Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz iPhone App

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 september 2010 - 11:39

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Marantz iPhone App!
Vi kan nu meddela att den nya appen kommer förprogrammerad och klar att använda med SR-7005/AV-7005 från och med slutet av september. Några av de funktioner som du kan styra är: huvudzonen på/av, volym upp/ned, mute på/av, val av ingång, radiokontroll, surroundlägen, meny kontroll av markören och zon 2 och 3:s grundläggande funktioner. Appen har riktigt snabba svarstider och givetvis dubbelriktad kommunikation mot AV/SR7005 samt möjliggör supersnabb status för funktioner som aktuell volym, källa och surroundläge.

Marantz Wizz App ger även dig möjlighet till styrning av nätverksbaserade/USB-anslutna källor. Uppspelning – såsom val av filer, spela upp och stoppa – av anslutna datorer och NAS-enheter är tillgängliga via appen och du kan snabbt komma åt dina Internet radiostationer via din iPhone/iPad/iPod Touch. Wizz App låter dig också bläddra genom ditt PC/NAS-lagrade musik bibliotek, välja låtar efter artist, album, genre, etc. Som en bonus visas även omslagsbilder (cover art). Wizz App låter dig också annan Marantz utrustning – som tex. Blu-ray och CD-spelare – förutsatt att utrustningen är ansluten till AV/SR7005 via Marantz egna D-bussystem.

Wizz App är tillgänglig i Apples App Store redan nu och kostar givetvis ingenting! Inledningsvis kommer appen vara dedikerad till AV7005 försteget och hemmabioreceivern SR7005 (efter en programuppdatering som planeras dyka upp i slutet av september) Ytterligare Marantz produkter kommer även att läggas in i Wizz App så småningom!

Erik
--------
Reference Audio i Stockholm
Götgatan 35
www.referenceaudio.se

Bifogad fil(er)


Redigerat av Reference audio, 04 september 2010 - 11:43.


#2

Postad 04 september 2010 - 13:03

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Det jag skulle vilja ha är en inbyggd Spotify-klient i de nya Marantz. Tänk att kunna styra allting via sin iPhone och även lyssna på Spotify utan dator. :)

#3

Postad 05 september 2010 - 11:42

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Detta ser riktigt intressant ut...! Kommer det att finnas för de lite billigare modellerna också...? (3000-7000kr)

#4

Postad 05 september 2010 - 18:35

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
mycket trevligt, nu ska det bara släppas/komma in iphone 4 och touch gen 4 också, frågan är vad man ska köpa, för köpa ska man :)

#5

Postad 05 september 2010 - 19:04

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
******** va najs, vill uppgradera.....

#6

Postad 05 september 2010 - 21:39

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
jag har väntat på min 7005 i över 2veckor nu hoppas den trillar in denna veckan annars blir jag sur...har dock ingen iphone eller ipod touch ännu heller men det kommer vill jag lova.

Spotifyklient hade varit trevligt men det lär ju inte hända tyvärr ;(

#7

Postad 06 september 2010 - 18:25

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
@ Reference,

Ni har inte hört något on Android app?

EK

#8

Postad 06 september 2010 - 20:15

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Tyvärr inget och troligtvis är det inte på G heller eftersom Marantz har betalt myyyyyyccccket stålar för att få igenom detta hos Apple.

För övrigt har jag precis lagt en beställning på en Ipod Touch 32gd (4 generationen)

Billig fjärr? not :(

#9

Postad 06 september 2010 - 20:39

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Lutar nog åt att endast de SR-7005/AV-7005 kommer stödja denna...

Detta ser riktigt intressant ut...! Kommer det att finnas för de lite billigare modellerna också...? (3000-7000kr)



#10

Postad 07 september 2010 - 15:03

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Very nice, kommer lätt inhandla en 7005:a till hösten! Ngn som är sugen på en 7002:a btw? Nyskick och uppgraderad med senaste firmware... :)

#11

Postad 21 september 2010 - 18:32

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Ska tilläggas att den inte fungerar ännu. Finns det något datum när sen ska börja fungera?

#12

Postad 22 september 2010 - 08:44

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0

Ska tilläggas att den inte fungerar ännu. Finns det något datum när sen ska börja fungera?


"Wizz App är tillgänglig i Apples App Store redan nu och kostar givetvis ingenting! Inledningsvis kommer appen vara dedikerad till AV7005 försteget och hemmabioreceivern SR7005 (efter en programuppdatering som planeras dyka upp i slutet av september) Ytterligare Marantz produkter kommer även att läggas in i Wizz App så småningom!"

