Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#12651

Postad 26 april 2017 - 18:51

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Hemma sjuk så det blev The Accountant på Bluray.

Är väl en av få som faktiskt tycker Ben Affleck är en helt okej skådis. med tanke på det får filmen 7/10 i betyg. Skall inte spola något men extra plus för att man låter kulan komma före knallen när någon skjuter på avstånd och kameran befinner sig vid målet.

#12652

Postad 26 april 2017 - 19:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Hemma sjuk så det blev The Accountant på Bluray.

Är väl en av få som faktiskt tycker Ben Affleck är en helt okej skådis. med tanke på det får filmen 7/10 i betyg. Skall inte spola något men extra plus för att man låter kulan komma före knallen när någon skjuter på avstånd och kameran befinner sig vid målet.


Jag tycker Ben är en riktigt bra skådis och regissör. Håller med om betyget på denna film.

#12653

Postad 26 april 2017 - 20:55

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1
Guardians of the galaxy Vol. 2 på skräpbion hemmavid. Bra bild och faktiskt bra 3D men ljudet i biografen har alltid varit kasst. Tur vi får ny i september :)

Älskar man Marvel (som jag) så kommer man älska denna film! Toppklass Marvel!

#12654

Postad 26 april 2017 - 20:57

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Guardians of the galaxy Vol. 2 på skräpbion hemmavid. Bra bild och faktiskt bra 3D men ljudet i biografen har alltid varit kasst. Tur vi får ny i september :)

Älskar man Marvel (som jag) så kommer man älska denna film! Toppklass Marvel!

Du satt väl kvar till slutet? Massor av godis om man är Marvel-fan :)



#12655

Postad 27 april 2017 - 01:59

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

SSF: Escape from Sobibor (1987) | 4/5 |

Sobibor var ett koncentrationsläger, eller snarare ett dödsläger, som låg i Polen under andra världskriget och där ett spektakulärt uppror ägde rum. Judarna i lägret förstod att de levde på övertid i krigets slutskede och rymningsförsöken kom allt tätare. Men för varje rymning så avrättade nazisterna det dubbla antalet kvar i lägret. Judarnas ledare, Leon Feldhendler, inser att det måste till en massrymning - alla 600 måste ut på samma gång. En hopplös plan, men en dag anländer en grupp ryska soldater och med dem Alexander Pechersky som med sin stridserfarenhet kanske kan ro det i land.

Det är en tv-film men den känns verkligen inte som det utan det är hög klass rakt igenom. Framförallt är det ju en fruktansvärt stark historia som de har visat stor respekt för, man får ett smakprov på hur hemskt det måste varit i lägret på ett otäckt realistiskt sätt. SS-vakterna plågar dem skoningslöst och tåg efter tåg anländer där endast en handfull väljs ut som arbetare medans resten marscheras iväg till gaskammaren. Den drar sig inte för att visa otäcka scener utan dröjer sig snarare kvar lite väl länge ibland. Det är väldigt obehagligt för tittaren.

Skådespelet är si och så men det vägs upp av fullständigt suveräne Alan Arkin som Leon. Och halvvägs in dyker ju också Rutger Hauer upp och är lika lysande. Sen är det en kärleksscen som kunde ha skippats, men annars får man en känsla för alla karaktär och det hemska livet i lägret. När planen sätts i verk och upproret startar är det gastkramande spännande från start till slut - och när slutet återigen påminner om att det här en sann historia genom att berätta ödet för karaktärerna knyter det sig i magen. Ofattbart att detta hände på riktigt.

Jag håller den nästan lika högt som mästerverken Schindlers List (1993) och The Pianist (2002) när det gäller att skildra utsattheten för judarna och som fängelsefilm håller den också hög klass med sin otäcka realism och detaljrika planerande för att fly. En mycket imponerande film som jag är förvånad över att jag lyckats missa och en solklar rekommendation.



#12656

Postad 27 april 2017 - 05:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Du satt väl kvar till slutet? Massor av godis om man är Marvel-fan :)


Såklart!

#12657

Postad 27 april 2017 - 12:26

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Star Trek Beyond. Betyg 4 av 5.

