Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBH-DS205 - Stereo Bluetooth headset

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson HBH-DS205 (Hörlurar) 4 7,28 (17) Inga priser

#1

Postad 16 april 2008 - 09:55

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Tja Alla.

Sony Ericssons nya bluetooth headset HBH-DS205 verkar riktigt schysst, knäpp den på skjortan och sätt i lurarna. Man kan byta låt och där är display på den också - vet dock inte om man kan se vem som ringer på displayen. Men till musik verkar den väldigt nice. Någon som har mer info? Sist jag hörde skulle den komma i början av Maj.

http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

#2

Postad 16 april 2008 - 22:51

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Lurarna såg värdelösa ut för musiklyssnande, mensjälva "klumpen" mottagar delen med 3,5mm jacket så bra ute. Smidigt med clips också!

#3

Postad 17 april 2008 - 12:19

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Lurarna såg värdelösa ut för musiklyssnande, mensjälva "klumpen" mottagar delen med 3,5mm jacket så bra ute. Smidigt med clips också!


Haha nej lurarna ger jag inte mycket för heller, jag tänkte använda HPM-70:a, dom som följer med walkman-luarna.

Verkar väldigt intressant iaf... Hoppas dom kommer snart! Har ringt SE men dom hade inga nya uppgifter, varför lägga upp dem på hemsidan så tidigt då :P

#4

Postad 17 april 2008 - 12:23

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Om man inte har någon skjorta då? :P

Jag har använt HBH-DS980 i några månader och på senare tid har ljudvolymen sjunkit mer och mer, nu hör jag ingenting ur dom längre. Skulle vilja ha en DS980 fast med 3,5mm utgång så man kan klämma dit egna hörlurar, som fungerar. Kvalitén och funktionaliteten på själva mottagaren är bra.

Kommer bli intressant att se recensioner om DS205, det kan väl inte vara sämre än DS200/220 iaf.

#5

Postad 17 april 2008 - 13:24

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Om man inte har någon skjorta då? :P


Kommer bli intressant att se recensioner om DS205, det kan väl inte vara sämre än DS200/220 iaf.


Tror nog faktiskt den är så liten att den kan klämmas fast lite överallt, kanskle uppe vid halsen på en tröja. Jag bär sällan själv skjortor...

Var DS2xx så dåliga? hörde dom klippte ljudet ibland men skandal att man ej kan byta låt osv.

DS980 ligger i en annan liga eftersom man "hänger" den runt halsen, och... då kan man lika gärna köpa en mp3-spelare. För det är väl musiken som är intressant, sen att man kan svara på samtal är ju bara second choice :rolleyes:

Iaf för mig...

#6

Postad 07 maj 2008 - 16:35

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Ingen som har lite inside-info?

#7

Postad 12 maj 2008 - 10:05

mchris
  • mchris
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Ja, den skulle ju komma 1a Maj, eller?
Jag har inte sett några nyheter alls om den än.

#8

Postad 14 maj 2008 - 17:49

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Har både DS200/220 ! Det är i stort sett samma BT. Väntar oxå på den nya 205:an. Enbart för att testa ! Jag är redan väldigt nöjd med dom jag har och tycker att det är bra ljud i dom. Det e inge fel på lurarna som följer med. Klockrena !!
Trots det så köpte jag till ett par Sony - InEar MDR-NE3. Då fick jag ut mera volym ur Bt:n. Men som sagt , lurarna som följde med 200:n och som även kommer att följa med 205:n är inget att klaga på

#9

Postad 18 maj 2008 - 20:01

deamonbreed
  • deamonbreed
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tänker köpa en G-900 och vill ha ett trådlöst stereoheadset. Vet någon om man kan justera volym, byta låt etc på modellerna HBH-DS205, 200 samt 220. vad är egentligen skillnaden mellan 200 och 220 modellen?

#10

Postad 19 maj 2008 - 08:15

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Tänker köpa en G-900 och vill ha ett trådlöst stereoheadset. Vet någon om man kan justera volym, byta låt etc på modellerna HBH-DS205, 200 samt 220. vad är egentligen skillnaden mellan 200 och 220 modellen?


