Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom.

1964 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 augusti 2021 - 10:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 319 inlägg
  • 0

Demon’s souls på PS5. Kan ha varit för jag kom från DS3 men detta var det klart enklaste av souls-spelen jag spelat. Dog 66 gånger varav 15 var var självmord i nexus samt en hel del på dragguden samt en radda när jag försökte spela utan ljud (horribelt). Riktigt riktigt bra spel och gillade svårighetsgraden här. Blandade att köra som magiker och svärd/sköld.Har nu kört igenom samtliga souls förutom tvåan och har fortfarande inte lärt mig parera…

Meg magi så blir spelet lättare, det är som easy-mode i DemonSouls. En annan sak som kan tillföra utmaning är att uppgradera vapnen och då få tag i alla stenar man behöver från ödlorna.

Riposte i Demon Souls är ganska coolt då dom lagt till så många nya animationer för alla vapnen. Se på när Vaatividya spelar Demon Souls, han testar en hel del i början då kan du se lite hur det ser ut.

Postad 16 augusti 2021 - 10:10

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 181 inlägg
  • 0

Meg magi så blir spelet lättare, det är som easy-mode i DemonSouls. En annan sak som kan tillföra utmaning är att uppgradera vapnen och då få tag i alla stenar man behöver från ödlorna.

Riposte i Demon Souls är ganska coolt då dom lagt till så många nya animationer för alla vapnen. Se på när Vaatividya spelar Demon Souls, han testar en hel del i början då kan du se lite hur det ser ut.

Har påbörjat NG+ och jobbar på att ta mig igenom första banan utan att dö då det blir över 100K souls från slutbossen. Synd att man inte kan respecca dock då det hade varit kul att fortsätta på samma karaktär men prova lite annan typ av fighting. Har ju kört alla andra souls med sköld och svärd så för mig var magi nytt. Klarade de fyra sista bossarna utan att dö tack vare firestorm och den måste ju betraktas som grovt op så länge du har gott om flaskor att fylla på MP med...

Postad 16 augusti 2021 - 11:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 319 inlägg
  • 0
Det var så jag klarade det första gången jag spelade på ps3. Men om du har investerat i lvls på magi så kan du uppgradera ett svärd med crescent eller moon och på så vis spela med svärd men göra magiskada. Crescrnt Falchion från bakom svarta skelettet i början av 4-1 är snabbaste att ta och uppgradera.
Fortfarande "fuskigt" men inte lika mycket.

Postad 18 augusti 2021 - 08:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 495 inlägg
  • 0

Räknas det att vinna sista loppet i Dirt 5 :-)
Inte så svårt spel dock, hoppas verkligen nästa Dirt blir mer utmanande rally, AIn är rätt korkad emellanåt och det är för lätt att få 3 "stjärnor" på varje race.

Lirade det på nya LG OLED 65CX TVn med 120hz på XSX, det var iaf väldigt snyggt för ögat :D

Redigerat av BioBerra, 18 augusti 2021 - 08:36.

Postad 19 augusti 2021 - 12:52

SilverDogg
  • SilverDogg
  • Guru

• 4 190 inlägg
  • 0

Steamworld Dig 1 och 2. Båda mycket bra spel.

Postad 20 augusti 2021 - 14:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 017 inlägg
  • 0

ac valhalla inkl expansioner. Tyvärr så planerar de en säsong 2. De hade inga nya idéer till irland och frankrike. Frankrike ser jag inte ens skillnad på mot England så vete gudarna vad de tänker med.

Postad 20 augusti 2021 - 14:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 181 inlägg
  • 0

Det var så jag klarade det första gången jag spelade på ps3. Men om du har investerat i lvls på magi så kan du uppgradera ett svärd med crescent eller moon och på så vis spela med svärd men göra magiskada. Crescrnt Falchion från bakom svarta skelettet i början av 4-1 är snabbaste att ta och uppgradera.
Fortfarande "fuskigt" men inte lika mycket.