#13

Postad 25 september 2010 - 07:39

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
längta längta :)

#14

Postad 17 oktober 2010 - 08:49

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Den fungerar ju tyvärr inte alls bra i nuläget, tappar kontakten sen efter många om opch men så får man kontakt sen försvinner det igen...

#15

Postad 08 november 2010 - 15:24

Unregistered706ce86a
  • Unregistered706ce86a
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej,

Viktigt att poängtera, och som framgår ganska dåligt i manualer etc.
För att kunna använda appen fullt ut, måste "network stand by" vara aktiverad i set-up menyn under nätverk.
Annars släpper enheten nätverkskontakten varje gång den går i stand-by, och blir följaktligen osynlig för enheter som letar efter den. Detta gäller alla styrbara modeller SR 7005, AV 7005, MC-R 603 samt NA 7004.

Det finns ännu ingen officiell Android version, men det är enligt uppgift på gång. Dock finns en hemmasnickrad inofficiell version att hämta hem så länge.

Hälsningar
Magnus / Septon

#16

Postad 12 november 2010 - 12:22

Stephan Berglund
  • Stephan Berglund
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Hej,

Viktigt att poängtera, och som framgår ganska dåligt i manualer etc.
För att kunna använda appen fullt ut, måste "network stand by" vara aktiverad i set-up menyn under nätverk.
Annars släpper enheten nätverkskontakten varje gång den går i stand-by, och blir följaktligen osynlig för enheter som letar efter den. Detta gäller alla styrbara modeller SR 7005, AV 7005, MC-R 603 samt NA 7004.

Det finns ännu ingen officiell Android version, men det är enligt uppgift på gång. Dock finns en hemmasnickrad inofficiell version att hämta hem så länge.

Hälsningar
Magnus / Septon


En annan fråga, fick hem min AV7005 för ca 1 vecka sedan och den ska stödja Iphone 3GS/4 om man kopplar den till USB'n på framsidan. Det första som står är att "detta tillbehör inte är kompatibelt.." Nån uppdatering på G så min Iphone funkar via USB? Har provat både med min 3GS och 4 och med olika org. kablar och blir samma fel varje gång :)
Tråkigt när man precis lagt ner 15-16'' på ett nytt försteg + att jag inte fått igång min app heller eftersom den inte hittar marantzen i nätverket (kör Airport Extrem router)... Övrigt så är användarvänligheten betydligt lättare än mitt tidigare försteg från Primare :)

#17

Postad 12 november 2010 - 21:21

oddball
  • oddball
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

En annan fråga, fick hem min AV7005 för ca 1 vecka sedan och den ska stödja Iphone 3GS/4 om man kopplar den till USB'n på framsidan. Det första som står är att "detta tillbehör inte är kompatibelt.." Nån uppdatering på G så min Iphone funkar via USB? Har provat både med min 3GS och 4 och med olika org. kablar och blir samma fel varje gång :(
Tråkigt när man precis lagt ner 15-16'' på ett nytt försteg + att jag inte fått igång min app heller eftersom den inte hittar marantzen i nätverket (kör Airport Extrem router)... Övrigt så är användarvänligheten betydligt lättare än mitt tidigare försteg från Primare B)


Hej.

Har du testat att uppdatera Marantzen och/eller Iphonen till senaste firmware ? Är det en iphone 3GS eller

en Iphone 4 du har ? Enligt manualen finns bara stöd upp till 3GS, men jag skulle tippa att Iphone 4 stödet kommer

rätt snart om det inte finns i senaste firwaren.

#18

Postad 13 november 2010 - 12:55

Stephan Berglund
  • Stephan Berglund
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Hej.

Har du testat att uppdatera Marantzen och/eller Iphonen till senaste firmware ? Är det en iphone 3GS eller

en Iphone 4 du har ? Enligt manualen finns bara stöd upp till 3GS, men jag skulle tippa att Iphone 4 stödet kommer

rätt snart om det inte finns i senaste firwaren.


Som jag sa tidigare så har jag provat både 3GS, Ipod Touch och Iphone 4...Har inte provat att uppdatera. Ska flytta nästa helg så jag har inte nåt internet hemma f.n. men man tycker att det ska funka från scratch utan uppdateringar med tanke på att de skriver att den är kompatibel med Apples produkter....Funkar din bra utan uppdatering?

#19

Postad 14 november 2010 - 22:04

oddball
  • oddball
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej.

Det kom en ny Firmware igår/förrgår till SR7005. Jag har ingen Iphone/Ipod själv, men enligt AVS forums SR7005 tråd

så ska denna uppdatering fixa problemet med Iphone/Ipod och även Airport Extrem problemen du verkar ha.

Det ser ut som om det har kommit en uppdatering till programvaran för datorn oxå (Wizz App).

Här har du en länk till AVS forums tråd för SR7005 :-)

http://www.avsforum........579&page=12

Och här är en länk till Wizz App:

http://itunes.apple....d388917986?mt=8

Lycka till.

Redigerat av oddball, 14 november 2010 - 22:12.


#20

Postad 15 november 2010 - 00:00

Stephan Berglund
  • Stephan Berglund
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Hej.

Det kom en ny Firmware igår/förrgår till SR7005. Jag har ingen Iphone/Ipod själv, men enligt AVS forums SR7005 tråd

så ska denna uppdatering fixa problemet med Iphone/Ipod och även Airport Extrem problemen du verkar ha.

Det ser ut som om det har kommit en uppdatering till programvaran för datorn oxå (Wizz App).

Här har du en länk till AVS forums tråd för SR7005 :-)

http://www.avsforum........579&page=12

Och här är en länk till Wizz App:

http://itunes.apple....d388917986?mt=8

Lycka till.



Kanon! :D Stort tack för engagemanget, ska prova det på lördag när jag flyttar för det första som jag kommer packa upp är inte köksdetaljerna iallafall ;)

#21

Postad 15 november 2010 - 12:10

Unregistered706ce86a
  • Unregistered706ce86a
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

En annan fråga, fick hem min AV7005 för ca 1 vecka sedan och den ska stödja Iphone 3GS/4 om man kopplar den till USB'n på framsidan. Det första som står är att "detta tillbehör inte är kompatibelt.." Nån uppdatering på G så min Iphone funkar via USB? Har provat både med min 3GS och 4 och med olika org. kablar och blir samma fel varje gång :D
Tråkigt när man precis lagt ner 15-16'' på ett nytt försteg + att jag inte fått igång min app heller eftersom den inte hittar marantzen i nätverket (kör Airport Extrem router)... Övrigt så är användarvänligheten betydligt lättare än mitt tidigare försteg från Primare ;)


De enheter vi har för demoändamål är alla uppdaterade så jag har svårt att kommentera hur releasemjukvaran fungerade i alla avseenden. Det jag kan säga dock är att i och med senaste release av firmware har vi inte några problem med varken 3GS eller 4. När det gäller styrbarheten via Wizz app, så har den också förbättrats avsevärt.
Problem som kan uppstå är att appen går i "time out" innan den fått feedback från nätverket och dessa problem är mer kopplade till router och nätverk generellt. Vi har meddelat detta till Marantz Japan och vi kan nog förvänta oss en uppdatering där man kan köra med fast ip och adressera Marantzenheten direkt. Det skulle dessutom snabba upp responstiden när man startar upp Wizz.

Det vi väntar på med spänning just nu är iOS4.2 från Apple där AirPlay funktionen ligger med. Då kan man streama innehåll från dator eller iPhone/iPad direkt till Marantzen. De betatestare som redan kör 4.2 meddelar att funktionen inte enbart ligger låst till iTunes utan Spotify och andra tjänster går att "trycka ut" via AirPlay. Om det ligger en begränsning i och med att mjukvaran blir officiell vet jag inte, men man kan ju hoppas.......att det inte är så.

Hälsningar
Magnus/ Septon

#22

Postad 15 november 2010 - 15:54

Stephan Berglund
  • Stephan Berglund
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

De enheter vi har för demoändamål är alla uppdaterade så jag har svårt att kommentera hur releasemjukvaran fungerade i alla avseenden. Det jag kan säga dock är att i och med senaste release av firmware har vi inte några problem med varken 3GS eller 4. När det gäller styrbarheten via Wizz app, så har den också förbättrats avsevärt.
Problem som kan uppstå är att appen går i "time out" innan den fått feedback från nätverket och dessa problem är mer kopplade till router och nätverk generellt. Vi har meddelat detta till Marantz Japan och vi kan nog förvänta oss en uppdatering där man kan köra med fast ip och adressera Marantzenheten direkt. Det skulle dessutom snabba upp responstiden när man startar upp Wizz.

Det vi väntar på med spänning just nu är iOS4.2 från Apple där AirPlay funktionen ligger med. Då kan man streama innehåll från dator eller iPhone/iPad direkt till Marantzen. De betatestare som redan kör 4.2 meddelar att funktionen inte enbart ligger låst till iTunes utan Spotify och andra tjänster går att "trycka ut" via AirPlay. Om det ligger en begränsning i och med att mjukvaran blir officiell vet jag inte, men man kan ju hoppas.......att det inte är så.

Hälsningar
Magnus/ Septon


Tack för ditt svar Magnus, återkommer efter helgen och flytten om hur det går!
Ha en fortsatt trevlig dag!

M V H
Stephan Berglund

#23

Postad 27 november 2010 - 21:38

8ohm
  • 8ohm
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som fått Wizz appen att fungera, hur gjorde ni? Får inte upp min 7005:a som val i menyn på appen, utan kan enbart välja "Demomode". Har senaste versionen på både appen och som firmware i Marantzen, har också full tillgång till nätverket.

Mvh Ola

#24

Postad 30 november 2010 - 11:33

Stephan Berglund
  • Stephan Berglund
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Hej!

Ni som fått Wizz appen att fungera, hur gjorde ni? Får inte upp min 7005:a som val i menyn på appen, utan kan enbart välja "Demomode". Har senaste versionen på både appen och som firmware i Marantzen, har också full tillgång till nätverket.

Mvh Ola


Min funkar nu utan problem. Kör dock Apples Airport Extreme Router och jag behövde inte göra någonting för att det skulle funka. Du kanske måste öppna nån port manuellt?!

#25

Postad 21 januari 2012 - 12:53

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag uppdaterar denna tråden då jag skulle behöva tips gällande Wizz appen. Fick hem min Marantz sr 7005 igår och gjorde då både firmware uppdatering och uppdatering så att AirPlay fungerade på ipaden, men....

Jag får inte Wizz appen att funka, när jag startar upp appen så vill den ha ipnumret, jag har fyllt i mitt ipnummer men den godkänner inte det.

Jag har sladd, router samt Norton virusprogram.
Någon som har något tips?

#26

Postad 22 januari 2012 - 13:57

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0
Jag tror det är ip-nummret till marantzen som den vill ha. <det tror jag man kan hitta inne i en av menyerna kommer inte ihåg vilken just nu bara.

#27

Postad 22 januari 2012 - 15:57

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, jag trodde jag hade gjort rätt, fast det då inte funkade, men jag gjorde om och gjorde rätt tack vare hjälpen av dig Krozz.

Jag vet att jag är i fel tråd men jag passar på att fråga ändå, jag har bild från ps3/boxee/mm med hdmi in i marantzen och sedan via hdmi till tv:n, men: jag får ingen återkoppling då jag inte får någon bild eller ljud från tv:n (canaldigital i tv:n) när jag kör den via marantzen. Någon snäll varelse som kan tipsa mig om råd.

#28

Postad 09 februari 2012 - 12:00

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag tycker appen är helt suverän, den är enkel att förstå sig på tillskillnad från origalfjärren som jag först nu efter åtskilliga timmar börjar att lära mig. Att man kan sitta i rummet brevid (i mitt fall i köket), ta fram iphonen/paddan och dra igång zone 1 är himla bra då orginalfjärren alltid ligger kvar i tv-rummet.

MEN, att sätta på radion på morgon skulle vara guld värt om det nu inte vore för att den hela tiden kraschar då man efter att ha kommit in på huvudmenyn försöker trycka på Zone select, oftast kommer man in till nästa steg som brukar vara helt tom och därefter kastas man ut till apples huvudmeny, efter 4-5 ggr brukar jag ge upp. Efter som detta är mer regel än undantag så har jag slutat att försöka göra detta på morgonen (på kvällen är jag mer tolerant så då ger jag inte upp förens det funkar).

Jag har detta på min ipad (version 1), iphone 3gs, och sonen på sin itouch (den senaste versionen). Någon som vet om det kommer en uppdatering eller om detta är något i-lands problem man får leva med?

#29

Postad 09 februari 2012 - 18:47

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen, jag trodde jag hade gjort rätt, fast det då inte funkade, men jag gjorde om och gjorde rätt tack vare hjälpen av dig Krozz.

Jag vet att jag är i fel tråd men jag passar på att fråga ändå, jag har bild från ps3/boxee/mm med hdmi in i marantzen och sedan via hdmi till tv:n, men: jag får ingen återkoppling då jag inte får någon bild eller ljud från tv:n (canaldigital i tv:n) när jag kör den via marantzen. Någon snäll varelse som kan tipsa mig om råd.


Testa att skriva i den marantz tråd som tillhör in reciver. Kan vara små skillnader.
Men har du en hyfsat ny reciver från marantz så kanske det är i din tv som problemet är.
Har tvn ARC (audio return channel?) Brukar inte vara det på ingång 1 utan på HDMI 2 ofta.

Sorry för ett så sent svar.

Lycka till.
MVH
Fredrik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.