200 och 220 är typ identiska till funktionerna men skiljer sig lite i färger och medföljande hörlurar.

205 är dock intressant då man kan byta låt, justera volym etc. Vilket dom gamla inte kunde...
Hoppas nu DS205:an kommer snart, men men... min w890 ska till service ändå så jag står ut 14 dagar.

#11

Postad 21 maj 2008 - 22:10

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Ska tydligen komma på måndag :)

release date
HBH-DS205 26/05/2008


Enligt:
http://www.esato.com...t...69&start=30

#12

Postad 26 maj 2008 - 19:20

pettat
  • pettat
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Någon som hört något nytt?

#13

Postad 27 maj 2008 - 12:07

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Jag ringde SE-supporten. Dom hade inga nya upplysningar att ge.

#14

Postad 27 maj 2008 - 17:07

pettat
  • pettat
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Såg idag att stjärnan vid produkten på SE hemsida var borta. Skall ju innebära att den släppts.

#15

Postad 27 maj 2008 - 17:10

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Såg idag att stjärnan vid produkten på SE hemsida var borta. Skall ju innebära att den släppts.


Inte enligt den SE-sidan jag länkat till i första inlägget

#16

Postad 29 maj 2008 - 04:57

Zain_t
  • Zain_t
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Googlar man nu kan man hitta prisuppgift på den, 80 dollar på http://www.mobilecit...productid=23031
Men fortfarande preorder.
Frågade runt efter den på elgiganten o några mobilbutiker, ännu ej inlagd i deras system - en kille i kassan sa att det brukar dröja några veckor från att produkten nysläppts tills att de får in den.

#17

Postad 02 juni 2008 - 12:24

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Hmm på SE hemsida står det i botten;

Kan endast köpas tillsammans med en telefon.

Dåligt isf!!!

#18

Postad 03 juni 2008 - 18:14

deamonbreed
  • deamonbreed
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Verkar inte lovande...mailade SE och fick detta idag:

Hej xxxxxx!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.


Vi har ingen information när eller om Sony Ericsson HBH-DS205 kommer att lanseras i Sverige.

Med vänliga hälsningar,
/Linus
Sony Ericsson Call Center

#19

Postad 05 juni 2008 - 15:02

Markman
  • Markman
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Såg att dom har tagit bort texten
Kan endast köpas tillsammans med en telefon
så den kanske släpps separat i sverige i alla fall...
Hoppas kan man ju alltid, annars blir det f'n att köpa en ny telefon, orkar inte med sladdarna längre!

http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

#20

Postad 07 juni 2008 - 23:55

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Såg att dom har tagit bort texten
Kan endast köpas tillsammans med en telefon
så den kanske släpps separat i sverige i alla fall...
Hoppas kan man ju alltid, annars blir det f'n att köpa en ny telefon, orkar inte med sladdarna längre!

http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv


Det var ju positivt - men dom får faktiskt släppa den snart.
Hittar inga recensioner på nätet heller :(

#21

Postad 12 juni 2008 - 10:56

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Mailat SE igår och fick följande svar idag:
"Hej Joel!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.

HBH-DS205 är tyvärr inte lanserad ännu. Asterixen (*) som visar att den inte är lanserad ännu har tyvärr tagit bort av misstag på hemsidan.

Med vänliga hälsningar,
/Rickard
Sony Ericsson Call Center"

Så det är väl bara att fortsätta vänta...kanske.

Är det någon som har erfarenhet av Jabra BT3030? Hört att ljudet inte skulle vara det bästa. Börjar luta åt det istället om inte "205" kommer snart.

#22

Postad 30 juni 2008 - 11:50

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Går iaf att köpa utomlands;
http://www.mobilecit...productid=23031

#23

Postad 01 juli 2008 - 00:19

JiTe
  • JiTe
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Manualen finns nu upplagd.

http://www.sonyerics...SV_NO_RU_FI.pdf

#24

Postad 02 juli 2008 - 18:42

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Manualen finns nu upplagd.

http://www.sonyerics...SV_NO_RU_FI.pdf


Den har funnit där sedan slutet av maj, så det är tyvärr inget som tyder på att det är på väg. :)

Själv har jag köpt ett Philips SHB7100 på www.mymemory.com så länge, då båda mina gamla headset lyckades gå sönder inom loppet av en vecka... Köp inte HBH-DS970, kablarna går bara sönder och går inte att laga. Det är därför jag vill ha 205:an istället.

