Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4201

Postad 25 mars 2012 - 08:33

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Drive

Största besvikelsen sedan "Law Abiding Citizen"



Helt värdelös rakt igenom



Största problemet med filmen är att alla karaktärer är helt ointressanta, jag brydde mig verkligen inte ett skit om vad som skulle hända med någon av dem.Bara massa töntar som ska spela tuffa, Ron Pearlman är skrattretande dålig...



Omotiverat grafisk var den också, det känns som man försökt göra en filmversion av någon episod ur Vice City ungefär.



Betyg 1 av 5


Redigerat av Unregistered80e98494, 25 mars 2012 - 08:34.


#4202

Postad 25 mars 2012 - 09:36

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Heter de inte annars Thomson Twins? Vad har de fått för namn i filmen?

Dupondtarna, ibland stavat Dupontarna, det vill säga Dupond och Dupont.
Dupondtarna i översättning på olika språk
  • Afrikaans: Uys & Buys
  • Arabiska: Tik & Tak
  • Engelska: Thomson & Thompson
  • Grekiska: Ntupon & Ntupont
  • Holländska: Jansen & Janssen
  • Isländska: Skapti & Skafti
  • Japanska: Dupont & Duvont
  • Spanska: Hernández & Fernández
  • Tyska: Schulze & Schultze
http://sv.wikipedia....iki/Dupondtarna




Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet

Medverkande
http://sv.wikipedia....ngens_hemlighet

#4203

Postad 25 mars 2012 - 09:58

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Puss in Boots. Helt ok lördagsunderhållning!
Inget sensationellt men inte kasst heller, så att säga :)

#4204

Postad 25 mars 2012 - 12:42

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Ett tips på Tintin är att använda det svenska talet, alla heter det dom ska och man slipper Londonbrytningen

#4205

Postad 25 mars 2012 - 15:08

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

The Adventures of Tintin (2011)

Postad bild

Sjukt bra bild på blurayen.
Riktigt bra film med, det enda jag störde mig på var de för mig felaktiga namnen på bla Dupontarna.
Sen var den riktigt snyggt gjord.

En stark 8 från mig.



Vart har ni fått tag på BDn?

#4206

Postad 25 mars 2012 - 15:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag fick min från Homeenter

#4207

Postad 25 mars 2012 - 15:46

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
The Artist

Rätt stor besvikelse egentligen, men jag hade mina aningar. Det är egentligen en rätt banal och lam story som man har sett förut i många andra former. Det luktar ständigt Sunset Blvd. och Singin’ in the Rain.

Visst, det finns lite charm, det är kul med metafilm och så är det rätt snyggt ibland, men det räcker inte så långt när det hela tiden är förutsägbart och klyschigt, det blir till slut väldigt trist och jag får inte ut så mycket av filmen. Självklart går det att se varför filmen är på det sättet, men jag själv finner det inte speciellt tilltalande.

Stumfilmsformatet utnyttjas inte heller till fullo, det finns egentligen inget nytt att hämta här. The Artist är ju knappast bättre än många andra stumfilmer. Kul idé med en stumfilm 2011 dock, för sådana kryllar det ju inte av.

2/5

Weekend

Efter en fest drar Russell till en gayklubb, där träffar han Glen för första gången. Vad som tros vara ett one night stand utvecklas till något större.

Riktigt naturligt, realistiskt och jordnära. Karaktärerna blir tillräckligt intressanta för att man ska ryckas med och jag gillar hur båda ställer frågor/skapar diskussioner med dialogen om vad de vill, viktiga funderingar osv. Dessutom är båda två väldigt olika. Aldrig är det smörigt heller, musiken används väldigt sparsamt och det skulle inte förvåna mig om dialogen skulle vara improviserad ibland.

För sin story gör väl Weekend inget revolutionerande, men nog fan var det en trevlig upplevelse. Plus för det öppna slutet som gav mer värde till allt.

3/5

Tomboy

Laure är tio år gammal och har precis flyttat till ett nytt kvarter tillsammans med sin familj. När Laure träffar alla andra barnen i samma bostadsområde presenterar hon sig som Michaël, något som leder till komplikationer efter ett tag.

