Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton Chrono; Strul med bi-amp och diskant

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 mars 2009 - 23:37

strizze
  • strizze
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Måste ställa en fråga ang. Canton Chrono, skrev även i Chrono tråden men den verkar lite halv-död så jag gör ett försök här också om ingen misstycker :blink:

Jag kör mina Chrono bi-ampade från en Onkyo 806, men jag upplever diskanten något svagare på den ena högtalaren. Detta fenomen försvinner om jag matar högtalarna "normalt". Jag har provat att skifta plats på högtalarna och problemet följer högtalaren.
Jag lämnade in dem till Canseda i gbg men dom hittade inget fel på dem. Är det nån som har något tips på vad det kan vara? Alla kablar och kontakter och byglar är dubbelkollade trettioelva gånger så det ska inte vara något fel där. Jag har provat med och utan kalibrering av förstärkaren och ställt avstånd och ljudnivån i förstärkaren till samma värde på båda frontarna. Tilläggas bör göras att test-tonen eller "bruset" från förstärkaren också är betydligt svagare i den ena högtalaren, och följer också det högtalaren vid skifte... men som sagt, så fort jag ställer in dem på normal matning blir ljudet jämt och fint igen.

Kom på något åt mig är ni snälla :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.