 

HemmabionStarTrekBeyond.jpg

Bra bild på blu-rayutgåvan men framförallt ljudet är helt sanslöst bra! Jag såg filmen senast i somras på bio och tänkte att detta ljud kommer jag inte att ha hemma men så fel man kan ha :)



#12658

Postad 27 april 2017 - 14:19

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Manchester by the sea på BD.
Hyggligt skådespel men har lite svårt att känna för någon av karaktärerna i filmen. Handlingen har ju några spår men har svårt att dras med i något av dom. Kanske vinner på en andra tittning.

Betyg 5/10

Arrival (2016) på BD
Stolpigt skådespeleri och lite halvtaskig regi tar ner betyget. Mycket bra användning av ljudet dock och snyggt gjord

Betyg 5/10

#12659

Postad 27 april 2017 - 15:56

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 1

Hemmabion visade SPECTRE. Betyg 5 av 5.

 

HemmabionSPECTREbond.jpg

 

HemmabionSPECTREm.jpg

 

Mycket bra film, synd på den undermåliga överföringen till blu-ray när det gäller bilden. Stundom fin, stundom mer än lovligt mjuk, till och med oskarp. Så såg det inte ut på bio, där jag såg den vid flera tillfällen (Texten är alltid skarp och kan användas som en referens). Ljudet däremot, är riktigt bra, bland det bästa jag hört.


Redigerat av FEA, 27 april 2017 - 15:59.


#12660

Postad 28 april 2017 - 12:36

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 1

Hemmabion visade The Hateful Eight. Betyg 5 av 5.

 

Jag tycker filmen som sådan är hur bra som helst och en extra guldstjärna till fotografen Robert Richardson! I detta inlägg måste jag ju bara dela med mig av hans fina arbete. En bild säger som bekant mer än tusen ord:

 

34160724102_48b5764882_o.jpg

Jag är så glad att de valde att behålla det breda bildformatet även på blu-ray.

 

34160724792_1a697bd229_o.jpg

Bildformatet fungerar även utmärkt i alla inomhusscener.

 

33477009874_81065d7346_o.jpg

Fotot är en av de stora behållningarna av filmen för min del - den är fantastisk.

 

34160724562_5cfd0ab214_o.jpg

Jag är överlycklig att de lyckats föra över filmen till blu-ray med bild i mästarklass också! Tack för det!

 

Fotona är av min projektionsduk så på plats i mitt vardagsrum ser det förstås bättre ut.


Redigerat av FEA, 28 april 2017 - 12:54.


#12661

Postad 28 april 2017 - 16:58

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Brukar ofta ha hyfsat lik fulmsmak som Fea, men vad gäller Hateful så är det så långt ifrån det går. Jag ger den filmen ett fett -5/5. Fotot är fint, men filmen är så sjukt usel (i mitt tycke).

#12662

Postad 29 april 2017 - 15:02

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

SSF: Joyeux Noël (2005) | 2/5 |

Baserat på det mytomspunna fenomenet där soldater vid frontlinjen under första världskriget kom överens om en inofficiell vapenvila över julen. Elden tystnade och julsånger tog vid, men inte bara det - soldater klättrade upp från sina skyttegravar och umgicks med sina svurna fiender. Gåvor utbyttes, det sjöngs sånger tillsammans, till och med en lekfull fotbollsmatch utbröt! Här skildras händelsen från tyska, franska och skotska soldaters ögon där varje sida bröt mot sina befäls strikta regler och vandrade ut i ingemansland i ett annat syfte än vettlöst dödande.

Tyvärr en besvikelse. För att vara en så fascinerande händelse så hade jag förväntat mig mer nerv och inlevelse, men det är tandlöst och odramatiskt på gränsen till tråkigt. Ska man visa från tre perspektiv så gäller det att klippningen först och främst är på topp och det är den inte vilket leder till att man inte fastnar för någon av sidorna. Hela filmen med karaktärer och allt känns ytlig, det utforskas ingenting på djupet utan allt blir mellanmjölk.

För att krydda till det lite extra har dem inkluderat en kärlekshistoria där Diane Kruger's karaktär söker efter sin partner som är tysk soldat och hon tar sig hela vägen till fronten och är något av ett nav när vapenvilan sker. Något som inte bara är historiemässigt fel förstås, det tillför ingenting och känns bara onödigt. Krutet skulle ha lagts på att fördjupa soldaterna och deras situation. Nu får man ingen känsla för deras lidande eller hur kittlande mötet med fienden måste ha varit.

