Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jamo S 606 HCS 3 5.0 vs. Dynavoice Magic F-6 EX 5.0

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2010 - 22:54

mrfrozen
  • mrfrozen
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Som sagt, är i valet och kvalet mellan Jamo S 606 HCS 3 5.0 och Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 och hoppas att någon här kan göra det enklare för mig genom att vikta för och nackdelar.

Tack på förhand!




#2

Postad 24 mars 2010 - 09:26

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Nu ska jag generalisera men med tanke på att Jamo-systemet har dubbla priset så kan vi (i den här prisklassen) utgå från att det är bättre på alla punkter. Det väger även ungefär dubbelt så mycket (vilket vi också i den här prisklassen kan utgå från att det är ganska mycket bättre då).

Leta upp en student så har du Jamo högtalarna för 4410kr inkl. frakt från Dustinhome.

#3

Postad 24 mars 2010 - 10:16

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Nu ska jag generalisera men med tanke på att Jamo-systemet har dubbla priset så kan vi (i den här prisklassen) utgå från att det är bättre på alla punkter. Det väger även ungefär dubbelt så mycket (vilket vi också i den här prisklassen kan utgå från att det är ganska mycket bättre då).

Leta upp en student så har du Jamo högtalarna för 4410kr inkl. frakt från Dustinhome.


Frakt tillkommer faktiskt ändå för att dem är för skrymmande. Har forskat mycket på dessa själv :) Tillfälligt slut men hoppas de kmr in snart igen. Slutsumman skulle landa på: Totalt inkl. moms och frakt 4 798,21 kr

#4

Postad 31 mars 2010 - 11:44

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite eftersom jag har hittat spännande grejjer om S 606:orna. Verkar finnas lite blandade uppgifter om färgerna på systemet. På Jamo's hemsida kan man se två färgval: "Dark Apple" och "Black Ash", men jag har efter en del forskning hittat en tredje mycket tilltalande finnish som kanske heter: "High Gloss Black". Den första ledtråden jag fick var på följande tyska sida!. Där man på bilderna ser att det är en helt annan svart (piano-svart-gloss) än den gråaktiga jag utgår från är: "Black Ash".

Har kollat runt på lite svenska återförsäljares sidor där de flesta har ett paket med "svart" färg som jag efter jämförelse av tillv.art.nr antar är: "Black Ash". Dock så har komplett och inwarehouse ett system med tillverkar-beteckningen: S606 HCS 3 HIGH GLOSS BLACK, vilket förhoppningsvis är samma finnish som det på den tyska sidan! Har chattat lite med inwarehouse som misstänkte att så var fallet men kunde inte ge något direkt rakt svar eftersom de inte hade kommit in i lager ännu och inköpare inte var tillgängliga.

Vänder mig därför efter tankar och erfarenheter här på forumet, och kanske är det rent utav så att någon sitter med ett High Gloss Black exemplar därute (men ännu inte har några bilder i galleriet eftersom jag inte verkar hitta några alls bland bilderna på S606:orna).

#5

Postad 01 november 2010 - 23:02

undelete
  • undelete
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är lite intresserad vad du till slut valde och varför? Hur nöjd är du med ditt val? Jag står nämligen också i valet och kvalet med dessa två högtalare.

#6

Postad 01 november 2010 - 23:34

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Jag har ägt Challenger M65 och jämfört med Jamo S 606 och Jamo låter bättre

#7

Postad 02 november 2010 - 11:17

axel63
  • axel63
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag äger Jamo S606 i svart. Inköptes på Elgiganten, det borde vara "Black Ash" då sidorna är mattsvarta i trä, men ovansidan på högtalarna är blanksvarta.

Är någorlunda nöjd med högtalarna. De låter väl så bra som man förväntar sig från runt 5000:- för ett 5.1 system.
Har tryckt upp högtalarna någorlunda högt utan att höra någon distortion. Men då snackar vi fortfarande lyssnings-nivåer. Men högre än så behöver jag ju inte spela. Överlag är jag väldigt nöjd med systemet.

Det är ihopkopplat med en Onkyo SR-TX308, kör ljud över HDMI.

#8

Postad 03 november 2010 - 19:51

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Black ash har just svart ask med grafit grå front och topp, medans High gloss black faktiskt även den har svart ask men med High gloss svart front och topp.

S 606 finns faktiskt i High gloss white mot lite pris tillägg.

#9

Postad 29 november 2010 - 02:02

vampire_hunter
  • vampire_hunter
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hejsan.

Har beställt dessa högtalare från inwarehouse. Beställde 5.0 paketet.
Beställde i färgen dark apple, tyckte dom var fruktansvärt snygga i den färgen.
De borde komma nu i veckan, hoppas jag så då skall jag skriva och berätta av jag tyckte om dom.

En fråga till den eller dom som har beställt dessa högtalare från samma ställe.
Får man med spikes till högtalarna? Har nämnligen sett att på vissa färger så är inte några spikes på bilderna (black ash) och på andra är de med.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.