Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Loewe connect

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Loewe Connect 42 Full-HD+ (TV) 1 7.5 (1) Inga priser

Postad 27 October 2008 - 21:24

bajen12
  • bajen12
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om det är någon här på forumet som har köpt en Loewe connect Lcd, får min på torsdag. Vore intressesant om någon hade den, så man kunde få lite förinfo om hur den är. Allt av intresse...

Postad 28 October 2008 - 08:45

Mycketkaffesugen
  • Mycketkaffesugen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det är en väldigt trevlig TV!

1. Den är väldigt snygg, modern design.
2. Det finns många tuffa placeringsalternativ, bla motorstyrt golvstativ.
3. Connect Media modellen är riktigt smidig när det gäller att streama musik, bilder och film.
4. Man kan använda TV:ns högtalare som center kanal i ett befintligt hemmabio system
5. Musicbox och Photoviewer direkt från USB porten. Smidigt när man snabbt vill titta på foto eller spela lite musik.
6. DR+, Digital hårddisk. Spela in, pausa, timerinspelning, ca 200H inspelningstid.
7. DVB-T och DVB-C med mpeg2 och Mpeg4.
8. Går även att utrusta med DVB-S tuner om man vill titta på satellit kanaler, typ Canal Digital.
9. Meny där du kan göra otroligt många inställningar för bild, ljud och tillbehör som du kopplat ihop med Connect.
10. När du spelar upp musik från USB, audio line in, digital in eller HDMI in så kan man stänga "skärmen" och fortfarande ha TV:ns högtalare aktiverad.

Du kommer bli väldigt nöjd med din Loewe Connect.

Postad 04 November 2008 - 16:02

Bonzinho
  • Bonzinho
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har haft Connecten i ca en månad och är kanonnöjd med bild, ljud, funktioner och inte minst den otroliga designen. den sitter som en smäck i vardagsrummet.

Dock är jag intresserad av att höra mer om erfarenheter från andra vad gäller ett par saker:

Mediaplayer streaming via trådlöst och cat 5
själv kör jag med Netgear HDX101 ethernet poweradapter. dock började överföringen att strula efter ett par veckor, med avbrott i överföringen av divx-filmer. troligtvis har det kommit in nån utifrån ej påverkbar störning på elnätet....nu lurar jag på om det går att få stabilare överföring med wireless-N. kör wireless-g nu och det funkar ej.
vanlig cat5 överföring till routern kan jag inte köra då det krävs en otymplig kabeldragning som frugan ej accepterar.

HD-kanaler via comhem
kör comhem med den interna ca-modulen. SVT HD funkar men inte TV4 HD eller de andra hd-kanalerna.
vet f.n ej vart man ska vända sig för att felsöka detta....?

Postad 05 November 2008 - 07:42

bajen12
  • bajen12
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har nu haft min loewe connect några dagar och är supernöjd.Använder MKB´s Ca-kort och det funkar perfekt, alla hd kanalerna funkar utan problem tex Tv4 hd, svt hd, discovery hd, canal+ film hd, canal+sport hd, silver hd, history channel hd och national geographic hd. Kör bara med tv ljudet som är gryymt, Skönt att slippa extra högtalare som stör inredningen. Designen är också något alldeles extra. Min är i high gloss black. Menysystemet perfekt.Grym
fjärrkontroll också!

Postad 05 November 2008 - 12:58

Bonzinho
  • Bonzinho
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Bajen12, kör du comhem eller canal digital? Kan typen av ca-kort vara det som avgör huruvida HD funkar eller ej?

Kör oxå endast med tvn's egna högtalare, som är mycket bra, men funderar dock på att koppla till en sub som man ju kan gömma utan problem.

Redigerat av Bonzinho, 05 November 2008 - 13:36.

Postad 05 November 2008 - 20:01

bajen12
  • bajen12
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Vårt hus är inte anslutet till varken comhem eller canal digital utan MKB´s egna nät. Jag har hört att dom som har samsung inte får det att fungera alls. I butiken där MKB säljer sina ca-moduler, där sa dom att bara sonys teve fungerar, men dom hade o andra sidan inte hört talas om märket Loewe.......! Använder mig av :Dilog 99010 för conax.

Postad 06 November 2008 - 08:44

Bonzinho
  • Bonzinho
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
ja, så är då pairing det troliga problemet, som just återinförts av comhem:
https://www.minhembi...=0#entry2153811

http://www.fairshopp...?opinionid=2629

Redigerat av Bonzinho, 06 November 2008 - 09:50.

Postad 06 November 2008 - 11:57

Mycketkaffesugen
  • Mycketkaffesugen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Visste ni att man kan koppla valfri ljud källa ( cd, radio, mp3, mobil, mm ) ( digital eller analog ) till TV:n och sedan använda TV:n som högtalare.
Man trycker på "radio" knappen, väljer källa och sedan kan man stänga "skärmen" för att spara ström och högtalaren är fortfarande igång... Nice...

Postad 06 November 2008 - 16:52

bajen12
  • bajen12
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Perfekt det där med radion, speciellt att man kan stänga av skärmen. Bra att epg också fungerar med alla radiokanalerna. Blir super att kunna svänga runt teven om man vill lyssna på radion i köksdelen eller använda den som
en musicbox eftersom den har usb port på sidan. Har teven på ett floor stand 4.

Postad 07 November 2008 - 19:07

Mycketkaffesugen
  • Mycketkaffesugen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Bajen12: Har du floorstand 4 som motorstyrd eller manuell?

Postad 08 November 2008 - 10:24

bajen12
  • bajen12
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tyvärr manuellt, men det duger. Går bara och väntar på rätt val av Blu-ray-spelare. En denon 2500Bt hade suttit fint, men
det lutar nog mot en bd35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.