Kanske vill den vara en mysig julfilm för hela familjen. Visst, den har sina goa stunder när de tyska soldaterna plötsligt dekorerar sina skyttegravar med hundratals små granar och när soldaterna sjunger samma julsånger. Den hamrar också in julens budskap om fred och Jesus födelse och bla bla bla ganska duktigt så lite julkänsla får man. Men det blir ofta för smörigt för min smak. Smörigt och spretigt, den lever på den starka sanna berättelsen men gör tyvärr inget extra för att lyfta upplevelsen. Som en välgjord dokumentär fungerar den bra men dramaturgiskt är det en trist historia.



#12663

Postad 29 april 2017 - 15:25

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 1

Hemmabion visade Mad Max: Fury Road. Betyg 4½ av 5

 

HemmabionMadMaxFuryRoadRace.jpg

 

Utmärkt bild och ännu bättre ljud. Omslutande mix och bra på alla andra sätt!

 

HemmabionMadMaxFuryRoadMax.jpg

 

En riktigt bra actionfilm med en skönt dystopisk framtidsskildring som fått en i det närmaste perfekt blu-rayutgåva.

 

Jag blir sugen på att se den första Mad Max-rullen, som intressant nog gjordes av samma regissör för ca 35 år sedan! Den såg jag senast på VHS på 80-talet...



#12664

Postad 29 april 2017 - 16:01

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Såg The accountant igår. Förutom en i mina orealistisk skildring av autism så var det en ganska underhållande rulle. 3 av 5.

#12665

Postad 29 april 2017 - 17:58

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Jag blir sugen på att se den första Mad Max-rullen, som intressant nog gjordes av samma regissör för ca 35 år sedan! Den såg jag senast på VHS på 80-talet...

Älskar scenen där en bad guy försöker stoppa bilen genom att kasta nån kedjegrej för att fånga den, mycket realistiskt utfall! (eller var det i tvåan?)



#12666

Postad 29 april 2017 - 18:40

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Mad Max. Betyg 3½ av 5. Trots det, en riktig actionklassiker - men den har inte åldrats alltför väl.

 

HemmabionMadMax.jpg

 

Mad Max är en riktig lågbudget film, med ändå fotad i bredbild, och det formatet funkar bra för filmen. Bilden är OK, inte mer, vilket beror på filmmaterialet/filmandet och inte överföringen till digitalt skulle jag säga Ljudet var ursprungligen i mono, och jag hade föredragit originalljudet. Nu är det en slags stereoljud som de fixat till i efterhand. Den amerikanska dubbningen är i DTS-HD Master Audio 2.0 och originalljudet på australiska finns också med på blu-rayutgåvan (även den ommixad från mono). Originalmixen låter tyvärr inte alltid bra, och även om dubbningen låter bättre rent tekniskt så syns det att det är dubbat förstås.


Älskar scenen där en bad guy försöker stoppa bilen genom att kasta nån kedjegrej för att fånga den, mycket realistiskt utfall! (eller var det i tvåan?)

Scenen är med i Mad Max.


Redigerat av FEA, 29 april 2017 - 19:04.


#12667

Postad 30 april 2017 - 19:12

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Galaxy Quest. Filmen är svår att betygsätta tycker jag, Gillar man science-fiction och främst då Star Trek så är det en klockren 5 av 5. Betygsatt som en 'vanlig' komedi sjunker nog poängen till 3 av 5 kan jag tänka mig. Jag älskar Galaxy Quest :)

 

HemmabionGalaxyQuest.jpg

 

Bild och ljud på blu-rayutgåvan är båda bra.



#12668

Postad 30 april 2017 - 20:28

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

The Finest Hours, 5 av 5

 

movie_poster_thefinesthours_40e891cc.jpe



#12669

Postad 30 april 2017 - 21:03

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Deadpool på BD

Första halvan är ju rolig och så men sedan går den över till att bli en superhjältefilm vi redan har sett ett antal gånger tidigare.
Betyg 6/10

#12670

Postad 01 maj 2017 - 15:38

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Ridley Scotts Black Rain. Betyg 4 av 5.

 

P5016333.jpg

 

Mycket bra action/deckare med en av Hans Zimmers tidigaste verk. Allt doftandes av 80'-tal.



