Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1701

Postad 03 augusti 2017 - 21:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hur då menar du?



#1702

Postad 04 augusti 2017 - 05:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Akrobatiken under vapenstriderna.



#1703

Postad 04 augusti 2017 - 09:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Aha tänkte jag inte ens på. Det är ett kännetecken för Lara att hon hoppar omkring på alla möjliga sätt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6u9An9cA00I

 

Faktum är att det är en av grejerna de har dragit ner på i rebootversionerna för att hon inte ska kunna göra såna saker som nybörjare. Men att hon knappt ska kunna simma under vattnet som alla andra kan känns iofs rätt överdrivet.


Redigerat av Zoiler, 04 augusti 2017 - 09:45.


#1704

Postad 04 augusti 2017 - 12:03

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Spec ops: The Line
Har haft denna i min backlogg i flera år innan jag nu valde att spela igenom det. Jag är egentligen väldigt kluven till vad jag tycker om spelet. Å ena sidan tyckte jag det var ett riktigt bra FPS-spel men å andra sidan så var det alldeles för blodigt och rått spel som jag inte är helt bekväm med. Jag tror det var spelmakarnas tanke med att göra det så blodigt. Att inte försköna kriget utan försöka visa hur idiotiskt och omänskligt ett krig kan vara. Man tvingas även ta ganska råa beslut som kan upplevas som känsligt för många.

Axiom Verge
Helt otroligt att spelet är gjord av endast en person. Kan rekommendera det för alla som letar efter bra metroidvania spel. Det här är ett av de bättre som finns att tillgå. Själv blev jag stundtals lite trött på backtracking men det är ju en del av dessa spel.

Oxenfree
Intressant spel som är alldeles lagom långt med sina 4h.

#1705

Postad 04 augusti 2017 - 12:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Oxenfree
Intressant spel som är alldeles lagom långt med sina 4h.

 

Egentligen ganska tröttsamt med de små karaktärerna man knappt kan se och all backtracking. Men musiken och det intressanta dialogsystemet gjorde att jag spelade igenom det ändå. Sen tycker jag det var lite av ett skräckspel, lite kuslig stämning trots den simpla grafiken.

 

Axiom Verge är bra ja, men det blir för mycket backtracking. De måste lära sig att sätta ut checkpoints och teleporteringszoner korrekt även i såna spel.



#1706

Postad 04 augusti 2017 - 12:49

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Egentligen ganska tröttsamt med de små karaktärerna man knappt kan se och all backtracking. Men musiken och det intressanta dialogsystemet gjorde att jag spelade igenom det ändå. Sen tycker jag det var lite av ett skräckspel, lite kuslig stämning trots den simpla grafiken.

Axiom Verge är bra ja, men det blir för mycket backtracking. De måste lära sig att sätta ut checkpoints och teleporteringszoner korrekt även i såna spel.


Håller med om Oxenfree. Sista timmen var jag så less på att gå fram och tillbaka att jag bara ville få det avklarat. Lite synd eftersom det var då storyn förklarades. Annars gillade jag dialogerna och stämningen. Även om det var en spökhistoria så var det inte särskilt läskigt men mest pga grafiken. Hade detta varit med bra grafik och first-person hade jag nog inte klarat av att spela det :)

#1707

Postad 08 augusti 2017 - 11:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Shadow of Mordor. Jag är en av personerna som verkligen gillar detta spel. Sänkte 30 timmar i det och hade lätt kunnat spela 10 till bara för att det är så kul att smyga runt och dräpa orcher. 



#1708

Postad 18 augusti 2017 - 13:38

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Mafia 3 - Tycker att det var ett helt ok lir. Men ja lite samma typer av uppdrag som skall göras flera ggr som i de flesta spel i samma genre och förväntar man sig fullt ut Italienar-maffiagrejer som i ettan så kan man nog bli besviken.



#1709

Postad 18 augusti 2017 - 14:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har nu kört igenom Halo 2 och Halo 3 i MCE bundlen, skall hämta nån skull bara som jag missat, sen blir det väl ODST när jag får tummen ur, detta är ju det tristaste i serien vad jag minns, det var mörkt och inte alls så "glatt" som de innan.