Bra barnskådespelare, speciellt Zoé Héran som spelar Laure/Michaël är utomordentlig. Främst är premissen otroligt intressant, givande och aktuell. Man får aldrig reda på varför Laure presenterar sig som Michaël och föräldrar håller sig oftast utanför med pekpinnar eller moralkakor. Ibland är det lite förutsägbart, men intrigen förblir i alla fall intressant. Sedan blir det sjukt intressant när man ser allt utifrån ett genusperspektiv när filmen är skapad som den är.

3/5

Do the Right Thing

En het sommardag ökar spänningen mellan människorna som bor i ett visst distrikt i Brooklyn, New York. Pizzabudet Mookie hamnar lite i centrum och vi får följa honom under dagen.

Under fyra dagar har jag sett filmen två gånger nu. Senast igår. Alla hyser agg mot alla, det bråkas friskt och konflikterna flödar. Ingen målas upp som god eller ond direkt, vilket är skönt. Från början känns rasismen mest rolig och filmen slapp, men till slut ballar det ur och saker blir allvarligare och allvarligare. Jag väntade ändå inte mig den mer seriösare tonen i slutet, så det var en lite positiv överraskning.

Hela filmen kryllar av sköna karaktärer som man inte glömmer, gemene man har sin roll och är nödvändig med tanke på hur filmen knyts ihop. Man kände igen en del ansikten också. Något som jag la märke till lite extra under andra titten, det var alla häftiga kameravinklar, speciellt under många dialoger. Jag var tvungen att höja till en fyra efter andra titten, det är verkligen en film jag gärna ser om alltså.

4/5

#4208

Postad 26 mars 2012 - 08:25

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Oceans - Vackert filmad dokumentär om havet. Bra musik. Film: 7/10 Bild: 6/10 Ljud: 7/10

Puss in boots (2D) - Bara riktad till barn. Töntiga skämt, man vet hur filmen ska sluta innan den börjat. Extremt välgjord tekniskt men det räcker inte. Film: 3/10 Bild: 10/10 Ljud: 8/10

Contagion - Halvseg katastroffilm. Välspelad men förutsägbar. Film: 6/10 Bild: 5/10 (ej CS) Ljud: 7/10

In time - Är en sucker för sci-fi. Gillade verkligen tanken bakom denna film. Skådespel lämnar en del att önska och storyn har sina hål. Men grundtanken är så bra att scifi-nördar kommer gilla detta ändå :) Film: 8/10 Bild: 8/10 Ljud: 8/10.

Three Musketeers (2D) - Bra äventyrsfilm som kräver 0 engagemang för att vara underhållande. Inget man kommer minnas om ett par månader. Teknik på topp. Film: 5/10 Bild: 9/10 Ljud: 9/10.

#4209

Postad 26 mars 2012 - 08:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ett tips på Tintin är att använda det svenska talet, alla heter det dom ska och man slipper Londonbrytningen

Finns det inget ljudspår på franska? Vore väl det självklara valet anser jag.

#4210

Postad 26 mars 2012 - 16:21

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
++1

#4211

Postad 26 mars 2012 - 16:59

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Såg Drive igår. Hade inte hört mycket om just handlingen innan jag såg den, hade egentligen bara koll på att den var väldigt hypead.

Tycker att filmen var oerhört cool i allt från Goslings karaktär till klippningen, men kanske allra mest ljudbilden. Hade fått för mig att det var samma regissör som gjorde Män som hatar kvinnor och blev därför väldigt förvånad över hur grafiskt våldet var, men när jag senare gjorde en faktakoll och insåg att jag tänkt på fel dansk så föll bitarna på plats.
Spoiler
:P

Definitivt en av förra årets bästa filmer 5/5 :)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 26 mars 2012 - 17:01.


#4212

Postad 26 mars 2012 - 17:07

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Fright Night 2011, 2.5 av 5.

Den nya Peter Vincent var ju helt oduglig, karaktären försökte hela tiden vara rolig men misslyckas totalt, han anser att personer som tror på vampyrer är galna fast det kommer fram 5min senare att han själv är troende.

Det som håller upp filmen är Collins tolkning av Jerry.




Contagion, 4 av 5.

