Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen du såg?

12867 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 juli 2017 - 22:37

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 1
Logan, herre j-klar vilken usel film.

Helt klart en av de sämsta X-men filmerna.
Krysstat, knappt någon story att prata om, typisk åk fån A-B-fight sen från B-C-fight och inget därimellan.

Trailern var bättre än filmen.

Postad 17 juli 2017 - 08:16

PML73
  • PML73
  • Veteran

• 2 055 inlägg
  • 0
Trasan,

Håller med dig där. Märklig upplevelse på den filmen.

På semestern nu så plöjer vi genom GoT sex säsonger. Innan 7an startar.

Postad 17 juli 2017 - 12:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 076 inlägg
  • 0

Trasan,

Håller med dig där. Märklig upplevelse på den filmen.

På semestern nu så plöjer vi genom GoT sex säsonger. Innan 7an startar.

Då får du jobba på. Den har redan startat.

Postad 17 juli 2017 - 20:14

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: L.A. Burning: The Riots 25 Years Later (2017)

Det tog inte mer än en timme efter frikännandet av de fyra poliser som brutalt hade misshandlat Rodney King innan Los Angeles började pyra av oroligheter. Rapporter om plundring och folksamlingar på gatorna fick polisen att rycka ut men de tvingades snabbt retirera när de insåg att de inte hade en chans mot den uppretade mobben. Några timmar senare var det fullt kaos, särskilt vid den ikoniska korsningen Florence och Normandie där nyhetshelikoptrar filmade när alla som inte var svarta slets ur sina bilar och blev svårt misshandlade. Och polisen lyste med sin frånvaro.

Det svarta samhället hade fått nog. De var trötta på polisens rasistiska trakasserier och när inte ens en video på hur fyra poliser upprepande slår en liggandes Rodney King får några konsekvenser släpptes alla hämningar. Sex dagar senare är 63 människor döda, över 2000 skadade och 1100 byggnader nedbrända. 25 år har gått och den här dokumentären reflekterar och pratar med offren, angriparna, polisen och alla berörda av upplopet i Los Angeles 1992.

En suverän återblick och mycket intressant när personerna vi ser på de fruktansvärda nyhetsbilderna nu berättar hur de tänkte och varför de agerade som de gjorde. Från den koreanska affärsägaren som skjuter vilt omkring sig för att hålla plundrare på avstånd till de som skadades och de som dömdes till långa fängelsestraff för mordförsök på oskyldiga bilister. Filmen trycker hårt för att koppla händelsen till dagens hemska polisskjutningar av svarta och att ingenting egentligen förändrats - men det är äcklande att se hur Henry "Kiki" Watson hyllas av sina vänner som någon slags frihetskämpe när allt han gjorde var att nästan mörda lastbilschauffören Reginald Denny som gjorde misstaget att stanna.

Men det fanns hjältar i folkmassan också och det är rörande att se återföreningen av Tim Goldman som räddade livet på fotografen Bart Bartholomew när han hjälpte honom köra iväg efter att precis fått käken avslagen och bilrutan krossad.

En grym dokumentär som tar upp många perspektiv på ett upplopp som kanske (?) kan rättfärdigas.

