Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha NS-F700

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 juli 2009 - 17:15

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag undrar om det finns några personer med åsikter om dessa högtalare. Gärna jämfört med andra i samma prisklass, så som Canton, KEF, Monitor Audio, B&W... you name it!

Jag funderar starkt på dessa högtalare, men har inte lyssnat runt så mycket och framför allt inte jämfört (A-:). Har dess utom ganska lite tid att bestämma mig.

#2

Postad 22 juli 2009 - 17:28

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Jag ska också köpa dessa, riktigt fina! :)

#3

Postad 22 juli 2009 - 18:33

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Japp, otroligt snygga i pianolack tyckr jag, kunde man gå på utseende rakt av skulle jag inte tveka, tyvärr kommer nog look endast nr 2, då ljudet trots allt går först för mig. Men utseende är trots allt viktigt, som inom alla områden!

Media Markt säljer dem här, men har tyvärr inget annat riktigt intressant i prisklassen.

#4

Postad 23 juli 2009 - 07:01

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är bra ljud i dom också. Vilken MM butik har du kollat på?

#5

Postad 23 juli 2009 - 13:57

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
I Umeå har jag sett dem, kopplad till Magnat MA 800, som jag undrar om också, men ingen verkar ha någon åsikt om den.

Bristen på åsikter är just det som gör mig lite tveksam, då det tillsammans drar iväg en del pengamässigt...köper helst omtyckta och välrenommerade grejer, men det kan ju ha att göra med att de är relativt nya.

#6

Postad 23 juli 2009 - 17:03

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Okej, jag har också tänkt att köpa i Umeå. Jag kommer att köra med H/K AVR 355. Jag kan återkomma när jag kopplat in allt :)

#7

Postad 28 juli 2009 - 15:26

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Har du köpt?
Själv velar jag lite än, jag gillar dem men karaktären är lite för lika mina nuvarande högtalare (kanske därför jag gillar dem :) ), så de passar utmärkt till akustiskt, men lite tunna kanske till hårdrock och att spela högt (vilket jag gör sällan, men iaf).

Detta får mig att fundera på om jag ska byta till dem, det är ju lite att bli kvar i samma läge, då jag just nu tycker att det är klent tryck i basen.

Kanske är det Klipsch jag ska ha och leva med den påträngande diskanten, någon med andra tips på högtalare?

Eller någon som har dessa Yamaha och tycker att de "släpper" mycket i basen efter inspelning?

#8

Postad 28 juli 2009 - 16:07

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Har du köpt?
Själv velar jag lite än, jag gillar dem men karaktären är lite för lika mina nuvarande högtalare (kanske därför jag gillar dem :D ), så de passar utmärkt till akustiskt, men lite tunna kanske till hårdrock och att spela högt (vilket jag gör sällan, men iaf).

Detta får mig att fundera på om jag ska byta till dem, det är ju lite att bli kvar i samma läge, då jag just nu tycker att det är klent tryck i basen.

Kanske är det Klipsch jag ska ha och leva med den påträngande diskanten, någon med andra tips på högtalare?

Eller någon som har dessa Yamaha och tycker att de "släpper" mycket i basen efter inspelning?


Hejsan!

Jo jag har beställt dom, hoppas jag får dom i veckan :) Du får fara och lyssna lite.

#9

Postad 28 juli 2009 - 16:21

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Japp, fast vet inte riktigt vad jag ska lyssna på längre som kan vara bättre och i samma prisklass, typ 10 k.

Vet du om de levererar hem eller måste man till MM och hämta iaf?

Dali och B&W kanske har något, har inte kollat på klubben, men som jag minns dem från förr så...nja. Men nya modeller nu i den prisklassen så det är nog dumt att säga något utan att lyssna.

#10

Postad 28 juli 2009 - 16:47

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Japp, fast vet inte riktigt vad jag ska lyssna på längre som kan vara bättre och i samma prisklass, typ 10 k.

