Ge mig tips på album!
47 svar till detta ämne
Postad 20 November 2002 - 23:30
Unregistered0e01b726
-
Unregistered0e01b726
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Hej!
Det har blivit så kul att sitta och lyssna musik sedan jag böt upp mig till min nuvarande anläggning att jag tillbringar allt mer och mer tid framför högtalarna. [  ]
Har köpt en del skivor på sistone på grund av det. Senaste tillskottet till cd-samlingen var ELO - The Swedish Collection och Eric Bibb - Good Stuff. Kan knappt slita mig från musiken! Tänkte beställa lite fler skivor att tillfredställa min musik törstan med nu. Funderar på Dire Straits, John Lennon och kanske nån HDCD skiva för att ta reda på om det var HDCD formatet eller Opus 3:s inspelning som gjorde att Eric Bibb lät så fantastiskt! [8D]
Har ingen koll på Dire Straits dock. Vilka album rekomenderas? Kom gärna med förslag på artister och album som innehåller instrument. Gärna lite blåsinstrument som saxar och trumpeter.
Tack på förhand! [  ][  ][  ]
En blivande audiofil [?][?][?]
Postad 20 November 2002 - 23:43
Meganeoman
-
Meganeoman
-
Beroende
-
-
1161 inlägg
Kan rekommendera dessa:
Dire Straits - Sultans of swing/The very best...
Bruce Willis - Classic (remastered) (Kanonskön!!!)
Eric Clapton - Chronicles 1985-99
Postad 21 November 2002 - 00:13
Unregistered10784c10
-
Unregistered10784c10
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
nightwish - wishmaster =)
Postad 21 November 2002 - 00:15
Unregistered6e2d7194
-
Unregistered6e2d7194
-
Användare
-
-
139 inlägg
Om du gillar Dire Straits tycker jag att du ska köpa deras första platta från 1978 som kort och gott heter "Dire Straits". Den är helt klart deras bästa. Annars är ju "Brothers in arms" bra också, men tyvärr helt sönderspelad. En bra sida på nätet med fakta om artister/grupper + betyg på deras skivor: www.allmusic.comAndra bra grupper: Pan sonic, Mando Diao, The Streets, Einsturzende Neubauten, The Clash, Manu Chao...
Postad 21 November 2002 - 00:47
Unregistereda50f5b49
-
Unregistereda50f5b49
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Måste hålla med,
Dire Straits - Sultans of swing är ju så himla bra.
Sen har du,
Eldkvarn - Mycke skönt och "soft" ljud på deras prylar.
Lalla Hansson
Hellacopters - by the grace of god - Energisk med ändå kontrollerad Rock n roll med bra ljud kvalite...
Korn - Untouchables - om du gillar New age Metal.. Ruskigt skönt sound på den skivan.
Lars winnerbäck - Gott skönt gitarr ljud på hans skivor alltså. Får återkomma vilka Lars skivor som ligger högst på topp . kommer inte ihåg =)
Postad 21 November 2002 - 01:06
Fluffy
-
Fluffy
-
Veteran
-
-
1653 inlägg
latsmurf: Oceanborn är ju bättre [  ]
ACat: Vill du ha RIKTIGT bra musik bör du kolla in Dream Theaters plattor. Eller Pain of Salvation för den delen. Tilltalar inte alla, men enligt mig det bästa som finns.
Postad 21 November 2002 - 01:22
Unregistered0e01b726
-
Unregistered0e01b726
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Då har man beställt lite skivor! [  ]
Det blev:
Dire Straits - Dire Straits
Dire Straits - Brothers in arms
Eagles - One of These Nights
Eagles - Hotel California
Men lär beställa fler skivor framöver så fyll på med rekomendationer. Ska göra en beställning till när man fått in lite pengar. Vill ha John Lennon - Imagine och sedan måste man prova på lite annan musik också.
Hade en kompis i gymnasiet som gillade Dream Theater. Men lyssnade inte så värst mycket på dom. Det var mest RnB som gällde då. Kanske skulle ta och prova lyssna lite Dream Theater. [  ]
Tack för tipsen! Och glöm inte bort att fylla på med fler. [  ]
Postad 21 November 2002 - 01:22
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Hejsan
Mobba inte mig nu, men har ni lyssnat på Robyns nya skiva, den är fan skön!! Riktigt skönt gung, ingen jäkla Britney musik precis!![^]
Postad 21 November 2002 - 01:26
Fluffy
-
Fluffy
-
Veteran
-
-
1653 inlägg
marcus_ec: Ingen mobbing. Robyn vet ju vad hon sysslar med. Britta Spjut är ju bara en produkt som inte har en jäkla susning om något.
