Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen du såg?

12332 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 januari 2017 - 23:22

mcmike
  • mcmike
  • Guru

• 6 051 inlägg
  • 0

The Walk 3D

Verklighets baserade promenaden på lina mellan World Trade centers skyskrapor. Filmen i sig ok men inte mer! Men jösses för effekterna uppe vid toppen, trodde jag inte var höjdrädd!!  Det kändes som man stod på linan själv, fick f.n ont i magen :o Satt ganska nära duken.. :rolleyes:

3/5 Färjestadare

Redigerat av mcmike, 12 januari 2017 - 23:23.

Postad 13 januari 2017 - 12:07

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
http://www.imdb.com/...0/?ref_=nv_sr_1

Tarzan
Mycket bra ljud och bild BR utgåvan. Filmen överraskade oss och var inte alls som vi trodde och detta positivt, jag tycker den är risktigt bra.

Filmen 4 av 5
Bild 5 av 5
Ljud 5 av 5

Postad 13 januari 2017 - 21:53

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 1

Såg Inferno...

Ajajajaj, detta va riktigt illa!    

På alla punkter man kan komma på! (man kunde inte ens glädjas att se Hanks skådespela....)

Jisses!

Postad 13 januari 2017 - 23:26

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 1
The Breakfast club (BD)

Har sett den minst 10 gånger. Lika bra varje gång även om slutet ger lite fadd eftersmak 2017.

Betyg 8/10

Postad 14 januari 2017 - 22:45

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 875 inlägg
  • 0

Transformers 3 (BD) 

Lite hatkärlek till det här vidundret. Det är knappast sofistikerat storyberättande men det filmen saknar i hjärnceller och subtilitet tar den ju igen med helt vansinnig popcornaction. Det smäller rejält i hembion när robotar, skyskrapor och allt annat man kan tänkas spränga börjar flyga och fara åt alla håll. Tycker ändå det märks att man haft kul när man gjort filmen och sköna biroller gör mycket för att väga upp tramset mellan varven.

Ett praktexempel på "Guilty pleasure"...   

Postad 14 januari 2017 - 23:56

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Forrest Gump (1994)

forrestgump2.pngJag tyckte bättre om den nu än när jag såg den på bio 1994. Tom Hanks är suverän som Forrest.

4/5

Postad 15 januari 2017 - 08:49

Neatless
  • Neatless
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

SSF: Halloween (1978) | 2/5 |

Femton år efter Michael Myers knivmördade sin syster, då sex år gammal, rymmer han från det mentalsjukhus där han suttit inspärrad. Genast återvänder han till staden Haddonfield där han tar sikte på den unga skoltjejen Laurie, samtidigt är han själv jagad av sin läkare Sam Loomis som har förstått att en skoningslös mördare är lös. Allt det här sammanfaller på Halloween - verklig ondska har kommit till staden det här året.

Ja, Halloween är en klassiker och var stilbildande och har haft kolossal influens på skräckfilmsgenren, jag förstår det. Men nej, när jag tittar på den nu för första gången så ser jag inte storheten. Det som var lite läskigt i början när Michael står och stirrar iförd sin mask blir snabbt uttjatat och blasé. Atmosfären upprätthålls av den stämningsfulla musiken men har annars inga andra kvalitéer som förhindrar den långtråkiga känslan jag får. Donald Pleasence som läkare Loomis är till en början intressant när han inleder sitt detektivarbete men det spåret mynnar ut i besvikelse. Barnen är extremt irriterande, mördandet klumpigt (men coolt foto) och skådespelarna är i vanlig skräck-ordning efterblivna.

Jamie Lee Curtis i sin debutfilm är bra dock, hon är en scream queen som agerar vettigt och har även kapacitet att slå tillbaka. Tvisten i slutet med att Michael inte kan dö utan är ren och skär oundviklig ondska är intressant och gör det lite mer spännande. Marginellt dock, spänningen lyser med sin frånvaro genom hela filmen. Eftersom jag också älskar amerikanskt 70-tal inom film så sållar sig Halloween in i den skaran med ett läckert bildspråk och känsla jag avgudar.

