Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire HD eller iPhone4?

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,97 (254) 699:-
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) 790:-
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) 499:-
21 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg) 1 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 5 år sedan
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5490 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 12 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 13 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 13 år sedan
Iphone som affärsmobil (23 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 13 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 13 år sedan
Finns det något skäl att tillverka en lur med högre upplösning än Iphone 4? (27 inlägg) 13 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (49 inlägg) 13 år sedan

#101

Postad 22 oktober 2010 - 00:37

Unregistered8bf5d72d
  • Unregistered8bf5d72d
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag kan bara säga en sak.. ska du välja så ta htc... ingenting bra kan komma ur steve jobbs tänkande.
itunes är btw ett ###### virus.. om man inte jailbreakar telen så är du fast i itunes.. jag använde ipod ett tag.. blev trött på ett ###### program som slöade ner min dator mer än va vad northon antivirus program gjorde. slutade med att jag bara använde den som portabel hårddisk. kommer aldrig mer att köpa nått från Apple igen.

Redigerat av Unregistered8bf5d72d, 22 oktober 2010 - 00:44.


#102

Postad 22 oktober 2010 - 12:26

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Jag kan inte släppa det faktum att man nästan 2011 inte kan byta bakgrundsbild och slänga dit 50cent som ringsignal på en iPhone.
Kalla mig fjantig,men vad är egentligen poängen med att ge tusan i dessa funktioner?

Tro f*n att man får produkter att fungera bra tillsammans om allt är stelt och stelbent

#103

Postad 22 oktober 2010 - 13:32

NickoM
  • NickoM
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Jag kan inte släppa det faktum att man nästan 2011 inte kan byta bakgrundsbild och slänga dit 50cent som ringsignal på en iPhone.
Kalla mig fjantig,men vad är egentligen poängen med att ge tusan i dessa funktioner?

Tro f*n att man får produkter att fungera bra tillsammans om allt är stelt och stelbent

Byta ringsignal och byta bakgrund går att göra på iPhone (även utan att ha jailbrake).

Redigerat av NickoM, 22 oktober 2010 - 13:36.


#104

Postad 22 oktober 2010 - 14:00

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Jag står också i begrepp att skaffa en Iphone 4 eller HTC Desire HD.
.......


En intressant frågeställning i det här forumet. Jag har bestämt mig för en HTC Desire HD :rolleyes: på grund av att jag har stora händer och gillar frihet att kunna göra saker med telefonen. :(
Skämt och sider jag vill se hela websidan i skärmen och kunna lyssna på radio samtidigt. Webradio är inget för mig, för jag tror att Webradio lastar ner uppkopplingen.
Att kunna se Flash filmer i full skärm är ett måste för mig. Och det klarar HTC Desire HD, bra va??
DLNA ska vist också vara bra för att man slipper kabel till TV när man ska visar sina bilder på TV.

Nackdelen med HTC Desire HD tror jag är att telefonen inte tål att tappas från en stege eller ett dopp i toaletten. :P
Personligen anser jag att 4.3" skärm är för liten och 10" (dator) alldeles för stort i fickan. Men det finns i dag ingen telefon med 5". Dell har en Surfplattor - "Dell Streak 5" " som jag funderar på men den saknar HD-videokamera och möjlighet att ringa tror jag, kan var bra om man vill ringa. :)

Jag hoppas på att priset på HTC Desire HD kommer ner under 5000:- som är min smärt tröskel för att lägga på en telefon. (I min värd har jag inte pengar till en iPhone4.) Man har ju andra intressen än att lägga alla pengar på en telefon som visserligen kan mer. PS: Jag spara just nu till en 3D projektor som troligen kommer snart :)

och "Den som väntar på något väntar alltid för länge."

Redigerat av Mr_x, 22 oktober 2010 - 14:03.


#105

Postad 22 oktober 2010 - 14:17

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga en sak.. ska du välja så ta htc... ingenting bra kan komma ur steve jobbs tänkande.
itunes är btw ett ###### virus.. om man inte jailbreakar telen så är du fast i itunes.. jag använde ipod ett tag.. blev trött på ett ###### program som slöade ner min dator mer än va vad northon antivirus program gjorde. slutade med att jag bara använde den som portabel hårddisk. kommer aldrig mer att köpa nått från Apple igen.


