Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elac FS 137 Jet

328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 juli 2008 - 14:30

brylle
  • brylle
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
I senaste Hifi & Musik tetades bl.an ovannämnda högtalare. Har någon erfarenhet av dessa? Elac är ju kända för sina toppen produkter. I testet belönades denna talare med ljudomdömet 9. Ett litet sammandrag ur testet " ... Hyperöppet och superdetaljerat ljud. Det känns ytterst välbalanserat och ned på fibernivå nyanserat. " Basen är snabb och stramt följsam samt tight och konturskarp. Också andra parametrar som mellan registert samt diskanten fick lovord !! Pris 14.000kr. / paret vilket gav 8 poäng i prisvärdhet.

#2

Postad 21 juli 2008 - 18:26

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Vi har jobbat med dem ett tag nu. Vi är sällan överrens med Hifi&musik, men här måste jag säga att de har HELT rätt. Det är en gudomligt bra högtalare för sina pengar!

//Erik

#3

Postad 22 juli 2008 - 11:17

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
Ja Elac är riktigt bra, jag har ägt stativaren BS 203.2 och gillade den skarpt. Skulle gärna testa deras golvare och se vad dem har att erbjuda. Anledningen til att jag bytte var egentlign att jag gillade Focals sound mer och att jag ville ha ngt nytt igen :D

#4

Postad 22 juli 2008 - 20:27

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Finns de någon matchande center till dessa? Såg de fanns en i samma serie men den hade inte samma diskantelement.

#5

Postad 29 juli 2008 - 17:29

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Finns de någon matchande center till dessa? Såg de fanns en i samma serie men den hade inte samma diskantelement.


CC 241 är nog den som kommer närmast

Har f.ö själv Elac och det är kul att Hifi & Musik äntligen kommer fram till samma sak som jag gjorde för ca 2 år sedan när man åkte runt och lyssnade på en massa olika hötalrmärken :)

#6

Postad 31 juli 2008 - 09:30

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

CC 241 är nog den som kommer närmast

Har f.ö själv Elac och det är kul att Hifi & Musik äntligen kommer fram till samma sak som jag gjorde för ca 2 år sedan när man åkte runt och lyssnade på en massa olika hötalrmärken :D


Kör du med hembio uppsättning, skulle vara bra att få något omdömme innan man tar sig iväg och lyssnar någonstans. Det är ju inte som de står ett par uppsättningar i Gävle i någon butik så man måste alltid åka ganska långt.

#7

Postad 31 juli 2008 - 16:28

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Kör du med hembio uppsättning, skulle vara bra att få något omdömme innan man tar sig iväg och lyssnar någonstans. Det är ju inte som de står ett par uppsättningar i Gävle i någon butik så man måste alltid åka ganska långt.


Titta i mitt galleri så ser du hur jag kör.

Jag är supernöjd med ljudet fortfarande. Jag kör utan subwoofer då det inte behövs när man lyssnar på musik. På film kanske man skulle vilja ha det i jordbävningsscener men det låter mycket bra utan

#8

Postad 31 juli 2008 - 20:58

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vart närmaste Elac återförsäljare kan finnas om man bor i närheten av Gävle?

#9

Postad 01 augusti 2008 - 11:30

cedrik
  • cedrik
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Agent för Elac i Sverige är Septon (www.septon.se) som har en lista över alla återförsäljare. Själv köpte jag mina 210A på Bestsound i Sth för ett par år sedan. Bra butik och trevliga typer som jobbar där.

PS Jag är verkligen nöjd med högtalarna, obeslöjade och dynamiska.

Mvh

#10

Postad 10 augusti 2008 - 15:02

andjo082
  • andjo082
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Var inne hos Reference Audio på Sveavägen i lördags och lyssnade på högtalarna, lät mycket fint B)

Dessutom är de nedsatta till 10000 kr under sommaren, inte helt tokigt...

Redigerat av andjo082, 10 augusti 2008 - 15:03.


#11

Postad 10 augusti 2008 - 15:39

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Var inne hos Reference Audio på Sveavägen i lördags och lyssnade på högtalarna, lät mycket fint B)

Dessutom är de nedsatta till 10000 kr under sommaren, inte helt tokigt...


När öppna dom på sveavägen ??

#12

Postad 11 augusti 2008 - 08:50

andjo082
  • andjo082
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

När öppna dom på sveavägen ??


Ups, götgatan menar jag, sorry.

