;)

Jag har en Pioneer Kuro 500A TV samt en förstärkare Harman Kardon AVR 255. Ser en hel del idrott på TV om det spelar någon roll. Men bör inte bli sämre bild om jag kör på 1080i hela tiden?

Vad "ska" hända med bilden om man har på 1080 och man ser på ett vanligt program på säg TV4 Sport?

#286

Postad 08 november 2009 - 21:23

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Hej igen,

Tack för snabbt svar :)

Jag har en Pioneer Kuro 500A TV samt en förstärkare Harman Kardon AVR 255. Ser en hel del idrott på TV om det spelar någon roll. Men bör inte bli sämre bild om jag kör på 1080i hela tiden?

Vad "ska" hända med bilden om man har på 1080 och man ser på ett vanligt program på säg TV4 Sport?

Det som händer är att boxen skalar bilden som sänds i 576i till 1080i och skickar detta till TV:n som
"sammanflätar" delbilderna till en för dig synlig 1080p bild.
Om vi gör antagandet att Kuron skalar bättre än boxen, vilket inte är omöjligt, så skulle det
vara bäst om boxen skickar 576i (originalet) till Kuron som fixar både skalning och deinterlacing.
Eftersom du förmodligen har HDMI-sladden inkopplad vore det näst bästa att skicka 576p vi denna
eftersom 576i inte går att skicka via HDMI. Annars om du har möjlighet, testa med SCART/RGB.
Tittar du på Canal + Sport HD som sänds i 1080i så har du naturligtvis boxen inställd på 1080i
så du får originalsignalen till Kuron.
Det finns inga färdiga recept vad som blir bäst. Det är bara att prova. Men prova under ett
och samma programinslag eftersom programinslagen kan skilja sig åt som natt och dag ibland.
Med den fina TV:n borde du ju vara värd några HD-kanaler i alla fall ... ;)

#287

Postad 13 november 2009 - 09:26

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Ny en till fråga om boxen man får till.

Är det möjligen något fel på min box eller är den helt oacceptabelt seg i menyerna? Kan man göra något för att få det bättre?

#288

Postad 13 november 2009 - 09:58

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Ny en till fråga om boxen man får till.

Är det möjligen något fel på min box eller är den helt oacceptabelt seg i menyerna? Kan man göra något för att få det bättre?


Den är ganska seg i menyerna, så det är antagligen inget fel på din box.

#289

Postad 13 november 2009 - 10:45

Hugo B
  • Hugo B
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Den är ganska seg i menyerna, så det är antagligen inget fel på din box.



Tack för svaret, men det känns ju inte 2009 att det ska släpa i menyerna när man klickar fram i kanallistan.

#290

Postad 13 november 2009 - 15:49

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Tack för svaret, men det känns ju inte 2009 att det ska släpa i menyerna när man klickar fram i kanallistan.


Nä det är ju ganska dåligt, det är klart.. Man hoppades att den skulle bli lite snabbare iochmed nya boxen (svarta hd-boxen), men det är ju exakt samma GUI som den gamla, som går lika fort (långsamt).

#291

Postad 16 november 2009 - 23:28

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Hur är det med kabel till denna boxen?

Upplever ibland att de hackar på HD kanalerna Canal+Film HD, samt Sport HD..

Kom ej ihåg om jag koppla in en 100/100 Nätverkskabel eller gammal (ja, vad är det? 10/10??)

Köpte en ny på Coop men vet ej som sagt...

Bör man införskaffa sig en ny 100/100 kabel eller ej?

#292

Postad 21 november 2009 - 10:01

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Hur är det med kabel till denna boxen?

Upplever ibland att de hackar på HD kanalerna Canal+Film HD, samt Sport HD..

Kom ej ihåg om jag koppla in en 100/100 Nätverkskabel eller gammal (ja, vad är det? 10/10??)

Köpte en ny på Coop men vet ej som sagt...

Bör man införskaffa sig en ny 100/100 kabel eller ej?

Finns knappt några kablar idag som inte är minst CAT.5e, detta står oftast tryckt på kabeln, är den hel och fin bör den inte vara ett problem. Dock kan du få problem om du har en STP kabel, dvs en skärmad TP kabel.

För mig är det SVT HD som har hackat, dock har den vart bra ett par dagar nu, får hoppas att det är löst.

#293

Postad 23 november 2009 - 18:55

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Detta verkar ju inte lovande...
Relativt nyinflyttad och har precis börjat kolla på vad för tv-tjänst man ska skaffa. Har tillgång till canal digital via IPTV i stadsnätet, samt comhem.

Comhem hyser jag ju ett stort hat till efter att ha suttit med en strulande kabelmodemsuppkoppling dom senaste 5 åren..