Redigerat av Lactoferrin, 26 mars 2012 - 17:07.


#4213

Postad 26 mars 2012 - 18:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Austin powers 1
Bra komedi, även om tvåan är mycket bättre. tanten avskydde den medans jag garvade massor.
3/5 starka svenska penispumpar!

Just ja, 40 year old virgin har också spanats i helgen. enl många kritiker på nätet så skulle den vara riktigt bra, men vi måste ha olika smak.

Två mycket taniga oskulder får den filmen av mig

#4214

Postad 27 mars 2012 - 06:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Austin powers 2 igår, riktigt underhållande komik och otroligt skön humor. tom tanten asgarvade!
4/5 starka håriga bringor!

#4215

Postad 27 mars 2012 - 13:10

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Kakushi-toride no san-akunin (1958)

Två giriga bönder eskorterar en man och en kvinna över fiendens linjer. Mannen och kvinnan har med sig guld som lockar bönderna, men vad de inte inser är att deras följeslagare faktiskt är en prinsessa och en general.

Alla komiska inslag tycker jag förstör lite. Men det vägs upp av att det är ett spännande äventyr med riktigt snygga miljöer och superbt kameraarbete. Det är alltid en fröjd att se Toshirô Mifune. Kakushi-toride no san-akunin är väl inte heller en av de vassare filmerna av Kurosawa, men den har verkligen sina stunder och är minst sagt en sevärd rulle.

3/5

La belle et la bête (1946)

En halvt ruinerad köpman bor på landet med sin son Ludovic och tre döttrar. En dag går han vilse i skogen och hittar ett slott som bebos av ett odjur. Väl där plockar mannen upp en ros till hans dotter Belle, men då dömer odjuret honom till döden om han inte byter ut sig själv mot en av hans döttrar. Belle offrar sig för sin far och upptäcker snart att odjuret inte är ett så otäckt odjur egentligen.

Jean Cocteau har verkligen skapat en fantasifylld, magisk och mystisk värld här. Själv är jag väl inte så hemskt förtjust i fantasy och berättelsen är inte direkt något extraordinärt, å andra sidan finns det en hel del kvalité i hantverket. Så styrkan ligger främst i stämningen, hantverket och hur det är skapat, alltså inte så mycket i storyn som mest är småtrist och lite ojämn. Musiken blir väl oftast en gnutta för mycket, det kan man dock leva med i detta fallet. Plus för surrealismen!

En sak är säker i alla fall, Cocteau var full med spännande lösningar och idéer. Ser mycket fram emot Orphée nu, den lär säkerligen vara mycket mer i min smak.

3/5

The Adventures of Tintin (2011)

Tintin och Kapten Haddock drar ut på en skattjakt efter ett sjunket skepp som tillhörde en förfader till Kapten Haddock.

Börjar faktiskt rätt bra. Det jag gillar med Tintin är själva mystiken bakom alla äventyr, så inledningen läggs upp på ett spännande vis. Tyvärr är det för lite av det goda, filmen tramsar bort sig i för mycket slentrianmässiga actionscener som bara blir tröttsamma efter ett tag. Hade man fokuserat mer på mystik, spänning och annat mys, då hade jag köpt det direkt! Spielberg är ju dock Spielberg.

Animationerna är ju inte pjåkiga och röstskådespelarna gör sitt jobb, fast självklart räcker det ju inte. Sedan är storyn halvt medioker. Jag saknar den där riktiga Tintin-känslan. För mycket yta, för lite känsla.

2/5

Bigger Than Life (1956)

En lärare som är allvarligt sjuk blir beroende av "mirakelmedicinen" kortison som snart börjar påverka hans mentala hälsa.

Åh, dessa amerikanska filmer från 50-talet som är filmade i CinemaScope ser otroligt schyssta ut. James Mason gjorde inte mig besviken i huvudrollen som läraren. Han slänger ur sig en hel del repliker som blir minnesvärda och effektfulla. Storyn är riktigt intressant när man får följa hur han mer och mer blir beroende av kortison. Dessutom tyckte jag om scenerna med honom och sonen extra mycket. Som tidsdokument väcker det också intresse, i alla fall med tanke på hur det ser ut idag. Dock kan man tycka att själva filmen känns lite daterad på grund av det.