Men jag finner den verkligen inte speciell på något sätt. Det blir aldrig trovärdigt, slasherfilm förlitar sig såklart inte särskilt mycket på trovärdighet - kanske därför jag har svårt för genren, men Halloween fångar aldrig mitt intresse på det sätt som får mig att ignorera dåliga detaljer och bara njuta. Godkänt för musiken och ett coolt foto, läskig är den dock inte. Den förtjänar sin kultstatus för influensen den har haft och skrämde säkerligen skiten ur folk när den kom - men helhetsmässigt en otroligt överskattad film.

Postad 15 januari 2017 - 08:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Mästare

• 3 933 inlägg
  • 0
Star Wars - The force awakens

Ju fler gånger jag ser denna desto mer inser jag att den är en kopia på A new hope. Fortfarande bra men inte alls lika bra som Rouge One.

Postad 15 januari 2017 - 10:36

GalaxDödaren
  • GalaxDödaren
  • Beroende

• 1 466 inlägg
  • 0

Star Trek Beyond. Underhållande rymdaction utan något direkt djup att tala om. Välgjord och överlag bra skådespeleri. Betyg: 3+/5.

Postad 15 januari 2017 - 10:55

mcmike
  • mcmike
  • Guru

• 6 051 inlägg
  • 0

Djungelboken 3D

Tycket det var en trevlig film, med en story som sig bör. Framför allt var den otroligt välgjord :)

3/5 Färjestadare

Redigerat av mcmike, 15 januari 2017 - 10:56.

Postad 15 januari 2017 - 10:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Veteran

• 2 210 inlägg
  • 0
Papillon. 8/10. En gammal hederlig film.

Redigerat av Buddypresley, 15 januari 2017 - 11:55.

Postad 15 januari 2017 - 11:36

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

The Dressmaker

Annorlunda film med Kate Winslet i huvudrollen. Filmen hade mått bra av att vara 30 minuter kortare då den tappar tempo under andra halvan.

Får 2/5 av mig

Postad 15 januari 2017 - 17:05

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Django Unchained (2012)

4/5

Postad 15 januari 2017 - 17:23

zephir
  • zephir
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Nerve

8/10

Tydligt att jag inte tillhör målgruppen då jag upplevt millenieskiftet men... Jag gillade den verkligen. Kul film.

/R

Postad 15 januari 2017 - 23:52

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 1 974 inlägg
  • 0

En kanske udda fågel men "Gleaming the Cube", blandning på polis och skateboard-film med Christian Slater :)

Bättre än vad man kan tro.

Postad 16 januari 2017 - 10:34

boombaaz
  • boombaaz
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

SSF: Halloween (1978) | 2/5 |

Tvisten i slutet...

Spoilers...

Postad 16 januari 2017 - 10:53

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Mechanic: Resurrection

En av dom sämre filmer jag sett, t.o.m sämre än den senare Jason Bourne som är av samma stuk.

Betyg: 1/5

Postad 16 januari 2017 - 11:07

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Anonymous eller "Hacker" som den heter på itunes.

Bra söndagsrulle.

Betyg: svag 4/5

Postad 16 januari 2017 - 13:12

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 209 inlägg
  • 1

The Nice Guys

Detta var en riktigt bra film i min mening, precis min sorts humor och välgjord. Ryan Gosling var riktigt bra i denna film! Klart sevärd! Kul att se kim Basinger igen på film :)

4/5

Suicide Squad

Efter all negativ läsning om denna filmen så tappade jag suget att se den, men i helgen blev det då av till slut! Tycker ändå att den var helt ok! Klart att man hade velat se mer av det mesta och Jokerns roll är ganska obetydlig, men en sevärd film ändå! Såg extended utgåvan. 

3/5

Postad 16 januari 2017 - 18:03

Neatless
  • Neatless
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 1

Spoilers...

