Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Co-op spel + online frågor

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 July 2008 - 06:12

eggbox
  • eggbox
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vilka co-op spel rekommenderar ni som man kan spel över internet med en kompis? Hur mycket kostar det att spela online? Jag är både intresserad av spel för tonåringar/vuxna samt för barn i 7-årsåldern. Är det svårt att "hitta" kompisen på nätet när man väl ska spela? Vi säger att jag bestämmer att jag vill spela med Pelle klockan 19:30, hur hittar jag honom på nätet?

Hoppas ni inte tycker mina frågor är för löjliga. Jag är nybörjare...

Postad 04 July 2008 - 06:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Xbox Live kostar olika beroende på hur du betalar - det går att köpa ettårsabonnemang för runt 300-500 kr, medans det finns "autogiro" som drar 59 eller är det 69 kr / månad.
När du väl lagt till din kompis Pelle på din Xbox så ser du alltid vad han har för status - online eller offline samt vad han spelar etc.
Spelmässigt så spelar jag själv mest FPS samt Rock Band men spel för en 7-åring kan jag inte rekommendera.

Hoppas ovanstående korta svar duger!

EDIT: Här ser du ett erbjudande på 12-månaders: http://www.webhallen...od.php?id=47027

Redigerat av MrSpokk, 04 July 2008 - 06:41.

Postad 04 July 2008 - 09:14

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Hittils har jag bara spelat två coop-spel (haft lådan i en månad):
Gears of War
Army of Two

Inga spel jag skulle rekommendera för en sjuåring.

När det gäller att spela med någon så finns det i menyerna (säger sig själv när man sitter där) sätt att bjuda in någon av dina vänner i ett spel. Denna personen får sedan ett meddelande: "xxx vill spela yyy med dig", sen kan du välja att acceptera eller inte.

Postad 04 July 2008 - 19:31

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0
Till en vuxen man skulle jag rekommendera Gears of War, Army of Two samt Crackdown. Gears of War är ett av de bästa spelen jag spelat. Det är mycket blod och svordomar dock. Crackdown är riktigt bra på det sättet att du har en helt öppen stad att göra vad du vill i. Med superkrafterna man skaffar sig kan man klättra upp för superhöga skyskrapor, slänga runt bilar eller bara allmänt skapa kaos. Det är lite som GTA fast med superkrafter MAO. Army of Two är som Gears of War, fast sämre. Inget jättebra spel, men vill man skjuta lite skurkar med en polare så funkar det. Ganska blodigt, och ganska mycket svordomar bara för svordomarnas skull, känns det som.

Till de yngre skulle jag vilja rekommendera Halo 3. Färgglatt pangpang utan svordomar eller blod. Man skjuter bara på rymdmonster. Man kan även spela 4 spelare co-op på detta.

Att hitta ens kompis fungerar ungefär som MSN. Man söker helt enkelt upp ens kompis som har ett unikt smeknamn på Xbox Live. När han väl är med på listan ser du honom direkt när du sätter igång din Xbox. Sen slänger du bara iväg en "invite" till ditt spel och kör igång. Det går även bra att chatta i headsetet när man kör två helt olika spel.

Redigerat av Yocke, 04 July 2008 - 19:34.

Postad 04 July 2008 - 19:41

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Finns det inte online co-op i Lego Star Wars och Indiana Jones? Det hade jag älskat när jag var sju iaf :o
Som "vuxenspel" rekommenderar Guitar Hero 3. Är enda spelet jag spelat co-op.
Det med att bjuda in kompisar till spel är inte så svårt när man väl kommit på hur man ska göra. Du lägger till dina kompisar på din kompislista i Xboxet och så kan ni bjuda in varandra till spel.
Billigaste alternativet om man ska spela online är att leta reda på ett billigt 12 månaders abb, brukar gå att hitta för så lite som 300 om man har tur.

Postad 04 July 2008 - 20:26

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
För barn är nog Lego Star Wars ett bra tips. I det finns online co-op vilket tyvärr saknas i Lego Indiana Jones som endast har offline co-op.

http://en.wikipedia...._360_coop_games

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.