Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 april 2010 - 18:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Postad bild

* Android
* 1GHz Snapdragon processor
* 3.7" OMOLED-skärm
* 5Mp kamera med AF & blixt
* 720p videoinspelning
* 1,400mAh batteri
* Wifi, Bluetooth, MicroUSB, MicroSD
* FM radio
* Kompass
* 3.5mm hörlursutgång

http://www.htc.com/w...e/overview.html

I den här tråden pratar vi om telefonen, program till telefonen, tillbehör etc. INTE var man beställt den, hur länge man väntat, hur länge man haft den, om man sover tillsammans med den eller annan irrelevant info.

Sånt tar vi istället i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=250239

#2

Postad 13 april 2010 - 19:01

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Någon av er lyckligt lottade som redan fått hem sin.. kanske kan kolla följande:

Para ihop med ett blårands-headset, vilket som helst.. och kör igång Wifi samtidigt - funkar det utan problem?

#3

Postad 13 april 2010 - 19:01

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Finns det Radio sändare på denna? Väldigt bra och användbar funktion imo :)

#4

Postad 13 april 2010 - 19:02

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Finns det Radio sändare på denna? Väldigt bra och användbar funktion imo :)

Nej, enbart mottagare.

#5

Postad 13 april 2010 - 19:03

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Härligt! En tråd för TELEFONEN och inte för allt runt omkring!

Finns möjlighet att internetdela via BT eller går det bara via USB (tethering asså)?

#6

Postad 13 april 2010 - 19:03

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Finns det Radio sändare på denna? Väldigt bra och användbar funktion imo :)


Nej (edit: alltid långsam)

* Fyller på med info om att första inlägget säger 720p inspelning. Detta är inte korrekt ännu, men ska stödjas efter senare uppdatering.

* Sen undrar jag själv om DivX stöd. Har fått veta att Desire inte stödjer det ännu. Hur kan det stämma, min gamla Nokia N82 stödjer DivX med utomstående program.

* Undrar även över vilket minneskort ni valt? Vill gärna beställa ett snarast, men orkar inte sitta och lägga ner massa tid på hastighetsjämförelser och letande :)
32gb skulle vara najs, men är fortfarande rätt så dyrt. Tror jag kör på med ett 16g, men vilket?
Vilken "Klass" rekommenderas för att telefonen inte ska segas ner (vid tex stora musikmappsbläddringar)?

Redigerat av Mahti, 13 april 2010 - 19:11.


#7

Postad 13 april 2010 - 19:09

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Hur funkar det med svenskt tangentbord i Desiren? Syns ÅÄÖ direkt eller måste man trycka A och o eller nåt?

#8

Postad 13 april 2010 - 19:11

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Hur funkar det med svenskt tangentbord i Desiren? Syns ÅÄÖ direkt eller måste man trycka A och o eller nåt?


Du måste trycka och hålla för att få ÅÄÖ, men det finns ett alternativt tangentbord att ladda ner:
http://www.androlib....wegian-zxD.aspx

#9

Postad 13 april 2010 - 19:11

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Nej, enbart mottagare.


Shit :) Undrar varför HTC har skippat det i Desire men har det i Legend? :)

#10

Postad 13 april 2010 - 19:16

headquaker
  • headquaker
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Beställt 2, en till mig o en till frun, nu så söker jag efter skydd till dom typ silikonskal eller nåt annat, någon som har en erfarenhet vad som är bäst?

#11

Postad 13 april 2010 - 19:23

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag kan tipsa om att Dustin har bra priser på Invisible Shield om du är student, 94 kr för skärmskydd och 145 kr för full body.

#12

Postad 13 april 2010 - 19:25

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Shit :) Undrar varför HTC har skippat det i Desire men har det i Legend? :)


Legend har tyvärr inte heller FM sändare, det hade varit en dealbreaker för mig ;)

Jag ska leta upp nån vettig blåtandsmottagare som jag kan koppla in till bilstereon istället.