Vet du om de levererar hem eller måste man till MM och hämta iaf?

Dali och B&W kanske har något, har inte kollat på klubben, men som jag minns dem från förr så...nja. Men nya modeller nu i den prisklassen så det är nog dumt att säga något utan att lyssna.


Dom har hemkörning för en kostnad, eller om du kan hämta så slipper du betala kostnaden för hemkörning. Jo men ska nog alltid provlyssna.

#11

Postad 28 juli 2009 - 17:14

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Nja, jag tänkte på sånt de inte har hemma och man beställer, hemkörning kostar iaf eller kan de leverera direkt ist för via butik?

#12

Postad 28 juli 2009 - 17:17

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Nja, jag tänkte på sånt de inte har hemma och man beställer, hemkörning kostar iaf eller kan de leverera direkt ist för via butik?


Okej, blir nog via butik.

#13

Postad 30 juli 2009 - 11:22

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Har du fått dina?
Väntar också nu :)

#14

Postad 30 juli 2009 - 12:56

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Har du fått dina?
Väntar också nu :)


Har inte fått mina än, borde komma imorgon eller efter helgen. Har du också beställt ett par? :)

#15

Postad 30 juli 2009 - 21:29

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jupp :)
Funderade ett tag på subben också, men tycker de var för dyra på den.

#16

Postad 31 juli 2009 - 09:06

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jupp ;)
Funderade ett tag på subben också, men tycker de var för dyra på den.


Kul :blink:

#17

Postad 31 juli 2009 - 11:03

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Japp, blir spännande att höra dem hemma. Så nu börjar jakten på en passande förstärkare...ska ge min gamla en chans först men har redan börjat leta ny. Lutar just nu åt Thule IA 150B eller NAD c375BEE, båda hos hifi-klubben.

Men blir jag nöjd med gamla förstärkaren så blir jag glad, tror dock att jag kommer (som nu) sakna bastryck.

#18

Postad 04 augusti 2009 - 11:03

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Fortfarande inga högtalare hos dig heller?

#19

Postad 04 augusti 2009 - 13:10

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Ingenting än...... :P

#20

Postad 04 augusti 2009 - 22:55

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hmm, så länge borde det inte ta att få hem, man kanske skulle ha köpt demo ex'en iaf.
Nu är man ju sugen att få hem dem och höra hur de låter på hemmaplan.

#21

Postad 10 augusti 2009 - 19:49

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jag har fått mina nu! Men då jag håller på att packa upp den första ser jag att den är skadad, kartongen och allt på det stället, måste ha blivit kastad eller glidit emot någon kant med ordentlig kraft. Sprucken lack och ser ut som glasfiber under.

Sata*s antiklimax! MM Har ju hunnit stänga också, men får väl ringa och höra i morgon, förhoppningsvis är det bara att reklamera, strular de så blir jag inte glad!

Nu i efterhand så ser man tydligt att kartongen fått en smäll just på det stället, även materialet som täcker högtalaren är trasig just där, men när jag ser kartongen hade jag aldrig trott att det hade gått igenom enda emot själva högtalaren och spräckt ytan. Måste vara deras transportör som tappat den mot någon kant eller något.

Redigerat av agent 007, 10 augusti 2009 - 19:50.


#22

Postad 10 augusti 2009 - 21:00

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag har fått mina nu! Men då jag håller på att packa upp den första ser jag att den är skadad, kartongen och allt på det stället, måste ha blivit kastad eller glidit emot någon kant med ordentlig kraft. Sprucken lack och ser ut som glasfiber under.

Sata*s antiklimax! MM Har ju hunnit stänga också, men får väl ringa och höra i morgon, förhoppningsvis är det bara att reklamera, strular de så blir jag inte glad!

Nu i efterhand så ser man tydligt att kartongen fått en smäll just på det stället, även materialet som täcker högtalaren är trasig just där, men när jag ser kartongen hade jag aldrig trott att det hade gått igenom enda emot själva högtalaren och spräckt ytan. Måste vara deras transportör som tappat den mot någon kant eller något.


