Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon till Samsung via HDMI stör antennsignal!

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 september 2010 - 22:48

Greenhouse
  • Greenhouse
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej
Har kopplat antennkabeln direkt in i min Samsung LE46B657, använder alltså den inbyggda digitalboxen. Plockar ut ljudet via optisk kabel till min Denon AVR-1910 vilket fungerar OM HDMI-kablen från förstärkaren inte sitter i. Om HDMI-kablen sitter i så tar det tre till fyra sekunder innan bilden fryses för att sedan slockna (med beskedet "ingen eller svag signal") efter det att jag satt på förstärkaren. Stänger jag av förstärkaren så kommer bilden tillbaka efter ett par sekunder igen. Än så länge har jag ingen annan källa kopplad till min Denon men jag avser köpa DVD/Bluray och funderar på att skaffa annan källa för TV-signalen (så att jag kan uppleva HD) och i så fall vill jag förstås leda dessa signaler genom förstärkaren till TV'n. Idag utan dessa källor kan HDMI-kabeln till TV'n vara utdragen men snart är det ju ohållbart att behöva dra ut en kabel baktill varje gång man skall se på TV!

Har satt upp TV'n på väggen, borrat hål i denna och dragit allt kablage (antenn in, optisk ut, nätverkskabel in (används ännu ej), ström in, HDMI in) genom samma hål. Antennsignalen borde väl inte störas ut?

Tycker det verkar som om TV'n prioriterar HDMI-kabeln över antennen som insignal även om jag inte valt detta, och det dessutom inte skickas någon signal. Att välja TV igen som källa/source fungerar ej.

Någon som hört om detta förr? Någon aning om vad det kan bero på eller vad jag kan göra!?

Mycket tacksam för svar!!

Redigerat av Greenhouse, 05 september 2010 - 22:50.


#2

Postad 16 september 2011 - 06:51

gabbano
  • gabbano
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har samma problem med min LG tv, inget ljud ut via optiskt om jag har HDMI inkopplad till förstärkaren (En Denon 1908). Har du någon lösning på detta?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.