Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare

842 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 02 mars 2009 - 23:16

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

jag betalade med kort, så de kommer förmodligen att ta lite tid att få tillbaka dom bara!


Enligt Swedbank krävs det många reklamationer/anmälningar för att utredning ska starta. Om företaget går i konkurs har alla som har fordringar att kräva rätt att dela på pengar som finns kvar, inte alls säkert att man får allt då. Låter med andra ord som det kan ta tid. Vid konkurs måste man även stämma dem.


Betalade oxå med kort, visa. Vad gäller då då?


Enligt Swedbank som jag pratade med idag (ringde för att kolla lite, jag har inte beställt något) kvittar det om man handlar med Visa eller Kreditkort från deras sida. I slutändan är man lika "försäkrad" oavsett. Men kreditkort är att föredra sa han för de pengarna betalar du ju inte förrän efter någon månad eller två.


beror på om du betalade med visa kredit- eller visa betalkort(pengar dras direkt)
om betalkort, så enligt swedbank, måste dom gå i konkurs innan man kan reklamera köpet! andra banker vet jag inte!


Se ovan.

På beskrivningarna om hur folket i butiken verkar och vad de säger och gör så låter det ju inte direkt seriöst. Jag lägger hellre en tusing extra och får lådan i handen i butik.

Ni som redan betalat. Hoppas ni får era grejer, och om inte, pengarna tillbaka (en del i alla fall).

#102

Postad 02 mars 2009 - 23:25

zizsf
  • zizsf
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Känns rätt konstigt att de inte skriver ut adressen till den nya butiken i malmö. Är själv malmöit och jag har inte sätt någonstans i "centrum" att någon ny butik ska öppna. Finns en ny galleria som ska öppna i slutet av mars. Men känns inte som att playzone kommer att finnas där då jag vet vad hyrorna ligger på.

#103

Postad 02 mars 2009 - 23:44

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Enligt Swedbank krävs det många reklamationer/anmälningar för att utredning ska starta. Om företaget går i konkurs har alla som har fordringar att kräva rätt att dela på pengar som finns kvar, inte alls säkert att man får allt då. Låter med andra ord som det kan ta tid. Vid konkurs måste man även stämma dem.


verkade inte som om någon stämmde kameraexperten, utan bara polisanmälde och de flesta som betalade med kort har väl fått tillbaka pengarna (enligt andra forum) så det gick ju relativt snabbt där.....

#104

Postad 02 mars 2009 - 23:48

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Om jag inte minns helt fel så var väl Playzone.se en Counter-strike community tidigare.

#105

Postad 03 mars 2009 - 00:05

SilverSnake
  • SilverSnake
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Handlade via deras hemsida för ett tag sedan, prylen levererades med bra fart och i utlovat skick och så. Problemen uppstod när jag ville returnera varan. Jag var tvungen att skicka tillbaka varan med företagspaket 16.00 (alltså utkörning mitt på dagen, typ den dyraste sorten av paket man kan skicka med Posten) plus att de försökte lura mig att de skulle dra av 15% i "kortavgifter" från köpesumman för att täcka deras omkostnader.

Lyckligtvis räckte det att nämna att jag snackat med ARN för att få dem att ge upp på det. Skulle ändå klassa dem som riktigt oseriösa och vad som skrivits här i övrigt så låter det ju knappast som de blivit bättre.

#106

Postad 03 mars 2009 - 01:03

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
Typiskt skojjar företag bäst att hålla sig borta från.

#107

Postad 03 mars 2009 - 01:42

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Har nu följt tråden sen det skapades men inget intressant har än hänt. Själv undrar jag hur många de har lyckats blåsa hittills i och med annonsen i Aftonbladet först och Metro (igår?). En halvsidesannons hos Metro kostar mellan 20-30.000 om jag inte har helt fel (länk).

Hoppas att detta uppmärksammas snabbt och att tidningarna skärper kontrollen av annonsörer!