Nej nej nej nej :rolleyes: Du får ringa dit imorgon.

#23

Postad 11 augusti 2009 - 20:21

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jädrigt tråkigt...
Men det gick jättesmidigt hos Media Markt så all cred till dem!
Nu har jag två fina högtalare hemma :)

#24

Postad 12 augusti 2009 - 18:10

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jädrigt tråkigt...
Men det gick jättesmidigt hos Media Markt så all cred till dem!
Nu har jag två fina högtalare hemma ;)


Vad bra att det löste sig, har du hunnit testa dom?

#25

Postad 12 augusti 2009 - 20:02

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Är också sjukt sugen på dessa, sitter med en avr 255 från Harman Kardon är den för klen för dessa högtalare?
Alternativt tänkte jag mig ett par Canton Chrono 509dc. Fördelar nackdelar?
Mvh Martin

Redigerat av Unregistered1487, 12 augusti 2009 - 20:03.


#26

Postad 13 augusti 2009 - 11:50

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jepp, jag har testat och är faktiskt otroligt nöjd med ljudet, så nöjd att jag nästan bestämt att skicka tillbaka subben (tycker bara den stör ljudbilden) och behålla min gamla Linn förstärkare som verkligen låter super med dessa högtalare. Men jag har bara provat akustiskt och live musik än, ska s om jag är lika nöjd vid hårdrock och ska även testa lite film för att ge subben en sista chans.

Vad gäller förstärkare så tycker jag inte det sakans kraft i mitt fall och den är specad till 2x50 W, nu säger ju wattantal inte så mycket och jag vet inte vad avr 255 ger, men skulle absolut testa innan jag dömde ut den. Men om du iaf vill köpa nytt så...men vill du hellre lägga pengarna på högtalarna så rekommenderar jag absolut att först göra det (beroende på din musiksmak) och sedan byta förstärkaren om du tycker att det behövs.

Särskilt röster men även bas och närvaro slår dessa högtalare med råge mina betonghögtalare på fingrarna med råge, mycket mer behagligt och balanserat ljud, otroligt klart och rent utan att vara ett dugg påträngande.

Supernöjd so far alltså, sammantaget med finishen så kan det inte bli mycket bättre för pengarna tycker jag.

Återkommer om jag ändrar intryck efter hårdrocks lyssningen.

#27

Postad 13 augusti 2009 - 14:15

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Nu är man inne i ett sämre stimm, PS3an åkte just in på service (4 veckor sa de) så nu blir det bara vinyl, jag har använt PS3an som CD också då jag inte spelar överdrivet mycket CD. Turligt nog gäller garantin till 22 aug på PS3:an så tur i oturen iaf.

Fönster lampan som trillade ner i förrgår var ett tråkigare kapitel, där gäller ingen garanti :) Har hängt där i 4.5 år men nu fick den för sig att den skulle ner!

#28

Postad 13 augusti 2009 - 14:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Är det fredag den 13 hos dig nu ? :) Du måste ta fram kamera och fota högtalarna.

#29

Postad 13 augusti 2009 - 16:34

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Nu är man inne i ett sämre stimm, PS3an åkte just in på service (4 veckor sa de) så nu blir det bara vinyl, jag har använt PS3an som CD också då jag inte spelar överdrivet mycket CD. Turligt nog gäller garantin till 22 aug på PS3:an så tur i oturen iaf.

Fönster lampan som trillade ner i förrgår var ett tråkigare kapitel, där gäller ingen garanti ^_^ Har hängt där i 4.5 år men nu fick den för sig att den skulle ner!


Låter som du har lite otur :)

#30

Postad 13 augusti 2009 - 17:50

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Japp, det känns verkligen som fredag den 13:de hela veckan, fattas bara TVn trillar av väggen också! Fast en ny som matchar högtalarna vore inte dumt :)

Jag ska försöka få till lite bilder, det är bara så fult fortfarande då allt bara står kvar och de nya högtalarna är lite inklämda. Har inte riktigt haft tiden den här veckan.