#13

Postad 21 augusti 2008 - 20:52

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
va inne på ljudmakarn och lyssnade på bla 137 jet, och de lät fantastiskt bra. har varit runt en del och lyssnat nu, audiovector k3, klipsh rf63 och dali mentor 6, men det kommer med mina teslåtar (deadwing med pt och youre just a country boy med Alison Krauss) inte i närheten av dessa Elac.
Jag kommer snart att låna hem dessa tillsammans med ett par mentor, för att lyssna på hemma, ska bli kul.

#14

Postad 22 augusti 2008 - 22:20

M4C3
  • M4C3
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag köpte dessa högtalare i går efter att ha lyssnat på Klipsch RF-82, B&W DM683, Dali Ikon 7 och jag är riktigt nöjd. Precis allt jag har spelat hittills har låtit klockrent, då har jag spelat allt från bra inspelade studioalbum, FLAC m.m. till dåliga MP3or och de har aldrig gjort mig besviken. Även om jag inte gillar att nämna ordet MP3 i den meningen... :P . Nu håller jag på och spelar in dem för att se hur långt de kan gå. De rekommenderas varmt, framför allt nu när de är prissänkta med 4000:- . Jag kör dessa i kombination med en NAD T754 och det låter fantastiskt. JET-Diskanten är något av det bästa jag hört i diskantväg. Det skulle vara kul om fler som har köpt dessa ger sina reflektioner.

#15

Postad 23 augusti 2008 - 09:35

greenlock
  • greenlock
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag har varit inne och lyssnat på dessa men de föll mig inte riktigt i smaken måste jag säga. Inte mycket till bas och visst var de tydliga men njae, inte för mig helt enkelt. Kanske var det humöret jag var på fast de får nog ingen andra chans.

#16

Postad 24 augusti 2008 - 12:57

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Fick precis klartecken från frun, det blir ett par i morgon :)

#17

Postad 24 augusti 2008 - 20:19

M4C3
  • M4C3
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Fick precis klartecken från frun, det blir ett par i morgon :)

Härligt det! Då får du återkomma sen när du lyssnat in dig. Vad kör du för elektronik till?

Redigerat av M4C3, 24 augusti 2008 - 20:20.


#18

Postad 24 augusti 2008 - 21:39

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0

Härligt det! Då får du återkomma sen när du lyssnat in dig. Vad kör du för elektronik till?

squeezebox, Dual svarv, HK970 och ett rotel rb-03.
Har lånat hem ett par under fredag/lördag, och jisses!

#19

Postad 25 augusti 2008 - 09:58

Keso77
  • Keso77
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Ibland kan det slå bakut också.
Var ute efter ett par 137'or men kom hem med ett par 247'or.
Har 203.2 sedan tidigare och är hårt beroende av Elacs AMT-diskant, tycker allt annat hamnar i lä.
Ja, förutom en anläggning som jag lyssnade på i Japan, fast då hade jag fått sälja min lägenhet för att ha råd... :)

#20

Postad 25 augusti 2008 - 10:28

M4C3
  • M4C3
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Ibland kan det slå bakut också.
Var ute efter ett par 137'or men kom hem med ett par 247'or.
Har 203.2 sedan tidigare och är hårt beroende av Elacs AMT-diskant, tycker allt annat hamnar i lä.
Ja, förutom en anläggning som jag lyssnade på i Japan, fast då hade jag fått sälja min lägenhet för att ha råd... :)

Det är lätt hänt antar jag, jag tyckte 247:orna lät bra också, men lät bli att lyssna för mycket för att slippa hosta upp 8000 till =)

#21

Postad 25 augusti 2008 - 11:29

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0

Har 203.2 sedan tidigare och är hårt beroende av Elacs AMT-diskant, tycker allt annat hamnar i lä.


Till salu?

#22

Postad 27 augusti 2008 - 06:00

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Efter ca 40 timmar så kommer en liten kommentar, coh det handlar om den otroliga ljudscenen som spelas upp. Det är med många inspelningar helt omöjligt att peka ut högtalarnas position i ljudbilden.

En annan sak som jag inte förstår, är hur Elac kunnat tillverka en diskant som är otroligt tydlig, men aldrig vass, bara helt underbar.

Shit vad jag älskar min fru som tillät denna underbara investering :)

#23

Postad 27 augusti 2008 - 11:10

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vart närmaste Elac återförsäljare kan finnas om man bor i närheten av Gävle?


Lite sent svar kanske, och inte heller uttömmande, men jag vet att AVD i Sundsvall säljer Elac.
En butik som jag förmodligen kommer handla all min hi-fi av i framtiden trots att jag har 25 mil dit.
Verkar mycket kompetenta och väldigt bra att ha att göra med.

