Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10658 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 1 7,25 (16) Inga priser
Beurer BF 800 (Personvågar) 0 3 (5) Inga priser

Postad 08 oktober 2021 - 10:25

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

sådär. minus 10kg med hjälp av  lchf.

Det tog knappt 9 veckor.

Har inte kört helt strikt för jag har druckit öl på helgen  och haft en vecka där jag varit tvungen att äta vanlig mat.

men jag är nöjd. Kläderna sitter bättre och jag mår bättre.

Nu ska jag ha mig en "ätarhelg" där jag ska äta allt jag har saknat :)

Vad har du saknat?

Postad 08 oktober 2021 - 12:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 040 inlägg
  • 0

Vad har du saknat?

Hclf?

Postad 08 oktober 2021 - 12:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 131 inlägg
  • 0

Vad har du saknat?

smörgås, pasta, pizza, bullar, kakor, chips och liknande kolhydratrik kost.

Men eftersom suget försvinner när man käkar lchf så var det inte så gott som jag föreställde mig.

Hclf?

exakt :)

Postad 08 oktober 2021 - 13:35

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Bra jobbat! :)

Varför körde du just lchf? Om du saknar vissa kolhydrater kan du väl anpassa kaloriintaget för att få plats med det.

Postad 08 oktober 2021 - 15:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 131 inlägg
  • 0

Bra jobbat! :)

Varför körde du just lchf? Om du saknar vissa kolhydrater kan du väl anpassa kaloriintaget för att få plats med det.

nja,  lchf handlar ju inte så mycket om kalorier ut , kalorier in.

jag är ingen läkare eller dietist så jag vet inte riktigt hur det funkar men det är något med blodsockret och insulinet som gör något när man äter lchf och att kroppen blir lurad på något sätt och använder kroppsfettet som bränsle.

Skulle jag äta kolhydrater så minskar den effekten väldigt mycket.

Äter jag dessutom kolhydrater så blir det stora förändringar i blodsockret så jag får både hungerkänslor, sötsug och trötthet.

Nu kan jag gå en hel dag utan att äta något utan att bli varken hungrig eller trött och även blodsockret ligger på en jämn och stabil nivå.

Varför jag körde lchf är för att det är det enda som funkar för mig om jag vill förbränna kroppsfett.  Inget annat ger nämnvärt resultat. :)

Postad 08 oktober 2021 - 15:17

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

nja, lchf handlar ju inte så mycket om kalorier ut , kalorier in.
jag är ingen läkare eller dietist så jag vet inte riktigt hur det funkar men det är något med blodsockret och insulinet som gör något när man äter lchf och att kroppen blir lurad på något sätt och använder kroppsfettet som bränsle.

Skulle jag äta kolhydrater så minskar den effekten väldigt mycket.

Äter jag dessutom kolhydrater så blir det stora förändringar i blodsockret så jag får både hungerkänslor, sötsug och trötthet.

Nu kan jag gå en hel dag utan att äta något utan att bli varken hungrig eller trött och även blodsockret ligger på en jämn och stabil nivå.

Varför jag körde lchf är för att det är det enda som funkar för mig om jag vill förbränna kroppsfett. Inget annat ger nämnvärt resultat. :)

Tänker att detta kan bli början på en lång tråd 😅Ska inte börja gå djupare in på det.
Härligt att du hittat något som fungerar för dig 😊

Postad 08 oktober 2021 - 15:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 131 inlägg
  • 0

Tänker att detta kan bli början på en lång tråd Ska inte börja gå djupare in på det.
Härligt att du hittat något som fungerar för dig

hehe jag har säkert helt fel men som sagt, Det funkar för mig och det är ju huvudsaken. :)

efter denna helg blir det att fortsätta igen. Ser redan fram emot det faktiskt :)

Postad 08 oktober 2021 - 16:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

nja,  lchf handlar ju inte så mycket om kalorier ut , kalorier in.

Om kroppen skulle bli lurad att använda kroppsfett som bränsle, vad händer då med kalorierna som finns i maten du stoppar i dig?

Redigerat av Buddypresley, 08 oktober 2021 - 17:01.

Postad 08 oktober 2021 - 17:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 131 inlägg
  • 0

Om kroppen skulle bli lurad att använda kroppsfett som bränsle, vad händer då med kalorierna som finns i maten du stoppar i dig?

fråga mig inte. du får läsa på och skaffa dig en egen uppfattning om hur det fungerar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Köpt mig en Displate tavla.
    nimman
    2021-11-27 16:23:59
  • SUPERSMART MED AVLASTNINGSBORD...
    madeby666
    2021-11-26 17:03:12
  • WOW VILKEN SKILLNAD I KOMFORT :)
    madeby666
    2021-11-26 17:01:27
  • VARFÖR INTE!!??... UPPGRADERING GÄLLANDE BIOSOFFORNA...
    madeby666
    2021-11-26 16:59:36
  • Akkelis vänster
    andyswed
    2021-11-26 09:55:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.