Var du tvungen att skapa en ny användare bara för att säga det där? Löjligt.

#106

Postad 22 oktober 2010 - 16:00

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

En intressant frågeställning i det här forumet. Jag har bestämt mig för en HTC Desire HD :) på grund av att jag har stora händer och gillar frihet att kunna göra saker med telefonen. :blush:
Skämt och sider jag vill se hela websidan i skärmen och kunna lyssna på radio samtidigt. Webradio är inget för mig, för jag tror att Webradio lastar ner uppkopplingen.
Att kunna se Flash filmer i full skärm är ett måste för mig. Och det klarar HTC Desire HD, bra va??
DLNA ska vist också vara bra för att man slipper kabel till TV när man ska visar sina bilder på TV.

Nackdelen med HTC Desire HD tror jag är att telefonen inte tål att tappas från en stege eller ett dopp i toaletten. :D
Personligen anser jag att 4.3" skärm är för liten och 10" (dator) alldeles för stort i fickan. Men det finns i dag ingen telefon med 5". Dell har en Surfplattor - "Dell Streak 5" " som jag funderar på men den saknar HD-videokamera och möjlighet att ringa tror jag, kan var bra om man vill ringa. B)

Jag hoppas på att priset på HTC Desire HD kommer ner under 5000:- som är min smärt tröskel för att lägga på en telefon. (I min värd har jag inte pengar till en iPhone4.) Man har ju andra intressen än att lägga alla pengar på en telefon som visserligen kan mer. PS: Jag spara just nu till en 3D projektor som troligen kommer snart :D

och "Den som väntar på något väntar alltid för länge."


Det verkar som du gör ett smart val, mitt användningsområde är lite annat och mitt val blev iphone.
Problemet med webradio enligt mig är inte att det belastar uppkopplingen snarare att det drar ur batteriet snabbare än en FM radio. Att du vill se hela websidan i telefonen är ju snarare ett argument för iphone, då det är upplösningen som avgör det inte storleken på skärmen.

Anledningen för mig att jailbreaka var inte att kunna köra backgrounder, det var bara en av fördelarna. Om man sätter sig ner och bläddrar runt i Cydia så hittar man nya saker hela tiden som man kan göra. I går såg jag detta: länk. (Flash på iphone)
Teaman, lockinfo, sbsettings, activator, infiniboard, infinifolders, five icon dock, MyWi, My3G,Mxtube är andra exempel på saker som är tillgängliga efter JB. Enligt mig missar man en hel del när man bestämmer sig för att inte jailbreaka utan att läsa på vad det gör för telefonen. Det är ju lätt att återställa om man inte gillar det.

@billa_bong: Perfekt att du ger oss ett exempel på en post som inte tillför något. Om man väljer telefon efter vad man tycker om en människa som man aldrig har träffat, och sedan försöker sprida den kunskapen man (inte) har vidare på sådanna här forum straffar man ut sig själv. Din post sänker nivån i denna tråd, grattis.

#107

Postad 23 oktober 2010 - 19:16

robban_orebro
  • robban_orebro
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Mitt val är främst om jag ska slå till på HTC Disire HD eller vänta över nyår på nästa HTC modell, med android 3.0. Har ni mer info om dessa telefoner?

#108

Postad 23 oktober 2010 - 19:48

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

För min del tycker jag många gånger widgets är mer en ploj grej. Alla de saker du skriver där är ett knapptryck bort på iphone också... Kalender, sms, rss, väder etc har jag på lockscreenen. Självklart kan det finnas tillfällen där det är bra och smidigt. Så som spotify men jag anser att det är lite väl hypat. Som att du till exempel ser en bild widget som något värdefullt. Vad är poängen med att ha en minikopia av en bild som tar upp skärmyta? Vänta jag ska ta upp min telefon och kolla på min minibild lite för jag vill inte se den i helskärm för det är ju ett knapptryck bort. Bankappen som länkades till tidigare ser ju flashig ut men vad är igentligen funktionen med widgeten? Jag tror knappast det är lycket eller tillåtet att den uppdaterar saldot i realtid så igentligen är det bara saldot senast du loggade in på din internetbank. Appen i sig är ju toppen med just widget delarna brukar vara överreklamerade enligt mig.