Men, detta då?
Hittils har jag läst mig till:
1. seg/långsam box
2. kan ej ändra kanallistan själv (whaat? är det inte 2009? B))
3. HD-kanalerna hackar
4. avbrott i tjänsten titt som tätt


Frågor:
1. Skulle ni råda mig till att ta comhem framför detta?
2. Hur funkar det med bandbredden? Jag vet att t ex polaren som har ownit har en sån lösning att han fick en box, likt en router, som han satt först i jacket. Sen satte han digitaltv i en port, iptele i en, och sen switchen vidare ut till datorerna i sista porten. Denna boxen såg sedan till att begränsa datorerna när tv/tele används så att dom inte blir lidande...

Men genom C.D så verkar det inte funka såhär? Så om nån tittar på tv, oxå drar man igång en maxad download på datorn så kan alltså tvn börja hacka?

3. IP-nummer. Enligt C.D så kan inte digitaltv-boxen sitta bakom en router.
Vet nån varför? Är det pga att dom inte vill få massa supportsamtal från folk som inte kan portforwarda?
Vad för ip får boxen? Hamnar den på ett separat subnät/vlan från den vanliga uppkopplingen?
Skälet till detta är att mitt stadsnät (zitius) enbart erbjuder 2st ipn.. Så om boxen måste ha ett eget publikt ip så blir det problem (vill inte offra ett av två ipn, samt, om jag vill ha 2 boxar, då finns det ju inget ip kvar till datorerna).
Jag har kontaktat canal digital angående detta, men deras support vet inget mer än att "boxen inte kan sitta bakom en rååååååjter". Min ISP har ingen aning om detta heller, och Zitius blev irriterade när jag ringde, hänvisade mig till min ISP`s support, då jag sa att dom ej hade svar, så kopplade dom mig till deras egna tekniska support, där ingen svarade....

tacksam för svar (då man inte vill fastna i nått skit med 12 månaders bindning....)

#294

Postad 23 november 2009 - 18:59

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Detta verkar ju inte lovande...
Relativt nyinflyttad och har precis börjat kolla på vad för tv-tjänst man ska skaffa. Har tillgång till canal digital via IPTV i stadsnätet, samt comhem.

Comhem hyser jag ju ett stort hat till efter att ha suttit med en strulande kabelmodemsuppkoppling dom senaste 5 åren..


Men, detta då?
Hittils har jag läst mig till:
1. seg/långsam box
2. kan ej ändra kanallistan själv (whaat? är det inte 2009? B))
3. HD-kanalerna hackar
4. avbrott i tjänsten titt som tätt


Frågor:
1. Skulle ni råda mig till att ta comhem framför detta?
2. Hur funkar det med bandbredden? Jag vet att t ex polaren som har ownit har en sån lösning att han fick en box, likt en router, som han satt först i jacket. Sen satte han digitaltv i en port, iptele i en, och sen switchen vidare ut till datorerna i sista porten. Denna boxen såg sedan till att begränsa datorerna när tv/tele används så att dom inte blir lidande...

Men genom C.D så verkar det inte funka såhär? Så om nån tittar på tv, oxå drar man igång en maxad download på datorn så kan alltså tvn börja hacka?

3. IP-nummer. Enligt C.D så kan inte digitaltv-boxen sitta bakom en router.
Vet nån varför? Är det pga att dom inte vill få massa supportsamtal från folk som inte kan portforwarda?
Vad för ip får boxen? Hamnar den på ett separat subnät/vlan från den vanliga uppkopplingen?
Skälet till detta är att mitt stadsnät (zitius) enbart erbjuder 2st ipn.. Så om boxen måste ha ett eget publikt ip så blir det problem (vill inte offra ett av två ipn, samt, om jag vill ha 2 boxar, då finns det ju inget ip kvar till datorerna).
Jag har kontaktat canal digital angående detta, men deras support vet inget mer än att "boxen inte kan sitta bakom en rååååååjter". Min ISP har ingen aning om detta heller, och Zitius blev irriterade när jag ringde, hänvisade mig till min ISP`s support, då jag sa att dom ej hade svar, så kopplade dom mig till deras egna tekniska support, där ingen svarade....

tacksam för svar (då man inte vill fastna i nått skit med 12 månaders bindning....)


Mellan väggen och digitalboxen så kopplar du in en switch som då får mot en depositionsavgift av stadsnätet, och i den switchen kopplar du in routern också.

#295

Postad 23 november 2009 - 23:43

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Frågor:
1. Skulle ni råda mig till att ta comhem framför detta?
Jag har både comhem och CD IPTV, men det är CD som jag nyttjar eftersom jag får betydligt bättre bildkvalitet
med dem. Jag tittar på mycket på film (C+) via projektor och då märker man skillnaden helt klart.