Synd att musiken fullkomligt dryper av 50-talets Hollywood och att ämnet egentligen inte kommer till sin fulla rätt, men likväl gillade jag faktiskt detta psykologiska verk. Jag förstår att Godard gillade den och det finns en referens till den i Le mépris, fast att den skulle vara en av de tio bästa amerikanska ljudfilmer var nog att ta i.

3/5

#4216

Postad 27 mars 2012 - 16:41

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
The Adventures of Tintin
En smärre besvikelse eftersom Spielberg och Jackson är upphovsmän. Klart underhållande film dock.

7/10

#4217

Postad 27 mars 2012 - 19:29

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Akahige (1965)

En strikt, men samtidigt omtänksam läkare tränar upp en yngre praktikant för att få honom att engagera sig för de sjuka människorna på en klinik som ligger ute på landsbygden.

Åh, så lysande och stort drama. Kurosawa tar sig tid i över tre timmar för att berätta en ruskigt engagerande historia med perfekt berättarteknik. Mina favoritkaraktärer och de två som står mycket i centrum är just Kyojô Niide som spelas av Toshirô Mifune och Yûzô Kayama som gestaltar den yngre kandidaten Noboru Yasumoto.

Karaktärsutvecklingen för just Yasumoto är mycket kompetent uppbyggd. I inledningen får man se hur arrogant han är och vill mycket mer än han får, men senare märker man hur han till slut mer och mer uppskattar det han gör och inser vad det betyder att vara en läkare på detta specifika ställe.

Akahige är en film som bitvis är mörk, men det finns gott om mänskligt patos att hämta i den. Det finns också en större sidohistoria om en flicka som hör ihop med läkarkandidatens vistelse på kliniken. Flickan är inte heller den enda patienten vi får lära känna lite mer än alla andra, så de tre timmarna spenderas rätt väl. Jag tycker dock att filmen tappar lite i slutet när den lilla pojken kommer in, i alla fall om man jämför med resten av tiden. Annars är det så gott som felfritt överlag. Kul att man får se Chishû Ryû en kort stund med, min Ozu-favorit! Rörande, stort, visuellt vackert och mänskligt. En av Kurosawas bästa.

4/5

#4218

Postad 27 mars 2012 - 21:13

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Killer Elite 4 av 5.

Oväntat bra film, hade förväntat mig en typisk Statham-film men fick myyyyycket mer.

#4219

Postad 27 mars 2012 - 21:15

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Såg precis The Divide, Över förväntan helt klart

7/10

#4220

Postad 28 mars 2012 - 11:39

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Aguirre, der Zorn Gottes (1972)

Utspelar sig under 1500-talet och handlar om en spansk expedition som beger sig in i Amazonas urskog för att leta efter det mytomspunna riket El Dorado. Lope de Aguirre tar över gruppens befäl. Han blir maktgalen och besatt i sökandet efter guld.

Ja, vad ska man säga? Herzog har fångat Amazonas miljöer helt perfekt, jag kom att tänka på många italienska kannibalfilmer och dessutom ser man hur Coppola fick sin inspiration till det visuella i hans Apocalypse Now. Popol Vuh sätter också stämningen på topp med sitt fantastiska soundtrack.

Sättet Herzog har filmat på känns väldigt intimt, hela tiden känns atmosfären väldigt skrämmande på något sätt. Och Klaus Kinski som Aguirre känns ju minst sagt likadan. Jag förväntade mig lite mer galenskap, just för att man hade hört så mycket om filmen hela tiden. Men den är absolut närvarande. Annars finns det ju rätt mycket grejer dokumenterat som hände under själva inspelningen. Detta var första filmen Herzog gjorde med Kinski, något som satte fart på en väldigt speciell och destruktiv relation.

Dialogen i Aguirre, der Zorn Gottes är ganska minimalistisk och inte en enda stund är tråkig. Fast det kan också bero på att speltiden ändå var rätt kort. Jag gillade att munken förde dagbok över alla händelser och att det vävdes in i filmen. Dessa anteckningar är egentligen det enda som finns kvar av den här expeditionen, så det var spännande att se hur Herzog valde att skildra det. Självklart är det Klaus Kinski som lyfter hela filmen som Aguirre, det är det ingen tvekan om. Vilken galen man.