De hade just fått in 137:orna när jag var där, jag tjatade mig till att få lyssna på dem trots att de var oinspelade och t.o.m. då lät de riktigt bra.
Jag hoppas jag får råd att köpa dem innan de går upp i pris!

#24

Postad 27 augusti 2008 - 16:43

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Lite sent svar kanske, och inte heller uttömmande, men jag vet att AVD i Sundsvall säljer Elac.
En butik som jag förmodligen kommer handla all min hi-fi av i framtiden trots att jag har 25 mil dit.
Verkar mycket kompetenta och väldigt bra att ha att göra med.


Tyvärr har jag lite över 20mil dit också så de är lika långt som till stockholm.

#25

Postad 27 augusti 2008 - 17:43

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon känner till någon affär i GBG som säljer ELAC. På Septon som verkar vara generalagenten, har de listat en massa affärer i gbg, men tror inte någon av dem har ELAC.
Dock hittar jag inte 137an på ELACs hemsida, någon som vet varför?
Är så jäkla sugen på att provlyssna en riktig banddiskant :)

#26

Postad 27 augusti 2008 - 17:45

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Jag undrar om någon känner till någon affär i GBG som säljer ELAC. På Septon som verkar vara generalagenten, har de listat en massa affärer i gbg, men tror inte någon av dem har ELAC.
Dock hittar jag inte 137an på ELACs hemsida, någon som vet varför?
Är så jäkla sugen på att provlyssna en riktig banddiskant :)


http://www.hembiobutiken.se och http://www.hembioconsult.se har Elac.

Redigerat av New Player, 27 augusti 2008 - 17:46.


#27

Postad 27 augusti 2008 - 17:48

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
För att svara på mina egna frågor (efter en snabbtitt på prisjakt.nu doh hahaha):
Hembiobutiken.se har dem, dock inte så man kan provlyssna dem.
Hittade dem på Elacs hemsida under special-edition högtalare.
Får väl be HBB att ta hem dem så man kan få kika och lyssna på dem.

#28

Postad 27 augusti 2008 - 17:56

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Jag var på hembioconsult i Stenkullen och lyssnade på 137 och storebror 247. Diskanten i dessa högtalare är så grymma, men jag ska försöka glömma dessa nu så jag inte blir köpsugen.

#29

Postad 27 augusti 2008 - 20:42

Johan82
  • Johan82
  • Beroende

  • 1 352 inlägg
  • 0
Lyssnade en snabbis på dessa idag, har en polare som ska köpa nya högtalare och på lördag ska vi låna hem Elac 137, Monitor Audio RS6 och Audiovector K3 standard eller super.

Av vad jag hörde av Elac idag så lutar det nog åt att dessa kommer gå segrande ur denna strid! Sicken diskant!

Återkommer efter lördag med resultat....

#30

Postad 29 augusti 2008 - 00:27

DeanSiddie
  • DeanSiddie
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Lyssnade en snabbis på dessa idag, har en polare som ska köpa nya högtalare och på lördag ska vi låna hem Elac 137, Monitor Audio RS6 och Audiovector K3 standard eller super.

Av vad jag hörde av Elac idag så lutar det nog åt att dessa kommer gå segrande ur denna strid! Sicken diskant!

Återkommer efter lördag med resultat....


Lyssnade på Elac FS137 och K3 Signature på Ljudmakarn i STHLM innan jag beställde hem FS137:orna. Inget snacka om vilka bröder som är herre på täppan där. Överlägsen kontroll och framför allt en mycket mjukare och precisare återgivning i de övre registerna. Står nu mera ett par hemma i vardagsrummet och förgyller tillvaron ;)

#31

Postad 29 augusti 2008 - 08:51

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
PICS? Bara att lägga upp från alla håll och kanter.

#32

Postad 03 september 2008 - 10:09

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Ska lägga upp lite bilder på de Cherry färgade skönheterna snart, men tänkte också försöka mig på en recension nu när de börjar närma sig 100 timmar. Tror dock att de behöver mera tid, så en veckas spelande till får det bli. Men helt klart är de underbart neutrala, helt utan tendenser till "sameness"

#33

Postad 03 september 2008 - 21:35

Johan82
  • Johan82
  • Beroende

  • 1 352 inlägg
  • 0
Som jag nämnde tidigare i tråden skulle min polare köpa nytt, så vi lånade hem lite leksaker och satt oss ner med ett gäng skivor ;)

Det vi testade var följande, Naim Nait5i och Advance Acoustic MAP305 fick agera förstärkare med Naim CD5i och PS3 som cd-snurra.
Högtalarna som skulle testas var Elac FS 137, Monitor Audio RS6 och Audiovector K3 Signature.


