Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny serie från Dynaudio, Excite

967 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dynaudio Excite X12 (Stativhögtalare & surroundhögtalare) 33 9,24 (17) Inga priser
Dynaudio Excite X14 (Stativhögtalare & surroundhögtalare) 12 9,17 (6) 8 990:-
Dynaudio Excite X16 (Stativhögtalare & surroundhögtalare) 32 9,2 (10) Inga priser
Dynaudio Excite X18 (Stativhögtalare & surroundhögtalare) Rapporterad 3 9,83 (6) 13 490:-
Dynaudio Excite X22 (Centerhögtalare) 2 8 (3) Inga priser
Dynaudio Excite X24 (Centerhögtalare) 4 8 (1) 5 990:-
Dynaudio Excite X32 (Golvhögtalare) 13 8,88 (8) Inga priser
Dynaudio Excite X34 (Golvhögtalare) 4 9,25 (4) 19 990:-
Dynaudio Excite X36 (Golvhögtalare) 0 9 (1) Inga priser
Dynaudio Excite X38 (Golvhögtalare) 4 9,33 (3) 28 990:-
Dynaudio Excite X44 (Golvhögtalare) 0 0 (0) 39 990:-
32 relaterade trådar
Dynaudio-klubben (567 inlägg) 19 dagar sedan
Dynaudio Excite Centers x24 eller x28 (20 inlägg) 1 mån sedan
Förstärkarval Excite X38 (36 inlägg) 3 mån sedan
Vad är det egentligen som begränsar hur mycket en högtalare tål? Spela högt (14 inlägg) 1 år sedan
Högtalare till litet rum (33 inlägg) 1 år sedan
Golvhögtalare ~12 tkr (41 inlägg) 2 år sedan
bra stativhögtalare under 5000kr.. höjt budgeten till 7000kr (73 inlägg) 3 år sedan
hjälp med val av högtalare (9 inlägg) 3 år sedan
Värt att uppgradera? Kommer det göra någon skillnad för mina ändamål? (5 inlägg) 3 år sedan
Stativhögtalare i spannet 10-15.000 kr? (67 inlägg) 3 år sedan
Dynaudios Nya Excite serie 2013! (68 inlägg) 3 år sedan
Byte till stativare! (18 inlägg) 3 år sedan
XTZ 99.26 MK II VS Dynaudio Excite X12/16 (28 inlägg) 3 år sedan
Gå från Dynaudio Audience 42 till Excite x16..? (83 inlägg) 4 år sedan
Onkyo NR 809 med Dynaudio X16 - missnöjd (32 inlägg) 4 år sedan
Slutsteg och reciever till dynaudio excite x36? (2 inlägg) 5 år sedan
Stereo vs surround - koppla kringutrustning (5 inlägg) 5 år sedan
Uppgradering från Dali Concept (49 inlägg) 6 år sedan
dynaudio focus 140 vs focus 220? (12 inlägg) 6 år sedan
Kompakt begagnat för 5k-6k vad köper man? (7 inlägg) 6 år sedan
Audiovector Ki3 Super eller Dynaudio Excite X16 (6 inlägg) 7 år sedan
stativare till rotel-ra06 (14 inlägg) 7 år sedan
Dynaudio x12 eller elac 203 eller 243 (16 inlägg) 7 år sedan
Val av stativhögtalare, prisklass 7000-10 000:- (34 inlägg) 7 år sedan
Snälla ge mig styrka att välja! (8 inlägg) 7 år sedan
Bästa förstärkarlösningen för hembio & stereo? (37 inlägg) 7 år sedan
Dynaudio Excite X32 (25 inlägg) 7 år sedan
Stativare till en Marantz M-CR502 (8 inlägg) 7 år sedan
Lämpligt 2-kanalsslutsteg till min LX81 och Dynaudio? (6 inlägg) 7 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 7 år sedan
Canton GLE 490 (37 inlägg) 8 år sedan
Minitest av fyra golvare (7 inlägg) 8 år sedan

Postad 12 maj 2017 - 22:07

jocklas
  • jocklas
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hej!