4/5

#4221

Postad 28 mars 2012 - 15:00

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Fy fan tack för tipset, jag brukar nästan aldrig kolla på spansktalande filmer, men denna ångrar jag inte en minut att jag såg ! Va lite seg i början men den va fucking awesome asså :)

Den får 7,7/10 :) Som du säger, kommer säkert en remake från Hollywood snart, de e den lätt värd !


Gillade du den bör du absolut se "Timecrimes". Absolut den bästa spanska filmen jag sett! Vet redan att det är bestämt att Hollywood ska göra remake av denna. http://www.cinemable...g-It-28449.html

Postad bild

http://www.imdb.com/title/tt0480669/

Betyg: 8/10

Redigerat av Unregistered7f802c91, 28 mars 2012 - 15:02.


#4222

Postad 28 mars 2012 - 20:33

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
West Side Story (1961)

Musikal om omöjlig kärlek mellan två unga människor från rivaliserande gäng i 50-talets New York.

Ganska så fjantig. När musiken inte tilltalar en och handlingen känns rätt så ointressant, då blir det kanske inte så mycket att hänga i granen. Handlingen bygger på The Most Excellent and Lamentable Tragedy of Romeo and Juliet, men det blir rätt tröttsamt när man drar ut på det i 152 minuter utan några som helst extrakryddor. Ja, förutom alla musikalnummer.

Men! Filmen är så äckligt snyggt fotograferad att man i alla fall kan njuta av det. Sedan är ljussättningen och miljöerna riktigt schyssta. Många snygga och mätta färger i Technicolor! Vad mer är bra? Jo, koreografin verkar ju sitta som den ska, tyvärr känns skådespelet ganska så ojämnt bara. Dessutom behandlas rasfrågan ganska ytligt med tillhörande stereotyper. Tiden gick ändå rätt snabbt, det blev ju inte direkt en stor plåga att ta sig igenom allt. En mycket svag tvåa.

2/5

#4223

Postad 28 mars 2012 - 20:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Austin powers 3.
Tyvärr inte i närheten av tvåans kaliber. många roliga skämt, akward moments och... mer av tvåan, men inte lika bra framställt.
3/5 svagt glittrande träskor.

#4224

Postad 29 mars 2012 - 17:39

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Bolt på BD. Såg den med dottern, så det blev "bara" DD-spåret. Men, jisses vad surrounderna och subben fick jobba! Får ta och se den med DTS-MA någon gång!

Storyn är väl ganska bog standard Disney, men lite småputtrig ändå. Kanonbild och, som sagt, ljud.

Ger den 3,5/5.

//Stefan ☕

#4225

Postad 29 mars 2012 - 19:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  9,5.jpg   15,55K   6 Antal nerladdningar

Tycka vad man vill om The Wrestler men det var bättre förr, underhållande

#4226

Postad 29 mars 2012 - 21:18

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
E la nave va (1983)

I juli 1914 lämnar en lyxbåt Italien med askan efter den berömda operasångerskan Tetua. Ombord på båten finns hennes vänner, operasångare, skådespelare och diverse andra människor. Först är det frid och fröjd, men på den tredje dagen tvingas kaptenen att rädda ett antal serbiska flyktingar från sjön.

Det börjar relativt färglöst och helt utan ljud (likt en stumfilm), men när vi och alla andra stiger på båten börjar det komma färg och vi börjar höra saker. En riktigt lekfull rulle från början till slut. Bara ta själva skeppet och scenografin till exempel! Kul metainslag (som exempelvis den berättande journalisten), en hel del olikartade karaktärer och väldigt mysig atmosfär.

Fellini bjuder på humor, smått absurda situationer, en kärlekskrank noshörning, opera och en stor rundtur i båten. Plus lite till såklart. Men överlag känns filmen halvt meningslös i viss omfattning, i alla fall större delen av dialogerna som inte intresserar mig alltför mycket. Mycket verkar vara trivialt eller abstrakt, så en röd tråd finns det lagom lite av. Inget fel med trådar som inte är röda och abstrakta ting i sig, bara det att filmen blir så ojämn i detta fallet. Överklassfasoner är väl förvisso aldrig fel, sedan skänker ju kopplingen till första världskriget en aning mer värde till berättelsen.