Ganska snabbt så stod det klart att Elac tog hem segern över Monitor Audio, Elac har en silkeslen, detaljerad och precis diskant. M-A kändes lite mer tillbakadragna i de övre registrena. Vilka som presterade bäst i de nedre registrena vad svårare att avgöra, de var väldigt olika i basen. M-A hade en lite mer precis och exakt bas. Medans Elac hade lite mer tyngd och djup. En smaksak, som det mesta ;)

Elac mot Audiovector tyckte vi skulle bli kul att testa, det blev det också men trodde väl att Audiovector skulle ställa upp med lite större motstånd. Som jag skrev tidigare så slog Elac med en faktiskt underbar diskant och öppenhet! A-V vann dock på en skön separation och detaljrikedom i de övre. Men tappade väldigt i de nedre! Kändes ganska tunna i jämförelse med Elac.

Som ni säkert förstår så blev det en beställning på ett par Elac FS 137 Jet.

När det gäller förstärkaren så kommer polarens MAP305 få ge plats till en Naim NAIT5i, totalt såld! ;)
Dock skippar han cd:n då PS3:an presterade över förväntan!

Ett stort tack till Reptil Audio som lånade ut sakerna! ;)

Redigerat av Johan82, 03 september 2008 - 21:37.


#34

Postad 03 september 2008 - 22:16

Unregisteredc02419d5
  • Unregisteredc02419d5
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Ni som har lyssnat på Elac 137 passar de för hårdrock , Metallica, Nickelback m.m
Nån som testat combon Elac/Cambridge är sugen på Elac137 ihop med Cambridge azur 840 V2

#35

Postad 03 september 2008 - 22:32

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Detta är min amatörmässiga åsikt.

Jag följde med en polare och lyssnade på lite högtalare och vi fastnade direkt för Elac. Vi hade inte med oss några skivor så vi lyssnade på lite allt möjligt utom hårdrock och metal och dom lät underbart. Men vi åkte dit ett par dagar senare och lyssnade på dom igen med egna skivor. Då blev det inte lika roligt, vi hade med oss hårdrock och metal. Kan inte sätta fingret på det men diskanten tyckte vi var för bra för sådan musik. Dom lät för bra helt enkelt till sån musik.

#36

Postad 04 september 2008 - 07:29

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0

Ni som har lyssnat på Elac 137 passar de för hårdrock , Metallica, Nickelback m.m
Nån som testat combon Elac/Cambridge är sugen på Elac137 ihop med Cambridge azur 840 V2

Passar till allt i mitt tycke. De är lätt de mest mångsidiga ljudåtergivarna jag har haft nöjet att lyssna till hemma.
Har inte hört den med nämnda stärk, men varför skulle det inte fungera alldeles utmärkt?

#37

Postad 05 september 2008 - 18:23

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Har egentligen inget med denna produkt att göra, men kollade jag i Hemmabio tidningen som kom idag så såg de ut som de kommer mer ELAC tester den 14:e oktober i den.

#38

Postad 05 september 2008 - 20:32

M4C3
  • M4C3
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Ni som har lyssnat på Elac 137 passar de för hårdrock , Metallica, Nickelback m.m
Nån som testat combon Elac/Cambridge är sugen på Elac137 ihop med Cambridge azur 840 V2



Jag har spelat mina närmre 120 h nu och då har jag spelat hur mycket olika musik-genrer som helst. När det gäller snabb metal eller hårdrock, så kan jag intyga att diskanterna är EXTREMT detaljrika. Dock inte vassa. Som vanligt är det ytterst personligt om man gillar den karaktären. Men enligt mig har framför allt Metallica aldrig låtit så bra som de gör på 137:orna...Jag tycker vidare att 137:ornas absolut starkaste sida är musik där instrument och sång framträder tydligt och ljudmässigt separerat i inspelningen. Det är svårt att beskriva hur jag menar men till exempel Tim McGraw, Sophie Zelmani, Johnny Cash och dylikt. Då försvinner nästan känslan av att ljudet kommer från högtalarna och ljudet bara växer upp framför en. Högtalarna står till synes tysta.

Generellt sett spelar de all musik väldigt bra.

Som svar på Hex inlägg ska även jag försöka lägga upp lite bilder inom kort. Jag har titan-finishen...

Redigerat av M4C3, 05 september 2008 - 20:35.


