Välkommen till forumet! Ändrar din ämnesrubrik för att tydliggöra vad tråden handlar om. Tänk på att skriva en så informativ ämnesrubrik som möjligt i framtiden, det underlättar för oss alla på forumet.
/preacher - moderator
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Hembiobutiken - vad är era erfarenheter av dem?
Startad av
Unregisteredc28cb72c
, Nov 27 2002 15:10
53 svar till detta ämne
Postad 27 November 2002 - 15:10
Undrar om någon haft med hembiobutiken att göra. Erfarenheter mm!! Tänkte köpa en dvd därifrån, och funderar lite på med lev. och så. Skulle vilja veta vad det är för ställe innan jag best!!
Välkommen till forumet! Ändrar din ämnesrubrik för att tydliggöra vad tråden handlar om. Tänk på att skriva en så informativ ämnesrubrik som möjligt i framtiden, det underlättar för oss alla på forumet. /preacher - moderator Postad 27 November 2002 - 15:13
Jag har beställt lite små-saker därifrån, inget stort som en DVD men jag hade inga som helst problem. Leveransen gick snabbt (ett par arbets-dagar).
Postad 27 November 2002 - 15:13
Jag har handlat där, snabb leverans. Hade inga som helst problem. Finns flera trådar på forumet.
Köpte förstärkare och högtalare. Postad 27 November 2002 - 15:14
Jag misstänkte att det fanns ett par trådar om detta. Men hittade ingen som matchade riktigt med det jag ville veta!!
Postad 27 November 2002 - 15:22
Är också en nöjd kund! Beställde min denon reciver där ifrån.
Funkade kanon! Bara att hadla på... [ Postad 27 November 2002 - 15:26
Beställde mitt paket därifrån, mailade fram å tillbaks ett bra tag innan jag bestämde mig. Fick mycket bra hjälp av en kille som heter Mattias (trevlig prick!) Lyckades även "förhandla" ner priset något [
Angående leveranstid så är det ju som med alla nätbutiker, har dom det inte på lager, kan det ta tid att få in grejerna. Jag fick vänta fyra veckor pga olyckliga omständigheter, dock tror jag det är rätt ovanligt (???har bara beställt en gång) Postad 27 November 2002 - 16:05
Funkar jättebra att handla därifrån. Går även bra att förhandla om priset via mail.
Kan rekommenderas Postad 27 November 2002 - 16:09
Tänkte bara tillägga att minhembio och hembiobutiken ägs av samma person. Vet inte vad man får ut av det, men men..
Postad 27 November 2002 - 16:35
Hejsan
Jag har beställt kablar därifrån.. Beställde för 1 -1/2v mina Canton RC-L. Leveransen gick väldigt bra och snabbt!!! marcus_ec Postad 27 November 2002 - 16:49
Jag har köpt min dvd bla därifrån. Har bara bra att säga om dom förutom att dom då saknar fysisk butik. [
Postad 27 November 2002 - 22:58
jag köpte mina högtalare där, har bara positivt o säga om dom
Det enda som var lite synd va att man inte kunde få betala mot postförskott Postad 27 November 2002 - 23:52
Hmm... Inte postförskott?! Varför detta? Någon från hembiobutiken som kan förklara?
/Niklas Postad 28 November 2002 - 00:20
Du kan förskottsbetala eller betala via faktura om du har en årsinkomst över 180kkr.
Postad 28 November 2002 - 10:07
Har beställt Supra Full Scart och supra 4 kvadrats högtalarkabel, är helnöjd med både kablarna och den snabba servicen. Bra att man kan förskotts betala så slipper man frakten.
//Micke Postad 28 November 2002 - 14:08
Köpte min dvd där. Den kom redan efter 3 dagar fast det stod på hemsidan att leveranstiden var 3-4 veckor.
Postad 28 November 2002 - 14:15
Jag har ännu ej handlat därifrån, men så fort det blir verifierat med hacket till moddningen av Denon 2800 mkII så kommer det att bli en beställning.
Vill däremot poängtera att de är väldigt trevliga (och tålmodiga) vad det gäller att svara på mail om allt möjligt som ens är i närheten av deras produkter eller tjänster. Mycket trevligt. Postad 28 November 2002 - 18:05
Postförskott finns sedan i tisdags och att döma av antalet som valt det som betalningsalternativ sedan dess borde vi nog ha skaffat det tidigare [
Postad 28 November 2002 - 18:49
bra...jag tycker det känns lite säkrare med postförskott än förskottsbetalning
Postad 28 November 2002 - 19:53
d00m:
Sandstream71: Ni som verkar mer än lovligt insatta i hur det fungerar på hembiobutiken.com. Hur går det med min beställning? ordernummer 2530 Sen mailade jag i förgår och frågade om det gick bra att hämta sakerna direkt från er istället för att posten ska ha sönder dom, när jag ändå bor i närheten? Vem vet man kanske t.o.m kan få grejjorna tidigare då... Mvh // Jiha Postad 28 November 2002 - 20:36
Jag beställde högtalar och signal kablar från dem här ett tag seda. Förskotts betalade och väntade med iver, efter ca: 2 veckor hade kablarna fortfarande inte kommit. Mailade då till butiken och frågade vad som händer.