#12671

Postad 01 maj 2017 - 18:36

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: Gleason (2016)

2006 spelade det amerikanska fotbollslaget New Orleans Saints sin första match på nästan två år i Superdome stadion efter att stormen Katrina ödelagt staden. En oerhört känslosam match, och en av spelarna skulle stiga fram och bli en symbol för New Orleans envishet och återhämtning när han, Steve Gleason, dödsföraktat kastar sig och blockerar en spark som leder till poäng i en match som The Saints sedermera vinner. Gleason blev en odödlig hjälte efter det och ett par år senare avslutade han karriären.

Men livet ger och livet tar - blott 34 år gammal blir Gleason diagnotiserad med den obotliga sjukdomen ALS. En aggressiv nervsjukdom som stänger av kroppens muskler en efter en tills man inte längre kan röra på sig, prata eller slutligen andas. Plötsligt har Gleason en förväntad livslängd på 2-5 år. Med sitt första barn på väg bestämmer han sig för att videodokumentera sin förvandling så att hans son ska ha något att minnas när hans farsa är borta.

En fruktansvärt tuff dokumentär att ta sig igenom. Gleason och hans fru Michel släpper in oss så nära man kan komma och censurerar inte något - från resandet i början när Gleason fortfarande kunde till hans fångenskap i rullstol med en dator som hans röst. Frustrationen går verkligen att ta på och Gleasons öppenhet gör att man nästan kan sätta sig in i situationen. Främst är det relationerna som är intressanta - samtalen med hans religiösa farsa (som tar med han till en healing-ceremoni.. suck) och framförallt relationen till Michel som såklart går upp och ner för hon drar ju ett oerhört stort lass.

Allt är inte misär utan mycket inspiration och livsbejakning får man med sig också. Han är ju en j*vla fighter utan dess like, många hade gett upp för längesen men han har gett sig fan på att hans son ska ha så många minnen av honom som möjligt. Jag ska inte säga att jag storbölade men det är svårt att inte bli rörd av de många tunga stunderna i filmen. Som den dagen då han inser att han förmodligen sagt sitt sista ord någonsin och gråter in i kameran... En suverän dokumentär om man orkar med den, och det är klart du gör.



#12672

Postad 01 maj 2017 - 22:03

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Fick bli Ådalen 31 (1969) under kvällen dagen till ära. Tycker forfarande den håller även om den är något ojämn och ger den betyget 7/10.

 

http://sfi.se/sv/sve...VIE&itemId=4822

Bifogad fil  Adalen 31.jpg   112,25K   0 Antal nerladdningar

 



#12673

Postad 02 maj 2017 - 13:52

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade En familj - August: Osage County. Betyg 4 av 5.

 

HemmabionEnFamilj.jpg

 

En njutning att se skådespelarna ha 'roligt på jobbet'



#12674

Postad 03 maj 2017 - 18:15

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Magnolia. Betyg 4 av 5.

 

P5036706.jpg

 

En gammal favorit som verkligen tål att ses om. Precis som i En Familj så är skådisinsatserna beundransvärda.



#12675

Postad 04 maj 2017 - 06:23

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Get Hard

Slötittade på Tv:n. Kändes lite överdriven stundtals men en helt okej komedi.

Redigerat av Mushunt, 04 maj 2017 - 06:25.


#12676

Postad 04 maj 2017 - 06:41

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Miss Peregrines hem för besynnerliga barn

 

mitt intryck av denna filmen är att den är långsam vilket fick mig att bli ointresserad. Dock så uppskattade mina barn den :)



#12677

Postad 04 maj 2017 - 06:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Miss Peregrines hem för besynnerliga barn

 

mitt intryck av denna filmen är att den är långsam vilket fick mig att bli ointresserad. Dock så uppskattade mina barn den :)

 

 

Håller med lite där, men får godkänt, knappt, av mig, men dottern på 14år tyckte den va jättebra. :)



#12678

Postad 04 maj 2017 - 07:38

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Fast and the Furious 8.

 

Efter typ en halvtimme var jag på väg att lämna salongen. Var väl egentligen bara Kurt Russel som hindrade mig. Så fruktansvärt usel, manus, skådisar, allt. Förutom Kurt då. Nåja, jag härdade ut, trots alla logiska luckor som tärde på mig, och det redde ut sig mot slutet (enbart pga actionscenerna).

 

Betyg: Svag 2/5



#12679

Postad 04 maj 2017 - 09:44

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1

Fast and the Furious 8.