Postad 17 juli 2017 - 20:21

Leffe68
  • Leffe68
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: L.A. Burning: The Riots 25 Years Later (2017)
Det tog inte mer än en timme efter frikännandet av de fyra poliser som brutalt hade misshandlat Rodney King innan Los Angeles började pyra av oroligheter. Rapporter om plundring och folksamlingar på gatorna fick polisen att rycka ut men de tvingades snabbt retirera när de insåg att de inte hade en chans mot den uppretade mobben. Några timmar senare var det fullt kaos, särskilt vid den ikoniska korsningen Florence och Normandie där nyhetshelikoptrar filmade när alla som inte var svarta slets ur sina bilar och blev svårt misshandlade. Och polisen lyste med sin frånvaro.
Det svarta samhället hade fått nog. De var trötta på polisens rasistiska trakasserier och när inte ens en video på hur fyra poliser upprepande slår en liggandes Rodney King får några konsekvenser släpptes alla hämningar. Sex dagar senare är 63 människor döda, över 2000 skadade och 1100 byggnader nedbrända. 25 år har gått och den här dokumentären reflekterar och pratar med offren, angriparna, polisen och alla berörda av upplopet i Los Angeles 1992.
En suverän återblick och mycket intressant när personerna vi ser på de fruktansvärda nyhetsbilderna nu berättar hur de tänkte och varför de agerade som de gjorde. Från den koreanska affärsägaren som skjuter vilt omkring sig för att hålla plundrare på avstånd till de som skadades och de som dömdes till långa fängelsestraff för mordförsök på oskyldiga bilister. Filmen trycker hårt för att koppla händelsen till dagens hemska polisskjutningar av svarta och att ingenting egentligen förändrats - men det är äcklande att se hur Henry "Kiki" Watson hyllas av sina vänner som någon slags frihetskämpe när allt han gjorde var att nästan mörda lastbilschauffören Reginald Denny som gjorde misstaget att stanna.
Men det fanns hjältar i folkmassan också och det är rörande att se återföreningen av Tim Goldman som räddade livet på fotografen Bart Bartholomew när han hjälpte honom köra iväg efter att precis fått käken avslagen och bilrutan krossad.
En grym dokumentär som tar upp många perspektiv på ett upplopp som kanske (?) kan rättfärdigas.

O vart får man tag på denna dokumentär?

Postad 17 juli 2017 - 20:31

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

O vart får man tag på denna dokumentär?

Haha den eviga frågan när jag tipsar om något... Jag fann den som torrent. Kan PM:a dig länk om du inte hittar.

Postad 17 juli 2017 - 21:12

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

Ingen dålig film, men inte särskilt minnesvärd på något sätt heller. Tim Burton kan bättre.

6/10

Postad 20 juli 2017 - 16:16

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Shivers (Cronenberg 1975) 2/5

- Cronenbergs första? försök till bodyhorror är ganska taffligt, effekterna sitter inte riktigt och den känns ganska trött.

Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:12.

Postad 20 juli 2017 - 22:38

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 1

Ghost in the Shell (2017)

Det var längesedan en film gjorde mig såhär irriterad. Se animefilmen från 1995 istället...

4/10

Postad 21 juli 2017 - 08:40

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 1

Deadpool 1/5 - Riktigt, riktigt usel!

- Var ska man börja... "roliga" förtexter följs av dåligt manus, dålig regi, skitnödiga karaktärer, lite bas motionering och sedan sluttext. Trist då trailern och hypen kring filmen fick mig att tro den hade något som andra superhjältefilmer saknar.

Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:20.

Postad 21 juli 2017 - 09:25

blade_997
  • blade_997
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

tur smaken är som baken, för jag tyckte den var en av dom bätttre filmerna jag sett =)

kolla igår war of the planet of the apes, och blev galet positivt överraskad...inte alls vad jag förvänta mig utan mera känslosamt

Postad 21 juli 2017 - 20:04

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 027 inlägg
  • 0

Jag har inte sett en film i min hemmabio på bra länge, det har mest handlat om TV-serier för min del och en och annan rulle på bio.

Det var faktiskt flera månader sen sist, tror jag!

Hemmabion visade Hell Or High Water, betyg 5 av 5!

35900439442_d36a5120ce_b.jpg

Min bioduk avfotograferad i vanlig ordning.

Detta är en av de bästa filmerna jag sett på bra länge! Jag visste inte så mycket om den, men hade hört och läst bara bra saker om Hell Or High Water.

Vilken bra film! Chris Pine visar att han kan mer än spela J.T. och han gör det bra men ingen kan slå Jeff Bridges! Vilken skådis - jag har alltid tyckt det och det känns fint att han fortsätter att leverera. Filmen har flera sköna karaktärer som görs av duktiga skådespelare, och lockar till flera skratt faktiskt, förutom all action och en del drama.

Snyggt, klassiskt foto och bra musik. Välskrivet manus och till råga på allt ett slut som inte gör mig besviken. Tack! :)

Redigerat av FEA, 21 juli 2017 - 20:06.

Postad 22 juli 2017 - 12:21

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

All the colours of the dark 4/5

- Sergio Martino, giallo, Edwige Fenech och lite uccultism vad kan gå fel? inte mycket! Engagerande från början till slut. Bra musik också.

-Litet  minus då Shameless blyray släpp verkar ha ett litet eko på ljudspåren som gör ljudet lite burkigt.

Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:30.

Postad 22 juli 2017 - 22:35

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

They live 3,5/5

-Rätt tramsig och hjärndöd (man kan inte träffa någon om man skjuter ner i golvet...) men underhållande action med Roddy Piper.

Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:40.

Postad 23 juli 2017 - 13:22

boombaaz
  • boombaaz
  • Forumräv

• 593 inlägg
  • 0

Shivers (Cronenberg 1975) 2/5

All the colours of the dark 4/5

They live 3,5/5

Det hade vart trevligt om du kunde skriva en kortare motivering till dina betyg. Vad som du tyckte var bra och/eller dåligt med filmerna.

Postad 23 juli 2017 - 14:41

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Det hade vart trevligt om du kunde skriva en kortare motivering till dina betyg. Vad som du tyckte var bra och/eller dåligt med filmerna.

Fixat!  :)

Postad 24 juli 2017 - 14:08

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Only Yesterday

Underskattad och länge negligerad animepärla. Fick ingen distribution i USA när den kom för dess tabu-teman...

8/10

Redigerat av Voldo, 24 juli 2017 - 16:39.

Postad 24 juli 2017 - 22:09

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: Marwencol (2010)

Efter en brutal misshandel utanför en bar av fem män som försatte honom i koma i nio dagar vaknar alkoholisten Mark Hogancamp till slut upp. Han har på vippen besegrat döden, men hjärnskadorna har raderat ut nästan alla minnen från sitt tidigare liv och dessutom sabbat finmotoriken och lämnat hans händer att skaka okontrollerat - vilket är deprimerande eftersom han var en duktig tecknare.

Massiv terapi behövs förstås efter en sådan livsomställning, men Mark har inte råd med det utan hittar istället på ett tämligen unikt sätt att behandla sig själv. Han bygger en massiv miniatyrstad i sin trädgård, ger den ett Andra Världskrigs-tema och kallar den Marwencol som ska vara en belgisk stad och fyller den med dockor som representerar honom själv, hans vänner och även hans fiender. Den här alternativa verkligheten försvinner han sen in i och lever ut sina fragmenterade minnen och fantiserar hur livet skulle kunna vara - allt medans han fotograferar dockorna i otroligt målande poseringar.

Stackars Mark har mycket att bearbeta. Främst plågas han av att kvinnor inte längre är intresserade av honom och därför är hans alter-ego i dockstaden en riktig kvinnotjusare. Han har också svårt att umgås med folk i verkligheten efter misshandeln utan skapar hellre en docka av en person och "umgås" sedan med den i Marwencol. Tragiskt på många vis men också vackert - Marks bakgrundshistoria lägger en melankolisk aura över allt men hans konstnärskap är oerhört fascinerande och det är spännande när den börjar väcka uppmärksamhet i konstvärlden.

En varm och mänsklig dokumentär som skildrar ett gripande livsöde. Man känner direkt sympati för Mark när han bygger sin otroligt detaljerade ministad trots sina skakande händer och när han tar sin lilla jeep full med dockor på promenad längs vägarna. Han är väldigt öppen om sina tankar och både rolig och smart att lyssna på. Och en otroligt talangfull fotograf vars bilder får dockorna att komma till liv.

Trivia: Steve Carell ska spela honom i en kommande film regisserad av Robert Zemeckis.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.