Postad 21 November 2002 - 01:41
Unregistered10784c10
-
Unregistered10784c10
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
oceanborn e bättre men de e sämre ljud på den.. antar att killen e audiofil.. fat då kanske inte wishmsater e så bra heller.. men vafan.. nightwish e bästbästbäst... eller nåt =) å man såg dom live två gånger förra helgen.. de du fluffy!
Postad 21 November 2002 - 08:56
Unregisteredd5c16aad
-
Unregisteredd5c16aad
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
quote:Andra bra grupper: Pan sonic, Mando Diao, The Streets, Einsturzende Neubauten, The Clash, Manu Chao... Helt otippat slänger han fram Pan Sonic, gillar man tongeneratorer så gör man [8D]
Jag tror jag gillar dig ändå bubblebobble fast du är lärare [  ]
Jag vill slå ett slag för Telepop Musique, elekronisk lounge musik!! Fin kvinnlig röst lite jazzig/soul, en del låtar kan vara liiiite mycket hiphop/rap i men de flesta är mer åt lounge hållet! Låter lite som Air ungefär. Rekomenderar låten Breathe från albumet Genetic World.
Postad 21 November 2002 - 09:25
matså
-
matså
-
Beroende
-
-
1037 inlägg
Inte toppenljud men toppen musik
Genesis: Selling england by the pound
Genesis: The lamb lies down on Broadway
Tangerine dream: Logos live
Tangerine dream: Tangram
Postad 21 November 2002 - 12:24
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Här kommer några favoriter:
Fleetwood Mac - Rumours
Alan Parsons Project - I Robot
R.E.M - Automatic For The People
Pink Floyd - The Wall, Division Bell, Wish You Were Here
Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia, Ragpicker's Dream
Tom Petty - Anthology
David Bowie - Singles Collection
Scorpions - Best
Foreigner - Foreigner
Gary Moore - Out In The Fields Very Best Of
Queen - A Night At The Opera
Mfl.[  ]
Postad 21 November 2002 - 14:55
Unregistered40368
-
Unregistered40368
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Ämnet har ju diskuterats i flera andra trådar, och i en av dem tipsade jag om följande favoritplock ur min samling (med tonvikt på lite äldre skivor). De mest kända skivorna från de mest kända artisterna har jag med avsikt lämnat bort.
Listan är nu kompletterad med ett par riktigt välljudande CD:n från Shawn Colvin och Lisa Loeb (tack Marcus)
Neil Young - "Harvest" (1972)
The Sensational Alex Harvey Band – ”Next” (1974)
Supertramp - "Crime of the Century" (1974)
Kansas - "Leftoverture" (1976)
Manfred Mann’s Earth Band – ”The Roaring Silence” (1976)
Rainbow – ”Rainbow Rising” (1976)
Bob Seger & The Silver Bullet Band - "Stranger in Town" (1978)
Ultravox – ”Vienna” (1980)
Joe Cocker – ”Sheffield Steel” (1982)
Roxy Music – ”Avalon” (1982)
Fleetwood Mac – ”Tango in the Night” (1987)
U2 – ”The Joshua Tree” (1987)
Leonarc Cohen – ”I’m Your man” (1988)
Suede – ”Suede” (1993)
Shawn Colvin – ”A Few Small Repairs” (1996)
Ian Hunter (ex. Mott the Hoople) - "Rant" (2001)
Lisa Loeb – ”Cake And Pie” (2002)
PS. Åtminstone den där Bob Seger-plattan kunde nog även Heavyfuel ägna några minuter.
Postad 21 November 2002 - 17:29
Unregistered0e01b726
-
Unregistered0e01b726
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Ser bra ut det här! Finns mycket att provlyssna. [  ]
Latsmurf: Jag kan nog inte kalla mig för audiofil direkt. Men man kanske kan bli? [  ] Om ni har nå album ni tycker är riktigt bra så SKRIK ut dom! [  ]
Tomas Ruschak, Nickelback, Wyclef Jean, RnB och sånt gungar lgh ibland så alla musiktilar är mer än välkommna!