#13

Postad 13 april 2010 - 19:28

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Mer intryck, rapp, men slöare än nexus med cyanogens senaste rom. Os monitor rapporterar 408 MB ram... vart tog resten vägen...


"cyanogens senaste rom" innebär vad? Är telefonen rootad och 3:e-parts ROM inlagd?




Det ovan är från förra tråden men jag skulle gärna vilja veta vad ROM är överhuvudtaget om det finns någon som kan förklara för mig ?

Jag kan tipsa om att Dustin har bra priser på Invisible Shield om du är student, 94 kr för skärmskydd och 145 kr för full body.




Skärmskydd kan jag förstå vad man har det för men fullbody är det om man tappar den i golvet eller varför ska man ha full body ?

#14

Postad 13 april 2010 - 19:29

gelavvo
  • gelavvo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
med risk för att posta i fel forumdel:


Hur ser telefonboken ut på Desire? Kan man sortera sina kontakter efter företag likt Win Mobile?
Sambon har en HTC Tattoo, och den telefonboken är rent värdelös, så min förhoppning är att Android 2.1 är bättre på den punkten. Någon som har klämt på telefonen och har koll på detta?

I dagsläget kör jag Windows Mobile 6.5, och det är väl endast telefonboken jag kommer sakna...

#15

Postad 13 april 2010 - 19:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Legend har tyvärr inte heller FM sändare, det hade varit en dealbreaker för mig :)

Jag ska leta upp nån vettig blåtandsmottagare som jag kan koppla in till bilstereon istället.


Presis vad jag funderat på också. Du får gärna återkomma om du hittar något. Förresten vet jag inte helt säkert om det inte redan finns i bilen.

#16

Postad 13 april 2010 - 19:31

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Jag kan tipsa om att Dustin har bra priser på Invisible Shield om du är student, 94 kr för skärmskydd och 145 kr för full body.


Bra pris! Hur är känslan med Invisible Shield? Bör man satsa på full body?

#17

Postad 13 april 2010 - 19:37

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

* Undrar även över vilket minneskort ni valt? Vill gärna beställa ett snarast, men orkar inte sitta och lägga ner massa tid på hastighetsjämförelser och letande :)


Jag fick mitt minneskort idag. Det är ett SanDisk 16gb för 490:- (Studentpris) på Dustin.
Det är som du säger, att 32gb är alldeles för dyra just nu. 16 räcker ganska länge.

#18

Postad 13 april 2010 - 19:43

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Hur ser telefonboken ut på Desire? Kan man sortera sina kontakter efter företag likt Win Mobile?
Sambon har en HTC Tattoo, och den telefonboken är rent värdelös, så min förhoppning är att Android 2.1 är bättre på den punkten. Någon som har klämt på telefonen och har koll på detta?

Om du inte är nöjd med telefonboken så kan du hämta ner en annan app som sköter det istället vad jag förstått... Har tyvärr inget tips, har ingen erfarenhet av Android än, men snart.

#19

Postad 13 april 2010 - 19:50

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag fick mitt minneskort idag. Det är ett SanDisk 16gb för 490:- (Studentpris) på Dustin.
Det är som du säger, att 32gb är alldeles för dyra just nu. 16 räcker ganska länge.

16GB för 500 eller 32 för 1200, helt ok pris ju.

#20

Postad 13 april 2010 - 19:52

zeilon
  • zeilon
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på vilken "throughput" Desire:n klarar när det gäller minneskorten? Finns det maxgräns för vad telefonen klarar av om man tänker på klassen på korten?

#21

Postad 13 april 2010 - 19:54

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Jag ska leta upp nån vettig blåtandsmottagare som jag kan koppla in till bilstereon istället.