 

Men H2 ochh H3 har varit riktigt roliga också, klassiker som håller! tror jag har spenderat 22h på 3 spel nu



#1710

Postad 18 augusti 2017 - 14:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

tror jag har spenderat 22h på 3 spel nu

 

Hehe, ja spelen var kortare förr i tiden  ;)



#1711

Postad 06 september 2017 - 21:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Wilson´s Heart

 

okay spel blir bra då det känns fräscht i ett perspektiv aldrig sett men rätt klar problematik. Alla lådor går inte att dra i bara begränsat antal objekt att interagera med. De skiner så de ska mycket till för att inte komma vidare då man får den mesta problemlösningen till skänks. Att du bara kan teleportera till vissa platser gör att man alltid vet var man ska gå. 

 

Storyn är välskriven dock men måste hända mycket för att man ska köpa en uppföljare.

 

Även klar med Thumper. Fastnade på omega 3 bossen. Bra för genren dock lirat de i ett par timmar i alla fall. Audioshield har jag lirat i vad 10 minuter. Får aldrig igång någon lust att jaga high scores direkt där de här liren fallerar för min del.



#1712

Postad 12 september 2017 - 19:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

PS3:an har fått lite kärlek den senaste tiden. Mirror's Edge och Dead Space 3 har jag tagit mig igenom. Ett första varv i alla fall...



#1713

Postad 12 september 2017 - 20:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Lagom inför releasen av "Metroid: Samus Returns", så har jag spelat igenom Advance spelen "Fusion" och "Zero Mission".

Hade gärna sett ett till 2D spel i serien med snygg pixel grafik.



#1714

Postad 17 september 2017 - 20:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Edge of Nowhere.

 

7/10

8/10 med bass shaker

9/10 med VR. Okay går inte spela utan VR :P

 

Rätt kort speltid men lagom för att det inte ska bli för mycket upprepningar. Det här liret fick en att sukta efter God of War VR. Skalan på bossen om man får kalla den det jösses. 50 ggr större bossar i 2D ser mindre ut. Ett underbart om än kort miljöombyte som tar en till något 1800-tals setting med valskepp i natten. Fick en att sukta efter Thief VR.

 

Spelmekaniken är lite stel med lite väl låst kamera och stödjer inga motion kontroller bara gamepad. Klättrandet är någon rudimentär version av Tomb raider men att se djupet i isväggarna är lite läckert hur de fått till. Grafiken är rudimentär och funktionell men ändå bättre än något jag någonsin sett samtidigt. Så häftigt när skalan och perspektivet och allt bara klaffar och objekt som ska vara 3D inte bara blir platt som en pannkaka. 



#1715

Postad 18 september 2017 - 08:07

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Forza horizon 3 färdigt blir inte mer av detta spel nu känns lite tråkigt just nu

Redigerat av Andreas3200, 18 september 2017 - 08:08.


#1716

Postad 18 september 2017 - 09:53

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Subnautica avklarat så långt det går, får väl köra sluttampen när det når release.

 

Tänker inte åka och dyka någonstans snart. Väldigt bra atmosfär i spelet med att du vet att du närsomhelst drunknar.. :P Fast ändå inte på någotvis!

 

(Lite story spoilers i videon)

 

https://www.youtube.com/watch?v=oVDteMZpBkc


Redigerat av Unregistered8c5802be, 18 september 2017 - 09:54.


#1717

Postad 18 september 2017 - 10:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Har du rift eller vive :) Detta verkar vara de näst bästa efter vaporware endless ocean 3.fast jag har lirat de minimalt väntar tills de är klart.

#1718

Postad 14 oktober 2017 - 01:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Titan Souls.

 

Kritikerna blev grundlurade av att det har Souls i namnet så de trodde det var svårt, stackarna. Ett urval nedan. Men nej det är verkligen inte svårt alls, går att klara på en kvart efter lite övning, finns t o m en trofé för det. Börjar funderar på hur vanligt CupHead-syndromet är. Men ändå rätt kul koncept med att det är ett bossmaraton utan fiender där både bossen och man själv dör på en träff och att man bara har en pil som vapen som man avfyrar och suger tillbaka med samma knapp.