Ber om ursäkt nu lite å DynaAudios vägar, dom låter betydligt bättre nu. Nu sitter det bättre, lite driv. Men får fortfarande ej det det där blytunga-häst-drivsparkarna på hög volym. Fast man Måste kanske ha sub-bas för det med dessa. fast det låter i alla fall lite homogent på normala volymer. Nu spelar dom ut lite, fast låångt kvar mot det jag är van med :) Jag återkommer. Ha det gött alla :)

Min PRat försvann ju , ja vi Naim-ägare är lite känsliga ;) Fast dom tar sig som sagt.

Mvh Jocke

Redigerat av jocklas, 13 maj 2017 - 18:19.

Postad 19 maj 2017 - 11:56

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 555 inlägg
  • 0

Jag är nog beredd att hålla med @jocklas till viss del. Jag är väldigt nöjd med mina nya X18, viss musik låter verkligen sjukt bra, men de är så "korrekta" att det är på gränsen till platt om man är vand vid något lite mer tillrättalagt sedan tidigare. Basen går djupt, men den där sparken i magen lyckas jag inte få fram, oavsett volym eller material. 

Postad 20 maj 2017 - 02:47

STiFLR
  • STiFLR
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag är nog beredd att hålla med @jocklas till viss del. Jag är väldigt nöjd med mina nya X18, viss musik låter verkligen sjukt bra, men de är så "korrekta" att det är på gränsen till platt om man är vand vid något lite mer tillrättalagt sedan tidigare. Basen går djupt, men den där sparken i magen lyckas jag inte få fram, oavsett volym eller material. 

Det var precis så jag upplevde mina förra Focus 160...  har haft ett antal olika förstärkare till dem, allt från Yamaha as-700, NuPrime ST10 slutsteg till Musical fidelity m6si med sina 220 watt... fick aldrig ut "sparken" och dynamiken. Nu har jag Buchardt S-300 och jäklar vilken dynamik det är i dem högtalarna, påminner om Dynaudio fast bättre på allt :)

Postad 20 maj 2017 - 08:59

Blåtand
  • Blåtand
  • Veteran

• 2 137 inlägg
  • 0

Tycker kanske inte att Dynaudio förtjänar eller skall få för mycket stryk, de flesta högtalare har sin kundkrets och när det gäller att på ett bra sätt hantera all typ av musik så står det sig rätt bra i konkurrensen. I fallet med X18 så är det ju en förhållandevis billig stativare och i den klassen är det mer ovanligt än vanligt att det delas ut hästsparkar.

Förväntar man sig det så skall man leta på annat håll, förmodligen bland större och mer lättdrivna högtalare.

Hade själv Focus 160 under flera år och med rätt kringutrustning så funkade det till så gott som allt i musikväg.

Det jag hade lite svårt med i längden var att de aldrig överaskade, men samtidigt så lyssnade man ofta och länge på musik med dessa utan irritationsmoment i ljudet så det var väldigt lätta att leva med.

För egen del så var det mestadels i övre registret jag sökte något annat, mer snabbhet och transparens.

Postad 20 maj 2017 - 19:39

Samplehead
  • Samplehead
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Har bara spelat  mina X18 ca 50 timmar och jag vet inte om de är tillräckligt inspelade än, men här är mina tankar så här långt.

Mellanregistret är väldigt detaljerat och till musik fungerar dem bra, men jag upplever också att trycket saknas.

Trodde jag skulle klara mig utan sub (bor i lägenhet), men börjar jag känna mig sugen på  mer bas, speciellt vid filmtittande.

Driver dessa med en Denon Heos AVR och har två stycken Denon Heos 3 som surround högtalare och tycker faktiskt  dessa levererar mer tryck i basen.

Någon som kan rekommendera en mindre sub (8-10") som spelar bra ihop med dessa högtalare? Har tittat på dessa 4 alternativ, men tar tacksamt emot fler tips eller kommentar om dessa

Postad 21 maj 2017 - 06:26

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Dynaudio x18 är en stativare med relativt kompakta mått och låter större än vad den är med en bra basåtergivning, väldigt bra basåtergivning med tanke på storlek på element och låda. Mindre yttermått än tidigare x16 samt focus 160 tex.