Meddela gärna om du hittar någon sådan, har letat själv men det närmsta jag kom var till en extern FM sändare, men man vill ju ha så lite jox som möjligt kopplat till telefonen.. Så en BT mottagare till stereon vore ju kanon...
:)

#22

Postad 13 april 2010 - 19:55

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

* Undrar även över vilket minneskort ni valt? Vill gärna beställa ett snarast, men orkar inte sitta och lägga ner massa tid på hastighetsjämförelser och letande :)
32gb skulle vara najs, men är fortfarande rätt så dyrt. Tror jag kör på med ett 16g, men vilket?
Vilken "Klass" rekommenderas för att telefonen inte ska segas ner (vid tex stora musikmappsbläddringar)?

Jag skaffade mig ett sånt här, men tyvärr har jag ingen telefon ännu:


#23

Postad 13 april 2010 - 20:22

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Jag skaffade mig ett sånt här, men tyvärr har jag ingen telefon ännu:


Det är 4mb/s skrivhastighet på det. Är inte det lite långsamt för att hålla på att fylla med musik och tv-serier?

Dustin har 2st från Sandisk. Ett med läs & skrivhastighet på 15mb/s och ett annat som ligger på 30mb/s.

Rätt så go prisskillnad, samt att 32gb har begränsad livstid, medan 16gbs varianten har 10 års garanti :)
Vilken ska man köra på isf..

ps. samtalet om minneskort kanske är offtopic. Ska det hellre tas i annan minneskortsdedikerad tråd, eller är det av intressen för de flesta?

#24

Postad 13 april 2010 - 20:29

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
ps. samtalet om minneskort kanske är offtopic. Ska det hellre tas i annan minneskortsdedikerad tråd, eller är det av intressen för de flesta?
[/quote]



Ta det här det är intressant det är ju olika tillbehör vi ska diskutera här
men vore kul om någon av er som är tekniskt bevandrade kunde berätta vad ROM var för något ?

#25

Postad 13 april 2010 - 20:31

eCool
  • eCool
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Det är 4mb/s skrivhastighet på det. Är inte det lite långsamt för att hålla på att fylla med musik och tv-serier?

Dustin har 2st från Sandisk. Ett med läs & skrivhastighet på 15mb/s och ett annat som ligger på 30mb/s.

Rätt så go prisskillnad, samt att 32gb har begränsad livstid, medan 16gbs varianten har 10 års garanti :)
Vilken ska man köra på isf..

ps. samtalet om minneskort kanske är offtopic. Ska det hellre tas i annan minneskortsdedikerad tråd, eller är det av intressen för de flesta?

Är du säker på att det var micro kort?

#26

Postad 13 april 2010 - 20:32

Anders R
  • Anders R
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
ROM brukar stå för Read-Only Memory.

#27

Postad 13 april 2010 - 20:35

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Är du säker på att det var micro kort?


Vad kass jag är, sökte efter microSDHC på prisjakt, men råkade ändå klicka in på vanliga SD på dustin. Får leta vidare, eller beställa 16gb.

Edit: På dustin står inte ens hastigheten på deras microSDHC kort. Väntar nog lite med beställningen så man hinner läsa om vilka som är snabba nog.

Redigerat av Mahti, 13 april 2010 - 20:39.


#28

Postad 13 april 2010 - 20:37

zeilon
  • zeilon
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

men vore kul om någon av er som är tekniskt bevandrade kunde berätta vad ROM var för något ?


ROM = Read-only Memory dvs endast läsning från minnesutrymmet

I det här fallet gissar jag på att du tänker på ROM som en del pratat om och i så fall är det nog ROM image vilket är en filkopia av ett ROM vilket så vitt jag vet är där telefonens operativsystem ligger. Dvs man ändrar huvudmjukvaran i telefonen om man använder en annan ROM-fil.

#29

Postad 13 april 2010 - 20:40

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Meddela gärna om du hittar någon sådan, har letat själv men det närmsta jag kom var till en extern FM sändare, men man vill ju ha så lite jox som möjligt kopplat till telefonen.. Så en BT mottagare till stereon vore ju kanon...
:)


Hur exakt kopplar man den till stereon då? Jag är inte så inne i bilar o dess elektronik :)

Redigerat av Unregisteredfad26603, 13 april 2010 - 20:41.


