Kanske var fel ställe i forumet att ställe frågan men om du kan hjälpa mig blir jag
måste man ha hdmi på recievern för att spela upp ljud från datorn i 5.1?
Startad av
tomten28
, Jul 04 2008 15:50
3 svar till detta ämne
Postad 04 July 2008 - 15:50
Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig. Vill kunna spela musik och film från min dator i bioljud. Kör via hdmi mellan datorn och tv och får vanligt ljud från tv:n men hur gör jag för att få ljud från hemmabion?? hemmabion har ingen hdmi utgång..
Kanske var fel ställe i forumet att ställe frågan men om du kan hjälpa mig blir jag
Postad 04 July 2008 - 16:40
Ja för att få 5.1 så måste du koppla digitalt mellan dator och receiver. Och detta gör du antingen genom att koppla med en Coaxialkabel eller en Optisk kabel.
Postad 05 July 2008 - 19:36
ok, tack för svaret, om jag köper ett nytt biosystem med hdmi då? Alltså kan jag spela upp digitalt ljud automatiskt från datorn då? Håller på och gör om vardagsrummet och vill ha så få sladdar som möjligt
Postad 21 August 2008 - 12:24
Nej. Du måste inte använda HDMI. Coaxial digital eller optisk funkar minst lika bra för 5.1 precis som posten ovan ditt svar säger. Kolla vilken slags kontakthonor du har på hemmabioenheten.
edit: ehm var visst ett tag sedan detta... Hoppas det löste sig.
edit: ehm var visst ett tag sedan detta... Hoppas det löste sig.
Redigerat av Unregistereda8aa4f53, 21 August 2008 - 12:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?