Men måste ni ha något som är någorlunda skapligt tills 205:an kommer, rekomenderar jag Philips. Kostar bara 27£ ink. frakt och med rabattkupong (sök efter mymemory och voucher eller nått så hittar ni). Kostar runt 900:- på SIBA men det är det inte värt!

#25

Postad 03 juli 2008 - 07:56

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Ahhhh!!!!!!!!

http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5772

Bör komma in i lager vilken dag/timme som helst. Dessutom mycket bättre pris än vad jag hade förväntat. Blir nog ett köp iallafall :P

Redigerat av candyraver, 03 juli 2008 - 07:57.


#26

Postad 03 juli 2008 - 20:36

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tack för den glada nyheten. Måste kännas skönt att få vara först med nyheten :)
Nu inväntar vi med spänning en recension också. Vem köper först?

Ahhhh!!!!!!!!

http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5772

Bör komma in i lager vilken dag/timme som helst. Dessutom mycket bättre pris än vad jag hade förväntat. Blir nog ett köp iallafall ;)



#27

Postad 11 juli 2008 - 13:11

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Jahapp, Dustin skriver;

Beräknad leverans 2008-07-22

Himla väntan...

#28

Postad 11 juli 2008 - 19:04

Zain_t
  • Zain_t
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Åhhhhh...!

#29

Postad 18 juli 2008 - 11:32

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
I finally bought one for myself even though it has no caller display.
The first impression of it is the sound quality is really good that it is the same as I am using the wired hand free MPH-90.
But sure you need to change your headphone, coz the free headphone within the package are really bad.
For the phone call quality, it works also very well. The other parties even don’t know I am using BT hand free and the background noises are not so loud.
But when calls come in connect from mobile to the DS-205, it will have around half a sec or less delay.
For the power, I have tried to fully charge it for 8 hrs. It can last for around 2 days with 4-5 hrs of MP3 playing & phone calls. I think the power is OK.

The main problem is that it has no caller display & fast forward on MP3.
Others are really good especially on sound quality playing MP3. It is worth on buying it with such a price.


Från;
http://www.esato.com...t...69&start=30

Redigerat av candyraver, 18 juli 2008 - 11:32.


#30

Postad 18 juli 2008 - 13:39

meffa
  • meffa
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
I manualen (http://www.sonyerics...SV_NO_RU_FI.pdf) står att man byter låt på samma sätt som man höjer/sänker volym. Det känns ju inte så troligt.
Helknas att Sony Ericsson gjort tre liknande produkter nu och ingen uppfyller "grundläggande" funktionalitet för produkttypen.

Ska det vara så svårt att bygga en bluetooth-clip med display som visar låttitel/namn när någon ringer, knappar för play/paus, knappar för spårbyte, och ger möjligheten att byta ut hörlurarna?
Sony Ericsson har haft några år på sig utan att ha lyckats.

Lutar mot en Jabra BT3030 nu, trots avsaknad av display.

#31

Postad 19 juli 2008 - 19:08

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Yepp, också tappat intresse för den. Trodde där skulle vara lite hiteck i ds205 precis som det är i ds908 etc...

Se vem som ringer på en display kan väl inte vara så svårt att göra..

#32

Postad 19 juli 2008 - 19:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

I manualen (http://www.sonyerics...SV_NO_RU_FI.pdf) står att man byter låt på samma sätt som man höjer/sänker volym. Det känns ju inte så troligt.

Det känns nog rätt troligt.
Du håller nog in den åt något håll för att byta låt.

#33

Postad 02 augusti 2008 - 15:15

drcosmos
  • drcosmos
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Det känns nog rätt troligt.
Du håller nog in den åt något håll för att byta låt.


