Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Vad spelar du just nu?

2532 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 29 januari 2025 - 21:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0
Hittade igen till huvudspÄret i morrowind. Dock noll minne av att jag gjort detta tidigare. Ett jÀkla klur med profetiorna vad man ska göra hÀrnÀst.

Postad 05 februari 2025 - 17:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlĂ€gg
  • 0
Bluejeweled; en totalt idiotisk men vÀldigt rolig mod av det gamla pusselspelet Bejeweled 3. Mer blÄtt. Fler kedjereaktioner. Mer nonsens.

UnderhÄllningsvÀrdet hÄller visserligen bara i nÄgra minuter, men om man slet sitt hÄr över det stressiga lugnet i Bejeweled-spelen sÄ Àr det en vÀlkommen revansch.

Volymvarning Àr pÄ sin plats!

https://brandonhare.....io/bluejeweled

Redigerat av Zacabeb, 05 februari 2025 - 17:29.

Postad 09 februari 2025 - 01:51

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlĂ€gg
  • 0
FortsÀtter pÄ Kings Quest Xbox.

XBox. Fullsize

Redigerat av PML73, 09 februari 2025 - 01:53.

Postad 09 februari 2025 - 15:58

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

Ger upp Morrowind nu. Less pĂ„ att försöka lura mig att skiten Ă€r bra. StĂ„ och hamra pĂ„ en generisk fiende i trekvart nĂ€r man Ă€r level 100 och topplevlad. Det Ă€r ingen utmaning bara ta en öl och hamra pĂ„ medan du sjĂ€lvlĂ€ker dig blir redigt tröttsamt. Ingen del av gameplay Ă€r egentligen sĂ€rskilt bra. Äventyrslustan Ă€r det enda som gjort det gĂ„tt att genomlida sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt men har inte tagit mig igenom storyn fullt ut i vare sig morrowind, tribunal eller bloodmoon. Inte topprankad i nĂ„got gille heller. Mage guild rĂ€knar jag inte dĂ„ jag tog genvĂ€gen till arch mage.

Skyrim VR Àr nog det som bör satsas pÄ som entryporten för nya spelare. Det var faktiskt klart bÀttre Àn nÀr det genomspelades första gÄngen. Mina minnen av Morrowind drogs totalt i smutsen av den hÀr halva genomspelningen trots modfixarna.

Postad 06 mars 2025 - 17:47

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlĂ€gg
  • 1

Efter att ha fÄtt ordning pÄ min OSSC Pro och hittat en bra kombination av skalningsfilter plöjer jag igenom mina gamla PS- och PS2-spel igen.

Först ut har varit de fyra första Need for Speed-spelen. Kul att spela igenom de igen frÄn början, men hur kunde jag nÄgonsin klara av att spela dem nÀr de faller till 5 fps om man har ett par motstÄndare i nÀrheten? NFS II i synnerhet Àr sadistiskt orÀttvist nÀr mÀrklig fysik, banor med orimlig terrÀng och lÄg bildhastighet förvandlar upplevelsen till en demonbesatt diaprojektor. :wacko:

Postad 10 mars 2025 - 14:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlĂ€gg
  • 0

SĂ„lde min PS5 samt en begagnad PS3 som jag satt en SSD i. Jag behöll min Series X, men börjar kĂ€nna mig för gammal för gaming - fyllda 49 Ă„r. 

Annars har jag kört mkt av Arkanes spel genom Ă„ren. För mkt pĂ„ prenumerationstjĂ€nsterna bĂ„de hos PS5 samt XBOX finns Ă€ndĂ„ pĂ„ föregĂ„ende generations konsol - slĂ€pps inte mkt nytt som triggar mig. 

