Jag funderar på att uppgradera från mina Dynaudio Audience 72 (de låg i prisklass 10-15k), som jag är nöjda med men haft länge.
(Effekt, peak 210 W
Impedans 4 Ω
Känslighet 86 dB)
Tänkte mig en prisklass runt 20-35k och är ute efter golvare.
Jag använder en Yamaha rx-a3010-receiver (RMS effekt, 8 ohm 150w), och har inte lust att köpa ny.
Skulle vara bra om man kunde ställa högtalarna inte så långt från bakre väggen, men kanske inte högt prioritet på detta.
Har ett stort avlångt rum där högtalarna står längs en av långsidorna. Avståendet vägg till vägg är ca 3,6m, så lyssningsavståendet blir väl 'bara' ca 3m.
Jag är även ute efter en högtalare som låter bra även vid lägre volymer (bor i lägenhet och kan inte spela högt så ofta).
Lyssnar mycket på olika slags rock men även en hel del elektronisk musik. Har lite svårt för skarp diskant, som skär/väser i mina stackars öron. Gillar nog 'medelmycket' bas. Gärna rapp sådan. Men har fått för mig att just där jag sitter och lyssnar är en liten bassvacka så högtalare som är för bassvaga är inte så intressanta. MIna Dynaudio jag har idag har 2x6.5" basar. Känner inte att högtalarna måste vara helt 'neutrala' (om det nu finns något som kan definieras som det i praktiken).
Vad tror ni?
Redigerat av Jungleboss, 03 juni 2015 - 12:59.