Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Co-op spel + online frågor

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 July 2008 - 06:12

eggbox
  • eggbox
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vilka co-op spel rekommenderar ni som man kan spel över internet med en kompis? Hur mycket kostar det att spela online? Jag är både intresserad av spel för tonåringar/vuxna samt för barn i 7-årsåldern. Är det svårt att "hitta" kompisen på nätet när man väl ska spela? Vi säger att jag bestämmer att jag vill spela med Pelle klockan 19:30, hur hittar jag honom på nätet?

Hoppas ni inte tycker mina frågor är för löjliga. Jag är nybörjare...

Postad 04 July 2008 - 06:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Xbox Live kostar olika beroende på hur du betalar - det går att köpa ettårsabonnemang för runt 300-500 kr, medans det finns "autogiro" som drar 59 eller är det 69 kr / månad.
När du väl lagt till din kompis Pelle på din Xbox så ser du alltid vad han har för status - online eller offline samt vad han spelar etc.
Spelmässigt så spelar jag själv mest FPS samt Rock Band men spel för en 7-åring kan jag inte rekommendera.

Hoppas ovanstående korta svar duger!

EDIT: Här ser du ett erbjudande på 12-månaders: http://www.webhallen...od.php?id=47027

Redigerat av MrSpokk, 04 July 2008 - 06:41.

Postad 04 July 2008 - 09:14

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Hittils har jag bara spelat två coop-spel (haft lådan i en månad):
Gears of War
Army of Two

Inga spel jag skulle rekommendera för en sjuåring.

När det gäller att spela med någon så finns det i menyerna (säger sig själv när man sitter där) sätt att bjuda in någon av dina vänner i ett spel. Denna personen får sedan ett meddelande: "xxx vill spela yyy med dig", sen kan du välja att acceptera eller inte.