Spoilervarning på en nästan 40 år gammal film? Kom igen.

Veckans dokumentärtips: You're Gonna Miss Me (2005)

Roky Erickson skapade med sitt band 13th Floor Elevators banbrytande musik under 60-talet och blev pionjärer inom psykedelisk rock. SJälv blev han en ikon som inspirerade bland annat Janis Joplin med sina liveframträdanden. Men han tog åt sig för mycket av det goda, till slut blev han arresterad för droginnehav och skickad till mentalsjukhus där han under flera år utsattes för elchocker. Diagnotiserad med paranoid schizofreni kom han till slut ut och släppte under följande år sporadiska album, men tiden präglades av hans psykoser. Han var övertygad om att han var en utomjording till exempel, och försökte få regeringen att erkänna honom som en.

När dokumentären tar vid 2005 bor han i en liten lägenhet, han är ovårdad och för att kunna sova sätter han på högljutt brus från flertalet tv och radio-apparater. Ansvarig för vården är hans mamma som inte tror på medicinering utan förespråkar saker som yoga och religion. Rokys bror, Sumner, påbörjar en legal process för att frita Roky och behandla honom med effektiv vård. Främst för att han ska må bättre, men kanske också återvända till musiken en dag.

Jag såg honom på hans comebackturne när han spelade på Hultsfredsfestivalen 2007. Hans första spelning i Europa. Jag minns inte mycket från den festivalen då jag ofta led av vätskebrist, men allsången under en av hans sista låtar "Night of the Vampire" kommer jag aldrig glömma. Hela tältet gav honom en mäktig hyllning. Precis som i dokumentären ger han inget vidare intryck men så fort han får en gitarr runt halsen och börjar sjunga med sin fantastiska röst får man rysningar. Det är en av musikhistoriens stora tragedier att Roky Erickson hölls tillbaka av sin sjukdom under sin mest kreativa period.

Lite för mycket fokus på hans bindgalna mamma och den knyter inte ihop alla trådar. Men Roky är en sån intressant person med en fascinerande historia så det gör inget, dokumentären är deprimerande, tragisk och hoppingivande ändå. Kontrasten mellan bilderna från hans musikliv till idag när han lever ett white-trash liv är smått hjärtskärande att se. Se och uppskatta en musiklegend.

Finns på Youtube.

Postad 16 januari 2017 - 20:22

FEA
  • FEA
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Spoilers...

@boombaaz Tack för varningen :)

Jag har faktiskt inte sett filmen. Jag har precis sålt min DVD så jag får skaffa en blu-rayutgåva så småningom.

Postad 17 januari 2017 - 14:10

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 631 inlägg
  • 0

13th Floor Elevators? Hmmm är inte de från Austin? tror jag såg en intervju i Sonic Highway med Billy Gibbons (ZZ Top) där han sa att det var en stor influens för honom när han började som musiker.

Postad 17 januari 2017 - 21:14

The_Grid
  • The_Grid
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Deepwater Horizon

Gillar filmer som baserar sig på verkliga händelser men denna var ingen höjdare. Förutsägbar och med endast ett par få undantag så var skådespelarinsatserna långt under förväntningarna. Enda riktiga behållningen var väl ljudmixen (Atmos). Ett av de mer aktiva LFE-spåren på mycket länge, nästan lite too much. En riktigt popcornrulle som gör allt för att du ska bli berörd men näsdukarna kommer aldrig fram.

Postad 17 januari 2017 - 21:30

miha04
  • miha04
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Steve Jobs med Michael Fassbender! Riktigt bra. Fassbender var ruskigt bra i rollen som Jobs.

Postad 17 januari 2017 - 22:29

Neatless
  • Neatless
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

13th Floor Elevators? Hmmm är inte de från Austin? tror jag såg en intervju i Sonic Highway med Billy Gibbons (ZZ Top) där han sa att det var en stor influens för honom när han började som musiker.