Fick till svar att kablarna var slut och att jag skulle få vänta. Det var väll ok tyckte jag, det kan hända vilken butik som hellst. Kablarna kom sedan efter ca 4 veckor, vilket jag tycker är i längsta laget då man inte fick någon info från butiken om detta utan först efter man själv mailat dem och frågat om vart kablarna har försvunnit, men annars har jag inget att klaga om. Vart vänligt bemött och allt. Postad 28 November 2002 - 20:48
En gång. Beställde kabel, skickades samma dag!
Dock strulade utbäraren så det tog två extra-dagar innan jag fick den i handen. Snabb och bra service. Postad 29 November 2002 - 17:45
Jata: Du ser ju på hemsidan om de finns i lager, finns de inte det så kan väl HBB inte styra så mycket över leveranstiderna antar jag. Varorna ligger ju knappast och slänger på deras lager i alla fall när de väl kommit in från leverantören.
Postad 29 November 2002 - 22:44
Köpte min Onkyo TX-SR600E på hembiobutiken.
Dom är otroligt seriösa, svarar snabbt på mail osv. Mattias (som jag haft kontakt med) är en riktig klippa. Att betala med förskott är smidigt och ingen större risk än något annat betalningssätt. Ett litet tips: I vissa fall går det faktiskt att pruta!! [ Keep up the good work HBB! Postad 30 November 2002 - 21:11
dOOm: Allt fanns i lager enligt hemsidan när jag bestälde. När jag sedan mailade till dem så visade det sig att några kablar fanns andra inte och först efter uppmaning så skickade de mig de kablar de hade inne. De andra kablarna kom några veckor senare.
Postad 01 December 2002 - 13:56
Ger mina bästa rek. åxo. När jag handlat av dem har jag förskottsbetalt och fått sakerna mkt rappt. Klart man förskottsbetalar och får fri frakt. Tror ni verkligen de försöker blåsa folk?
Postad 09 December 2002 - 12:12
Nu är det upp till bevis.
Har just gjort min första beställning, efter en vecka för godkännande av kredit hos handelsbanken så blev det till sist idag godkänt köp från hembiobutiken. Så nu är det bara väntan på leverans.... Denon DVD-2800mkII, 20-dagar(för den svarta). Väntan blir olidlig... [ Postad 09 December 2002 - 12:31
Hej!
Jag beställde en Philips Garbo därifrån för ett tag sedan. Då jag fick den (tog typ bara 5 dagar). Saken var ju den att Garbon var sönder när jag fick den. Lampan var redan trasig (kanske transportskada jag vet inte). Lite förbannad blev man ju så jag skrev ett mail till killarna på hembiobutiken.com där jag förklarade min situation. Han svarade med ett enkelt brev där han skrev att jag skulle få en ny i retur. Jag skickade mailet på onsdag eftermiddag. På måndag nästa vecka ringde det på dörren. Utanför stod det en tjej från DHL med ett paket avsänt från Australien 2 dagar innan. Så det tog alltså 3 arbetsdagar innan jag fick en ny. Mycket bra jobbat tycker jag. Jag lär ju fortsatta att göra mina inköp där. MVH Christian Postad 14 January 2003 - 12:42
Jag la två st beställningar igår morse och valde förskottsbetalning! Fick ett standardsvar i mailen men sen har det inte hänt nåt! Mailade och bad dom lägga ihop mina ordrar så det blev smidigare att betala men inge svar på det mailet!
Är dom sega på att svara på mail? Postad 14 January 2003 - 13:04
Tjena Freak:
Jag mailade oxå dem igår och fick inget svar...men det visade sig att Mattias var hemma under gårddagen (personligen mailade jag honom direkt) och idag har de fått stora leveranser som ska tas om hand. Så de kommer att svara på mail så fort dom bara hinner. Detta svar fick jag själv från Perra efter undrings-mailning till [email protected] idag. Jag måste säga att de är suveräna att prata med och att de har ett stort tålamod, med tanke på alla dumma frågor jag har =P och upprepade mailning om vad som händer med mera. Postad 14 January 2003 - 13:32
quote:Originally posted by Dudemeister
...idag har de fått stora leveranser som ska tas om hand. [ Postad 14 January 2003 - 15:04
Jag tycker dom är helt ok, farsan beställde en subb, reciever, dvd etc. Han betalade i förskott och allt funkade bra.