Postad 21 November 2002 - 18:33
Unregistered6e2d7194
-
Unregistered6e2d7194
-
Användare
-
-
139 inlägg
quote:Helt otippat slänger han fram Pan Sonic, gillar man tongeneratorer så gör man
Jag tror jag gillar dig ändå bubblebobble fast du är lärare
Electropop: Jag ville att det skulle vara lite otippat. Det är ju inte ofta Pan Sonic och Dire Straits nämns i samma andetag... Hur som helst så är det otroligt skön musik. Lyssnar mycket på Pan Sonic, Kraftwerk och Aphex Twin just nu. Kul att det fanns en till här på forumet som gillar "electropop"! [  ]
Postad 21 November 2002 - 18:52
matså
-
matså
-
Beroende
-
-
1037 inlägg
Skall ni lyssna på bra syntmusik så finns det bara ett band och de heter Tangerine Dream
Postad 21 November 2002 - 19:15
Unregistereddde987e5
-
Unregistereddde987e5
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
ACat: Ja. Kolla in dream theater, dom är verkligen skitbra. Sen när du mjukat upp kan du testa pain of salvation (t.e.x. skivan "remedy lane"), dom är ännu bättre (fast lite svårsmälta och låter lite mer hårdrock. Skivan blir bättre ju mer man lyssnar, är ok i början och efter ett tag är den underbar. Låter skumt om man är van vid pop och liknande, men det är sant.)
Postad 21 November 2002 - 21:09
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
PennyLane--->[  ][  ][  ]
Ser att du listat flera album/artister som jag själv tänkt skriva. En guldgruva för nya skivinköp!
Självklart ska jag kolla in Bob Seger. Vad för sorts musik spelar de?
Postad 21 November 2002 - 22:23
Unregistereda28250e4
-
Unregistereda28250e4
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag kompetterar med relativt nytt och okänt men värt att bekanta sig med. Och chansen är stor att hitta vissa av dessa till nedsatt pris.
Cracker
Lambchop
Lucinda Williams
David Baerwald
John Hiatt
Rupert Hine
Silencers
Warren Zevon
Ian Dury and the blockheads
Postad 21 November 2002 - 22:54
optimus
-
optimus
-
Forumräv
-
-
811 inlägg
Postad 21 November 2002 - 23:17
d00m
-
d00m
-
Veteran
-
-
1679 inlägg
Jag beställde debutalbumet från "J's Plain Band" idag, det ska bli väldigt kul att höra vad det går för. Har tidigare bara hört "New Song Of Spring" som jag fastnade för direkt, det låter ungefär som Tom Petty skulle man kunna säga. Har nästan alla album av Dire Straits och Mark Knopfler, och av dem gillar jag nog Brothers In Arms bäst (även om den är sönderspelad).
Postad 22 November 2002 - 01:02
Skall ni lyssna på bra syntmusik så finns det bara ett band och de heter Tangerine Dream
Vad är det för fel på Depeche Mode? Eller Front 242? Mesh?
Mats, testa NIN Pretty hate machine.
Postad 22 November 2002 - 02:49
Unregistereda50f5b49
-
Unregistereda50f5b49
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Får väll slå ett slag för den skönaste synthen då ! 
Welle Erdball. Ojoj riktigt bra, lite Tv spels influerat [tyskt]
And one - Mycket mycket bra detta är mera Synthpop [Tyskt]
Postad 22 November 2002 - 09:20
Unregisteredd5c16aad
-
Unregisteredd5c16aad
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Monoton und minimal!
Kul att det finns fler som gillar synth.
Tangerine dream, stadiumsynth...näe usch!!
Pluxus är ju genialiska, måste inhandlas snarast!!
Postad 22 November 2002 - 12:13
Unregisteredf587b7cc
-
Unregisteredf587b7cc
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Här kommer tips på bra synth:
* Depeche Mode (De flesta skivor faktist)
* Kraftwerk (The man Machine)
* Front 242
* Project Pitchfork! (rekomenderas varmt för de som gillar lite hårdare industriaktig synth)
* Wümpscut (också lite hårdare)
* Ministry
[|)]
Postad 22 November 2002 - 12:48
optimus
-
optimus
-
Forumräv
-
-
811 inlägg
Kom på en till.... Babyface. Mkt piaonplinkande och gitarrspel.
