Hej,
jag skulle vilja få lite råd vad gäller on-wall-högtalare. Min tanke är att börja med 2.0- alt. 3.0-system, för att eventuellt sedan gå upp till x.1-system.
Jag tittar just nu på tre olika märken och med stort spann vad gäller priset.
a) XTZ Spirit 6 LCR (alternativt Spritit 2 som LR + 6 som C)

Dali Opticon LCR + Center
c) Elac 1665 (alt 1445)
Jag kan väl först säga att jag inte är en audiophile men jag uppskattar ändå en bra anläggning (vare sig det är titta på film eller lyssna på musik).
XTZ verkar har fått väldigt bra betyg när man läser tester och även för det mesta när man läser forumtrådar. Det som gör att jag tvivlar på att köpa dessa är att man behöver plugga dom om man skall ha dom på väggen och detta verkar inte vara optimalt. Är det någon som har Spirit 6 hängandes på väggen och vad är isf erat intryck? Räcker det med 2st Spirit 2 + 1 Spirit 6?
Vad gäller Dali kontra Elac, undrar jag om det är värt att dubbla priset (kontra Dali) för Elac-högtalarna? Rätta mig om jag har fel, men Elac verkar kunna spela lägre frekvenser än vad Dali klarar. Är det någon som har erfarenhet av att spela Dali LCR + Center utan subwoofer, vad är erat intryck av detta isf?
Angående centerhögtalare för Elac. Finns det någon dedikerad högtalare för detta eller köper man en extra 1665/1445 och vänder på dessa?
Tacksam för svar.
Redigerat av phiwer, 22 mars 2019 - 19:43.