Har fått min från Dustinhome.se och testkört den med Nokia N95 Classic. Det fungerar inte att byta låt med den, dock fungerar höja och sänka volymen... Vet inte om N95an stödjer byte av låtar, dvs har den blåtandsstandarden? Annars låter ljudet väldigt bra, till och med en bit ifrån. Låter också bra när man pratar med någon. Har en Nokia handsfree BH-800 som skrapar om man har telefonen i fickan på jackan. Måste således hålla i telefonen, detta verkar fungera mycket bättre med HBH-DS205an.

#34

Postad 02 augusti 2008 - 15:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Har fått min från Dustinhome.se och testkört den med Nokia N95 Classic. Det fungerar inte att byta låt med den, dock fungerar höja och sänka volymen... Vet inte om N95an stödjer byte av låtar, dvs har den blåtandsstandarden? Annars låter ljudet väldigt bra, till och med en bit ifrån. Låter också bra när man pratar med någon. Har en Nokia handsfree BH-800 som skrapar om man har telefonen i fickan på jackan. Måste således hålla i telefonen, detta verkar fungera mycket bättre med HBH-DS205an.


Antingen gör du på fel sätt eller så är inte din n95 villig att byta låt :(
Iaf så verkar du gilla ds205.
Ska nog köpa en själv vid senare tillfälle.

#35

Postad 02 augusti 2008 - 15:43

mcbiff
  • mcbiff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Köpte en idag och har precis testat lite. Allting verkar fungera perfekt och ljudet är klart över förväntan faktiskt. Kan inte höra någon direkt skillnad mellan denna och headsetet som följde med telefonen (har en W890i) när samma lurar används. Kommer definitivt att duga till att lyssna på musik på tunnelbanan. Verkar inte vara några brusproblem eller störningar om man har telefonen i fickan heller, så det är positivt. Hittills är jag väldigt nöjd måste jag säga. Om inget problem dyker upp så kan jag definitivt rekommendera ett köp för hugade spekulanter.

Redigerat av mcbiff, 02 augusti 2008 - 15:43.


#36

Postad 02 augusti 2008 - 20:13

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Har någon testat köra video med headsetet? Antar att det blir osynk mellan bild och ljud då?
Och vilka ljudformat stödjer headsetet? Video kan väl ofta ha tex AAC-ljud?

#37

Postad 06 augusti 2008 - 18:07

Zain_t
  • Zain_t
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag har köpt o tycker den fungerar utmärkt på alla sätt. nästan iaf.
Batteritiden kunde få ha varit lite bättre. Vill att den ska klara en 8 timmars arbetsdag, men men..
Går ju ha med sig laddaren till jobbet :P Älskar den i övrigt. Stilig som attan är den ju oxå.

Vad jag har provat och till slut ,efter om och men, fick att fungera var att koppla den till datorn,
men där blev ljudkvaliten plötsligt rätt illa. Och osynkat.
Så vad jag då undrar är vad man kan göra för att det ska fungera lika felfritt som med mobilen?
Vilka program o inställningar eller vad vet jag BÖR eller KAN man ha för bästa kvalitet?
Jag har väl nu en sån där Bluetooth USB Dongle av märket/namnet TECOM.

Datorn ser ut som (ÄR) denna: http://www.kjell.com...00000,118000000
Specifikation:
• Antec NSK2480 380W
• 2,6 GHz AMD Athlon 64 X2 5000+ inkl. fläkt
• 2 GB Dual Channel DDR II 667MHz
• ASUS M2A-VM HDMI, S/PDIF, GbLAN, VGA, DVI-D, HDMI,
USB 2.0
• Opti 5200 20X DVD-/+R (dual layer)
• Western Digital 250 GB SATA-II, 7200rpm, 16 MB cache

ja om det nu sägre något av värde..?

Tips? ;)

#38

Postad 11 augusti 2008 - 10:14

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
jag tror inte det går att komma ifrån lagget från bluetooth - om man t.ex ser en film från datorn...
trist :P jag hade uppskattat den funktionen...

#39

Postad 11 augusti 2008 - 10:27

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

jag tror inte det går att komma ifrån lagget från bluetooth - om man t.ex ser en film från datorn...
trist :P jag hade uppskattat den funktionen...