Här är en länk till en sida där han listar sina favorit widgets: länk
Det är helt uppenbart en som gillar sin android och sina widgets men om man kollar hans exempel så ser jag faktiskt inget som jag verkligen skulle vilja ha på mina startskärmar som jag inte redan har... Kalender och att göra har jag ännu smidigare (behöver inte ens låsa upp telefonen). Memo saken fattar jag inte riktigt poängen med, liknelsen som jag kommer att tänka på är ett vanligt skrivbord. Vill ja ha post it lappar spridda över ytan eller är det bättre att ha dom i en folder (antecknings appen iphone). Audiomanager widgeten skulle jag vägra ha framme då den verkar täcka en hel sida i telefonen. Det är ju mycket trevligare att ha den i en app. Eller som på en jailbreakad iphone att man drar fingret längt en kant så får man upp de alternativ som man tidigare valt att ha tillgängliga just där.

RSS widgets - magiskt bra för att slippa ha antingen webbläsaren igång hela tiden eller en massa ikontryck..

Smaken är som baken, du vill ha ikoner - vissa av oss vill ha lite mer.

Redigerat av Unregistered1193, 23 oktober 2010 - 19:49.


#109

Postad 23 oktober 2010 - 20:03

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

RSS widgets - magiskt bra för att slippa ha antingen webbläsaren igång hela tiden eller en massa ikontryck..

Smaken är som baken, du vill ha ikoner - vissa av oss vill ha lite mer.


Se inlägg #81 i denna tråd angående rss feed. Jag behöver inte ens låsa upp telefonen för det, magiskt bra faktiskt :)

#110

Postad 23 oktober 2010 - 20:07

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Se inlägg #81 i denna tråd angående rss feed. Jag behöver inte ens låsa upp telefonen för det, magiskt bra faktiskt :)

Du ser - svinbra med widgets :)

#111

Postad 24 oktober 2010 - 22:12

tinok
  • tinok
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
jag har haft iPhone ett bra tag (sedan 2g:n). och har haft den jailbreakad från start. inga som helst problem.
dom som klagar på att det är svårt och jobbigt med att synkronisera med iTunes kan ju också ha dåliga datorer, så länge man har en lagom bra data så är det inga problem. det är hur lätt som helst att synka sina kontakter, anteckningar, kalendrar, bilder m.m. ringsignaler kan dock vara lite jobbiga, men det går att fixa genom iTunes. tar kanske 1 min/låt att fixa :)

jag har testat både Galaxy S, iPhone 4, Desire, Desire HD. iphonen är generellt en bättre telefon enligt mig. visst, galaxyn kan ha en bättre skärm, men inte vid alla tillfällen. ingen av dessa telefoner har det flytet på sin skärm som iPhonen. man kanske kan anpassa HTCn mer, men när man väl jailbreakar en iPhone finns det inga gränser asså. det finns så otroligt mkt man kan göra med den.

som sagt, iPhone 4 är generellt en bättre telefon för mig. lite dyrare men definitivt värt.

apple har bara kommit med 4 telefoner och ingen har ännu kommit med något bättre, inte i sverige i af. något som jag skulle fundera på att köpa är isf HTC Evo. men den kommer ju inte att säljas här (än?).

iPhone 4 är ju såå lätt att jailbreaka nu också men GreenPoison eller Limerain;)