Jag Àr bara 48 bast och sÄ det mÄste vara dÀrför gaming fortfarande kÀnns frÀscht (Àven om frugan tycker det Àr i Àldsta laget men det hade hon tyckt för 25 Är sedan ocksÄ). Handlade XCOM 2 DLC pÄ rea och det Àr lika kul som alltid. TyvÀrr tenderar det att krascha pÄ series X emellanÄt vilket frustrerar men annars Àr det bÄde underhÄllande och spÀnnande!

Postad 11 mars 2025 - 06:51

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 853 inlĂ€gg
  • 0

Som fan av Kingdom Come Deliverance (KCD) som jag lirade pÄ PS4 nÀr det kom sÄ har man ju hÄllit pÄ att lirat KCD2 som kom i februari, fast kör det pÄ PC/steam nu.

Kan verkligen rekommendera denna spelserie om nÄgon har missat detta helt fantastiska medeltida 1400-tals Bohemia lir. RÀtt verklighetstroget (stÀder/byar och lorder har riktiga namn/har funnits) mycket historia och inte nÄgra drakar eller sÄdant. Sen ettan och tvÄan hÀnger ju ihop helt i storyn dÀr tvÄan fortsÀtter dÀr ettan slutar. SÄ hoppa ej över första spelet bara för att det Àr nÄgot Är gammalt men gÄr ej att portera över nÄgon save-fil. SÄ man kan ju lita dessa pÄ olika plattformar.

Hur som helst Àr klar med mainstoryn och mÄste medge att jag har sjuk jÀkla abstinens dÀr jag finner mig köra spelet och typ bara njuter av miljöerna och fightas med random banditer som dyker upp etc. Lite sidequests har man vÀl kvar men vÀntar nog in DLC som skall komma istÀllet för att sopa hel rent dÀr.

Postad 11 mars 2025 - 09:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 757 inlĂ€gg
  • 0

Spelar "Beyond the Ice Palace 2", uppföljaren till det klassiska C64 spelet.

Även om det finns lite utforskande efter hemligheter, och man kan gĂ„ tillbaks till tidigare platser, sĂ„ Ă€r det inte ett metroidvania, utan mer linjĂ€rt.

Och inget souls-like trams.

https://www.youtube....h?v=_sGABGg_xOI

Postad 15 mars 2025 - 11:16

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlĂ€gg
  • 0

Spelade ut Xbox One Kings Quest(ink alla xtrauppdrag) för nĂ„gon helg sedan. 

Rekommenderas varmt som alternativ till alla shootŽemŽupspel dÀr ute. En lagom och varm historia med lite skratt och klurigheter.

5 av 5 skÀggiga kungar.

Postad 15 mars 2025 - 11:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0
Är det gamla skolans klurigheter med totalt ologiska pussel dĂ€r man mĂ„ste prova allt :)

MisstÀnker det Àr dÀrför vi nu har autoresolvande pussel istÀllet dÀr de pekar med laserpekare pÄ lösningen :D

Postad 05 april 2025 - 23:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0
Lyckades inte hÄlla mig. Köpte ac shadows. Riktigt lÀcker grafik. Mest next gen jag sett hittills. Rt med 5080 Àr bevisligen möjligt.

Bulldozer tank som twoshottar det mesta samt en liten sparv som behöver mata pÄ ibland 20 slag. Behövs lite finess iaf.

Postad 12 april 2025 - 23:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0
27h nu. Ljudet Àr banne mig felfritt. Grafiskt sÄ nÀra felfritt man upplevt.

SpelmÀssigt de tvÄ karaktÀrerna lyckas ha olika spel stilar iaf.

Parkour en fungerar inte med japansk arkitektur sÄ du fÄr Ànterhake istÀllet. Lite roligare klÀttra med yasuke dÄ han Àr sÄ klumpig sÄ man fÄr tÀnka lite istÀllet för rb.

Yasuke Àr en tank dock finns inget behov av stealth.

Spellunken Àr typ detsamma som tidigare lir. Kartan Àr lite bökigare att utforska. Du kan inte bestiga alla berg finns smycket snÄrskogar.