Men att börja prata om hästsparkar i magen med en sådan här liten högtalare då är man helt fel ute och det skall man inte beskylla x18 för. Då skall man ha en golvhögtalare med större element och gärna fler om det skall pratas om tryck i bröst och mage, alternativt köra med subbar till x18.

Postad 21 maj 2017 - 08:46

Blåtand
  • Blåtand
  • Veteran

• 2 137 inlägg
  • 0

@samplehead: angånde val av sub

Jag tycker mina focus 160 integrerade bra med REL och det funkade bra till både film och musik, men med musik som starkaste kort.

Då REL inte är de fabrikat som ger mest djupbas per krona och man behöver komma upp lite i deras modellprogram för att få det.
Så med tanke på i vilken prisklass du tittar efter bas skulle jag inte rekommendera REL.
Vill du ha något som påminner om REL fast billigare så titta på BK-electronic.

Annars finns SVS och Klipsch där finns mycket bas redan i deras billigare modeller.
SVS är ju väldigt uppskattade av andra här på forumet och det finns många diskussioner i sub trådar.
Båda fabrikaten säljs av hemmabiobutiken.

Postad 21 maj 2017 - 11:44

Samplehead
  • Samplehead
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

@samplehead: angånde val av sub

Jag tycker mina focus 160 integrerade bra med REL och det funkade bra till både film och musik, men med musik som starkaste kort.

Då REL inte är de fabrikat som ger mest djupbas per krona och man behöver komma upp lite i deras modellprogram för att få det.
Så med tanke på i vilken prisklass du tittar efter bas skulle jag inte rekommendera REL.
Vill du ha något som påminner om REL fast billigare så titta på BK-electronic.

Annars finns SVS och Klipsch där finns mycket bas redan i deras billigare modeller.
SVS är ju väldigt uppskattade av andra här på forumet och det finns många diskussioner i sub trådar.
Båda fabrikaten säljs av hemmabiobutiken.

Tack @Blåtand. Ska kolla in dem närmare.

Redigerat av Samplehead, 21 maj 2017 - 11:45.

Postad 23 maj 2017 - 14:59

nilhe7
  • nilhe7
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag är väldigt nöjd med mina X18. Jag upplever en väldigt potent basåtergivning från X18 med tanke på att det inte är en särskilt stor stativhögtalare. Otroligt hur de kan leverera den basen med den "lilla" lådvolymen. Personligen skulle jag inte kunna ha en sub till mina X18 då basen isf hade tagit över alldeles för mycket. Har mina X18 i ett större vardagsrum och de klarar sig utan problem på egen hand. I övriga register håller de också riktigt bra klass med ett skönt mellanregister och perfekt balans i diskanten mellan en riktigt ren och upplöst diskant utan någon tendens till hårdhet/ vasshet eller risk för lyssningströtthet.
Håller dock med om att är målet med högtalarna maximal basåtergivning, ljudtryck, dynamik och "spark i magen" känsla samt kunna spela på en riktigt hög volym (med risk för hörselskador), ja då kanske det är rimligt att välja något annat än en liten stativhögtalare för ändamålet.

Postad 05 juni 2017 - 07:32

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 555 inlägg
  • 0

Jag är väldigt nöjd med mina X18. Jag upplever en väldigt potent basåtergivning från X18 med tanke på att det inte är en särskilt stor stativhögtalare. Otroligt hur de kan leverera den basen med den "lilla" lådvolymen. Personligen skulle jag inte kunna ha en sub till mina X18 då basen isf hade tagit över alldeles för mycket. Har mina X18 i ett större vardagsrum och de klarar sig utan problem på egen hand. I övriga register håller de också riktigt bra klass med ett skönt mellanregister och perfekt balans i diskanten mellan en riktigt ren och upplöst diskant utan någon tendens till hårdhet/ vasshet eller risk för lyssningströtthet.
Håller dock med om att är målet med högtalarna maximal basåtergivning, ljudtryck, dynamik och "spark i magen" känsla samt kunna spela på en riktigt hög volym (med risk för hörselskador), ja då kanske det är rimligt att välja något annat än en liten stativhögtalare för ändamålet.

Jag tror att jag har relativt realistiska förväntningar. Jag bytte från stativare i ungefär samma storleksordning, och förväntar mig absolut inte ljudtryck ala Cervin Vega. Jag spelar inte heller särskilt högt, då jag bor i en ganska lyhörd lägenhet. Men, om man spelar något ganska extremt, typ detta, så är det inte i närheten av hur det lät tidigare. (Jämför med hur det låter i ett par hörlurar, även av enklare modell). 

Nu har jag en ganska kompetent tvåkanalsförsärkare, men hade jag haft en surroundförstärkare hade jag varit totalt övertygad om att jag råkat ställa in högtalarna på "small" eller något motsvarande. 

Problemet för mig är, nog, att X18 bara går ner till ~44Hz, medans mina HFLS-1, gick ner minst 10Hz till. Jag borde ha noterat det tydligare när jag provlyssnade, men av någon anledning är det mer tydligt hemma. Detta är inget som inte går att lösa med en bas, men jag gissar att mina grannar inte är lika förtjusta i den lösningen.  

Dock, missförstå mig rätt, jag är väldigt nöjd med högtalarna. De låter enormt bra. Det är bara att jag inte kan låta bli att sakna basen jag vet ska vara där men inte kan uppfatta. 

Redigerat av jaQoB, 05 juni 2017 - 07:42.

Postad 05 juni 2017 - 11:03

nilhe7
  • nilhe7
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag tror att jag har relativt realistiska förväntningar. Jag bytte från stativare i ungefär samma storleksordning, och förväntar mig absolut inte ljudtryck ala Cervin Vega. Jag spelar inte heller särskilt högt, då jag bor i en ganska lyhörd lägenhet. Men, om man spelar något ganska extremt, typ detta, så är det inte i närheten av hur det lät tidigare. (Jämför med hur det låter i ett par hörlurar, även av enklare modell). 

Nu har jag en ganska kompetent tvåkanalsförsärkare, men hade jag haft en surroundförstärkare hade jag varit totalt övertygad om att jag råkat ställa in högtalarna på "small" eller något motsvarande. 

Problemet för mig är, nog, att X18 bara går ner till ~44Hz, medans mina HFLS-1, gick ner minst 10Hz till. Jag borde ha noterat det tydligare när jag provlyssnade, men av någon anledning är det mer tydligt hemma. Detta är inget som inte går att lösa med en bas, men jag gissar att mina grannar inte är lika förtjusta i den lösningen.  

Dock, missförstå mig rätt, jag är väldigt nöjd med högtalarna. De låter enormt bra. Det är bara att jag inte kan låta bli att sakna basen jag vet ska vara där men inte kan uppfatta. 

Förstår hur du menar och vad du vill egentligen saknar. Tror ändå det är svårt att få eller förvänta sig mycket mer botten/bas än X18 om man går på högtalare i denna storlek/kategori (finns ju såklart alltid vissa undantag) X18 spelar riktigt bra bas för sin storlek.

Men, självklart har dessa högtalare begränsningar i djupbas då lådvolymen och baselement inte är stora. 

Vägen att gå för att uppnå ordentlig djupbas, är som du säger, komplettera med 1-2 subbasar till X18 alternativt köpa ett par större golvhögtalare.

Hoppas du hittar en schysst lösning. Lycka till! 

Postad 05 juni 2017 - 14:47

Blåtand
  • Blåtand
  • Veteran

• 2 137 inlägg
  • 0

@jaQoB: om det är musik du vill få till med mer utsträckt register neråt och bryr dig om grannarna så kanske du skall titta på en bas som inte är nere på 20Hz och röjer utan en som rullar av mellan 25-30Hz då får du musiken som du vill, sparar pengar och har nöjda grannar.

Personligen skulle jag rekommendera dig att titta på REL då det är väldigt lätta att få till ihop med stativare och inte kräver några särskilda utgångar på förstärkren bara högtalarterminalerna som du anslutit frontarna till.
Har själv positiva erfarenheter från då jag körde med Dynaudio Focus och REL.

Postad 09 juni 2017 - 15:31

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 555 inlägg
  • 0

@jaQoB: om det är musik du vill få till med mer utsträckt register neråt och bryr dig om grannarna så kanske du skall titta på en bas som inte är nere på 20Hz och röjer utan en som rullar av mellan 25-30Hz då får du musiken som du vill, sparar pengar och har nöjda grannar.

Personligen skulle jag rekommendera dig att titta på REL då det är väldigt lätta att få till ihop med stativare och inte kräver några särskilda utgångar på förstärkren bara högtalarterminalerna som du anslutit frontarna till.
Har själv positiva erfarenheter från då jag körde med Dynaudio Focus och REL.

Bra förslag, hamnar nog där tillslut :)

Ni med X16 eller X18, vad driver ni med? Är ni nöjda? Min gamla Thule sjunger verkligen på sista versen, och jag är lite sugen på att gå över till en surroundförstärkare, främst av bekvämlighetsskäl. Men, är osäker på var jag ska lägga mig. 86dB känslighet gör ju att man inte vill gå allt för lågt i watten. 

Postad 09 juni 2017 - 16:50

Blåtand
  • Blåtand
  • Veteran

• 2 137 inlägg
  • 0

Bra förslag, hamnar nog där tillslut :)

Ni med X16 eller X18, vad driver ni med? Är ni nöjda? Min gamla Thule sjunger verkligen på sista versen, och jag är lite sugen på att gå över till en surroundförstärkare, främst av bekvämlighetsskäl. Men, är osäker på var jag ska lägga mig. 86dB känslighet gör ju att man inte vill gå allt för lågt i watten. 

Det är ju Dynaudio så jag skulle inte stirrat mig blind på watt utan köpt något med en vettig nätdel och bra försteg.

Du vill ju inte få sämre ljud än du har idag antar jag?
Då blir det oftast dyrt om du skall köpa receiver och driva med denna. Mest kritiskt upplever jag att det är vid musiklyssning.
Köp hellre en bra tvåkanalare med HT-bypass. När du hittat hem med ljudet i stereo kompletterar du med en enklare (eller så dyr du tycker du har råd med) receiver som hanterar filmljudet till film. Bra och ekonomisk lösning om du är mån om stereoljudet men ändå vill ha möjlighet till mångkanalsljud.
Skall du få samma stereoljud från en receiver eller delad flerkanalslösning i stereo som från en bra 2-kanalare är det 40-50ksek och uppåt.

En bra tvåkanalare med HT-bypass kan du få tag på begagnat för ca. 10ksek (Ex. Bladelius Tyr 2 eller en Thor 2 kanske kan fås för 12-13ksek).
Musical Fidelity är ett annat alternativ...kolla bara så att modellen har HT-bypass.

Redigerat av Blåtand, 09 juni 2017 - 16:51.

Postad 10 juni 2017 - 08:15

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 555 inlägg
  • 0

Det är ju Dynaudio så jag skulle inte stirrat mig blind på watt utan köpt något med en vettig nätdel och bra försteg.

Du vill ju inte få sämre ljud än du har idag antar jag?
Då blir det oftast dyrt om du skall köpa receiver och driva med denna. Mest kritiskt upplever jag att det är vid musiklyssning.
Köp hellre en bra tvåkanalare med HT-bypass. När du hittat hem med ljudet i stereo kompletterar du med en enklare (eller så dyr du tycker du har råd med) receiver som hanterar filmljudet till film. Bra och ekonomisk lösning om du är mån om stereoljudet men ändå vill ha möjlighet till mångkanalsljud.
Skall du få samma stereoljud från en receiver eller delad flerkanalslösning i stereo som från en bra 2-kanalare är det 40-50ksek och uppåt.

En bra tvåkanalare med HT-bypass kan du få tag på begagnat för ca. 10ksek (Ex. Bladelius Tyr 2 eller en Thor 2 kanske kan fås för 12-13ksek).
Musical Fidelity är ett annat alternativ...kolla bara så att modellen har HT-bypass.

Den här gången blir det absolut mest troligt något nytt. Mina senaste fyra förstärkare har varit begagnade, och även om man får mycket för pengarna så har jag lärt mig att förstärkare absolut inte håller för evigt. Ett alternativ är att köpa Hegel H80, som finns till bra pris nu, för att sedan lite senare köpa en något enklare surroundförstärkare med pre-out. Men, jag är nog faktiskt mest inne på att köpa en mellanklassförstärkare, typ Denon X3300W eller Marantz SR6011 (som är klart billigare utomlands), och se hur bra det fungerar innan jag börjar krångla med separata slutsteg. 