#112

Postad 24 oktober 2010 - 22:21

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

jag har haft iPhone ett bra tag (sedan 2g:n). och har haft den jailbreakad från start. inga som helst problem.
dom som klagar på att det är svårt och jobbigt med att synkronisera med iTunes kan ju också ha dåliga datorer, så länge man har en lagom bra data så är det inga problem. det är hur lätt som helst att synka sina kontakter, anteckningar, kalendrar, bilder m.m. ringsignaler kan dock vara lite jobbiga, men det går att fixa genom iTunes. tar kanske 1 min/låt att fixa :)

jag har testat både Galaxy S, iPhone 4, Desire, Desire HD. iphonen är generellt en bättre telefon enligt mig. visst, galaxyn kan ha en bättre skärm, men inte vid alla tillfällen. ingen av dessa telefoner har det flytet på sin skärm som iPhonen. man kanske kan anpassa HTCn mer, men när man väl jailbreakar en iPhone finns det inga gränser asså. det finns så otroligt mkt man kan göra med den.

som sagt, iPhone 4 är generellt en bättre telefon för mig. lite dyrare men definitivt värt.

apple har bara kommit med 4 telefoner och ingen har ännu kommit med något bättre, inte i sverige i af. något som jag skulle fundera på att köpa är isf HTC Evo. men den kommer ju inte att säljas här (än?).

iPhone 4 är ju såå lätt att jailbreaka nu också men GreenPoison eller Limerain;)


Var testade du Desire HD? Teknikmässa i England? Desire HD är ju en EVO för europeiska marknaden (men med bättre Hårdvara)...?!

#113

Postad 24 oktober 2010 - 22:27

tinok
  • tinok
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
jag testade den faktiskt i Berlin för 2 dagar sen. det var en butik som typ Elgiganten som hade "mobilvecka".

och det är fan sant det du säger:P hehe men HD har väl inte 4G? eller? inte för att det är någon stort men ändå:) hehe

#114

Postad 24 oktober 2010 - 22:27

Mc_Piloten
  • Mc_Piloten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
OK.
Hur har du kunnat använda Desire HD då den inte släppts här ännu?

Sedan en sak till. En del anser att man kan återställa efter man JB:at en Ifån. Endel säger att de inte går att lämna in den efteråt.
JAg tänker inte chansa och jag har ingen lust att bli ngn form av hacker oavsett hur enkelt det är.....
Så då var det avklarat för min del. :)

Idag var jag inne i Femman som ligger i Gbg för er som är utsocknes :)
De hade faktiskt en Desire HD i montern där för HTC hade ngt ihop med The phone store. Tydligen en av få som fanns tillgängliga just nu.

Även om jag inte fått så mycket svar på mitt tidigare inlägg hade jag tydligen läst på så mycket att de av ett bemanningsbolag inhyrda söta tjejer och andra säljare i andra butiker kunnat ställas mot väggen när det gäller frågor.
Det märkliga är att av de tjejerna i den montern samt av tjejerna på Media Markt jag talade med var de som minst partiska trots att de idag hade Ifån själva!
De ansåg att Android nått så långt idag att det var åtminstone var jämt skägg mellan dessa och Ifån.
Flera skulle trots att de haft Apple dator länge och två olika Ifånar kunna tänka sig att köpa en Android, och vissa skulle troligen göra ett byte vid nästa inköp av telefon.
Starkt. Kul med teknik intresserade tjejer och att de inte är så väldigt trångsynta.

Med den information jag har idag efter att ha funderat, klämt och känt, kommer jag köpa en HTC Desire HD!
//
Mc_Piloten

#115

Postad 24 oktober 2010 - 22:34

tinok
  • tinok
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
-jag testade den faktiskt i Berlin för 2 dagar sen. det var en butik som typ Elgiganten som hade "mobilvecka". -

hehe, okey:P men det finns så mkt att göra asså med JB:P

men jag säger inte att Desire HD är dålig. du gör säkert ett bra köp;) känner fler som beställt den.

vore kul om du skrev sen om vad du tyckte om den;)

#116

Postad 24 oktober 2010 - 23:10

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Det går att återställa efter jb.