Stämmer bra. :) Roky Erickson bor i Texas och har bott där i hela sitt liv antar jag.

SSF: When Trumpets Fade (1998) | 3/5 |

Andra Världskriget, slaget om Hürtgenskogen. Menige David Manning har precis befordrats till sergeant och får ansvaret att lära upp nyrekryterade soldater under en blodig offensiv mot tyskarna. Manning vill absolut inte ha det här jobbet dock, orsaken till att han fick det är att han är den enda som återstår av sin pluton och han överlevde genom att vara en fegis. Desperata försök att bli hemskickad för mentala skäl är fruktlösa, Manning måste nu leda sin oerfarna pluton genom ett av krigets hårdaste slag.

Regissören John Irvin har även gjort Vietnamfilmen Hamburger Hill (1987) och den här följer samma recept. Budgetmässigt ligger de snäppet under storfilmer och det märks ibland på krigscenerna, men de berättar sin historia på ett väldigt bra sätt. Starkt manus, skicklig regi och han får ut mycket av sina skådespelare. B-känslan smyger sig på då och då, särskilt under striderna där det ibland ser ut som en skolpjäs, scenen med eldkastaren ser till exempel inte alls bra ut - där får man verkligen känslan att det är en medioker skådespelare som leker krig, men det bjuds på en stark berättelse överlag.

Jag gillade speciellt skådespelarinsatserna - Ron Eldard i huvudrollen gör en komplex karaktär som är uppfriskande mänsklig och inte någon supersoldat som alltid går den hjältemodiga vägen. Han backas upp av kommande stjärnor som Timothy Olyphant, Jeffrey Donovan och Bobby Cannavale. Filmen undviker de största krigsklichéerna och är - för att vara amerikansk - befriad från patriotiska undertoner. Soldaterna är livrädda (speciellt de nyanlända som knappt kan ta ett steg utan att darra som ett löv) och vill bara åka hem, dödsångesten är väl skildrad. Lite intressanta moraliska dilemman tas upp också och utgången förvånar en ofta när filmen som sagt inte alltid tar den typiskt hjältemodiga vägen.

Det känns hela tiden som att man ser en ganska unik krigsfilm och man vill verkligen se hur historien ska sluta. Den har precis nog med produktionsvärde för att man får känslan av storskaligt krig och maskerar sina brister hyfsat bra. Den är aldrig nära att aspirera på de höga betygen men är väl värd att se.

Postad 18 januari 2017 - 00:23

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 239 inlägg
  • 1

Nightcrawler

Att en film om nyhetsjägare kunde vara så spännande trodde jag faktiskt inte. Man sugs in i handlingen snabbt och sen är det svårt att inte ryckas med. Tycker Gyllenhaal spelar riktigt bra som den skrupelfria nattreportern.

Rekommenderas!

8/10

Bifogad fil  nightcrawler.jpg   103,54K   0 Antal nerladdningar

Postad 19 januari 2017 - 16:32

ghostlink
  • ghostlink
  • Mästare

• 2 605 inlägg
  • 0

Deepwater Horizon

Gillar filmer som baserar sig på verkliga händelser men denna var ingen höjdare. Förutsägbar och med endast ett par få undantag så var skådespelarinsatserna långt under förväntningarna. Enda riktiga behållningen var väl ljudmixen (Atmos). Ett av de mer aktiva LFE-spåren på mycket länge, nästan lite too much. En riktigt popcornrulle som gör allt för att du ska bli berörd men näsdukarna kommer aldrig fram.

Jag tycker den var mycket välgjord. Peter Berg har verkligen utvecklats som regissör. Helt klart årets bästa mainstream BD sett till extramaterialet också. Snart kommer Patriots Day också om Bostonbombarna.

Nightcrawler

Att en film om nyhetsjägare kunde vara så spännande trodde jag faktiskt inte. Man sugs in i handlingen snabbt och sen är det svårt att inte ryckas med. Tycker Gyllenhaal spelar riktigt bra som den skrupelfria nattreportern.