3/5

#4227

Postad 30 mars 2012 - 00:14

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Conan Barbro 3D

Smått långtråkig film, visserligen massor med action och effekter men absolut inget man aldrig tidigare sett.
-Tur det var en hyrfilm.
2/5

#4228

Postad 30 mars 2012 - 03:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Conan Barbro..!? Ha ha...den var bra.

#4229

Postad 30 mars 2012 - 06:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Drive

Största besvikelsen sedan "Law Abiding Citizen"



Helt värdelös rakt igenom



Största problemet med filmen är att alla karaktärer är helt ointressanta, jag brydde mig verkligen inte ett skit om vad som skulle hända med någon av dem.Bara massa töntar som ska spela tuffa, Ron Pearlman är skrattretande dålig...



Omotiverat grafisk var den också, det känns som man försökt göra en filmversion av någon episod ur Vice City ungefär.



Betyg 1 av 5

Och bara för att du skrev det var jag tvungen att se den (lovefilm, så jag betalar inget extra ;)). Frugan blev lite spak över det grafiska så sista tredjedelen snabbspolade jag. Jag är besviken över att blivet lurad då jag av titeln och vad jag har läst trodde att det skulle vara cool bil-action men det var ju bara en liten del som var bil-åkande. :(

#4230

Postad 31 mars 2012 - 07:54

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Real Steel.

Ruggigt bra film, får betyg 9/10


/Tony

#4231

Postad 31 mars 2012 - 15:42

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Source Code
Bra thriller, men den kommer inte med något som vi inte skådat många gånger förut.

6/10

#4232

Postad 31 mars 2012 - 18:28

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
The Goonies.


Precis lika bra som jag komihåg den. Vissa filmer är tidlösa.
Dock var bild kvalitén på DVD en av de sämre. Lite tråkigt när man ibland ser hårstrån över hela bilden.

#4233

Postad 31 mars 2012 - 21:46

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
I saw the devil, på blu-ray

Smått galen film faktiskt. Välgjord, bra skådespeleri från en del håll samt har en del sköna detaljer.

Filmen är koreansk skräck och heter egentligen Akmareul boatda

http://www.imdb.com/title/tt1588170/

Inget för den magsvage dock.

Redigerat av Sgart, 31 mars 2012 - 21:47.


#4234

Postad 01 april 2012 - 01:51

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Drive 2/5
Skulle ej sakna den om jag ej sett den, dock så skulle jag ju då ha trott att den var så bra som många säger.
Nu vet jag bättre.
Fel skådis i huvudrollen och detaljer som förstör helheten. Såsom dåligt motorljud på bilar, samt ej skador på bil vid kraftig krock..

#4235

Postad 01 april 2012 - 02:09

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

I saw the devil, på blu-ray

Smått galen film faktiskt. Välgjord, bra skådespeleri från en del håll samt har en del sköna detaljer.

Filmen är koreansk skräck och heter egentligen Akmareul boatda

http://www.imdb.com/title/tt1588170/

Inget för den magsvage dock.


Jag tyckte den var grymt bra!!!

#4236

Postad 01 april 2012 - 07:10

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Jag tyckte den var grymt bra!!!


Samma här. Så pass att jag började kolla vad regissören gjort mer osv :) Han verkar ha en del andra godbitar om man ska gå efter IMDBbetygen och de som kommenterat filmerna. Jag gillar regissörer som inte är rädd för att "slabba" och visa det som en del andra döljer eller skippar helt :)

Jag tänkte egentligen inte alls på det första halvan av filmen men när det närmade sig slutet insåg jag att filmens "plot" liknar Law Abiding Citizen en hel del men ändå inte alls, på nått vis.

Helt klart imponerad av Korea och dess film efter denna filmen och ska definitivt försöka se fler. Det är synd att vi i sverige med ett få undantag är så tappade bakom farstun när det gäller film och bara gör samma filmer om och om igen. Sånt här hade jag velat se från sverige :)

#4237

Postad 01 april 2012 - 22:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Kollade på Tintin ikväll. Den var helt ok men inte så mkt mer. Mkt vackert gjord, givetvis.