 

Skulle haft karta dock, jobbigaste var att hitta alla 19 bossarna. Samt bättre checkpoints (precis utanför bossen).

 

"brutally difficult game"

"Titan Souls requires a great deal of patience and super fast reflexes to enjoy"

"What starts out as wholesomely frustrating can quickly become infuriating"

"There are just as many that require restraint, lest you put a controller through your TV."

"Titan Souls earns its rightful place as one of the toughest games of all-time"  :huh:  :lol: 



#1719

Postad 14 oktober 2017 - 10:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Är det inte snarare som Shadow of the Colossus i 2D?

#1720

Postad 14 oktober 2017 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Är det inte snarare som Shadow of the Colossus i 2D?

 

Njae, har sett jämförelsen göras men den görs bara för att båda spelen enbart har bossar och inte fiender och liknande "stämning". Annars har de inget gemensamt. Men du kan döda vissa bossar på några sekunder och ett tiotal av dem inom 15 sekunder typ, så hur man kan säga att det är ett av de svåraste spelen genom tiderna är helt absurt.

 

Det var ett gratisspel på PS+ för övrigt.



#1721

Postad 29 oktober 2017 - 19:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dark Souls 3
Bästa soulsspelet än så länge. Svårast också. Iaf om man räknar in DLC med bossar som Gael, Friede, Midir, Pontiff, Aldrich, Champion Gundyr, Lothric och Soul of Cinders. De matchas bara av Artorias, Alonne, Fume Knight, ... Ser fram emot vad som komma näst.

Bloodborne
Överlag riktigt bra, men inte bättre än de två senaste soulstitlarna. Skönt med ny setting. Bästa Chtulu-spelet någonsin. Tyckte det kändes kort. Det var över i ett nafs, men bjöd på vackra bossar som Bloodstarved beast, Martyr Logarius, Ludvig, Lawrence, Maria, Gherman och min favorit Orphan of Kos som svingar sin döda mors moderkaka som en stridsgissel. Första spelet sedan Demon's Souls där jag besegrat alla bossar.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 oktober 2017 - 12:55.


#1722

Postad 01 november 2017 - 13:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Get Even

Precis klarat, väldigt intressant titel. Lite twists and turns som jag inte förväntade mig. Kommer nog faktiskt spela vidare och hitta alla saknade pusselbitarna. Var ett slut som jag inte hade förväntat mig.

#1723

Postad 17 december 2017 - 18:49

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0

Get Even

Precis klarat, väldigt intressant titel. Lite twists and turns som jag inte förväntade mig. Kommer nog faktiskt spela vidare och hitta alla saknade pusselbitarna. Var ett slut som jag inte hade förväntat mig.

 

Mmm underskattat/okänt spel väldigt unikt med bra oförutsedd story... hade gärna hittat allt oxå men hamnade i en kraschloop men får testa om patchen fixat det.

 

Zelda: Skyward Sword

 

Var nog 15 år sedan jag spelade Zelda nu men det var ändå ganska likt de gamla spelen. Lyckades 100%:a det iaf men tog säkert 50+ timmar. IGN gav det 10/10 och kallade det det bästa Zelda någonsin, de kanske borde recensera om det nu?

 

Pairing itself with Wii MotionPlus, Skyward Sword's 1:1 combat is a revelation. I never want to play a Zelda game any other way again, and playing through this makes me wonder why we didn't see motion control of this quality before.

You'll never want to go back to traditional controls for a Zelda game.

 

 

+ Intressant story kul att få reda på hur allt startade och slutet var bra med några sköna plot twists

+ Fastän Link inte pratar så lyckades de verkligen med att visa en ovanlig kärleksrelation mellan Link och Zelda

+ Motion control funkar bra med vissa saker som minispelen typ bågskyttet eller när man får in rena träffar då är det kul

+ Riktigt bra och hyfsat utmanande bossar, speciellt kul med svärddueller. Sistabossarna är episka

+ Öknen (Lanyaru) hade roliga mekaniker och var det klart bästa området, kändes mest som Zelda också

+ Spelet har några riktigt bra låtar som står ut, main theme sky theme och Lanyaru Sand Sea är mina favoriter
+ Parering är ett kul nytt tillägg