Har börjat lyssna på honom mer och mer sen jag fick bättre anläggning.
Postad 22 November 2002 - 12:57
Unregistered40368
-
Unregistered40368
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
quote: Originally posted by Heavyfuel
Självklart ska jag kolla in Bob Seger. Vad för sorts musik spelar de?Melodisk rockmusik (vaddetnusenärförnånting !) Men så skulle jag klassificera Segers musik. Jag har inte på långt när lyssnat på alla deras plattor, men av dem jag hört är "Stranger in Town" ÖVERLÄGEN. Allra först fastnade jag för låten "Still the Same", men det mesta på plattan är faktiskt mycket bra.
Om du inte hittar den för provlyssning, så tar du bara tjuren vid hornen och köper grisen i säcken :-) Tror inte att du blir besviken.
Postad 22 November 2002 - 16:22
Unregisteredef3f718f
-
Unregisteredef3f718f
-
Forumräv
-
-
630 inlägg
Här kommer ett par av mina favoriter som kanske kan tilltala:
+ Eric Clapton - Unplugged (bra liveplatta med bra stereoperspektiv för den som vill testa anläggningen)
+ Tracy Chapman - Tracy Chapman (singer-songwriter när den är som bäst)
+ Avantasia - The Metal Opera part 1 (tysk powermetal typ Helloween under sina bästa dagar, riktigt bra ljud för att vara hårdrock. Bästa metalplattan på länge)
+ Dire Straits - Brothers In Arms (bäst)
+ Eric Bibb - Painting Signs (avskalad blues med gospelinfluenser, bara öppningsspåret "Kokomo" hade varit värd 150 kr)
+ Miles Davies - Kind of Blue (skall man äga en jazzplatta är den här)
+ Paul Simon - Graceland (bra ljud, bra låtar och extremt skickliga musiker)
Det finns många fler men man får ju avgräsna sig. Förutom Dire Straits, som måste nämnas, har jag försökt undvika skivor som redan finns på listor längre upp.
Postad 22 November 2002 - 16:55
Unregisteredc128dd9c
-
Unregisteredc128dd9c
-
Användare
-
-
161 inlägg
Scorpions - Best of
Scorpions - Face The Heat
Kanske inte så mycket blåsinstrument men bra musik.
Postad 22 November 2002 - 17:40
-APOPTYGMA BERZERK
-ATARI TEENAGE RIOT
-SKINNY PUPPY
-APHEX TWIN
.....Och ******** massa mer...
Postad 22 November 2002 - 19:32
Unregistered0e01b726
-
Unregistered0e01b726
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Milla jag tror vi har liknande smak! [  ]
Har tre album av Tracy Chapman som jag gillar väldigt mycket. Tracy Chapman, Crossroads och Matters of The Heart. Eric Clapton gillar jag också skarpt just för stereoperspektivet och den imponerande impulsiviteten! Har dock bara ett samlingsalbum, Backtrackin´. Har fått hem Eric Bibbs Good Stuff för några dagar sedan och den har redan blivit en favorit. Spåren Shingle by Shingle och A Simple Song är så starka. Och de övriga spåren på albumet går inte heller av för hackor.
Ser fram mot att få Dire Straits albumen. Av svaren att döma ska det vara nåt i hästväg! hehehe... [  ] Ska bli roligt att beställa lite fler skivor framöver. Finns en hel del som jag inte hört [  ]
Ser ut som att tråden fått upp ångan lite nu [  ] hoppas det kommer in ännu mer tips!
Postad 23 November 2002 - 15:51
d00m
-
d00m
-
Veteran
-
-
1679 inlägg
Bra synth/EBM är enligt mig:
* Apoptygma Berzerk
* Assemblage 23
* Funker Vogt
* VNV Nation
* Covenant (senaste albumet)
Postad 24 November 2002 - 20:41
Unregistered2bd6c20b
-
Unregistered2bd6c20b
-
Användare
-
-
239 inlägg
Några riktigt bra skivor, både att digga till eller till att testa anläggningen på är:
10000 Maniac - MTV Unplugged
Jewel - Live from Madrid
The Rock - (filmmusik soundtrack)
Mark Knofler´s soloskivor vilka de flesta är i HDCD
Postad 24 November 2002 - 22:18
d00m
-
d00m
-
Veteran
-
-
1679 inlägg
Mardfeldt: Jag tycker att Mark Knopflers album från -96 är det bästa soloalbumet. Kommer inte ihåg namnet och jag orkar inte springa och kolla heller...