Lyssnade lite på rockigare grejer nu under eftermiddagen och som jag misstänkt tidigare så saknar de lite i bas, eller ganska mycket men jag testade lite med att lägga till subben, men tycker bara att den förvränger ljudbilden, det blir liksom mer tryck i basen men mer Cerwin Vega över ljudet, ingen finess och renhet. Känns även lite otakt i basen, och jag lyckas inte få det bättre med fasförskjutning av subben, så den hänger minst sagt löst, får se om den kan övertyga vid film.

#31

Postad 14 augusti 2009 - 17:16

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Här kommer ett första smakprov, blev inte så bra kvallitet på bilden pga ljuset i rummet, men ska fixa någon mer bild snart.

Bifogad fil(er)


Redigerat av agent 007, 14 augusti 2009 - 17:41.


#32

Postad 15 augusti 2009 - 18:02

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
vad kostade högtalarna ?

#33

Postad 15 augusti 2009 - 20:22

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
11 k

#34

Postad 26 augusti 2009 - 09:54

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tjena!

Har du lyssnat in högtalarna riktigt nu? :) Måste säga att jag är otroligt nöjd med mina Yamaha ns-f700 tillsammans med min H/K AVR 355. Kör min Ps3 som cd-spelare visst gjorde du det också?

#35

Postad 27 augusti 2009 - 20:31

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Japp, tyckte det lät bra, hade ingen fjärr då, men den har jag hämtat på MM idag. PS3an är dock fortfarande på rep :D
Så det har blivit mindre lyssnat, men lite film har det blivit och en del LP. Är fortfarande nöjd, även om jag tycker att akustiskt sticker ut och låter riktigt super!

Vad tycker du då?

#36

Postad 28 augusti 2009 - 11:20

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Japp, tyckte det lät bra, hade ingen fjärr då, men den har jag hämtat på MM idag. PS3an är dock fortfarande på rep :o
Så det har blivit mindre lyssnat, men lite film har det blivit och en del LP. Är fortfarande nöjd, även om jag tycker att akustiskt sticker ut och låter riktigt super!

Vad tycker du då?


Är otroligt nöjd måste jag säga, har dock inte hunnit lyssnat super mycket då jag har jobbat en hel del dom här veckorna. Blir väll att spela stereo hela helgen nu :D Men håller nog med dig om det du skrev tidigare (passar utmärkt till akustiskt, men lite tunna kanske till hårdrock). Men jag är super nöjd ändå. Otrolig skillnad mot för tidigare anläggning.

#37

Postad 28 augusti 2009 - 11:47

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Sugen som tusan att lyssna på Lisa Ekdahl, men har bara CD, så man får vackert vänta, eller köra via datorn, men PS3an slår den ordentligt på fingrarna. Funderar nu på att köpa en CD-spelare, HK HD 990 verkar prisvärd, men lite mer intresseras av Rega Apollo. Har iof en äldre Yamaha CD-spelare och en Yamaha DVD-spelare, men får jag bara tillbaka PS3an så är den betydligt bättre CD-spelare.

Har inte bestämt mig vad gäller ny förstärkare heller, blev för lat för att skicka tillbaka subben, så nu har jag den och då räcker faktiskt min Linn förstärkare, men suget efter nytt har ju redan satt sig och då brukar det bara sluta på ett vis :D

#38

Postad 28 augusti 2009 - 12:59

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Fy tusan...testade precis Lisa Ekdahl på CD via min Digimatrix (media dator), peck! Riktigt dassigt och mediokert ljud, så helt klart påverkar signalkällan, är faktiskt riktigt imponerad av PS3an som jag minns (2 veckor sedan) som riktigt bra.
Det här låter som om man lagt blöta handdukar över högtalarna + att det krävs mycket högre volym på förstärkaren och hörbart brus i låtar som har tysta perioder. PS3an måste ha ganska hög utsignal, nu behöver jag nästan 30 % mer volymutslag, antagligen ett riktigt skitljudkort...Låter så dåligt att man tappar sugen att lyssna.