+ Sluttemplet var väldigt bra designat och klurigt

+ Intressant att få se mer av Impa då hon inte synts mycket alls innan

 

- Bara tre huvudområden är alldeles för lite och det märks ännu tydligare när de börjar repetera uppdragen på samma områden... blir ointressant och mest jobbigt mot slutet

- Frustrerande när motion controllen gör helt fel än det man vill och man typ blir träffad på grund av det... också att man måste omkalibrera siktet hela tiden, när man är mitt uppe i förstaperson och måste skynda sig. Har potential men motion control måste bli mycket precisare än den är i det här spelet

- Templena är för små och enkla, inte alls som i de gamla spelen

- Ganska svag musik overall jämfört med andra Zelda

- Alldeles för linjärt, de har tagit bort äventyrandet nästan helt jämfört med tidigare spel

- Fi håller på och tjatar alldeles för mycket speciellt i början, man får inte tänka själv utan blir hela tiden tillsagt vad man ska göra, vilket iofs inte är svårt att lista ut eftersom det är så linjärt

- När man hittar en insekt för första gången visas en mini-cutscene som när man hittar andra föremål. Startar du om spelet så visas det på nytt oavsett om du hittat insekten innan för det gäller bara i en session. Tidsslösande som fan och även att texten rullar i snigeltempo rent generellt

- Kontrollen när man simmar... UGH. Också när man flyger i himlen, får fan ont i vristen av att vrida wiimoten asmycket nedåt

- Himlen är för tom, är bara en transportsträcka egentligen. I The Wind Waker fanns det många fler öar och de var roligare att utforska. Himlen tar ju bort mycket av utforskandet också, jämfört med Hyrule Field där man kan gå runt överallt

- Rätt tråkiga karaktärer generellt. De j*vla mullvadarna var supergeneriska

- The Imprisoned NEJ det räckte att möta han en gång, sämsta bossfighten i historien och var tvungen att slakta han typ fem gånger inklusive boss rush. Mycket repetition i det här spelet som sagt...

 

9/10 - Kul spel men inte jättebra för att vara Zelda. Framförallt magin med att utforska är ju grunden i Zelda men det finns inte mycket av det här. Och kan jag få nästa Zelda med traditionell kontroll, tack



#1724

Postad 30 december 2017 - 12:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Nioh

 

Riktigt bra. Som ett långsammare Ninja Gaiden utan bazooka-ninjas och med en bra kamera. Nivådesignen var generellt bra och vissa missions var så bra att jag önskade allt var open world istället liknande Dark Souls.

 

Peakade i svårighet på sina ställen, men jag tycker inte att något var svårare än andra spel i liknande genre. Det var lättare än Bloodborne t.ex. Definitivt inte svårare än Dark Souls som jag läst på internet. Reservation här för att jag inte spelat Epilogen eller DLC.



#1725

Postad 06 januari 2018 - 14:43

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Command_&_Conquer_1995_cover.jpg   22,44K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  pic.jpg   12,14K   0 Antal nerladdningar

 

 

Två klassiker som fortfarande är hyggligt kul att spela.



#1726

Postad 06 januari 2018 - 15:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

attachicon.gifCommand_&_Conquer_1995_cover.jpgattachicon.gifpic.jpg

 

 

Två klassiker som fortfarande är hyggligt kul att spela.

Mina bästa datorspelsminnen från 90-talet är fyra spelare två mot två i C&C. Fantastiskt roligt. Inte lika snabbt som Star Craft så strategi fick ett större utrymme relativt snabbtänk än i dagens RTS.



#1727

Postad 06 januari 2018 - 15:36

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Mina bästa datorspelsminnen från 90-talet är fyra spelare två mot två i C&C. Fantastiskt roligt. Inte lika snabbt som Star Craft så strategi fick ett större utrymme relativt snabbtänk än i dagens RTS.


Samma här!

#1728

Postad 08 januari 2018 - 18:47

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Håller på med ett Assassins Creed race. Kommit till trean, och nu håller jag på att bli dum i huvudet av allt detta så jag måste ta en paus.

 

Assassins Creed

 

Första spelet är ganska bra, men det behöver slipas.