#30

Postad 13 april 2010 - 20:44

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Hur exakt kopplar man den till stereon då? Jag är inte så inne i bilar o dess elektronik :)


Gissar på usb sen finns det BT inbyggt i en del.

#31

Postad 13 april 2010 - 20:46

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Gissar på usb sen finns det BT inbyggt i en del.


Om man inte har usb i bilen då? :)

Redigerat av Unregisteredfad26603, 13 april 2010 - 20:46.


#32

Postad 13 april 2010 - 20:47

eCool
  • eCool
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Vad kass jag är, sökte efter microSDHC på prisjakt, men råkade ändå klicka in på vanliga SD på dustin. Får leta vidare, eller beställa 16gb.

Edit: På dustin står inte ens hastigheten på deras microSDHC kort. Väntar nog lite med beställningen så man hinner läsa om vilka som är snabba nog.

Beställde ett 16 gb klass 10 igår från Dustin, fick det idag. Nu fattas bara mobilen :)

Redigerat av eCool, 13 april 2010 - 20:50.


#33

Postad 13 april 2010 - 20:49

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Om man inte har usb i bilen då? :)

Då får man koppla in sig på line-in på bilstereon eller skaffa en FM-sändare...

#34

Postad 13 april 2010 - 21:03

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Ugg vad krångligt allt verkar vara.. Ska man alltså koppla en BT-usb dongel till stereon då? Funkar verkligen det?
Blir nog att inhandla en ny bilstereo med BT istället då, kostar ju inte mkt mer än en bra FM sändare, eller en stereo med USB...

Sen som så många andra undrar man ju vad för minnes kort man ska köpa. Räcker tex klass 4 eller ska man minst ha klass 6? Hur många Gb man ska ha är ju ganska individuellt, men för mig räcker nog ett 16Gb. Många saker att ta ställning till i framtiden, men just nu ser jag mest fram emot att få hämta ut telefonen. :)

#35

Postad 13 april 2010 - 21:07

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Det är 4mb/s skrivhastighet på det. Är inte det lite långsamt för att hålla på att fylla med musik och tv-serier?

Det må vara specat till 4mb/s men har mätts upp till över 15mb/s. Läs en av recensionerna till den länkade produkten. http://www.legitrevi.../article/914/2/

#36

Postad 13 april 2010 - 21:09

Unpoor2
  • Unpoor2
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Lite scary är ju detta! "microSD™ memory card (SD 2.0 compatible) "

SD! not good..

saxat från HTC,s infosida om den..

#37

Postad 13 april 2010 - 21:09

Unregistered1583
  • Unregistered1583
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Tjo, hur funkar det med internet?
Om jag skaffar tjänsten så att jag kan surfa med abonemanget och sen e hemma vid mitt nätverk.

De jag undrar är om det automatiskt väljer mina nätverk när dom e tillgängliga och när dom inte e det som är på abonemanget, eller måste jag ställa om det varje gång jag vill byta mellan dom olika?

#38

Postad 13 april 2010 - 21:09

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Så länge du inte ska ha cache eller A2SD (program på minneskortet) så duger vilket minneskort som helst.

#39

Postad 13 april 2010 - 21:15

prefectoz
  • prefectoz
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns ett "snabbt" 32gb:s kort att köpa till Desire:n i handeln idag? Eller när de släpps?
Tack på förhand!

#40

Postad 13 april 2010 - 21:16

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Tjo, hur funkar det med internet?
Om jag skaffar tjänsten så att jag kan surfa med abonemanget och sen e hemma vid mitt nätverk.

De jag undrar är om det automatiskt väljer mina nätverk när dom e tillgängliga och när dom inte e det som är på abonemanget, eller måste jag ställa om det varje gång jag vill byta mellan dom olika?


Tex min Nokia 5800 så kan jag söka efter wlan om jag vill använda det.
Eller så öppnar jag bara webläsaren så får jag upp tex tele2 , wlan osv.
Bara och välja det du vill använda.