#39

Postad 06 september 2008 - 07:07

Unregisteredc02419d5
  • Unregisteredc02419d5
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jaha då står ett par 137 or i titanfinish på vardagsrumsgolvet ;) blev dessa och en Primare cdi10 har inte hunnit mer än koppla upp grejorna än men det lilla jag hunnit lyssna ännu ger mersmak.
Återkommer när jag hunnit köra in grejorna och kan ge än vettig nybörjarrecension

#40

Postad 06 september 2008 - 08:24

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Grattis. Hoppas de kommer leda till många långa timmar av välljud.

#41

Postad 07 september 2008 - 08:31

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Men vart är alla bilder på dessa!

Man är ju lite småsugen på dessa att ha i vardagsrummet.

#42

Postad 07 september 2008 - 09:58

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Men vart är alla bilder på dessa!

Man är ju lite småsugen på dessa att ha i vardagsrummet.


Kolla i mitt galleri så får du iaf se hur ett par snarlika Elac i titanfinish kan se ut :)

Redigerat av Unregistered2d5b6d9a, 07 september 2008 - 10:00.


#43

Postad 08 september 2008 - 09:50

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Ett par bilder på de fantastiska högtalarna!
Postad bild

Postad bild

Postad bild

#44

Postad 09 september 2008 - 20:14

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Finns en liten recension här om någon är intresserad.

#45

Postad 18 september 2008 - 18:03

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Det blir ett hemlån av dessa under helgen. Har lyssnat på dem i butik o de låter riktigt bra så det ska bli spännande att se vad de presterar med min egen utrustning.

Är det någon som har någon erfarenhet av centern CC201 i kombination med dessa frontar?

Cheers
/Colonel

#46

Postad 18 september 2008 - 21:04

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Det blir ett hemlån av dessa under helgen. Har lyssnat på dem i butik o de låter riktigt bra så det ska bli spännande att se vad de presterar med min egen utrustning.

Är det någon som har någon erfarenhet av centern CC201 i kombination med dessa frontar?

Cheers
/Colonel


I kombination med FS208 så har jag den centern och det låter som det ska, gudomligt :)

Se mitt galleri för bilder

#47

Postad 18 september 2008 - 21:42

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
någon av er sin har dessa elac, som har jämfört dem mot monitor audios rs6 or ? och kan ge lite intryck

#48

Postad 18 september 2008 - 21:51

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

någon av er sin har dessa elac, som har jämfört dem mot monitor audios rs6 or ? och kan ge lite intryck



Kolla lite längre upp på den här sidan i tråden (inlägg 33)

#49

Postad 18 september 2008 - 21:55

lejontim
  • lejontim
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

någon av er sin har dessa elac, som har jämfört dem mot monitor audios rs6 or ? och kan ge lite intryck


Jag har lyssnat på båda två och måste säga att elac är det starkare kortet av den enkla anledningen att de ger en mer jämn ljudbild än Ma:s 6:or. MA:s högtalare kan vid första anblicken och ljudintrycket ge ett mer imponerande ljud med en livfull diskant som kastar musiken i ansiktet på dig, varning dock för lyssningströtthet.

Elac har trots sina blygsamma baselement en god botten som ger rockälskaren alla skäl att inhandla denna högtalare. Det enda egentligen som M:a vinner på är utseendet med en snygg träfinish, elacs högtalare är nog svåra att placera i en lägenhet som domineras av trämöbler som min. Utan tvekan är elac bättre, men ma är även den bra!

#50

Postad 19 september 2008 - 21:15

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

Jag har lyssnat på båda två och måste säga att elac är det starkare kortet av den enkla anledningen att de ger en mer jämn ljudbild än Ma:s 6:or. MA:s högtalare kan vid första anblicken och ljudintrycket ge ett mer imponerande ljud med en livfull diskant som kastar musiken i ansiktet på dig, varning dock för lyssningströtthet.

Elac har trots sina blygsamma baselement en god botten som ger rockälskaren alla skäl att inhandla denna högtalare. Det enda egentligen som M:a vinner på är utseendet med en snygg träfinish, elacs högtalare är nog svåra att placera i en lägenhet som domineras av trämöbler som min. Utan tvekan är elac bättre, men ma är även den bra!


håller med finishen på ma högtalarna e ju grymt snygg passar perfekt i mitt hem, svårt o placera in elac i mitt hem också tyvärr men men hårdrock är ju en favorit men också winnerbäck dire strait så väldigt blandat e de , tänkte bege mig till reference audio i morgon då dem har mässa och hoppas man kan lyssna på båda högtalarna där , vilken typ av stärkare skulle passa till elac högtalarna ? är inne på rotel men får väl se blir intressant i morgon kan återkomma med mina intryck då om de går bra



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.