Postad 26 November 2002 - 15:58
Unregisteredef3f718f
-
Unregisteredef3f718f
-
Forumräv
-
-
630 inlägg
ACat: Om du tycker Good Stuff är bra hade jag definitvt köpt "Painting Signs". Det är förvisso ett mer "ordinärt" studioalbum utan Opus3's audiofila inspelningsteknik, men har ändå mycket bra ljud.
Musikaliskt har man allt från ganska kraftfulla låtar som t.ex. en ny version på "Don't Ever Let Nobody Drag Your Spirit Down" och "Honest I Do" till helt avskalade alster med bara Eric Bibb på gitarr och sång. Ett par exempel på det sistnämnda är titelspåret "Painting Signs" och Delia´s Gone" Starkt. Som jag dessutom skrev är öppningsspåret "Kokomo" så bra att det nästan är värt 150kr i sig själv. Bibbs klart bästa låt!
/MILA
Postad 27 November 2002 - 00:27
Unregistered0e01b726
-
Unregistered0e01b726
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Mila: Låter bra det där! [  ] Ska se till att få med Eric Bibbs - Painting Signs nästa gång jag beställer skivor. [  ]
Postad 27 November 2002 - 11:21
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2031 inlägg
Dire Straits - On The Night, riktigt bra live-album. [  ] Scorpions & Berliner Philharmoniker - Moment of Glory är bra också.
Postad 27 November 2002 - 19:49
Unregisteredac00df3f
-
Unregisteredac00df3f
-
Användare
-
-
177 inlägg
Soundtracket till Magnolia är riktigt bra. Många bra låtar med Aimee Mann, bra inpelning dessutom...
Postad 28 November 2002 - 23:20
Unregistered0e01b726
-
Unregistered0e01b726
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Idag fick jag mina skivor! Undrar bara en sak? Varför har jag aldrig köpt nå Dire Straits album tidigare? Dom är GREAT för att citera en viss randig vän på cornflakes packetet. [  ]
Sultans of swing kan man inte sluta att le till! Så skönt sound!!! Jag säger bara vilka gitarrer. Och inte nog med det. Dom lirar verkligen i alla låtar! Sköna album det här. Nästan så Eagles hamnar lite i skymundan. [  ]
Nåja, ska njuta lite av mina nya skivor nu. Tack för alla tips på skivor och artister som jag fått i den här tråden. [  ]
Postad 01 December 2002 - 22:55
Unregisteredc2e64300
-
Unregisteredc2e64300
-
Rookie
-
1 inlägg
Håll dig borta från Dire Straits, de är inte bra. Du skall skaffa albumet When The Pawn Hits the Conflicts... med Fiona Apple. Fantastisk musik och fantastiskt ljud.
Lycka till med lyssnandet.
Postad 01 December 2002 - 23:06
matså
-
matså
-
Beroende
-
-
1037 inlägg
Vadå hålla sig borta från Dire Straits, det avgör väl var och en vem man skall lyssna på, eller?
Postad 02 December 2002 - 01:58
jag kan göra något så ovanligt som att ge ett tips på en skiva jag ej har än. Har den på MP3 och den SKALL jag bara ha! Low - Trust. En helt underbar, lågmäld skivan som man bara SUUUUUGS in i. Helt otroligt bra faktiskt. Det får nog bli 2 ex av LP'n. [  ]
Ps. "tror" också att ljudet är ganska bra på den.
Postad 05 December 2002 - 13:41
Unregisteredea69b5ad
-
Unregisteredea69b5ad
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Smaken är ju som baken, delad och ibland full av skit. Men Dire Straits är ju kungar på sin musik. Riktigt roligt att lyssna på. Kan ju läska er med att hemma i köket så ligger det biljetter till Mark Knopfler (sångare, låtskrivare och gitarrist i Dire Straits för den helt oinvigde) i Scandinavium, GBG, till maj månad.
