Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Warner Brothers tar nya tag mot piraterna

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 oktober 2008 - 21:27

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Kanske gillar streaming för att jag oftast ser film och lyssnar på musik när jag reser (mao på datorn). När jag är hemma ser jag bara på DVD och lyssnar på CD. Sen är det ganska skönt att kunna ha samma playlists på vilken dator man än loggar in på. Det innebär om du är på fest kan du logga in på den datorn som finns där och köra igång en partyplaylist.

Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 13 oktober 2008 - 21:28.


#52

Postad 14 oktober 2008 - 00:01

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0

Kanske gillar streaming för att jag oftast ser film och lyssnar på musik när jag reser (mao på datorn). När jag är hemma ser jag bara på DVD och lyssnar på CD. Sen är det ganska skönt att kunna ha samma playlists på vilken dator man än loggar in på. Det innebär om du är på fest kan du logga in på den datorn som finns där och köra igång en partyplaylist.


Vilket förutsätter att man har en bra internetuppkopppling framför allt.
Bor man utanför fibernäten i Sverige är detta inte fallet.
Jag kan inte ens se på SVT Play och jag bor inte i någon glesbygd direkt...
Jag råkar bara vara en av de som har ADSL...

#53

Postad 14 oktober 2008 - 10:03

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0

Bra för filmbolagen kanske men kass får återförsäljarna.

I en kapitalism ska marknaden anpassa sig efter kundernas behov, inte tvärtom.

#54

Postad 15 oktober 2008 - 03:15

snyft
  • snyft
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Att pirater ligger före dvd-releaser beror ju på extremt långa distributionsled där det tar 2-3 veckor att få ut skivan i handeln. 3:10 till Yuima som den extrema jämförelsen gällde var baserad på en NTSC-kopia på nätet kontra en Svensk retail och då tycker jag att jämförelsen faller. Om filmbolagen gör filmerna tillgängliga direkt för nedladdning enligt en bra prismodell kommer inte piraterna vara snabbare längre då den långa kedjan av företag filmen skall passera innan den finns i butiken avsevärt kortas ner. Musikbranchen har börjat fatta dethär med online media, varför skall filmbranchen vara sämre?


3:10 Till Yuma kom ut 2 veckor innan det var tänkt i usa, det jag menade var att sverige är jävligt slöa med vissa filmer. ett halvår för att översätta och släppa är inte acceptabelt... Nu snackar vi RETAIL dvd, inga telesync och vad han andra killen snackade om utan en R1 NTSC DVD.

Redigerat av snyft, 15 oktober 2008 - 03:19.


#55

Postad 15 oktober 2008 - 13:16

lottovinnare
  • lottovinnare
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Personligen hade jag gärna sett att alla filmbolag går ihop och sätter upp en schysst bittorrent-tracker med en rimligt månadskostnad för ett konto (kanske en kostnad baserad på din seed ratio, högre ratio = lägre månadskostnad).

Tycker jag låter som en utmärkt ide, hade varit på tiden. hade det funnits ett lagligt BRA enkelt allternativ till nerladdning hade många använt det, men det är viktigt att det är enkelt går snabbt och funka bra annars kommer det inte slå.

#56

Postad 15 oktober 2008 - 19:24

Unregisterede1ffbd6f
  • Unregisterede1ffbd6f
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
De borde släppa filmerna samtidigt överallt på all media; bio, hyr/köp DVD/bluray, hyr/köp online . Fast det kommer de ju aldrig att göra.

#57

Postad 16 oktober 2008 - 13:33

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Problemet är väl i grunden att staten valde att satsa på utbyggnad av ADSL-tekniken istället för fibernät. Fast SVT-play ska fungera bra med ADSL oavsett? Fast denna tråd handlar inte om det. Jag tycker TPH-ägarnas straff skulle bli att göra TPH till en betalsida som sammarbetar med alla filmbolag :)

#58

Postad 16 oktober 2008 - 20:21

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0

Problemet är väl i grunden att staten valde att satsa på utbyggnad av ADSL-tekniken istället för fibernät. Fast SVT-play ska fungera bra med ADSL oavsett? Fast denna tråd handlar inte om det. Jag tycker TPH-ägarnas straff skulle bli att göra TPH till en betalsida som sammarbetar med alla filmbolag :)


Fast TPB är ju en av de sämsta sidorna, finns mycket mycket bättre sidor som har kvalitet på grejerna.
För att inte tala om scenens alla FTP...

#59

Postad 17 oktober 2008 - 17:11

forsaken
  • forsaken
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Jag tror den här "tjänsten" kommer vara en lika bra tjänst som t.ex SF-online och liknande, dvs DRM och dyrt. Personligen betalar jag inte pengar för något som DRM:at, man köper inte utan hyr då.

#60

Postad 18 oktober 2008 - 17:18

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0

Jag tror den här "tjänsten" kommer vara en lika bra tjänst som t.ex SF-online och liknande, dvs DRM och dyrt. Personligen betalar jag inte pengar för något som DRM:at, man köper inte utan hyr då.


Exakt och då är det liksom onödigt, bara idioter betalar för det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.