Jag var väl som flickorna på Media Markt i så fall. Efter 2st iphone var jag intresserad av Android. Jag köpte i juli en Galaxy s efter att min iphone inte överlevde 20 minuter i shortfickan när jag badade i poolen :)
Jag var dock ganska snabb att rata den då den enligt mig brast på flera viktiga punkter. Problemen med iphone är bagateller i jämnförelse: det tar lite längre tid att lägga in en ringsignal vs telefonen laggar så att man ibland inte ens hinner svara när någon ringer. Men nu är det så att jag inte tror att desire hd är en lika misslyckad telefon och om jag ska vara ärlig så kan jag ha fått ett måndags exemplar. Jag blev lite bränd av Android där och därav är jag kanske lite väl negativ. Desire hd verkar dock trevlig men eftersom iphone är den enda telefånen som jag får en härlig premiumkänsla av att använda samtidigt som den klarar de sakerna jag värdesätter på ett bra sätt (podcast, youtube, mail, surf, webradio, ljudböcker, spotify, foto/video). Så kanske en ny variant av hero skulle vara androiden för mig.

Jag nästan ryser lite när jag tänker tillbaka på Galaxy s finish och kvalitetskänsla. Till exempel luckan över usb anslutningen, självklart är det positivt att den är skyddad men varför måste den kännas som om den var tillverkad av de som gör PEZ (godis förpackningen) det är 2010!!! Ni som har känt på iphone 4s muteknapp förstår vad jag menar.

Det låter väl återigen lite väl positivt över iphone och skulle jag köpa en ny telefon i dag så skulle det bli en sådan MEN det skulle inte vara ett så lätt val som det ges sken av i denna post. Därimot skulle jag absolut inte välja en sgs. Htc verkar vara betydligt månare om sina kunder när det gäller uppgraderingar och när det gäller Android så är det väldigt viktigt.

#117

Postad 24 oktober 2010 - 23:45

Mc_Piloten
  • Mc_Piloten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hoppas inte jag får problem med min blivande HTC, men jag har hört dem som har haft problem med Ifån också så sätt.

När jag fått den kanske jag kan skriva en rad... men den utvärderad blir nog skum då jag i första hand får jämföra med Nokia N97....

#118

Postad 25 oktober 2010 - 06:31

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

jag testade den faktiskt i Berlin för 2 dagar sen. det var en butik som typ Elgiganten som hade "mobilvecka".

och det är fan sant det du säger:P hehe men HD har väl inte 4G? eller? inte för att det är någon stort men ändå:) hehe

Det "4G-nät" som sprint har är ett skämt mot 4G-nätet här i Sverige, det är lika snabbt som tres snabbaste mobila bredband vilket inte är i närheten av LTE som blir 4G här i Sverige.

#119

Postad 25 oktober 2010 - 09:09

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
iPhone är en ypperligt trevlig mobil - speciellt för den stora massan eftersom den är så simpel. Out of the box kan istortsett vem som helst fixa till den utan längre betänketid. Däri i kombination med ett snyggt yttre har gjort telefonen extremt populär. Att det finns brister i nya IP4 är dock ingen nyhet utan man kan bara googla and you shall find.

Sitter i skrivande stund med kollegans IP4 för att återigen försöka bilda mig en uppfattning om vad det är (förrutom ett vackert yttre och ett smidigt OS) som skulle få mig att byta till IP4. Utan jailbreak finns det dock inte en sportslig att jag byter - kommer man från Android med all dess möjligheter känns rader med ikoner inte speciellt roligt. Lite mer möjligheter out of the box hade varit trevligt samt fler inställningsmöjligheter i kameran t.ex.

Något jag verkligen anmärker på är ergonomin, jesus vad kantig den är (och då menar jag inte hörnen) att hålla i.

Men visst är den snygg

#120

Postad 25 oktober 2010 - 12:34

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

iPhone är en ypperligt trevlig mobil - speciellt för den stora massan eftersom den är så simpel. Out of the box kan istortsett vem som helst fixa till den utan längre betänketid. Däri i kombination med ett snyggt yttre har gjort telefonen extremt populär. Att det finns brister i nya IP4 är dock ingen nyhet utan man kan bara googla and you shall find.