#4238

Postad 01 april 2012 - 22:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Kollade på Tintin ikväll. Den var helt ok men inte så mkt mer. Mkt vackert gjord, givetvis.

Jag såg den igår kväll, via Zune (HD). Håller med, vackert gjord och helt OK. Men inte kanonbra. En typisk trea av fem, för mig.

#4239

Postad 02 april 2012 - 08:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
The Gray
Otroligt töntig film om mostervargar som käkar upp överlevande från en flygkrash. Inte ens Liam Neeson kan rädda detta 3/10
Postad bild

Lady och Lufsen, BD
Fint restaurerad klassiker som jag inte sett förut. Glad överaskning att det var brett AR på 2.55:1 (inte som den slaktade jul-versionen i 4:3). 7/10.
Postad bild

Postad bild

Redigerat av hassesolo, 02 april 2012 - 08:15.


#4240

Postad 02 april 2012 - 08:22

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Jag såg den igår kväll, via Zune (HD). Håller med, vackert gjord och helt OK. Men inte kanonbra. En typisk trea av fem, för mig.


Precis, nått sånt skulle jag nog gett den med.

#4241

Postad 03 april 2012 - 08:42

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0

Real Steel.

Ruggigt bra film, får betyg 9/10


/Tony

Såg den nyss klart bra

#4242

Postad 03 april 2012 - 16:54

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Knight & Day (2010)
En film som jag utan problem kommer se igen inom en snar framtid.
Både underhållande och actionfylld. Även sambon som inte gillar Tom Cruise-filmer gilalr denna rullen. 8/10

Herbie i Monte Carlo (1977)
Mycket mer underhållande än dagens Herbie-filmer.
En sevärd film, skulle man tröttna på handlingen så kan man istället sitta och tänka på saker som de gjort med Herbie för att kunna köra som de kör i vissa fall. 6/10

#4243

Postad 03 april 2012 - 19:50

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Finns det inget ljudspår på franska? Vore väl det självklara valet anser jag.


Eller flamländska kanske...?

#4244

Postad 03 april 2012 - 20:00

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Såg på Source Code. Tyckte den var ganska bra 7/10.
Vid första explosionen av tåget var jag helt oförberedd på att det skulle smälla till så högt. Hade skruvat upp ganska högt innan. Kändes som alla grejor i rummet skull ramla ner, började titta mig runt men de satt kvar!

#4245

Postad 04 april 2012 - 07:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Såg på Source Code. Tyckte den var ganska bra 7/10.
Vid första explosionen av tåget var jag helt oförberedd på att det skulle smälla till så högt. Hade skruvat upp ganska högt innan. Kändes som alla grejor i rummet skull ramla ner, började titta mig runt men de satt kvar!

Kan ju inte varit en värre tågkrasch än i Super 8. ;)

#4246

Postad 04 april 2012 - 07:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Såg "Extremely loud and incredible close" med Hanks, Bullock, Sydow i helgen.

Fantastisk film tyckte både jag och sambon!

9/10

#4247

Postad 04 april 2012 - 10:28

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
La città delle donne (1980)

En affärsman råkar hamna på ett hotell och han börjar känna sig hotad av ett stort antal kvinnor.

Lite för mycket trams för sitt bästa, även om Fellini ofta gör det bra. Men det blir säkert tjugo minuter för mycket av det. Det känns surrealistiskt som Buñuel ibland, fast Fellinis komik känns inte lika träffande. Annars är ju feminismen i filmen väldigt intressant och det är spännande könsroller. Ganska sexuellt laddad (och snygg) film med en Marcello Mastroianni i huvudrollen. Enligt mig är det inte hans bästa roll, men han och alla andra skådespelare sköter sig relativt bra. Tappar en del mot slutet. En kanonidé som inte blev helt pjåkig.

3/5

Four Rooms (1995)

Fyra episoder utspelar sig på samma hotell på nyårsafton.