2. Hur funkar det med bandbredden? Jag vet att t ex polaren som har ownit har en sån lösning att han fick en box, likt en router, som han satt först i jacket. Sen satte han digitaltv i en port, iptele i en, och sen switchen vidare ut till datorerna i sista porten. Denna boxen såg sedan till att begränsa datorerna när tv/tele används så att dom inte blir lidande...
Boxen är ingen router utan en tjänstefördelare, DRG, läs mer här (tidigare i tråden):
https://www.minhembi...s...t&p=2442466


Men genom C.D så verkar det inte funka såhär? Så om nån tittar på tv, oxå drar man igång en maxad download på datorn så kan alltså tvn börja hacka?
Nej, TV:n hackar inte. Jag har dubbla routrar efter DRG:n och fem datorer. Inga problem.
Glömde att säga att jag har två TV-boxar igång samtidigt också !!


3. IP-nummer. Enligt C.D så kan inte digitaltv-boxen sitta bakom en router.
Vet nån varför? Är det pga att dom inte vill få massa supportsamtal från folk som inte kan portforwarda?
Vad för ip får boxen? Hamnar den på ett separat subnät/vlan från den vanliga uppkopplingen?
Internettjänsten som du surfar med har inget att göra med TV-tjänsten. Du behöver inte abonnera på en
internettjänst för att titta på TV. IP-numren till TV-boxarna (Motorola) fås från någon videoserver i TV-tjänstenätet.
TJÄNSTERNA ÄR SEPARERADE. TV sänds inte över det vilda stora internet utan i ett eget nät.


Skälet till detta är att mitt stadsnät (zitius) enbart erbjuder 2st ipn.. Så om boxen måste ha ett eget publikt ip så blir det problem (vill inte offra ett av två ipn, samt, om jag vill ha 2 boxar, då finns det ju inget ip kvar till datorerna).
Jag har kontaktat canal digital angående detta, men deras support vet inget mer än att "boxen inte kan sitta bakom en rååååååjter". Min ISP har ingen aning om detta heller, och Zitius blev irriterade när jag ringde, hänvisade mig till min ISP`s support, då jag sa att dom ej hade svar, så kopplade dom mig till deras egna tekniska support, där ingen svarade....
ÅTER IGEN: Dina IP-nr i din internettjänst har inget med TV-tjänsten att göra. TV-tjänsten levererar IP-nr
och kollar MAC-adresser och serienummer och på så sätt ser att dina TV-boxar är legala.
Säg upp din internettjänst och du kan abonnera TV ändå!


tacksam för svar (då man inte vill fastna i nått skit med 12 månaders bindning....)

Om du funderar på att skaffa CD så vänta lite till så kommer det PVR-boxar. Dumt att binda sig vid "gamla"
boxar om man vill ha en eller flera PVR-Boxar :P
B)

Redigerat av hd-fan, 23 november 2009 - 23:56.


#296

Postad 24 november 2009 - 18:15

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Tackar för svaren!


"Boxen är ingen router utan en tjänstefördelare, DRG, läs mer här (tidigare i tråden):

Jo alltså så mycket har jag koll på (att det inte är en router dvs, orkar bara inte skriva spaltmeter om det), men grejen är att när jag ringer både min leverantör (bahnhof) och min "stadsnätsoperatör" (stockholmshem/zitius) så är det ingen som vet nått om nån DRG...

Så, får jag DRG:n med Canal-Digitalboxen? Om inte så har jag ju problem.. (eftersom varken ISP eller stadsnätsoperatör vill kännas vid en DRG-box)
Det enda alla säger åt mig är att jag ska köpa en switch och sätta allt i den. (alternativt en router om jag vill koppla in mer än 2 prylar). När jag tar upp problemet över att en tvbox tar publikt ett IP, och att jag då enbart kan ha en box (eftersom jag bara får 2ipn, och behöver minst ett till en dator/router), då är det ingen som haft nått svar, utan bett att få återkomma, men ingen har ringt tillbaks..


Angående IP-nummer och så vidare så var det precis så som du beskrev som jag trott att det fungerar.
Problemet är att ingen, varken hos stockholmshem, bahnhof eller zitius kunnat bekräfta detta. Det enda dom säger är att "boxen får inte sitta bakom en router eftersom den behöver ett publikt ip" kombinerat med "du kan enbart få 2 ipnummer". (zitius tekniska support svarar inte, och dom som väl svarar i växeln är allämt otrevliga/ointresserade/irriterade och försöker bara hänvisa mig till min ISP istället)
Dom verkar alltså själva ha noll koll (iaf first line supporten) på att boxarnas mac-adresser tilldelas ipnummer från en separat "range" (antagligen därför dom inte kan sitta bakom en router).
Men å andra sidan, då zitius suger såpass mycket att man enbart kan få 2 ipn (bahnhof erbjuder 10st i övriga stadsnät), så skulle det inte förvåna mig det minsta dom det är så ###### kasst i detta nätet (zitus) att boxen faktiskt även tar ett av dom 2 "vanliga" ip:na jag får.