Sitter i skrivande stund med kollegans IP4 för att återigen försöka bilda mig en uppfattning om vad det är (förrutom ett vackert yttre och ett smidigt OS) som skulle få mig att byta till IP4. Utan jailbreak finns det dock inte en sportslig att jag byter - kommer man från Android med all dess möjligheter känns rader med ikoner inte speciellt roligt. Lite mer möjligheter out of the box hade varit trevligt samt fler inställningsmöjligheter i kameran t.ex.

Något jag verkligen anmärker på är ergonomin, jesus vad kantig den är (och då menar jag inte hörnen) att hålla i.

Men visst är den snygg


Det finns två växlar, antingen använder du telefonen som den kommer och då klarar den de vanligaste sakerna som man söker hos en smartphone på ett enkelt säkert vis. Alternativet är att jailbreaka. Det är väldigt lätt att jailbreaka men sen kan det vara svårare att välja vad man vill ha. Det finns hur mycket som helst på cydia. Hittade alldeles nu en funktion som jag faktiskt saknat sedan jag sålde min SGS (whoiscalling). Det fungerar hur bra och snabbt som helst, jag fick till och med kolla så jag inte hade numret i telefonboken då det nästan såg ut att gå "för" fort innan namnet dök upp på telefonen. Samma funktion hade jag alltså på sgs MEN då tog det flera signaler innan uppgifterna kom fram på skärmen. Jag har inte testat utan wifi nu så det kan vara det som gör att programmet är så mycket snabbare.

#121

Postad 25 oktober 2010 - 13:45

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Något jag verkligen anmärker på är ergonomin, jesus vad kantig den är (och då menar jag inte hörnen) att hålla i.


Det var det första jag la märke till efter inköpet, kändes kantig och det märkes speciellt eftersom man kommer från föregångaren som har mycket rundare former. Men som med allt annat så vänjer man sig och idag hade det nog känts konstigt att hålla i en 3GS igen.

#122

Postad 25 oktober 2010 - 19:18

Mc_Piloten
  • Mc_Piloten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Det finns två växlar, antingen använder du telefonen som den kommer och då klarar den de vanligaste sakerna som man söker hos en smartphone på ett enkelt säkert vis. Alternativet är att jailbreaka.

Okej.
Men vad jag sett komman ju åt ofantligt mycket mer på en Android utan att JB:a den en vad man gör på en Ifån utan att JB:a den heller.
Och då få man en trygghet i att inte ha gjort det vad gäller garantier.
Allt tjöt som att JB:a olika telefoner är fullkomligt ointressant för många av oss. Vill för det första slippa det och komma åt saker ändå, och man man vill veta inte fundera på om garantin gäller eller ej.
JAg anser ju att utan att ha prövat med JB att en produkt är bättre om mna kommer åt det man vill uta natt göra det en att behöva göra det...

#123

Postad 25 oktober 2010 - 23:43

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Hej, jag hoppas på en vinkling på denna diskution "Desire HD eller iphone 4", jag å polaren köpte telefon samtidigt för drygt ett år sedan, jag köpte Samsung Omnia HD med Symbian och 720p (för jag hade haft en Xpressmusic 5800 och var nöjd, och ville filma barnen när jag var ute mycket)

Jag var övertygad redan då att min kompis hade gjort rätt val att köpa en Iphone 3GS, samtidigt som jag hade gjort rätt väl med min Omnia HD, visst jag körde olika roms, hackade den, tveakade den, lekte med FM transmitter mm, och polaren var nöjd med sin också.

Lite Mac och Linux tycker jag att det är mellan Iphone 4 och DHD? eller tror det kan vara uppfattningen hos många iaf, att man "tror" att iphone är låst och "alltid funkar" men en del vill verkligen mixtra och pilla och det blir då mindre frihet istället?

Så...frågan är, vilket jag inte själv har full koll på...
Jailbreakad Iphone 4 mot en Jailbreakad??? (finns det än? iom telefonen inte finns) Desire HD

Alltså kan man få villket Gui, genvägar, menysystem hur som helst på båda telefonerna?, direktuppladdningar till nätet, streama hemmifrån video mm, se alla format av filmer.