 

Assassins Creed 2

 

Andra spelet är förmodligen favoriten än så länge. Tajtare kontroll, lite mer att göra. Intressantare story.

 

Assassins Creed Brotherhood

 

Helt ok. Lägger till lite för mycket fluff, men det är fortfarande helt ok.

 

Assassins Creed Revelations

 

Den sämre delen i denna trilolgin. Tog åtminstone bort investeringen som kändes väldigt fel.

 

Assassins Creed 3

 

Vafan har ni gjort med kontrollen? Läst att vissa tycker den är bättre och mer "strömlinjeformad" och enklare, men enklare är inte alltid bättre och jag gör mer misstag med denna än föregående kontroller. Lär väl tyvärr fortsätta såhär med, men jag hoppas dom tajtar till den. Ingen särskilt kul story, men jag gillar miljön. Känns lite roligare än att bara hoppa runt i en stadjävel. Men båtar? Vafan.. och fyran kommer snart med ännu mer båtar... uuuuuh

 

Men ja, nu blir det paus, för jag går bananas på dessa j*vla spelen. 4 kvar, lär vänta med origins.



#1729

Postad 08 januari 2018 - 18:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1

Båtarna var roligare än själva spelet  :D



#1730

Postad 08 januari 2018 - 19:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Nä båtarna segar verkligen ner tempot som fan, så det håller jag verkligen inte med om :P



#1731

Postad 08 januari 2018 - 21:42

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

AC3 är den sämsta delen och jag har spelat alla AC spel. Fyran var riktigt kul :)



#1732

Postad 08 januari 2018 - 22:57

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag hoppas det blir bättre. Blev förbannad på kontrollen ett par gånger, så den hoppas jag verkligen blir bättre.

#1733

Postad 08 januari 2018 - 23:05

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

AC nådde tyvärr sin peak när det höll sig i Italien, efter det har det gått upp och ned. Båtarna var kul i början tyckte jag, men sen tog det över för mycket och det blev bara drygt att behöva ta sig igenom sjöslag när man bara ville fram till sin destination. Ju senare i historien spelen utspelar sig, desto svårare har jag att köpa spelens premiss också. Därför jag har hyfsat höga förväntningar på Origins, när jag väl spelar det.
 
Sen vill jag ju bara åka tillbaks i tiden och sparka vett i den klanten som var tvungen att skriva in alla animus/

Spoiler
(jag har spelat alla spel förutom det första och jag fattar fortfarande ingenting )i storyn, tänk vilken fantastisk story (nåja) det hade kunnat vara om man bara koncentrerat sig på kampen mellan Assassiner och Tempelriddare.



#1734

Postad 09 januari 2018 - 08:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

AC nådde tyvärr sin peak när det höll sig i Italien, efter det har det gått upp och ned. Båtarna var kul i början tyckte jag, men sen tog det över för mycket och det blev bara drygt att behöva ta sig igenom sjöslag när man bara ville fram till sin destination. Ju senare i historien spelen utspelar sig, desto svårare har jag att köpa spelens premiss också. Därför jag har hyfsat höga förväntningar på Origins, när jag väl spelar det.
 
Sen vill jag ju bara åka tillbaks i tiden och sparka vett i den klanten som var tvungen att skriva in alla animus/

Spoiler
(jag har spelat alla spel förutom det första och jag fattar fortfarande ingenting )i storyn, tänk vilken fantastisk story (nåja) det hade kunnat vara om man bara koncentrerat sig på kampen mellan Assassiner och Tempelriddare.

 

Jag håller delvis med. Eziospelen hade nog den bästa storyn hittills.

 

Spoiler


#1735

Postad 09 januari 2018 - 09:15

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Sist tog jag mig igenom COD WW2. Tyckte kampanjen var en av de bättre på senaste år i COD-väg, underhållande och många intressanta uppdrag. Försökt mig på multiplayer men gud vad dålig jag är. Det går för snabbt för mig, känner mig helt bortgjord. 



#1736

Postad 09 januari 2018 - 10:38

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Jag håller delvis med. Eziospelen hade nog den bästa storyn hittills.

