Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hemmabio med hc5500,Mordaunt-Short Alumni 5.1,mm

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 juli 2010 - 10:50

herring
  • herring
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej

Jag ska sätta ihop min första hemmabio jag undrar lite generellt om vad ni tycker om mitt val av produkter. Hemmabion kommer bestå av följande:




Jag kommer mest se på nedladdad hd film från datorn, beställde den nya imac 27" i7 idag, gud vad jag var väntat på den:) kommer spela lite starcraft 2 på projektorn men inte så jättemycket.
Jag är ingen ljudsnobb men gillar om det låter schyst, kommer förstärkaren kunna driva de högtalare jag har valt?
rummet det ska sitta i är 4x5 meter ungefär. Om jag vill få ut ljud till mitt kök och sovrum hur kan jag göra det på bästa sätt?

Duk har jag tänk snickra ihop själv, min idee är att bygga en ram i trä spänna på en duk på båda sidor. den ena ska avändas som projektor duk och andra sidan ska jag ha 4 stora foton på så att när den inte används byter jag sida på den så får den en dekorativ funktion.

#2

Postad 28 juli 2010 - 12:02

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Vet tyvärr inget om uppsättningen men att vända en 2 meter bred duk varje gång låter ganska klumpigt... Köp en rullduk och häng tavlorna på väggen bakom är mitt förslag.

/karra

#3

Postad 29 juli 2010 - 22:27

Unregistered29fddce7
  • Unregistered29fddce7
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Tjenna! kul med DIY projekt. Tänkt på att välja ett tyg/ duk som är så pass tjockt att inte ramen lyser igenom bara.. Lägg gärna upp lite bilder under projektes gång. Lycka till

#4

Postad 28 augusti 2010 - 23:26

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag är ingen ljudsnobb men gillar om det låter schyst, kommer förstärkaren kunna driva de högtalare jag har valt?
rummet det ska sitta i är 4x5 meter ungefär. Om jag vill få ut ljud till mitt kök och sovrum hur kan jag göra det på bästa sätt?


Skulle säga att 99% av förstärkarna på marknaden kan driva 90% av högtalarna som säljs men frågan är hur bra i dina (och kanske andras?) öron, hur klart, hur bra kontroll vid låg och, kanske främst, högre volymer osv. Det är ju inte rocketscience att tillverka en klass AB AV-reciever som får ut ljud i måttliga mängder, särskilt inte med normala små rum/krav som du verkar ha. Beroende på vad du har idag, har hört hos kompisar/i affärer och så vidare kommer det säkert låta "schysst". Ett standardtips är att lyssna med så lika förutsättningar som du har/kommer ha hemma _innan_ du lägger ut x tusingar samt generellt; spelar frontarna bra musik (din musik!) spelar de film bra. Lycka till, skriv gärna hur det gick och hur du uppfattar grejerna så andra kan bilda sig en uppfattning.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.