Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

14556 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 september 2020 - 08:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 187 inlägg
  • 0

Tomb Raider (2018), BD

Det är inte lätt att göra film av spel. Det blir lätt ganska tramsigt. Jag måste ändå säga att Alicia Vikander är suverän. Hon gör filmen sevärd helt på egen hand.

The Dark Knight Rises, BD

Jag ville se om den här eftersom jag hade glömt nästan allt. Nu förstår jag varför. Inte dålig men inte särskilt minnesvärd. Irriterande AR-byten som stör en tittare med bred duk (som jag). Varför Tom Hardy gick upp 30 kg för att spela Bane är helt ofattbart. Vilken köttklump som helst hade kunnat spela den rollen.

Postad 12 september 2020 - 20:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 187 inlägg
  • 0

Crouching Tiger, Hidden Dragon, UHD BD

Fortfarande ett mästerverk efter 20 år. :wub:

Postad 13 september 2020 - 06:30

PML73
  • PML73
  • Mästare

• 3 440 inlägg
  • 0
Hassesolo,

Har du helt rätt i. Fantastisk film på så många nivåer.

Själv såg vi Trinity igår. Mest för att visa grabben lite rolig western. Samt för att se om filmen håller genom åren. Kul att se alla detaljer jag missade första gången jag såg filmen vid nioårsåldern. Men den håller än, skönt att se att det hellre boxas ön skjuts när det ska göras upp.

Det får bli 7 av 10 pasta carbonara.

Bifogad fil(er)

Redigerat av PML73, 13 september 2020 - 06:32.

Postad 13 september 2020 - 20:57

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 141 inlägg
  • 0

Three billboards outside Ebbing Missouri 3 av 5

Detta var inte riktigt vad jag hade väntat mig av filmen. Bra skådisar men hajar inte riktigt vad filmen gick ut på.

movieposter.jpg

Burn after reading 4 av 5

Det var andra gången jag såg denna och den ger med sig efter andra titten, lättare att hänga med i triangeldramat. Jag funderar på hur dom lyckades anlita så många bra skådisar, om dom bara läste manuset och deras rollbeskrivning så är det ganska ofattbart att dom gick med på detta men dom lyckades och filmen är väldigt underhållande.

burn_after_reading.jpg

Fargo 1996, 5 av 5

Denna har jag sett många gånger, gillar den skarpt med den svarta humorn och suveränt skådespel. Tycker visserligen att scenen med asiaten är väldigt onödig, förstår inte vad den har med filmen att göra.

Nu var det första gången jag hörde Stormare säga "j*vla [I AM A SPAMMER]" på svenska i filmen  :lol:

Bifogad fil  f.jpg   17,59K   0 Antal nerladdningar

Brides of Dracula 1960 2,5 av 5

Denna känns aningen mer påkostad än dom andra Dracula-filmerna, ändå är den lite mer som en parodi med en riktig fånig Dracula-kopia. Jag gillar brudarna dock.

5191pXCb0%2BL._AC_SY400_.jpg  the-brides-of-dracula.png

Postad 13 september 2020 - 21:08

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 832 inlägg
  • 0
Wheelman

Näh!

Postad 14 september 2020 - 10:03

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 272 inlägg
  • 0

The kitchen på NF. Om tre ”fängelseänkor” som som tar över den kriminella verkksamheten i Hells Kitchen. Helt ok.

3 av 5.

Postad 23 september 2020 - 06:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 187 inlägg
  • 1

Snatch, BD

Har sett den några gånger innan. Fortfarande jättebra.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.