Efter typ en halvtimme var jag på väg att lämna salongen. Var väl egentligen bara Kurt Russel som hindrade mig. Så fruktansvärt usel, manus, skådisar, allt. Förutom Kurt då. Nåja, jag härdade ut, trots alla logiska luckor som tärde på mig, och det redde ut sig mot slutet (enbart pga actionscenerna).

Betyg: Svag 2/5


Det är ju inte precis som om man inte vet vad man får när man går och ser denna film! Varför går folk på dessa filmer om man hatar dem?

#12680

Postad 04 maj 2017 - 09:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Det är ju inte precis som om man inte vet vad man får när man går och ser denna film! Varför går folk på dessa filmer om man hatar dem?

 

 

Man ger dom en chans kanske, och hoppas på det bästa? Den första är ju grymt bra. :rolleyes: 



#12681

Postad 04 maj 2017 - 09:54

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Man ger dom en chans kanske, och hoppas på det bästa? Den första är ju grymt bra. :rolleyes:


FF serien lämnade del 1 bakom sig för länge sedan... det vet alla som hänger med i serien! Man kan börja jämnföra med del 4 och framåt ! Då vet man exakt vad man får. Tror knappast nån som ser 8 bara har sett del 1 tidigare!

#12682

Postad 04 maj 2017 - 09:55

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Såg "The girl with all the gifts" hemma på bluray i helgen. Tyckte den var underhållande och hade lite fina turnovers i handlingen. Soundtracket är härligt knasigt/sjukt/passande.



#12683

Postad 04 maj 2017 - 10:01

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 2

FF serien lämnade del 1 bakom sig för länge sedan... det vet alla som hänger med i serien! Man kan börja jämnföra med del 4 och framåt ! Då vet man exakt vad man får. Tror knappast nån som ser 8 bara har sett del 1 tidigare!


Du behöver inte avsluta alla meningar med utropstecken! Känns som du gapar! 🙄😄

Själv har ja inte sett 7 och 8... Tyckte dom tappade mer och mer... men ska till och kolla på dom nån gång... Är ju lite underhållningsvärde iaf... 👀

#12684

Postad 04 maj 2017 - 10:06

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Du behöver inte avsluta alla meningar med utropstecken! Känns som du gapar! 🙄😄

Själv har ja inte sett 7 och 8... Tyckte dom tappade mer och mer... men ska till och kolla på dom nån gång... Är ju lite underhållningsvärde iaf... 👀


Underhållningsvärde är garanterat med dessa filmer !!!! ( nu fick du 4 utropstecken;)

#12685

Postad 04 maj 2017 - 16:53

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

SSF:  Whose Life Is It Anyway? (1981) | 3.5/5 |

Ken Harrison är en briljant och framgångsrik skulptör med en underbar flickvän som efter en bilolycka plötsligt finner sig paralyserad från huvudet nedåt. Hans kvicktänkta sinne är dock intakt, och när verkligheten sjunker in att han aldrig kommer leva som förr igen bestämmer han sig för att han vill dö. Men sjukhuset vägrar skriva ut honom när de förstår hans intention, så Ken inleder en rättsprocess för att få bestämma över sitt eget liv.

Jag har i en tidigare recension nämnt att Richard Dreyfuss hade ett så tungt drogmissbruk under den här tiden att han inte ens minns vilka filmer han spelade in. Under inspelningen av den här orkade han bara filma ett par timmar om dagen innan han blev hemskickad. Det är fascinerande att ha det i åtanke när man tittar på hans fenomenala prestation. Förutom att det är en utmärkt film i många aspekter så är det främst Richard Dreyfuss man minns, hur han är så suverän både på komik och på att ta fram en mörk sida som berör. Jag är ett stort fan av honom och skulle argumentera att det här kanske är hans bästa roll.

Den tar upp svåra moraliska dilemman på ett intressant sätt där båda sidorna får komma till tals. Man lider förstås med Dreyfuss när han berättar att han känner sig som en fånge i sin egen kropp där hans intellekt är som tortyr varje dag när han inte kan använda det till sin konst - men han har en värdig utmanare i John Cassavetes som spelar en principhård läkare som vägrar låta sina patienter dö.