#108

Postad 03 mars 2009 - 02:02

Timilim
  • Timilim
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Deras lägsta priser på Ps3:an verkar inte finnas i den prisfilen vi får. Vi kör igång en undersökning under dagen och pratar med Playzone. Där är lite ändringar i styrelsen som vi skall kolla upp.

Återkommer med mer info.

Som vanligt:
BETALA INTE FÖRSKOTT (OM DU INTE HAR KREDITKORT).


Kom ni fram till något? :blink:


Har oxå beställt, med kort (ej kreditkort)! Men jag får inga pengar tillbaka, om det inte försätts i konkurs, vilket det gör rätt snabbt om det är en bluff! Men det kanske tar ett tag att få tillbaka dom :P
swedbank:
http://www.swedbank...._668352,00.html

med kreditkort vet jag inte!


När ägarna tömt företaget på pengar och det sedan går i konkurs, Då finns det nog inte speciellt mycket pengar att få tillbaka...


PS3:an och Xboxen är det som gör att det verkar för bra för att vara sant. I övrigt så har de generellt rätt dyra spel och förlorar förmodligen inga eller väldigt lite pengar trots 40% rabatt. TV-apparaterna är ju riktiga möghistorier som jag inte ens skulle ta i med tång, ännu mindre betala "superpriset" för.

Om de nu är den nya Kameraexperten, varför då kränga ut riktiga lågbudgetTV's istället för populära märken och modeller?


För att kunna lura fler.
Ifall du sålde Sonys senaste 42" FULL HD för 4990:- skulle det bli mer uppenbart att det bara var en bluff.
Det måste vara tillräckligt "trovärdigt" för att folk ska beställa utan att tänka efter, en balansgång mellan "för-bra-för-att-kunna-missa"-erbjudande och Trovärdighet...

Precis såhär;

Det verkar ju vara för bra för att vara sant men man vill ju inte heller gå miste om så bra erbjudanden om det stämmer liksom.



#109

Postad 03 mars 2009 - 08:22

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta att butiken i Kalmar fortfarande är öppen?

#110

Postad 03 mars 2009 - 08:27

Zunk
  • Zunk
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

För att kunna lura fler.
Ifall du sålde Sonys senaste 42" FULL HD för 4990:- skulle det bli mer uppenbart att det bara var en bluff.
Det måste vara tillräckligt "trovärdigt" för att folk ska beställa utan att tänka efter, en balansgång mellan "för-bra-för-att-kunna-missa"-erbjudande och Trovärdighet...

Iofs en smula offtopic men en kollega berättade om en dokumentär han såg om piratkopieringen i kina. Där hade dem börjat kopiera en av de största tefakrikaten. Och så sålde de, till utsidan en identiskt produkt, bara någon krona mindre än orginalet. Blir lite svårare att misstänka då. Precis som här. De flesta priserna är ju teoretiskt möjliga liksom.

#111

Postad 03 mars 2009 - 08:30

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Bankerna brukar ersätta kortköp oavsett om det är betalkort eller bankkort. Bankerna ser gärna att folk betalar med kort och är därmed "snälla" i sina bedömningar. Det sista de vill se är krigsrubriker i tidningarna med folk som förlorat massa pengar på kortköp.

#112

Postad 03 mars 2009 - 09:11

Unregisteredb023ca73
  • Unregisteredb023ca73
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Känns rätt konstigt att de inte skriver ut adressen till den nya butiken i malmö. Är själv malmöit och jag har inte sätt någonstans i "centrum" att någon ny butik ska öppna. Finns en ny galleria som ska öppna i slutet av mars. Men känns inte som att playzone kommer att finnas där då jag vet vad hyrorna ligger på.


Hmm, ungefär korsningen amiralsgatan/kungsgatan har jag en minnesbild av att det håller på att skyltas upp en ny dataaffär. Tror det kan vara playzone! Nån malmöit som bor i närheten och kan bekräfta?

#113

Postad 03 mars 2009 - 09:11

Homerzzz
  • Homerzzz
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Beställde en PS3 samt två spel i söndags innan jag läst den här tråden... Betalade med betalkort, nu är pengarna dragna och den 40% rabatten inkluderad på spelen. Håller tummarna på att paketet dyker upp annars blir det en rättslig process....