Crescent falchion var mitt huvudvapen för närstrid redan i första genomspelningen ;)

Postad 30 augusti 2021 - 10:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 570 inlägg
  • 0
”Klarade” Hades nyss efter en del nötande. Tycker väl kanske inte riktigt spelet är SÅ bra som många andra verkar tycka men ändå klart värt att spela. Speciellt om man har gamepass.

Postad 30 augusti 2021 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 37 716 inlägg
  • 1

”Klarade” Hades nyss efter en del nötande. Tycker väl kanske inte riktigt spelet är SÅ bra som många andra verkar tycka men ändå klart värt att spela. Speciellt om man har gamepass.

Jag spelade en runda, kom till halva, sen lade jag ner. Läste att folk tycker det är kul att grinda tills de får OP builds av spelets RNG, men känns meningslöst. Förmodligen är genren inte för mig, gillar inte att behöva spela om saker o bossar, även om rummen är "annorlunda" varje gång.

Postad 31 augusti 2021 - 13:21

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

På tal om Hades som jag tycker är svingrymt så provade jag Boyfriend Dungeon, mest för att jag gillar genren och det var gratis på Gamepass. Ganska kasst. Otroligt irriterande karaktärer/story och ganska andefattigt. Klarades av väldigt snabbt dock, och väldigt enkelt.

Spela Curse of the Dead Gods eller Hades istället om ni någonsin funderat på att prova Boyfriend Dungeon, haha

Postad 31 augusti 2021 - 14:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 319 inlägg
  • 0

Har äntligen klarat av Links Awakening på switch som jag haft en lite väl lång paus i. Spelet ser med en gång ganska bra ut för oss som gillade Zelda:3 men man märker fort att det är ganska lite som döljer sig under ytan. Istället för att skapa lite längre hemligheter med bra loot så har dom lagt på en hel massa småsaker (fiska, samla skal, trading osv) som iaf jag känner blir ointressant (även om man är perfektionist så blir det så lite viktigt att man glömmer hälften av "uppdragen").

Dungeons är ok men inte mer, de är alltför lätta och saknar helt de showstopper-puzzel som första spelet bjöd på, här har de också kastat på en massa konstigheter som knappt spelar någon roll (schackpjäser, mimics och en del grottor har switchar bara för att ...verkar det som). Dessutom väldigt märkligt med Mario-fiender blandat inn i Zelda.

Hursomhelst ett helt ok slö-spel men absolut inte mer.

Redigerat av Demon Slayer, 31 augusti 2021 - 14:28.

Postad 15 september 2021 - 22:26

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 961 inlägg
  • 0

Alla tre Bioshock. Vilken resa!

Ettan är nog den som jag måste klassa som bäst om tar hänsyn till när det gjordes och hur nyskapande det var, men infinite är det jag egentligen såg fram mot när jag valde att spela om trilogin.

Både story och gameplay är bättre än i de två första, men käftsmällen när man klev ut ur hissen i ettan infann sig inte riktigt (I.a.f. inte innan allt var över ;) )

Postad 18 september 2021 - 12:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 570 inlägg
  • 0
The Artful Escape via gamepass.
Gillar man idén om att spelutvecklaren uppenbart gått på LSD så kanske detta kan tilltala. Väldigt psykadeliska miljöer och allmänt märkliga dialoger och flummig story.
Gameplay består mer eller mindre att springa, hoppa och glida genom snygga miljöer och här och var stanna för att spela lite på sin holografiska elgitarr där man ska följa ett knappmönster som visas.

Tycker t.ex andra spel med mer upplevelse än gameplay såsom What remains of Edith Finch var bättre imo.

Postad 18 september 2021 - 20:13

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Psychonauts 2 på Game pass.
Har inte spelat ettan, så visste inte vad jag skulle förvänta mig.
Ganska mysigt spel all in all med lite roliga förmågor mm.
Relativt kort också så det blev aldrig repetitivt.

Postad 03 oktober 2021 - 13:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 017 inlägg
  • 0

The division 2. Jag inser nu att jag spelade igenom det på uppdrag två istort sett. Har aldrig någonsin sett ett så repetitivt spel sedan tetris. Herrejösses Amalia.

Gett det över 30h vilket är rejält bortkastad tid. 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.