Det som sänker betyget en aning är ointressanta bikaraktärer (framförallt en som retar gallfeber på en) och att en del saker känns som onödig utfyllnad. Så fort Dreyfuss inte är i rutan så tappar filmen energi. Men det är ingen diskussion om att det här är en bortglömd pärla som förtjänar mycket, mycket mer uppmärksamhet. En feelgood-film med ett mörkt moln hängandes över sig som stimulerar många tankar för tittaren. Med ett lysande manus och en Richard Dreyfuss i världsklass så kommer man långt, har ni inte sett den så är det verkligen på tiden.



#12686

Postad 05 maj 2017 - 07:29

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 1

Underhållningsvärde är garanterat med dessa filmer !!!! ( nu fick du 4 utropstecken;)

Det tycker inte jag. Långt ifrån, men jag tänker inte göra misstaget att se åttan heller efter att ha sett den nästan magiskt usla sjuan (i mitt tycke).

#12687

Postad 05 maj 2017 - 08:22

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1

Det tycker inte jag. Långt ifrån, men jag tänker inte göra misstaget att se åttan heller efter att ha sett den nästan magiskt usla sjuan (i mitt tycke).


Smart..... tycker inte heller du ska se 8:an då.

#12688

Postad 05 maj 2017 - 14:30

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Mad Dog Killer 4/5



#12689

Postad 05 maj 2017 - 22:39

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Everybody wants some. En ganska bra film om ingenting. 3/5.

#12690

Postad 06 maj 2017 - 09:16

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Underhållningsvärde är garanterat med dessa filmer !!!! ( nu fick du 4 utropstecken;)

Såg första filmen när den kom, riktigt bra. Andra filmen var också helt okej.

Tredje filmen stängde jag av efter 30 min.. se dess har jag inte brytt mig om denna serie.. så säger varken bu eller bä angående folks åsikter om de resterande då jag inte sett dem.

Redigerat av Mushunt, 06 maj 2017 - 09:16.


#12691

Postad 06 maj 2017 - 13:48

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Såg första filmen när den kom, riktigt bra. Andra filmen var också helt okej.

Tredje filmen stängde jag av efter 30 min.. se dess har jag inte brytt mig om denna serie.. så säger varken bu eller bä angående folks åsikter om de resterande då jag inte sett dem.


Filmerna har helt bytt riktning sedan del 4.... inga biltävlingar och trimning av motorer . De senare delarna är rena actionfilmer med en och annan snygg bil med för sakens skull.

#12692

Postad 07 maj 2017 - 22:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Fast and the Furious 8.

Efter typ en halvtimme var jag på väg att lämna salongen. Var väl egentligen bara Kurt Russel som hindrade mig. Så fruktansvärt usel, manus, skådisar, allt. Förutom Kurt då. Nåja, jag härdade ut, trots alla logiska luckor som tärde på mig, och det redde ut sig mot slutet (enbart pga actionscenerna).

Betyg: Svag 2/5


Såg just 7:an är 8:an ännu sämre. Sista halvtimmen är det enda som räddar 7:an lite.

#12693

Postad 07 maj 2017 - 22:37

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Det är ju inte precis som om man inte vet vad man får när man går och ser denna film! Varför går folk på dessa filmer om man hatar dem?

 

I mitt fall var det min son som tvingade med mig, han är 11 och får ju inte gå själv! Annars hade jag aldrig sett eländet   ;) hade dessutom fått fribiljetter  :D


Redigerat av phil neal, 07 maj 2017 - 22:38.


#12694

Postad 07 maj 2017 - 23:57

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Hacksaw ridge. Snacka om att tappa bollen, igen, och igen, och igen.

 

Stundtals riktigt bra, stundtals skämskuddevarning.Blodig dusch i motljus? Unikt stereotyp utbildningsofficer? Kille som Rambo-rusar med ett lik som sköld medans han i andra handen avfyrar ett säkert 15kg tungt maskingevär? Slowmotionspark på handgranat (ja jag har läst mig till att han faktiskt sparkade bort en sådan men han gjorde det nog inte i slow motion)?

 

Avslutningen som är så ogenerat stulen från Band of brothers är nog det sämsta i hela filmen och var droppen för mig.

 

I övrigt var filmen var generellt välgjord. Skådespelarinsatserna i allmänhet bra. Men jag förväntar mig betydligt med av vad vissa tycker var 2016 års bästa film. Betyget blir någonstans runt "ok" och jag måste fundera ett par varv till på om jag i framtiden kommer att lägga lika stor vikt vid vad akademin nominerar som bästa film.