#114

Postad 03 mars 2009 - 09:16

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

När ägarna tömt företaget på pengar och det sedan går i konkurs, Då finns det nog inte speciellt mycket pengar att få tillbaka...


Nu handlar det ju om en reklamation och bankerna betalar tillbaka (oftast) när det är en större konkurs...se tex kameraexperten

#115

Postad 03 mars 2009 - 09:17

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Beställde en PS3 samt två spel i söndags innan jag läst den här tråden... Betalade med betalkort, nu är pengarna dragna och den 40% rabatten inkluderad på spelen. Håller tummarna på att paketet dyker upp annars blir det en rättslig process....


Håll inte andan...

Det finns ingen chans att du kommer få några grejer alls.

#116

Postad 03 mars 2009 - 09:22

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Beställde en PS3 samt två spel i söndags innan jag läst den här tråden... Betalade med betalkort, nu är pengarna dragna och den 40% rabatten inkluderad på spelen. Håller tummarna på att paketet dyker upp annars blir det en rättslig process....

ok, dom drog alltså 40%, då fifflade dom inte med det iallafall.

#117

Postad 03 mars 2009 - 09:27

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

ok, dom drog alltså 40%, då fifflade dom inte med det iallafall.


Antagligen för att folk inte ska anmäla dem redan nu.

Vissa kommer säkert få sina paket. Men frågan är hur stor del...

#118

Postad 03 mars 2009 - 09:29

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

ok, dom drog alltså 40%, då fifflade dom inte med det iallafall.


Dom kunde lika bra dragit 99%.
Det kommer inte att levereras några varor ändå.

Att folk inte lär sig någon gång.

Ska nog fan också ge mig på en sån scam.
Finns för många lättlurade människor i det här landet.

#119

Postad 03 mars 2009 - 09:33

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Antagligen för att folk inte ska anmäla dem redan nu.

Vissa kommer säkert få sina paket. Men frågan är hur stor del...

Exakt så tror jag oxå. De lägger en rökridå genom att genomföra några affärer.

#120

Postad 03 mars 2009 - 10:23

marcwillow
  • marcwillow
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
PriceRunner varnar nu för köp: http://nyhetsrum.pri...on-om-playzone/

#121

Postad 03 mars 2009 - 10:43

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta att butiken i Kalmar fortfarande är öppen?



Den var öppen igår kan be några hålla koll så att dom inte börjar tömma affären och åker där ifrån snarast.

#122

Postad 03 mars 2009 - 11:00

SilverSnake
  • SilverSnake
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Hmm, ungefär korsningen amiralsgatan/kungsgatan har jag en minnesbild av att det håller på att skyltas upp en ny dataaffär. Tror det kan vara playzone! Nån malmöit som bor i närheten och kan bekräfta?


De jobbar på att smälla upp något där iallafall, bara ett stenkast ifrån Komplett/inWarehouses utlämningsställe. Tror inte där är några skyltar om vad det ska bli ännu dock.

#123

Postad 03 mars 2009 - 11:02

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Pricerunner:
Uppdatering, 10.35: Playzone har nu kontaktat oss och meddelar att allt ska vara ok och att anledningen till att det inte går att nå dem är att trycket på deras kundtjänst är extremt högt. Spelrabatten ska fortfarande gälla och inga kunder ska debiteras fullpris (dock reserveras hela summan).

man blir inte klok på detta
ok, men vad säger dom om alla xbox som borde vara sålda? Spelen kanske levereras, då dom förmodligen har dom på lager i butik!

Redigerat av xbox-snabel, 03 mars 2009 - 11:23.


#124

Postad 03 mars 2009 - 11:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

De jobbar på att smälla upp något där iallafall, bara ett stenkast ifrån Komplett/inWarehouses utlämningsställe. Tror inte där är några skyltar om vad det ska bli ännu dock.

Kan kolla på vägen hem från jobbet i kväll. Bor precis runt hörnet men har inte sett något där tidigare. Hamnar den där så överlever den nog inte länge. Väldigt hög omsättning av butikslokalerna däromkring.

#125

Postad 03 mars 2009 - 11:28

Danski
  • Danski
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Den var öppen igår kan be några hålla koll så att dom inte börjar tömma affären och åker där ifrån snarast.


Vad jag har hört så tömdes butiken på konsoller redan förra veckan :blink:

#126

Postad 03 mars 2009 - 11:30

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Är du från Kalmar? eller hur har du fått reda på det?

#127

Postad 03 mars 2009 - 11:32

Danski
  • Danski
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Är du från Kalmar? eller hur har du fått reda på det?


Nej, men jag har en bekant där som hade gjort just denna obesrvationen en kväll efter de stängt.
Han tyckte det såg lite suspekt ut med en stor bil där man lastade ut allt efter stängning :blink:

#128

Postad 03 mars 2009 - 11:34

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Jag var där igår och då var butiken proppad med grejer. så be din bekant hålla koll nu dom närmaste dagarna så att dom inte börjar lasta ut det med.

#129

Postad 03 mars 2009 - 11:37

Danski
  • Danski
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag var där igår och då var butiken proppad med grejer. så be din bekant hålla koll nu dom närmaste dagarna så att dom inte börjar lasta ut det med.


Så du några maskiner i butiken? eller bara spel?

#130

Postad 03 mars 2009 - 11:40

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Tänkte jag inte på såg att alla hyllor var fulla med spel sedan såg guitar hero world tour kartonger framme vid kassan. mycket möjligt att dom tagit konsollerna men kan likaväl ligga bakom disken i rummet bakom.

#131

Postad 03 mars 2009 - 11:45

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Menar inte att vara oartig men har ni inte lärt er en läxa från kamera expertens brottsvågor?
Ett nytt företag som inte tillåter postförskott... Trots dem har fysiska butiker o allt.

Playzone kmr göra som kamera experten. Lämna ut några varor för få bra omdömen och bli rekomenderade av kunder till folket. Sedan skiter dem i att lämna ut varor och då kmr dem tjäna ett par miljoner och sedan åka utomlands. Läste ni inte killens artikel på forumet som länkade en artikel på pricerunner?
dem kunde inte ens få kontakt med playzone ju. Dem rekomenderade att man inte köpte för tillfället nåt där.

Betala 500 extra o få garanti + inte behöva oroa er att bli blåsta, gör detta på nån fysisk butik eller säker internetbutik. det som är för bra för vara sant brukar oftast inte vara sant.

Mvh

#132

Postad 03 mars 2009 - 11:48

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Ingen vidare start de fått om de nu är seriösa.

Bra start om de är oseriösa.

#133

Postad 03 mars 2009 - 11:48

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Jo, klart det är bedragare annars skulle vi nog inte diskutera motåtgärder så som att kolla upp butiken.

#134

Postad 03 mars 2009 - 11:52

Bonowi
  • Bonowi
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Var ute på stan runt 23 igår och gick förbi Playzone i Kalmar. Då det var folk(3-4st) i butiken stod jag och glodde ett tag och till slut kom en ung kille och öppnade. I ett meningslöst samtal berättade han att de var hederliga och satt där och tog emot order. Detta är som sagt ganska intetsägande, men butiken fanns ju kvar igår i alla fall.

#135

Postad 03 mars 2009 - 11:53

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Jo, klart det är bedragare annars skulle vi nog inte diskutera motåtgärder så som att kolla upp butiken.

Svårt läge tycker jag. Mycket tyder ju på att de kanske är bedragare, men samtidigt är det ju ganska hemskt att anklaga dem för något som de inte ens gjort. De kanske är helt oskyldiga...? Det finns ju faktiskt inga konkreta bevis på att de är falska än.

Det enda man kan råda folk till är ju att vara försiktiga. Betala inget i förskott och avvakta.

#136

Postad 03 mars 2009 - 11:56

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Det har du faktiskt rätt i. Men luriga är dom.

Bara fortsätta ha span på dom och se vad tiden förtäljer.