Postad 17 March 2003 - 23:15
Jag beställden en suprakabel i fredagseftermiddag, idag måndag ringer det på dörren runt 17.30 då var kabeln framme!! det kallar jag service!!! Jag kommer att rekomendera hembiobutiken.com!
Postad 18 March 2003 - 08:47
Handlade grejor för 15.000 och förskotts betalade hade grejorna hemma efter ca 4 dgr Samt att Mattias var otroligt snabb och hjälpsam via mail ! MYCKET BRA FÖRSTA INTRYCK av denna "butik" ! [
Ps: Fick även ett antal hundringar i rabbat på grejorna [ Postad 18 March 2003 - 08:55
Mattias var otroligt hjälpsam med att besvara mail och ge mig viss in info jag behövde.Förskottsbetalning och när väl de fått pengarna så hade jag prylarna efter en dag! Kanon! [
Postad 18 March 2003 - 12:02
Ja, jag har bara bra att säga om Hembiobutiken. Både Mattias och Perra är mycket snabba på att svara på mail (om de inte är hemma av någon anledning [
Att de kan ta några dagar extra vid avbetalning förstår man ju. Papper på avbetalningen från Handelsbanken Finans skall skickas ut och skrivas under av kund. Sen måste det godkännas och registreras av Handelsbanken. När det väl är gjort så går det väldigt fort att få grejerna om de finns på Hembiobutikens lager. För mig tog det ett dygn från godkännande till att jag fick receivern genom dörren här hemma. Jag ska iaf fortsätta att handla från Hembiobutiken. De är ju billiga också och det gör inte saken sämre. [ Postad 18 March 2003 - 12:16
Antingen bor dom isf på jobbet eller så jobbar dom hemifrån också. Satt och mailade med mattias en helg vid tio-elva tiden på kvällen...
Postad 18 March 2003 - 12:51
Mycket högt betyg till hembiobutiken för min del, beställde en sub (Magnat Omega 380) i onsdags, fick bekräftelse och leverensbesked inkl kolli-ID ca 10 minuter efter att jag la ordern. Fick den igår, förvisso fanns den redan i fredags på posten, men det e ju inte butikens fel..
Postad 18 March 2003 - 16:26
hmm....jag vet inte exakt vad jag ska säga om hembiobutiken. Min förstärkare har pajat efter bara två veckor och jag mailade hembiobutiken så det tog 4-5 dar med massa mail fram o tillbaka mellan mig o hembiobutiken innan de bestämmde sig att jag skulle skicka in den på service. Det var massa såna frågor om jag har gjort det o det eller pillat det o där även om jag beskrev det rätt så bra men nu efter 8 dar så sitter jag fortfarande hemma med min trasiga förstärkare och väntar på fraktsedlar att komma.
De har samarbe med en servicefirma i Malmö men de var inte kompetenta nog för att kunna utföra reparationen på en sån apparat som jag har så jag e tvungen att skicka den nu. Vi får se hur långt tid det tar eftersom jag har fortfarande inte fått fraktsedlar. Förmodligen får jag vänta yttligare två veckor tills förstärkare kommer från serivice. Det hela hade tagit MAX två dar om de hade telefon. Jag menar när folk betlalar stora summor så vill de ha nån form av kontakt per telefon i såna lägen. Skaffa telefon nu SNÄLLA hembiobutiken. Jag menar de svarar på mail och för det har de STOR plus hos mig. (även när det var lördag o söndag, tack för det Perra). Vi får se hur allt kommer att gå nu så jag återkommer med kritik eller beröm men just nu e jag lite tveksam. Postad 18 March 2003 - 17:20
Jag köper gärna ett par dagars väntetid då de prylar jag köpt kostat 30% mindre än i jämförbara affärer.. E det samma pris som hos lokale handlaren däremot så känns det ju värre.
Postad 24 May 2003 - 10:56
Beställde högtalare, förstärkare från hembiobutiken. Stod att det skulle ta 7-14 dagar. Är inne på dag 21 nu och har ej fått något än. Ingen förklaring av butiken varför det är försenat heller.. Får väl se om det dyker upp...[
Postad 24 May 2003 - 14:18
Bra service har dom verkligen!
Har också varit med om att få svar samma dag när jag mailat långt efter arbetstid. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |