Pruta på bara, nästan alla mina kunder ska pruta på precis allting... Och då jobbar man med 10% marginal ungefär i snitt. (Hemelektronik). Möbelfirmor såsom Mio mm. har väll en marginal där de lägger på dubbla priset iaf? Inte på allting säkerligen men där snackar vi ju inte en 10-20% marginal. Blir så jäkla trött på att folk inte kan pruta där det GÅR.... "Den kostar det ifrån pixmania... blabla." Vad jag vet så har Mio inte något rabattkort utan det är pruta som gäller, det bästa du kan göra är ju att kolla ut liknande varor på te.x EM och få en bra offert därifrån, som du sen visar upp hos Mio och ber han/hon göra en bättre deal så är det affär.
Köpte en skinnsoffa för några veckor sedan, Tireno 2-sits. Hade kikat efter beg. på blocket och så först men sen kom jag på att jag skulle svänga förbi Mio och provsitta en.
Detta var på Mio - Valbo (gästrikland) då hade dom 2st uppställda där det stod på prislappen (8500:- "Gäller endast dessa exemplar) Ordinarie priset var på 15600:- tror jag det var och nyligen då jag var in hade dom ockrarna höjt det till över 16k.
Hur som helst så hade jag en jäkla bra timing, dom hade ställt upp dom där två sofforna typ en timme före jag kom in så tjejen som jobbade där som man snackade med trodde inte någon ens provsuttit i dom. Soffan fick jag på engång men beställde ben i valnöt, vill inte ha fejk-metallbenen. Men dom har jag fått väntat 9veckor på. (lika länge ungefär som om man beställer en soffa)
Dom kan ju inte sålt min soffa med förlust heller tycker man, så kanske kan stämma det du var inne på.
Redigerat av HenkeEdge, 17 maj 2009 - 12:48.