#137

Postad 03 mars 2009 - 11:57

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Visst kan man avvakta. Men deras supererbjudanden på t.ex. 360 och PS3 ska ju bara vara i en vecka så många lär slå till på det nu.

#138

Postad 03 mars 2009 - 12:01

Danski
  • Danski
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Playzone kmr göra som kamera experten. Lämna ut några varor för få bra omdömen och bli rekomenderade av kunder till folket. Sedan skiter dem i att lämna ut varor och då kmr dem tjäna ett par miljoner och sedan åka utomlands. Läste ni inte killens artikel på forumet som länkade en artikel på pricerunner?
dem kunde inte ens få kontakt med playzone ju. Dem rekomenderade att man inte köpte för tillfället nåt där.


Playzone har ju funnits på internet länge, så deras betyg är redan bra, och många känner till dem. Tyvärr vet inte folk att dom bytade ägare den 12 februari...

#139

Postad 03 mars 2009 - 12:02

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Förvisso men i lågkonjunkturen skall man vara försiktig för man vill inte bli av med det lilla man har.

#140

Postad 03 mars 2009 - 12:05

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
kommentar från PR varning.


Vill bara uppmärksamma er på att oavsätt vad grabbarna säger så har deras revisor avgått och företaget kommer att tvångslikvideras inom 19 dagar.

eek :blink:

#141

Postad 03 mars 2009 - 12:06

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Aj aj låter inte bra...

#142

Postad 03 mars 2009 - 12:07

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Om de nu tänkt bedra folk så har de ju ett bar läge då butiken har gott omdöme INNAN ägarbytet. Smart.

Men även om de nu inte tänkt bedra några så är det helt omöjligt att de fortfaraden har de billiag konsolerna i lager som hemsiadn säger. måste varit galet mångas om beställt...

Redigerat av DIFference, 03 mars 2009 - 12:10.


#143

Postad 03 mars 2009 - 12:07

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Allt tyder på att dessa killar inte är hederliga och tänker dra nytta av Playzones tidigare bra omdömen. Att de inte tillåter köp av produkterna på nätet i butik, att de inte har postförskott eller faktura, att de inte går att få tag på är mycket tydliga varningstecken och jag uppmanar därför alla att avvakta med köp. Tror också att de kanske kommer ge vissa det som de beställt medan det dock kommer vara väldigt många som riskerar att inte få något alls. Det kan knappast ha undgått Playzone att många nu är osäkra på om de är ärliga, hade de varit seriösa hade de gjort allt i sin makt för att få folk att ändra denna uppfattning men som jag fattat det är det snarare så att de INTE vill att man ska få tag på dom. Vill man verkligen köpa från en sådan firma?

#144

Postad 03 mars 2009 - 12:09

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

kommentar från PR varning.


Vill bara uppmärksamma er på att oavsätt vad grabbarna säger så har deras revisor avgått och företaget kommer att tvångslikvideras inom 19 dagar.

eek :blink:


Ha ha.

Är detta från säker källa eller vad? Vad är "PR varning"? *dum?*

Allt tyder på att dessa killar inte är hederliga och tänker dra nytta av Playzones tidigare bra omdömen. Att de inte tillåter köp av produkterna på nätet i butik, att de inte har postförskott eller faktura, att de inte går att få tag på är mycket tydliga varningstecken och jag uppmanar därför alla att avvakta med köp. Tror också att de kanske kommer ge vissa det som de beställt medan det dock kommer vara väldigt många som riskerar att inte få något alls. Det kan knappast ha undgått Playzone att många nu är osäkra på om de är ärliga, hade de varit seriösa hade de gjort allt i sin makt för att få folk att ändra denna uppfattning men som jag fattat det är det snarare så att de INTE vill att man ska få tag på dom. Vill man verkligen köpa från en sådan firma?


Ja man tycker ju att de borde känna till ryktena och jakten som pågår om dem och borde dementear det på något sätt om de var seriös.

Redigerat av DIFference, 03 mars 2009 - 12:10.


#145

Postad 03 mars 2009 - 12:10

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Avvakta konkursutförsäljning istället för att chansa :blink:

Avvakta konkursutförsäljning istället för att chansa :P


PriceRunner låter det som

#146

Postad 03 mars 2009 - 12:17

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Någon som kommenterat revisoravhoppet/likvideringen på Pricerunner nu:

#
Nisse - mars 3rd, 2009 - 11:20

Vill bara uppmärksamma er på att oavsätt vad grabbarna säger så har deras revisor avgått och företaget kommer att tvångslikvideras inom 19 dagar.
#
Anders - mars 3rd, 2009 - 11:46

Har varit i kontakt med bolagsverket precis och inga ändringar har skett på revisor fronten sen 2005.

060-184000 Till bolagsverket

Har själv varit i butiken handlat en konsol i Lördags.Var inga problem.


Tycker faktiskt att de verkar tillräckligt skumma för att skippa att köpa från dem även om de inte täner/kommer bedra folk. De borde gått ut med tydlig information och dementera ryktena om de varit 100% seriösa. Och iaktalgelse från och utanför butiken om dagar och kvällar låter skumt oavsett.

Redigerat av DIFference, 03 mars 2009 - 12:18.


#147

Postad 03 mars 2009 - 12:22

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Någon som kommenterat revisoravhoppet/likvideringen på Pricerunner nu:

#
Nisse - mars 3rd, 2009 - 11:20

Vill bara uppmärksamma er på att oavsätt vad grabbarna säger så har deras revisor avgått och företaget kommer att tvångslikvideras inom 19 dagar.
#
Anders - mars 3rd, 2009 - 11:46

Har varit i kontakt med bolagsverket precis och inga ändringar har skett på revisor fronten sen 2005.

060-184000 Till bolagsverket

Har själv varit i butiken handlat en konsol i Lördags.Var inga problem.

tror själv att det lutar åt en fet scam

men folk hör saker i huvudet, från farfar eller en kompis systers kusin och en del hittar bara på saker för att dom på något sätt känner sig coola :blink:

men skulle det vara sant, så är det en riktig bra Pr kupp, varumärket blir ju fruktansvärt känt!

Redigerat av xbox-snabel, 03 mars 2009 - 12:25.


#148

Postad 03 mars 2009 - 12:27

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Status på min konsol står nu som levererad, uppdaterades sista timmen, återkommer med info.....

#149

Postad 03 mars 2009 - 12:37

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Har försökt hitta info om att revisorn skulle hoppat av utan att lyckas. Har tittat på allabolag, affärsdata och googlat snabbt.
Det är samma revisor som står på bägge sidorna, och denne revisor har skrivit under revisionsberättelsen förra året (och tidigare bak till 2004(har inte kollat längre).
Antingen så är sidorna ouppdaterade eller så är ryktet om revisoravhopp falskt.

Har även hittat "kungörelser 2009-02-19" från bolagsverket och i den står inget om revisorsbyte utan bara om ägarbyte.

#150

Postad 03 mars 2009 - 12:39

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Jag har fundera lite på det där med vart de fått konsolerna ifrån. När någon skrev att de inte verkar få ta något från de svenska storlagrena som har konsoler. Det finns ju en möjlighet att det är stöldgods de säljer, om de nu är ute efter att luras. För det gör de ju om de säljer stöldgods.

Har försökt hitta info om att revisorn skulle hoppat av utan att lyckas. Har tittat på allabolag, affärsdata och googlat snabbt.
Det är samma revisor som står på bägge sidorna, och denne revisor har skrivit under revisionsberättelsen förra året (och tidigare bak till 2004(har inte kollat längre).
Antingen så är sidorna ouppdaterade eller så är ryktet om revisoravhopp falskt.

Har även hittat "kungörelser 2009-02-19" från bolagsverket och i den står inget om revisorsbyte utan bara om ägarbyte.


Nisses svar till Anders på Pricerunner-sidan:

Nisse - mars 3rd, 2009 - 12:19

Testa att ringa upp den revisorn som bolagsverket säger att de har.
08-459 57 00

Redigerat av DIFference, 03 mars 2009 - 12:39.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.