Nä jag är rädd för det. Men det BORDE vara enkelt för dom att lösa, typ fråga headsetet hur stor buffert det kör med... men men

#40

Postad 13 augusti 2008 - 17:20

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
En recension

Nu har jag haft mitt headset i en arbetsdag och är väl överlag nöjd.
Batteritiden har varit cirka 5 timmar vid oavbrutet musiklyssnande och efter bara en laddning. Som vi vet når inte Li-Ion-batterier sin fulla kapacitet förens efter 4-6 laddningar, så vi får hoppas på att det kan stiga till en 6 timmar i alla fall.
Ljudegenskaperna är helt godkända, i klass med HBH-DS970 som jag haft förut. De medföljande öronsnäckorna är dock helkassa varför jag kör med snäckorna från ett par HPM-75 (som för övrigt bara kostar 75:- till normalpris i Bulgarien jämfört med 300:- i Sverige...), som är i klass med de som sitter på HBH-DS970.

Displayen visar att den är påslagen och en batteriindikator med tre nivåer, kort och gott. Jag hade gärna betalt en 50-100:- mer för en display som på 970 eller 980. Men men, inga fler headset med fastgjutna kablar för min del. Det är ju alltid en tidsfråga före de går sönder.

Styrningen med hjälp av knapparna har det varit en del frågetecken om och det har väl mest med att SE helt enkelt inte har klarat av att beskriva det rätt på något av mig läsbart språk.
På ena sidan sitter play/paus-knappen som även används för att besvara samtal med (precis som på 970). På andra sidan sitter en knapp som är skjutbar upp och ner. Trycker man den upp/ner med korta tryck höjs volymen så många steg som antal tryck man gör. Håller man den "inne" tills musiken tystnar och därefter släpper den direkt så hoppar den fram/bak ett spår. Fortsätter man hålla den inne så börjar musiken att "spolas". På min W950 hoppar den en liten bit, spelar kanske en halv sekund om hoppar sedan en bit till osv... Om den spolar lika dant på andra ljudkällor vet jag inte.

Jag var lite skeptisk mot att clipset skulle vara för klent, men efter en dags hårt arbete så var den inte ens i närheten att trilla av någon gång. Dock hade jag gärna sett en ögla att fästa en snodd i om man vill ha den hängandes runt halsen.
Ljudet vid samtal ska vara helt godkänt enligt de jag har pratat med under dagen, i klass med det på 970. Har man förhållande vis hög ljudnivå i bakgrunden börjar den dock klippa. Det är väl brusreduceringen/da-omvandlaren som inte klarar högre volymer, men man kan inte begära mer av ett vanligt headset heller. Då får man börja gå över till professionella headset eller stupmikrofoner...

Sammanfattat kan jag klart rekommendera detta headset till priset 565:- på NetOnNet, där jag köpte mitt. Måste man ha displayen på 970/980 och är beredd att betala några hundralappar till för ett hedaset som bara håller drygt ett år får man väl göra det. Personligen är jag som profesionell signal/kabel/ljudtekniker allergisk mot dylikt och väljer att slippa detta otyg.

Mvh. Joel

Ps. Radiomottagingen är utmärkt. Vid fri sikt överstiger den standarens 10 meter och jag kan lungt springa omkring på ovanvåningen där hemma med telefonen liggandes nere i köket. Ds.

Redigerat av Joelbit, 14 augusti 2008 - 10:51.


#41

Postad 18 augusti 2008 - 16:11

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Så har man köpt den och väntar OTÅLIGT på att de 8 timmarnas laddnig skall vara klar. Igår fanns det inga på Webhallen, Sveavägen; 4 i lager i Sundbyberg. Idag 0... :D

Edit:
Testar nu med mina Shure E4C lurar. Låter tillräckligt bra för att jag skall vara nöjd. Än så länge imponerad.

Redigerat av Tompa123, 18 augusti 2008 - 22:44.


#42

Postad 19 augusti 2008 - 08:55

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Joelbit hur är ljudkvalitén mot om du pluggar lurarna direkt i din w950? Märks det nån skillnad?

Redigerat av Micke_L, 19 augusti 2008 - 08:56.


#43

Postad 20 augusti 2008 - 20:52

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tycker att den är i princip den samma. Jämför man hbh-ds 970 och telefonen direkt så hade 970 tom. lite bättre ljud. 205 och 970 är i princip likvärdiga. 205 och telefonen direkt har jag inte gjort någon aktiv direkt jämförelse emellan.