Alltså köpa en CD om man inte får PS3an snart, hade tänkt att den skulle duga nu när jag köpt fjärren.

#39

Postad 30 augusti 2009 - 15:02

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Fy tusan...testade precis Lisa Ekdahl på CD via min Digimatrix (media dator), peck! Riktigt dassigt och mediokert ljud, så helt klart påverkar signalkällan, är faktiskt riktigt imponerad av PS3an som jag minns (2 veckor sedan) som riktigt bra.
Det här låter som om man lagt blöta handdukar över högtalarna + att det krävs mycket högre volym på förstärkaren och hörbart brus i låtar som har tysta perioder. PS3an måste ha ganska hög utsignal, nu behöver jag nästan 30 % mer volymutslag, antagligen ett riktigt skitljudkort...Låter så dåligt att man tappar sugen att lyssna.

Alltså köpa en CD om man inte får PS3an snart, hade tänkt att den skulle duga nu när jag köpt fjärren.


Aha okej, skulle jag köpa en cd-spelare så skulle det absolute bli H/K HD 990. Men blir nog att köra med Ps3:an får duga.

#40

Postad 30 augusti 2009 - 16:41

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Har du testat HD 990? Jag hörde den innan köpet av mina högtalare dock bara på Klipsch, men av det jag hört så lät det ju bra och då ihop med HK 990, gissar ju att matchningen inte var någon nackdel.

Som jag läst i en annan tråd så stör det mig att de stoppat fläktar i HK 990, känns som om man kan ha otur och få hörbart brus, så jag har varit tveksam till HK just därför. Vore ju roligt med matchade CD-förstärkare för en gångs skull.

Men nu är det nästan för bra pris på HD 990, speciellt då alla verkar extremt nöjda också, om det har med priset (invägt) att göra är ju svårt att säga. Men jag vet ju inte hur länge jag måste vänta på min PS3a heller och det känns som högtalarna förtjänar att spelas lite ;) Har ju inte alla skivor som jag vill på vinyl och när man är lite slö så är det skönt med CD. Så när man ser HD 990 för 3400 kr på nätet känns det svårt att avstå, ännu billigare via England faktiskt. Även 4400 kr på MM är OK.

#41

Postad 30 augusti 2009 - 16:49

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hej!

Har hört den med både H/K 990 & AVR 355 (som jag har). Det verkar vara en del som fått problem med fläkt ljud, men på den HK 990 jag lyssnade på hörde jag inget fläkt ljud. Är ju så med teknik att saker kan gå sönder, skulle jag ha en med högt fläkt så skulle jag lämna in den bums!

#42

Postad 31 augusti 2009 - 09:30

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Hej!

Har hört den med både H/K 990 & AVR 355 (som jag har). Det verkar vara en del som fått problem med fläkt ljud, men på den HK 990 jag lyssnade på hörde jag inget fläkt ljud. Är ju så med teknik att saker kan gå sönder, skulle jag ha en med högt fläkt så skulle jag lämna in den bums!



Frågan är väl vad de tycker är accepterbart, då kan man ju vara saltad om det inte enligt dem uppfattas som ett problem utan inom felmarginalen. Bedömer de inte som ett fel åker man ofta på att betala felsökningen själv också, trots att det är under garantitiden. Så jag drar mig faktiskt, eller har bestämt att det inte blir någon HK 990, om det inte så småningom kommer en uppdaterad version utan fläktar. Innan dess har jag nog köpt någon annan förstärkare, har dock svårt att hitta någon lämplig med balanserade ingångar och med phono ingång och liknande kraft. Köper jag HD 990, så vill man ju gärna kunna köra den balanserat. NAD C375BEE har ju bara vanliga ingångar...
Nåja, tål att tänkas på, nöjd med högtalarna är jag iaf ;)