 

6/10.



#12695

Postad 08 maj 2017 - 09:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Star Wars: The Force Awakens

 

Den får knappt godkänt. Jag gillade inte Solo jr. Han var en fjant utan hjälmen. Jag gillade inte den avhoppade storm troopern heller. Tjejen var OK liksom de gamla rävarna. Sen har jag alltid haft svårt för de icke människolika figurerna i filmerna. Det är lite mupparna över det hela.



#12696

Postad 08 maj 2017 - 13:20

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Ferris Bueller’s Day Off

 

frjf.png

 

Riktigt underhållande kultklassiker. Bästa filmen av John Hughes som jag sett hittills.

 

8/10



#12697

Postad 08 maj 2017 - 23:27

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills (1996)

1993 skedde ett synnerligen brutalt mord på tre åttaåriga pojkar i West Memphis, Arkansas. Steve Branch, Michael Moore och Christopher Byers kroppar hittades i en skogsdunge - de var nakna, bundna och hade uppenbarligen blivit könsstympade. Polisen fick snart ett genombrott i utredningen när en tonåring - Jessie Misskelley, förståndshandikappad med iq som ett litet barn - efter många timmar i förhör erkände morden. Han pekade även ut Damien Echols och Jason Baldwin som medbrottslingar och speciellt Damien Echols som den drivande kraften. Efter en farsartad rättegång dömdes Misskelley och Baldwin till livstids fängelse och Echols till döden.

Jag ska de kommande veckorna gå igenom dokumentärerna om det här fallet. Anledningen till att det finns flera stycken och att det förmodligen är det mest uppmärksammade fallet i modern historia är ju att inga fysiska bevis binder de här tonåringarna till brottet - istället verkar de ha blivit dömda av en kristen stat som fick moralpanik över att de misstänkta bar svarta kläder, lyssnade på Metallica och visade intresse för Wicca.

Även om rättegången skildras ingående är det de anhöriga som tar stor plats här. Med stjärnan John Mark Byers i spetsen tar sig deras sorg och ilska uttryck på ett ibland otäckt sätt - som när de detaljerat pratar om hur de vill mörda de misstänkta och på skjutbanan använder dem som måltavlor. Visst är det förståeligt efter det de gått igenom, men de blev serverade en tacksam syndabock i framförallt Damien Echols och lät känslorna styra när de dömde dem på förhand.

Bevisningen är skrattretande att lyssna på. Intressanta saker som mannen som blodig och lerig klev in på Bojangles restaurangen men som polisen aldrig fann och till och med slarvade bort blodprovet på får stå åt sidan för att fokusera på Echols läsvanor. Det är inte mycket konkreta bevis som tas upp och det är synd - jag hade velat höra juryns resonemang i deras beslut också.

En dokumentär som förtjänar sin klassiker-status. Otroligt engagerande och skrämmande om när ett samhälle får moralpanik i ett fall som berör på många sätt.



#12698

Postad 09 maj 2017 - 13:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Guardians Of The Galaxy 3,5/5. Denna blev bättre andra gången jag såg den (efter Guardians Of The Galaxt vol.2)

Deadpool 3,5/5. Denna blev också bättre andra gången jag såg den. Eller så var jag tröttare denna gång då jag hade roligt åt den sjuka humorn som genomsyrar hela filmen...

Transcendence - 3,5/5. Hel ok men liksom första gången jag såg denna känns de som de snabbspolar lite väl mycket. Går för snabbt och för lite mat över utvecklingen som sker...


Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 maj 2017 - 13:21.


#12699

Postad 09 maj 2017 - 13:31

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Såg Alien: Prometheus som uppladdning inför veckans Alien: Covenant nästa vecka.

Insåg att jag bara såg den på bio för fem år sen och hade glömt jättemycket, och det var ju trevligt!

Betyg 6-7 av 10. Pluspoäng för att slafserierna och bossfighter inte är så utdragna.


Redigerat av skrotfot, 10 maj 2017 - 15:27.


#12700

Postad 09 maj 2017 - 14:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Rouge One, BD

Mycket bättre än The Force Awakens. Riktigt bra faktiskt.

Bifogad fil  IMG_3917.JPG   162,1K   0 Antal nerladdningar



5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.