 

Spoiler

Kan ligga en del i det du säger, men tror också att dom har slagit knut på sig själva eftersom det hela tiden ska komma nya spel och dom då aldrig kan avsluta den nutida storylinen. Men det är därför jag tycker man skulle tagit bort den delen från första början ;) 



#1737

Postad 30 januari 2018 - 14:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Horizons - Zero Dawn
Mästerligt, nästan lika bra som Witcher 3.

#1738

Postad 30 januari 2018 - 15:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Horizons - Zero Dawn
Mästerligt, nästan lika bra som Witcher 3.

 

Bra jobbat, vad längesedan det var jag klarade av ett spel, GTA5 till PC var nog det sista  :D  



#1739

Postad 30 januari 2018 - 15:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Bra jobbat, vad längesedan det var jag klarade av ett spel, GTA5 till PC var nog det sista  :D  

 

Du spelar för långa spel i så fall  ;)



#1740

Postad 30 januari 2018 - 15:38

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Du spelar för långa spel i så fall  ;)

 

Snarare för många, brukar tröttna efter ca 30-40% in i spelen.



#1741

Postad 30 januari 2018 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Jo men finns många indiespel som är 1-3 timmar, hinner man ju knappt tröttna på.



#1742

Postad 31 januari 2018 - 09:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Till och med SMO är på gränsen till för långt för mig :D

Igår blev det dock 10 nya månar, fantastiskt spel emellanåt.



#1743

Postad 31 januari 2018 - 10:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ja det är ju en 10-12 timmar för mainstoryn. 

 

Jag varvade Abzu igår, två timmar. Så nära Endless Ocean man kan komma i dagens läge.



#1744

Postad 31 januari 2018 - 12:11

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Önskemål: Kan vi inte börja skriva ut titlarna på spelen istället för förkortningar. Det kan ju vara så att det är flera spel som använder samma förkortning. :)



#1745

Postad 31 januari 2018 - 15:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Jag chansa på super mario odyssey :)

Brutal hype för abzu. Subnautica har lite av de där också.

#1746

Postad 31 januari 2018 - 15:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Brutal hype för abzu. Subnautica har lite av de där också.

 

Ja, jag känner att Abzu är lite närmare pga att det delar samma no danger-grej, är helt ofarligt. Medan Subnautica blir skräck efter ett tag ^^


Önskemål: Kan vi inte börja skriva ut titlarna på spelen istället för förkortningar. Det kan ju vara så att det är flera spel som använder samma förkortning. :)

 

AC3 är den sämsta delen och jag har spelat alla AC spel. Fyran var riktigt kul :)

 

Ja vad är detta t.ex., jag chansar på Animal Crossing 3?  :D



#1747

Postad 31 januari 2018 - 15:40

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Ja vad är detta t.ex., jag chansar på Animal Crossing 3?  :D

 

Med "vi" så inkluderar jag naturligtvis mig själv också. :rolleyes:



#1748

Postad 04 februari 2018 - 22:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
The Last Guardian

Förmodligen min favorit än så länge i "trilogin", t.o.m. bättre än Shadow of the Colossus. Tror jag. Har inte spelat det på tio (?) år. Det började lite segt, men när jag väl kom in i det blev det topp. Visserligen lite ojämn pacing, knepig spelkontroll, efterblivet djur och stundtals toklåg fps. Ändock, heliga skitklutt vilket spel!

Oerhört synd att jag inte kunde uppleva det här på min PC i 4k i 60 fps, HDR, max draw distance och highres texturer.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 05 februari 2018 - 18:35.


#1749

Postad 11 april 2018 - 23:36

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Klarade precis assassin's creed 4. Sämsta i serien hittills, det lyckas göra sämre ifrån sig än trean, vilket är en hyfsad bedrift. Kändes väldigt lite som ett assassin's creed, förutom parkouren.

#1750

Postad 24 april 2018 - 20:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

klar med assassins creed rogue. (opopulär åsikt) bättre än fyran, men fortfarande sämpigt. väldigt lik fyran, men detta var iallafall ett assassins creed spel, om än fortfarande på dom där j*vla båtarna. nu blir det ett uppehåll igen, så hoppas jag att nästa spel går ifrån båtarna, och blir ett riktigt spel igen.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.