Jag är inte riktigt lika troende som förr ;)

Postad 10 juni 2017 - 13:16

Blåtand
  • Blåtand
  • Veteran

• 2 137 inlägg
  • 0

@jaQoB: Absolut skall du göra som du tycker känns rätt grundat på dina erfarenheter.
Anledningen till att jag resonerar som jag skrev är delvis grundat på mina erfarenheter men också mina personliga prioriteringar :)

Kan ju inte påstå att jag någonsin blivit överdrivet imponerad av av ljudkvalité eller kvalité i övrigt heller på receivers i spannet mellan 10 & 20ksek men de blir väl förhoppningsvis gradvis bättre även på detta.
Men främsta anledningen till att jag inte vill lägga för mycket pengar på sådana maskiner är att jag vill kunna byta om behov uppkommer och de blir snabbt iskalla på andrahandsmarknaden. Min tvåkanalare däremot får jag ungefär samma pengar för idag som jag gav begagnat för flera år sedan och jag förstår inte riktigt hur du kan ha sådan problem med att få dem att hålla.
Har haft tvåkanalare sedan minst 25 år tillbaka i tiden och aldrig har jag behövt byta pga. att de blivit sämre bara att jag strävat efter något nyare.

Den receivern jag hade senast innan jag köpte ett Försteg höll i 6-7 år trotts ytterst begränsad användning
"prioriterar ju musik och kör då helt utan receiver har inte haft den på heller när jag ser på tv som en del har".

Kan ju bara haft otur med just denna receiver men kommer förmodligen aldrig att köpa samma fabrikat igen :(

Hoppas du hittar nått bra och blir nöjd!

Redigerat av Blåtand, 10 juni 2017 - 13:19.

Postad 12 juni 2017 - 07:26

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 555 inlägg
  • 0

@jaQoB: Absolut skall du göra som du tycker känns rätt grundat på dina erfarenheter.
Anledningen till att jag resonerar som jag skrev är delvis grundat på mina erfarenheter men också mina personliga prioriteringar :)

Kan ju inte påstå att jag någonsin blivit överdrivet imponerad av av ljudkvalité eller kvalité i övrigt heller på receivers i spannet mellan 10 & 20ksek men de blir väl förhoppningsvis gradvis bättre även på detta.
Men främsta anledningen till att jag inte vill lägga för mycket pengar på sådana maskiner är att jag vill kunna byta om behov uppkommer och de blir snabbt iskalla på andrahandsmarknaden. Min tvåkanalare däremot får jag ungefär samma pengar för idag som jag gav begagnat för flera år sedan och jag förstår inte riktigt hur du kan ha sådan problem med att få dem att hålla.
Har haft tvåkanalare sedan minst 25 år tillbaka i tiden och aldrig har jag behövt byta pga. att de blivit sämre bara att jag strävat efter något nyare.

Den receivern jag hade senast innan jag köpte ett Försteg höll i 6-7 år trotts ytterst begränsad användning
"prioriterar ju musik och kör då helt utan receiver har inte haft den på heller när jag ser på tv som en del har".

Kan ju bara haft otur med just denna receiver men kommer förmodligen aldrig att köpa samma fabrikat igen :(

Hoppas du hittar nått bra och blir nöjd!

Min erfarenhet är nog snarare att förstärkarna överlever kanske femton år, även med viss service. Den som ska bytas ut nu, fick i princip alla kondensatorer utbytta för 7-8 år sedan, men nu börjar den krångla igen. Tillsammans med annat så som att volymratten är lite dålig, vilket gissningsvis är någon potentiometer som krånglar. Min HK670 fick kastas för att flera kondensatorer bokstavligen läckte. 

Egentligen borde jag försöka låna hem någon tvåkanalare och ett par surroundförstärkare och jämföra lite, men det är ju ett visst krångel involverat i det med, framförallt om man bor i en lite mindre stad. 

Postad 16 juni 2017 - 22:15

jocklas
  • jocklas
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

:huh: De är bra, men sisådär.

Redigerat av jocklas, 16 juni 2017 - 22:51.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.