Rekommenderas!

8/10

attachicon.gifnightcrawler.jpg

Jake snuvades på Oscars för denna film. Hans bästa roll någonsin.

Postad Igår, 12:55

Neatless
  • Neatless
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

SSF: Prick Up Your Ears (1987) | 1/5 |

En biografi om Joe Orton, den engelska pjäsförfattaren som chockade publiken med sina skandalösa svarta komedier. Utöver hans kontroversiella arbete levde han ett kontroversiellt liv där han bland annat spenderade tid i fängelse för stöld och skadegörelse tillsammans med sin pojkvän Kenneth Halliwell. Deras relation var stormig under ett konservativt England på 60-talet (där homosexuella handlingar var förbjudet) och ledde också till ett tragiskt öde.

Bedövande tråkigt. Trots storartat skådespel från främst Gary Oldman i huvudrollen, men också från Alfred Molina som hans pojkvän, är historien berättad på ett synnerligen oinspirerat sätt. Teater intresserar mig inte för fem öre och det är väl det stora problemet här - sättet de pratar och agerar på är alldeles för teatraliskt för mig. Dialogen är "posh", alltså överklassig och elegant, och det gör det hela väldigt oengagerande. Jag är mer en gatans man - down with the ghetto yo, osv osv. Därför finner jag också den tidiga delen av Joes liv mest intressant där han inte hade lärt sig posh-pratet men tyvärr får den tiden inte många minuter.

Samspelet mellan Oldman och Molina fungerar bra och är intressant med de olika faserna de hade - passionerat sex till en början och otrohet senare till exempel, men jag har svårt att ta det på allvar med teaterkänslan ständigt hängandes över. Vanessa Redgrave borde ha fått mer tid, hon höjer nivån varje gång hon är i bild men det är inte ofta. Jag gillade när Joe är på sin mammas begravning och drar en massa skämt och är allmänt respektlös på grund av hans uppväxt. Semestern han och Kenneth åker på till Marocko är ett välbehövligt avbräck från det gråa tegelstens-England också.

Överlag gav den mig inte mycket alls och jag satt hela tiden och väntade på slutet. Slutet är rätt chockerande faktiskt, men det räddar inte filmen för mig. Det hade varit intressant att se en mer seriös och bättre strukturerad nyinspelning för Joe Ortons liv innehåller alla ingredienser för en bra film. Många hävdar säkert att den här filmen håller måttet, men för mig är den föråldrad och urtråkig.

Postad Igår, 13:14

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 2 635 inlägg
  • 2
Orka läsa...

Postad Igår, 14:16

talisker00
  • talisker00
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 1

Orka läsa...

Jag tycker att det är intressant att läsa, men om jag inte gjort det hade jag kunnat scrolla förbi det snabbt. 

Kommentarer som din tycker jag däremot är oerhört irriterande.

Postad Igår, 14:21

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 2 635 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är intressant att läsa, men om jag inte gjort det hade jag kunnat scrolla förbi det snabbt. 
Kommentarer som din tycker jag däremot är oerhört irriterande.

Du kan ju låta bli att läsa :-P

Postad Igår, 17:11

mcmike
  • mcmike
  • Guru

• 6 051 inlägg
  • 0

Alice i spegellandet 3D

Bra 3D film som inte riktigt var lika bra som första, men "höjdes" genom denna version :)

3/5 Färjestadare

Redigerat av mcmike, Igår, 17:12.

Postad Igår, 18:39

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Hajen 3D (1983)

MV5BM2QwYjhiMzQtN2RiYS00MzgxLThmNzItMmJl

En dålig film som faktiskt blir lite bättre i 3D. Jag tycker att 3Dn är klart bättre än i många nya filmer.

Med Dennis Quaid, Louis Gossett Jr. och Lea Thompson (hennes debutfilm)

2,5/5

Redigerat av Anniggo, Igår, 18:39.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.