#41

Postad 13 april 2010 - 21:19

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Tjo, hur funkar det med internet?
Om jag skaffar tjänsten så att jag kan surfa med abonemanget och sen e hemma vid mitt nätverk.

De jag undrar är om det automatiskt väljer mina nätverk när dom e tillgängliga och när dom inte e det som är på abonemanget, eller måste jag ställa om det varje gång jag vill byta mellan dom olika?


Bör vara automatiskt.

#42

Postad 13 april 2010 - 21:20

Unregistered1583
  • Unregistered1583
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Bör vara automatiskt.


Oki, jag tackar för informationen, imorgon får jag vell testa på min försa smart phone :)

#43

Postad 13 april 2010 - 21:22

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Hur är det med ni som fått den!

Batteritiden.. är den under förväntan.. eller är den okej?

Input.. så man får lite läsning tills man har den i handen tack! :)

#44

Postad 13 april 2010 - 21:24

Unregistered1583
  • Unregistered1583
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Hur är det med ni som fått den!

Batteritiden.. är den under förväntan.. eller är den okej?

Input.. så man får lite läsning tills man har den i handen tack! :)



Dom lyckliga som som har fått den har vell hämtat den i dag så man kan vell inte riktigt känna av det redan.
Man ska ju ladda fullt och sen låta den uraldda några gånger innan full effekt :)

#45

Postad 13 april 2010 - 21:27

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Beställt 2, en till mig o en till frun, nu så söker jag efter skydd till dom typ silikonskal eller nåt annat, någon som har en erfarenhet vad som är bäst?


Jag avråder från invisible shield och rekommenderar en väska/fodral. Annars blir det ganska smaklöst. Men andra kan tycka annat.

#46

Postad 13 april 2010 - 21:34

Unregistered1583
  • Unregistered1583
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag avråder från invisible shield och rekommenderar en väska/fodral. Annars blir det ganska smaklöst. Men andra kan tycka annat.


Jag har beställt med Copter film, ska prova, vill ju inte att skärmen ska bli repig, nu är vell glaset i dagsläget mycket tåligare än förr, sen vet jag inte riktigt om jag ska ha silikon skydd eller köpa väska.
Jag har råkat ut för att på en annan mobil där jag hadde väska så skadade väskan mobilen och det vill man ju inte.

Sen har jag inte hittat någont snyggt fodral, har hittat ett silikon skydd men inte så förtjust i det
Skilikon Fodral

Edit: Jag vet att någon letade efter en bordsladdare, jag har hittat en kanske den duger?
Laddare

Redigerat av Unregistered1583, 13 april 2010 - 21:37.


#47

Postad 13 april 2010 - 21:38

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Okej lite bilder eller input på nåt sätt duger också :)

#48

Postad 13 april 2010 - 21:43

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Trevlig review:
http://www.techradar...eview?artc_pg=1

#49

Postad 13 april 2010 - 21:43

mmange
  • mmange
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Ta det här det är intressant det är ju olika tillbehör vi ska diskutera här men vore kul om någon av er som är tekniskt bevandrade kunde berätta vad ROM var för något ?


Det är ju delvis besvarat redan men kort kan man beskriva det som telefonens operativsystem. Jämför operativsystemet på en dator med den skillnaden att på datorn är det inte ROM (read only memory). När de "rootar" en telefon så lägger man i princip över en annan ROM-version på telefonen och får förändrad funkktionalitet.
Förenklad förklaring men jag hoppas att det ska förtydliga lite för dig. Övriga frågor ang. detta finns det säkert andra som är mer lämpade att besvara. Rootning (?) är inget jag håller på med.

#50

Postad 13 april 2010 - 21:48

Unregistered1583
  • Unregistered1583
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Nu kan det vara så att jag är riktigt efter men en sån här ska jag nog med stor säkerhet beställa. blir så mycket enklare.
Laddstation

Någon som vet om någon svensk butik säljer denna typ?

Edit: Har hittat svenska butiker :)

Redigerat av Unregistered1583, 13 april 2010 - 21:59.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.