#43

Postad 31 augusti 2009 - 10:27

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
iof sant, man vet inte vad H/K tycker är accepterbart. Kanske kommer någon annan vesrion av 990 framöver ;)

#44

Postad 31 augusti 2009 - 10:51

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

iof sant, man vet inte vad H/K tycker är accepterbart. Kanske kommer någon annan vesrion av 990 framöver ;)


Man kan ju hoppas på det iaf om det blir klagomål just på fläktarna. Kliar i fingrarna varje dag att beställa HD 990n nu, nästan så att man hoppas på att läsa något dåligt om den :P Tycker att det känns lite konstigt att den är så pass billig, kollar man på andra märken så brukar ju CD priset inte skilja så mycket mot matchande förstärkare, både lite lockande och konstigt (inte nödvändigtvis mot HK, men mot de andra då om det inte behöver kosta mer). Tittar man på Rotel tex så vill jag minnas att båda kostar 9900 kr styck, 1520 modellerna alltså som testas mot NAD i Hifi & musik. NAD är lite mer som HK, dvs CDn är betydligt billigare, dock inte alls lika extremt som i HKs fall.

#45

Postad 08 september 2009 - 14:18

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
En nyare bild, fortfarande lite stökigt kring bänken då jag inte ids fixa till det innan jag fått tillbaka min PS3a från rep, vilket verkar dra ut ordentligt på tiden :)

Någon fler som har köpt dessa högtalare?

Hur fungerar de tillsammans med HKn?

Jag har fortfarande inte kommit till skott vad gäller ny förstärkare, börjar luta åt något begagnat max 10 k, tror jag avskrivit NAD.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  yamany.jpg   274,07K   3 Antal nerladdningar


#46

Postad 12 september 2009 - 12:52

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Ser bra ut :)

#47

Postad 12 september 2009 - 18:21

nixlaz
  • nixlaz
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Yamaha A-S2000 har balanserat in samt phonoingång, den går nog att hitta beg för runt 10. Du har säkert sett den på MM... Det var nog jag som sålde högtalarna till dig btw =) Vill minnas att du funderade på en sub men de vart inget, sen la du beställning på ns-f700 samt en fjärr till ps3an hehe... Kan de stämma? :)

#48

Postad 14 september 2009 - 15:00

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hehe, stämmer bra!
Blev en annan sub som jag inte är helt nöjd med, men den får duga till film och viss musik och i övrigt vara avstängd.
Har skaffat en CD-spelare (syns på bilden) nu så det är bara förstärkare som jag saknar, lutar åt en Roksan Caspian för tillfället om jag inte kommer på andra tankar ;)
Funderade både på Yamaha S1000 och S2000 ett tag, men har tittat mer år begagnade Brittiska förstärkare ett tag nu, tror de matchar CDn.

PS3an är tillbaka tillsist också, men det verkar som om jag fått en ny, blev en ny handkontroll också då verkstaden glömt att skicka med min :D

#49

Postad 15 september 2009 - 14:54

nixlaz
  • nixlaz
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Okej härligt! Kul att du blev nöjd med högtalarna iaf =)
Så vitt som jag förstått så saknar både a-s1000 och caspian balanserade ingångar, men det kanske inte var så viktigt?

Jag står fast vid a-s2000 eller hk990 jag (som sagt, har aldrig hört fläktarna gå igång), har ju dock inte testat med din cd :) Du får väl komma in nån dag och spela lite med 990n på ns-f700, de står ju brevid varandra i dagsläget. Ta gärna med musik

Redigerat av nixlaz, 15 september 2009 - 14:55.


#50

Postad 19 februari 2014 - 21:58

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Hur står sig den här högtalaren i dag? Exempelvis jämfört med Monitor Audio RX6?

A



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.