Ett stort bottennapp. Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Allison Anders och Alexandre Rockwell regisserar alla en del var, men ingen lyckas speciellt bra med något. Första delen kan liknas vid tonårshäxan Sabrina, andra delen har vi en David Proval som ska leka tuff, tredje delen handlar om två barn som inte kan sköta sig ordentligt och i den fjärde delen får vi se ett vad. Alla delar använder hotellpojken Ted som tillhörande länk. Allt är bara meningslöst, töntigt och löjligt. Ted är en krystad karaktär och alla andra känns bara platta och skittråkiga rakt igenom.

Delen av Robert Rodriguez var ungefär på samma löjliga nivå som Spy Kids, det vill säga åt ****. Lite småkul att se Tarantino och hans del, men när han själv börja babbla diverse meningslösheter blir det mest meningslös pannkaka av allt. Inte ens Tarantino kan rädda skiten upp till en tvåa.

1/5

Faust - Eine deutsche Volkssage (1926)

Pesten sprider död i staden Faust bor i. Själv säljer han sin själ till djävulen för evig ungdom och lycka.

Murnau, vilken man till regissör. För det första är scenografin helt fantastisk, atmosfären är riktigt mörk och man kan verkligen njuta av Murnaus skickligheter bakom kameran. Jag har nog sagt det innan, men den mannen kunde ljussättning, skuggor osv. Han använder också dubbelexponering på ett mycket fint sätt. Tysk expressionism är icke att leka med!

Jag såg versionen på 116 minuter, så berättelsen hann fylla upp väldigt mycket, bland annat alla stora ämnen som död, kärlek, religion mm. som hör till sagan. Otroligt mäktigt och välgjort. Bra skit.

4/5

Ace in the Hole (1951)

Charles Tatum, en halvt misslyckad journalist tar ett jobb i New Mexico. Han gör en stor händelse av en olycka om en man som har fastnat i en grotta med indiangravar. Dock så går allt överstyr.

Rapp och uppkäftig dialog som vanligt när det gäller Wilder. Själva satiren med hela mediacirkusen känns fortfarande aktuell och filmen luktar cynism, men jag hade gärna sett mer av det! Annars blir det lite ojämnt i mitten, men rätt så spännande i slutet. Den riktiga avslutningen var väl förvisso lite halvtaskig och det var inte lika mycket noir som jag förväntade mig, men inte illa pinkat ändå.

3/5

#4248

Postad 04 april 2012 - 13:53

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Brazil (1985)

Den dystopiska, totalitära och byråkratiska världen utifrån en satir känns väldigt träffande. Å andra sidan inget speciellt revolutionerande, man skrapar mest på ytan. Samtidigt är det ju bättre än ingenting alls. Riktigt häftiga miljöer i alla fall. Jag hade gärna tagit lite mer av den mysigt atmosfäriska jazzen och mindre av den andra musiken som var betydligt sämre. Just humorn är lite mörk (och doftar Gilliam), men filmen i sin helhet var inte lika mörk som jag hade hört att den skulle vara. Dock så var det ingenting förvånande.

Lite spretig och lite växlande mellan kvalité här och där. Under andra halvan av filmen blir det för mycket galenskaper för sakens skull plus en del trist action som gott kunde skippats med tanke på vad början lovade. Men kul med ett par trevliga referenser, exempelvis den till Bronenosets Potyomkin. Brazil klarar sig upp till en trea åtminstone.

3/5

#4249

Postad 04 april 2012 - 16:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Brazil är lätt en av de bästa Gilliam gjort. Är man noggrann kan man se en ung De Niro som rörpulare i filmen.

#4250

Postad 04 april 2012 - 16:29

MagnuZ99
  • MagnuZ99
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Senast sedda:

Tintin
När animerade ansikten blir så här verkliga så undrar jag ibland vad vitsen är med att animera filmer. Varför inte bara köra vanliga skådespelare. Såg inget i den filmen som inte vilken dussin-stuntman som helst skulle klara av att utföra. Filmen i sig är väl helt okej. En 5:a på IMDB skalan.

Drive
Magiskt dålig film. Och riktigt kass huvudrollsprestation. Det räcker liksom inte med att stå knäpptyst och se tuff ut i 2 timmar.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.