SpelvÀrlden Àr bara en kuliss men otroligt snygg dylik. Man fÄr dock ingen direkt koppling till karaktÀrerna blir vÀldigt robotiskt.

Postad 24 april 2025 - 07:56

damega
  • damega
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

Call of Duty Black Ops 6

Heroes Of Myths: Warriors Of Gods

Redigerat av damega, 08 maj 2025 - 02:33.

Postad 24 april 2025 - 14:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 757 inlĂ€gg
  • 0
Körde Oblivion remastern, nÄgra timmar.
Grafiken har fÄtt en rejÀl uppdatering, men det Àr fortfarande samma buggiga spel i grunden som dom anvÀnt. Lite finpolererat i menyerna iofs.

Men idag slÀpptes Expedition 33, sÄ blir att köra det istÀllet.
Äntligen ett RPG, dĂ€r gameplay Ă€r som JRPG, fast man slipper pinsamt överspel, störiga comic relief maskotar, och annat jobbigt anime trams.
Och tar runt 30+ timmar att gÄ igenom storyn, och runt 60 om man vill klara 100%.
Gött för jag orkar inte med rollspel som tar 100-200 timmar att gĂ„ igenom 😁

Praktexempel pĂ„ att det inte behövs 5000 pers och en budget pĂ„ $300 miljoner, för att göra ett episkt spel. SĂ„ finns inte lĂ€ngre en ursĂ€kt, till att 99 procent av alla JRPG's idag, med AA budget, ser ut som uppskalade PS2 spel. 😂

Redigerat av Svante Skoog, 24 april 2025 - 14:24.

Postad 25 april 2025 - 03:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

De mÄste slÀppa oblivion vr nÄgot annat Àr rent kriminellt

Postad 25 april 2025 - 22:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 697 inlĂ€gg
  • 0

Bra att dom sabbade DLSS i senaste patchen pÄ Oblivion, iaf pÄ Xbox Gamepass PC :angry:

Har inte heller kunnat vÀlja min högsta upplösning pÄ skÀrmen, 5120x1440p.

Max Àr typ 3821x1080p.

Redigerat av BioBerra, 25 april 2025 - 22:40.

Postad 25 april 2025 - 23:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

Behövs DLSS? Jag kör Avowed istÀllet kÀnns betydligt frÀschare. Inga spawnande Oblivion gates ;)

LÀr spendera en bra tid hÀr. Ingen direkt koll pÄ universat dÄ jag inte kört pillar of eternity liren.

Postad 26 april 2025 - 12:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 697 inlĂ€gg
  • 0

Behövs DLSS? Jag kör Avowed istÀllet kÀnns betydligt frÀschare. Inga spawnande Oblivion gates ;)

LÀr spendera en bra tid hÀr. Ingen direkt koll pÄ universat dÄ jag inte kört pillar of eternity liren.

Behövs och behövs, just nu kan man ju knappt göra nÄgra grafiska instÀllningar alls, det gÄr inte ens vÀlja upplösning, man Àr stuck pÄ 1080p eller lÀgre.

Spelet ser ut som skit sen senaste uppdateringen.

MÄnga som har problem tydligen sÄ det lÀr vÀl fixas.

Men just nu Àr spelet en smÀrre katastrof vad gÀller det grafiska.

Ännu ett Xbox spel som dom misslyckades med.

Postad 26 april 2025 - 12:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

Behövs och behövs, just nu kan man ju knappt göra nÄgra grafiska instÀllningar alls, det gÄr inte ens vÀlja upplösning, man Àr stuck pÄ 1080p eller lÀgre.

Spelet ser ut som skit sen senaste uppdateringen.

MÄnga som har problem tydligen sÄ det lÀr vÀl fixas.

Men just nu Àr spelet en smÀrre katastrof vad gÀller det grafiska.

Ännu ett Xbox spel som dom misslyckades med.