Någon som vet om Dire Straits är nerlagt helt för all framtid, och Mark bara ska köra solo nu eller?
Postad 05 December 2002 - 17:47
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Svårt det här. Särskilt då du fått så många bra förslag redan. Jag har många förslag, men utgår från det du skriver.
Eric Bibb - gillade du Good Stuff kommer du troligen att gilla:
- Eric Bibb - Spirit & The Blues
- Keb Mo - Keb Mo
Även dessa är i samma stil, men kanske inte är så uppenbart lika i alla avseenden:
- Keb Mo - Just Like You (keb'ens nya är inte lika bra. Detsamma gäller Eric's nya.)
- Ben Harper - Fight For Your Mind (även Welcome To The Cruel World och Will To Live är riktigt bra, men det är lite annorlunda musik ...)
Opus 3 - De har en Showcase CD (various) där det finns en massa godbitar. Fantastisk dynamik. Det mesta från kyrkokör till jazz. Även bra inblick på andra opus3.
Dire Straits mm kommenterar jag inte då så många andra gjort dt. Håller bara med om att Tracy Chapman är super.
När det gäller album som innehåller instrument så gäller det väl iofs de flesta ... Tolkar dock din fråga som att du vill ha "känslan". Prova gärna
- Tiny Island - Tiny Island (väldigt skum "avslappningsmusik" från opus3. Rätt anläggning ger en enorm ljudbild. Här märker du om dina högtalare saknar något.)
- Tower of Power - Souled Out (Hugger en i mängden. Fantastiska blåsarr. Tajt så man får gåshud!)
- Lisa Ekdal - When Did You Leave Heaven m.fl. (Nordals trio är rätt duktiga!)
Hmmm ... får nog ge mig nu, men avslutar med en överraskning: Rage against the machine - Rage against the machine. Fantastisk basgång ...
Skriv gärna vad du tycker om alla förslag du testar.
Postad 12 December 2002 - 10:20
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Jag tänkte ge mina synpunkter på dessa klassiker som dök upp i brevlådan här om dagen.
Deep Purple - Deep Purple In Rock
En bra skiva med Child In Time som klar favorit. Där visar Gillan verkligen sin kapacitet som sångare.
Deep Purple - Fireball
En riktig överraskning! Inte lika hård som In Rock, men här hör man att de har hittat sitt eget sound. Anyone's Daughter och No No No sticker ut.
Rainbow - Rising
Ritchie rockar. Han kan verkligen lire gitarr. Lite för kort album dock. Starstuck mkt bra.
Dream Theater - Images And Words
Oj vilket ljud! Ett komplett album där alla låtar är grymt bra.
Varför släpps inte denna skiva på Dvd-A? Learning To Live har allt!
Postad 14 December 2002 - 20:46
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Här är mitt bidrag, körde 'dir /w' på min mp3-samling:
[Alabama 3]
[Alison Krauss]
[Anna-Lotta Larsson]
[Barbra Streisand]
[Beatles]
[Billie Holliday]
[Billy Joel]
[Classical]
[Dave Matthews Band]
[Diana Krall]
[Dire Straits]
[Elvis Costello]
[Eric Bibb]
[Esbjörn Svensson Trio]
[Frank Sinatra]
[James Taylor]
[Jazz]
[Jean Michel Jarre]
[Jennifer Warnes]
[Joe Jackson]
[Johnny Lang]
[Joshua Redman]
[Kate Bush]
[Laurie Anderson]
[Marillion]
[Mark Knopfler]
[Neil Young]
[Norah Jones]
[Paula Cole]
[Peter Gabriel]
[Pink Floyd]
[Police]
[Queen]
[Radka Toneff]
[Sophie Zelmani]
[Sting]
[Tangerine Dream]
[Tom Petty]
[Tracy Chapman]
[Unfiled]
[Van Morrison]
Postad 21 December 2002 - 00:01
Unregistered4e4572e0
-
Unregistered4e4572e0
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Eric Claptons Unplugged har skit skönt ljud, och skitbra musik.
En annan skiva me skön ljud och bar musik är Curtis Mayfields "There's No Place Like America Today", akustisk soul när den är som bäst.
Vill man ha lite vildare saker så kan man ju kolla in Aphex Twin som nån så, albumet drukqs är asfett.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Arkiverat
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|