Mao skulle jag behöva input från nån som faktiskt har Zitius som stadsnät och iptv-tjänsten!


Kaos över allting med andra ord! Det blir förmodligen comhem istället, då deras ondemandtjänst verkar intressant. PVR-box och dylikt är jag inte intresserad av, framtiden är att själv kunna välja när jag vill se nått, och få det streamat, och det är precis åt det hållet som comhems demand-grej verkar gå.. (7 senaste dagarna ska gå att titta på gratis, man kan återstarta programmet som visas för tillfället, samt pausa.. vad ska jag då med en pvrbox till? ;) )
Allra helst skulle jag se en tjänst där samtliga tv-säsonger av "alla" serier ligger i ett fett arkiv, utan reklam, i HD, on demand, till fast månadskostnad.. men det lär väl aldrig hända ;)

#297

Postad 24 november 2009 - 18:46

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Men å andra sidan, då zitius suger såpass mycket att man enbart kan få 2 ipn (bahnhof erbjuder 10st i övriga stadsnät), så skulle det inte förvåna mig det minsta dom det är så ###### kasst i detta nätet (zitus) att boxen faktiskt även tar ett av dom 2 "vanliga" ip:na jag får.


Vad jag vet så kan man ha upp till fyra boxar från CD vilket borde innebär att de två IP nummerna som du blivit tilldelad av din ISP bara är för internet och inte kommer användas av CD.
Det är så jag tolkar det hela i alla fall

#298

Postad 24 november 2009 - 18:47

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Tackar för svaren!



Jo alltså så mycket har jag koll på (att det inte är en router dvs, orkar bara inte skriva spaltmeter om det), men grejen är att när jag ringer både min leverantör (bahnhof) och min "stadsnätsoperatör" (stockholmshem/zitius) så är det ingen som vet nått om nån DRG...

Så, får jag DRG:n med Canal-Digitalboxen? Om inte så har jag ju problem.. (eftersom varken ISP eller stadsnätsoperatör vill kännas vid en DRG-box)
Det enda alla säger åt mig är att jag ska köpa en switch och sätta allt i den. (alternativt en router om jag vill koppla in mer än 2 prylar). När jag tar upp problemet över att en tvbox tar publikt ett IP, och att jag då enbart kan ha en box (eftersom jag bara får 2ipn, och behöver minst ett till en dator/router), då är det ingen som haft nått svar, utan bett att få återkomma, men ingen har ringt tillbaks..


Normalt är det stadsnätet som tillhandahåller DRG (och inte tjänsteleverantören). Jag tittade runt lite på Zitius webbsidor och det enda jag kan hitta där är på följande sida:

http://www.zitius.co...aspx?TreeID=314

Citat från sidan:

* Särskild switch
Till vissa hushåll i Stockholmnätet behövs en enkel switch.
De som är berörda av detta kommer att kostnadsfritt erbjudas sådan.


Det finns även en länk till en installationssida:

http://www.zitius.co...aspx?TreeID=316

Med tanke på att detta är information på Zitius sidor så förutsätter jagockså att det är Zitius som tillhandahåller DRG (eller den "särskilda switchen" som Zitius refererar till den som).

/Peter Cigéhn

PS. Som jämförelse kan du Umenet (stadsnätet i Umeå) som har följande informationssida angående detta:

http://www.umeaenerg...redbands-tv.ept

Som synes så har Zitius fördelen att det är gratis, medan i Umenet så måste du betala en depositionsavgift. DS.

#299

Postad 24 november 2009 - 22:55

joaj
  • joaj
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag bootade om (kallstart -drog ur sladden) på 1910-boxen idag och då dök det upp
ett fönster där man kunde välja vilken typ av TV/signal man föredrar. Den dök bara
upp vid första kallstarten. De val som fanns där var 1080i, 720p eller RGB.


Om man vill ändra sitt val, hur gör man?

#300

Postad 24 november 2009 - 23:13

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Om man vill ändra sitt val, hur gör man?

Det är bara att kallstarta och trycka på Meny-knappen ungefär när första ringen
dyker upp. Då får du upp en grafisk bild som du kan navigera och välja vad du vill i.
:(
Tillägg: Hrrrmm, du har väl läst manualen ? B)

Redigerat av hd-fan, 24 november 2009 - 23:16.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.