Oblivion remastern? GĂ„r inte lura det genom att köra windowed? I 1080p sĂ„ lĂ€r ju garanterat inte DLSS behövas. Ännu en anledning köra Avowed.

Postad 26 april 2025 - 19:16

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlĂ€gg
  • 0
För tvÄ veckor sedan fann min fru Hogwarts Legacy. Sedan dess lÀmnade hon nÄgra Àldre Zelda till sitt öde.

SÄ, nu lite fÀrre knasiga uppdrag. FÄr se vad framtiden ger.

Postad 26 april 2025 - 22:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

Hogwarts legacy var trevligt.

Avowed Ă€r klart mer intressant Ă€n outer world. Finns en sjuk massa lore vet inte vem som orkar lĂ€sa allt. Mycket av snacket kĂ€nns som det inte leder nĂ„gonstans bara Ă€r tomgĂ„ng. Den delen gjorde vĂ€l outer world bĂ€ttre dock men utforskandet Ă€r betydligt trevligare hĂ€r. 

Postad 26 april 2025 - 22:08

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlĂ€gg
  • 0

Bra att dom sabbade DLSS i senaste patchen pÄ Oblivion, iaf pÄ Xbox Gamepass PC :angry:

Har inte heller kunnat vÀlja min högsta upplösning pÄ skÀrmen, 5120x1440p.

Max Àr typ 3821x1080p.

NÄgot mÄste de ju sabotera sÄ att de framöver kan slÀppa Oblivion 20th Anniversary Edition, Oblivion Remastered GOTY, Oblivion GOTY Remastered, Oblivion Revisited, Oblivion VR, Oblivion Online, Oblivion 25th Anniversary Edition, samt Oblivion Revisited: Remastered VR GOTY Ultimate Horse Armor Edition Deluxe+ som inkluderar en liten vanskapt Sheogorath av sprucken konstharts.

Redigerat av Zacabeb, 26 april 2025 - 22:08.

Postad 27 april 2025 - 07:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 697 inlĂ€gg
  • 0

NÄgot mÄste de ju sabotera sÄ att de framöver kan slÀppa Oblivion 20th Anniversary Edition, Oblivion Remastered GOTY, Oblivion GOTY Remastered, Oblivion Revisited, Oblivion VR, Oblivion Online, Oblivion 25th Anniversary Edition, samt Oblivion Revisited: Remastered VR GOTY Ultimate Horse Armor Edition Deluxe+ som inkluderar en liten vanskapt Sheogorath av sprucken konstharts.

Det Àr vÀl lite Halo MCC över det hela :D

Men det gÄr att configa ini filen sÄ att man kör med forced DLSS Quality.

Dock kommer spelet förmodligen alltid ha stutter problemet, det verkar inbyggt frÄn början i Oblivion :D

Postad 05 maj 2025 - 20:49

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 241 inlĂ€gg
  • 1
Clair Obscur: Expedition 33
Detta kommer vara Ärets spel för mig.
HÀrligt miljöer, coola fiender, fantastiska strider och bra story.

Postad 06 maj 2025 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 1

Clair Obscur: Expedition 33
Detta kommer vara Ärets spel för mig.
HÀrligt miljöer, coola fiender, fantastiska strider och bra story.

Och billigt. MĂ€rkligt, jag trodde de var tvungna att ta 80 dollar numera.

Edit: Har sÄlt över 2 miljoner nu.

Redigerat av Zoiler, 06 maj 2025 - 13:09.

Postad 06 maj 2025 - 20:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

Blev tvÀrless pÄ Avowed. Bra action men jag har tappat intresset för storyn. Testar Oblivion nu. Snyggt Àr det. De har dock inte löst problemet med det obligatoriska rt stuttret dÀr man aldrig ska fÄ vettigt bildflyt trots till synes goda fps. En sak gemensamt med Avowed det ska krascha nÀr det hettar till. FÄr kanske klocka ner 5080t en del kan va dÀr skon klÀmmer ocksÄ :D

Postad 07 maj 2025 - 20:50

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

Fascinerande Oblivion har helt fallit i glömska. Ingenting kÀnns bekant för fem öre. Morrowind kom man ihÄg och skyrim men oblivion var totalt förtrÀngt.