#44

Postad 30 augusti 2008 - 12:26

Joelbit
  • Joelbit
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

jag tror inte det går att komma ifrån lagget från bluetooth - om man t.ex ser en film från datorn...
trist ;) jag hade uppskattat den funktionen...


Pröva programmet CorePlayer. Finns för en mängder olika platformar som tex. UIQ, Windows, Palm mfl. I UIQ v3 finns inställningar för manuell offset för ljud. Jag har dock inte provat detta då jag inte använder min mobil eller headset till att titta/lyssna på film med.

Dock är versionen för UIQ v3 mycket bättre än den inbyggda spelaren för att spela upp ljud med. Den hanterar tex. mycket långa ljudfiler utan problem, speciellt att hoppa var man vill inom filen. EQ som man kan justera utan begränsningar mm.

Mvh. Joel

#45

Postad 01 september 2008 - 10:07

hobb
  • hobb
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Går det att använda den här som ett headset till datorn för tex Skype?

#46

Postad 01 september 2008 - 12:42

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Tack Joelbit för din input om headsetet, CorePlayer lät ju spännande, har saknat EQ-möjlighet när jag kör blåtand.
Det lite dumma är att jag har en SE w880, så jag kan inte installera program :P Men förhoppningsvis ska en ny telefon vara inhandlad snart.
Hursomhelst verkar DS205 vara en trevlig uppgradering till 200/220 (som jag har nu), pga helt andra möjligheter till styrning av musiken och volymen.

#47

Postad 20 september 2008 - 13:28

fusione
  • fusione
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jag har köpt o tycker den fungerar utmärkt på alla sätt. nästan iaf.
Batteritiden kunde få ha varit lite bättre. Vill att den ska klara en 8 timmars arbetsdag, men men..
Går ju ha med sig laddaren till jobbet ;) Älskar den i övrigt. Stilig som attan är den ju oxå.

Vad jag har provat och till slut ,efter om och men, fick att fungera var att koppla den till datorn,
men där blev ljudkvaliten plötsligt rätt illa. Och osynkat.
Så vad jag då undrar är vad man kan göra för att det ska fungera lika felfritt som med mobilen?
Vilka program o inställningar eller vad vet jag BÖR eller KAN man ha för bästa kvalitet?
Jag har väl nu en sån där Bluetooth USB Dongle av märket/namnet TECOM.

Datorn ser ut som (ÄR) denna: http://www.kjell.com...00000,118000000
Specifikation:
• Antec NSK2480 380W
• 2,6 GHz AMD Athlon 64 X2 5000+ inkl. fläkt
• 2 GB Dual Channel DDR II 667MHz
• ASUS M2A-VM HDMI, S/PDIF, GbLAN, VGA, DVI-D, HDMI,
USB 2.0
• Opti 5200 20X DVD-/+R (dual layer)
• Western Digital 250 GB SATA-II, 7200rpm, 16 MB cache

ja om det nu sägre något av värde..?

Tips? :)


205:an stödjer ju EDR, stödjer din dongle också det, annars kanske det kan vara läge att byta?

#48

Postad 26 september 2008 - 17:22

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Skumt, min kollega köpte ett par bluetooth-lurar (jamba) till sin mobil - när han testa den med datorn och en xvid film var synkningen perfekt. Jag är förvirrad...

Redigerat av candyraver, 26 september 2008 - 17:39.


#49

Postad 27 september 2008 - 08:35

fusione
  • fusione
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
I VLC dyker mitt headset upp i 2 versioner.

Den ena profilen använder bara lurarna och det låter riktigt bra, men laggar lite.
Den andra profilen använder hela headsetet och då låter det typ skit, men det laggar inte.

Redigerat av fusione, 27 september 2008 - 08:36.


#50

Postad 29 september 2008 - 15:37

Didde08
  • Didde08
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Köpte ett idag, men försöker koppla ihop det med min Nokia 5500 (Symbian) men lyckas inte, verkar som om telefonen ej hittar det, är det jag som gjort något fel eller?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.