Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svenska Canal Digital i Norge

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 april 2008 - 12:47

sefrearo
  • sefrearo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jobbar just nu i Norge och vi hade i vår lägenhet (i Norge) norska Canal Digital.
Parabol och kortläsare finns kvar i lägenheten.

Mina frågor:

Kör norska CD på samma satelit? Behöver vi vrida parabolen?
Är det bara att ta med ett svenskt CD-abbonemang?

Om man ringer och frågar CD i sverige så svarar de inte pga att man får inte ta med abb från sverige till norge.

Mvh
Fredrik

Redigerat av sefrearo, 20 april 2008 - 12:48.


#2

Postad 20 april 2008 - 17:40

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Om man tar en titt på kanalerna i http://www.lyngsat.c...naldigital.html så verkar det vara samma satellit-position.

#3

Postad 21 april 2008 - 22:06

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Svensk adress(sommarstuga, föräldrar, kompisar etc), Autogiro och ett svenskt kort.

Så brukade jag göra iaf

#4

Postad 06 augusti 2008 - 11:03

CANALPLUS
  • CANALPLUS
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hej har liknande problem

Jag bor i Norge och vill skaffa Svenska Canal Digital till Norge.

Är de så enkelt att man skriver abonnemanget hos sina föräldrar i Sverige och tar med box+parabol till Norge och ser CD där?

Ringer man CD så märker man att dom har strängt förbjudet att ge tipps om dessa saker, en jätte trevlig tjej svarar men övergår till en grinig kärring så fort jag nämner att jag ska ha det i norge.

Blir det många sändnings störningar?

#5

Postad 07 augusti 2008 - 07:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag bor i Norge och vill skaffa Svenska Canal Digital till Norge.

Är de så enkelt att man skriver abonnemanget hos sina föräldrar i Sverige och tar med box+parabol till Norge och ser CD där?

Ja
Så länge det inte är i absolut nordligaste Norge (Nordkap) så duger en vanlig svensk CD parabol.

#6

Postad 23 augusti 2008 - 20:32

johan_l
  • johan_l
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
hur är det med den svenska tv avgiften? har för mig att canal digital meddelar radiotjänst att man har ett abbonemang, och då tar radiotjänst kontakt med en för att få in pengar. hur kan man kringgå det?

#7

Postad 23 augusti 2008 - 21:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

hur är det med den svenska tv avgiften? har för mig att canal digital meddelar radiotjänst att man har ett abbonemang, och då tar radiotjänst kontakt med en för att få in pengar. hur kan man kringgå det?

Det tror jag inte att de gör

#8

Postad 24 augusti 2008 - 05:46

johan_l
  • johan_l
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
jag vet av egen erfarenhet att de meddelar radiotjänst. Radiotjänst uppgav tom att d fick uppgifterna från canal digital....

Vad händer om man ringer upp radiotjänst och säger att man flyttat utomlands, kan de meddela detta till CD?

#9

Postad 24 augusti 2008 - 09:56

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

jag vet av egen erfarenhet att de meddelar radiotjänst. Radiotjänst uppgav tom att d fick uppgifterna från canal digital....

Vad händer om man ringer upp radiotjänst och säger att man flyttat utomlands, kan de meddela detta till CD?


Nej det gör dom inte, men skattemyndigheterna gör det.......

#10

Postad 24 augusti 2008 - 10:37

johan_l
  • johan_l
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
du menar Rabalder att skattemyndigheterna skulle meddela åt Canal Digital att man flyttar utomlands? Låter märkligt, varför skulle de göra det? Kan förstå om detta meddelande går via adressändring, men via skattemyndigheterna?

#11

Postad 24 augusti 2008 - 10:56

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

du menar Rabalder att skattemyndigheterna skulle meddela åt Canal Digital att man flyttar utomlands? Låter märkligt, varför skulle de göra det? Kan förstå om detta meddelande går via adressändring, men via skattemyndigheterna?

Om Canal Digital hämtar adressuppgifterna från folkbokföringen så får de ju adressändringen (vilket många större företag gör). Folkbokföringen i Sverige sköts av Skatteverket. Det var nog detta Rabalder menade.

Redigerat av hakanh65, 24 augusti 2008 - 10:57.


#12

Postad 30 augusti 2008 - 18:16

thunder
  • thunder
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hej,

Jag beställde canaldigal-abbet på farsan och tog med kortet till Oslo. Har monterat parabolen på balkongen och det fungerar perfekt.

#13

Postad 30 augusti 2008 - 18:34

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

  • 1 105 inlägg
  • 0
När jag ringde CD inför en resa till Norge så svarade en trevlig man som faktiskt besvarade våra frågor. Han sa precis som andra redan har nämt tidigare att detta inte är tillåtet men om vi trots detta vill ha med vårt abonemang till Norge så går det utmärkt. Det är bara att ta med kortet OCH boxen. Plugga bara i antennkabeln i boxen från en befintlig parabol. OBS, det fungerar inte med ert kort och någon annans box!!
Sen angående det där men Radiotjänst, jag har skaffat CD-abbonemang vid två olika tillfällen utan att Radiotjänst har kontaktakt mig i alla fall.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.