Postad 08 maj 2025 - 09:38

thoavb
  • thoavb
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

Duck Duck Clicker

Redigerat av thoavb, 15 maj 2025 - 09:06.

Postad 10 maj 2025 - 15:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0

Oblivion Ă€r banne mig en gĂ„ta. Det Ă€r lika ointressant som sist. Fast har faktiskt kĂ€nt igen lite platser i imperial city men det kanske Ă€r liknande design som i Skyrim lol 

HÀsten som man hÀlften av gÄngerna man inte vet Àr lÄngsammare Àn att gÄ. Du kan inte packa nÄgot och har typ 2 animationer. Men den kanske var banbrytande nÀr den kom vad vet jag lol.

Grottorna etc Ă€r rĂ€tt trista men det var tydligen en eftertanke de la in sista 15h av spelutvecklingen. 
Har tradat mig igenom för att fĂ„ igenom rekommendationerna till arcane university sĂ„ fĂ„r se om mage guild tar fart nu. Jag vill iaf köra tills jag kommer Ă„t dark brotherhood som ska va sĂ„ bra sĂ„ kĂ€mpar pĂ„ ett tag till. Första bethesda liret man verkligen fĂ„r kĂ€mpa för att hitta motivationen att lira. Inte för att det gör sĂ„ mycket annorlunda egentligen mĂ€rkligt... 

Postad 13 maj 2025 - 20:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0
KÀmpar vidare. Andra Oblivion gaten nu. Bra sÀtt farma pengar men hur mÄnga finns det? OÀndligt.

Har av en halv slump lyckats ta reda pÄ hur man ska gÄ med i thiefs guild. Oerhört lÀtt att missa om det inte finns fler vÀgar. Sen undrar man vad som hÀnder om man svarar fel.

Googlade fram hur man gÄr med i dark brotherhood men har inte mÀktar med göra dÄdet Ànnu. Hade förvisso lÀst en hint som lutade Ät det hÄllet.

Bra ide att levla alkemi. Smidigt sÀtt skaffa inkomst Àven om det inte Àr lika op som i kcd och the witcher gÀllande effekt

Postad 13 maj 2025 - 21:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlĂ€gg
  • 0

I mitt lilla LARP "LÄtsas vara 30 Är yngre för att döva 50-Ärskrisen" har jag dammat av min neGcon och spelar igenom Rage Racer igen. RÀtt fÀrglöst men ÀndÄ trevligt inslag i Ridge Racer-serien.

Postad 14 maj 2025 - 12:15

Umbriel
  • Umbriel
  • Amatör

• 88 inlĂ€gg
  • 1

I mitt lilla LARP "LÄtsas vara 30 Är yngre för att döva 50-Ärskrisen" har jag dammat av min neGcon och spelar igenom Rage Racer igen. RÀtt fÀrglöst men ÀndÄ trevligt inslag i Ridge Racer-serien.

Hehe, lite samma hÀr fast original The Legend of Zelda (via NSO med trÄdlös NES-kontroll pÄ 65' oled). :)

Postad 17 maj 2025 - 12:04

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlĂ€gg
  • 0
100 i alkemi. Slut med alla ekonomiska bekymmer.

Ignorera Oblivion gates Àr melodin för att ha kul men man kanske mÄste göra dem för att komma vidare i huvudstoryn?

Överlag Ă€ndĂ„ okay Ă€ven om jag inte tror jag kommer Ă€ndra rankingen.

Dragit pÄ mig vampirism och kommer behöva leva med det ett tag. Förvisso inte jÀttesvÄrt kontrollera men man kÀnner sig verkligen irriterad nÀr solen börjar skina :D

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.