För båda är ju "små datorer" med telefon i, men kan man forma om dem precis som man vill, eller blir det välja "Mac eller Linux" (kanske skulle säga windows istället men det blir för likt Windows phone ;) )

Vilken telefon ska man välja om man vill mixtra mycket, och vilken gäller om man ska mixtra lite, eller spelar det ingen roll? det kanske inte är äpplen och päron, utan allt är bara fruktmix och egentligen ingen skillnad, som 2st bärbara datorer med samma ghz fast olika märke? skillnaderna är små och personliga

#124

Postad 26 oktober 2010 - 09:31

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Edit: har testat DHD och tycker den är för stor o klumpig. Får en Iphone via jobbet.

Redigerat av ROK, 15 november 2010 - 12:27.


#125

Postad 26 oktober 2010 - 09:53

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Här är ytterligare en mad samma val att göra. För min del vill jag använda telefonen till att (förutom ringa, sms osv då) styra XBMC på min HTPC, lyssna på musik i så bra ljudkvalité som möjligt och ev kolla lite film på lång flygresa, det sista är ju mindre avgörande då det inte händer så ofta tyvärr samt läser E-böcker.

Båda har följande fördelar eller nackdelar för min del:
*Båda funkar som Ebokläsare av Epub-formatet utan att vara låst till en bokhandel, dvs de kan läsa ägarens "egna" böcker.
*Ingen av telefonerna fixar FLAC vad jag har förstått, iallafall inte i standardspelaren eller i en alternativ bra spelare.
*Båda har tillgång till XBMC-remote med endast små variationer.

Negativa saker:
Apple har Itunes och inbyggt minne.

HTC har android. Egentligen en fördel men efter att ha läst runt lite så verkar det som om vissa ex flyter på klockrent medan andra laggar. Min egen SPICA laggar som fasen och tydligen så ska ganska många av Galaxy S göra det med. Nu är det ju inte HTC men varningsflaggen verkar finnas där med.

Åter igen SPICAn. Wifin kopplar ner efter några minuter trots att jag ställt in den på att aldrig koppla ner. Detta ska tydligen ligga i android och inte i samsungs skal. Jag var ofta tvungen till att gå in på nätverksinställningarna för att den skulle börja söka igen.

Summan av det hela är att även om Android är öppnare och flexiblare så känns iphone mer "idiotsäkert". Jag har alltid vart lite anti mot apple men efter att ha sett att priset faktiskt är lägre än t.ex. Galaxy S när man tecknar abonemang så lutar det åt en 4a denna gången.

#126

Postad 26 oktober 2010 - 09:59

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Hur är det med elak kod (Virus maskar osv.. ) på HTC Desire eller iPhone4?

Linux och Mac har få angrepp av elak kod om man jämför med Ms.
Hur är det med OP i HTC Desire HD eller iPhone4, är det säkert mot elak kod?

Är det rätt uppfatta att HTC Desire HD OP är som Linux?
Och att iPhone inte är lika säkert som Mac-PC är.

Stämmer det jag såg i söndags på TV hur en iPhone blev hackat i SVT Aktuellt.
Är det någon av er som är här i forumet som har fått sin telefon smittad/installerad med elak kod?

Ni som använder Android har ni lyckats bli lurade att installera elak kod? och hur fick ni bort det? gick det?

#127

Postad 26 oktober 2010 - 10:48

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Jag vet vad ni kommer att säga nu, men har man en gång vant sig med flash 10.1 och till viss del widgets så är det svårt att bara bli av med det.

Jämför det lite med automatlåda på bilen. Kör DSG-7-låda. jag vet hur folk resonerar som inte provkört dessa dubbelkopplingslådor, men har du haft en så ser du inget nytta med manuell låda efteråt. Sjuk jämförelse, jag vet. Speciellt eftersom folk inte provat, utan bara snackar

edit:

Jag vill lägga till att givetvis gäller samma fenomen åt bakvända hållet.

har man kört med en felfri 3GS, det enorma apputbudet och smidigheten i iOS så lär man inte sakna vad Android kan erbjuda. Man skapar sina behov, glöm aldrig det

Redigerat av WmB, 26 oktober 2010 - 11:16.


#128

Postad 26 oktober 2010 - 16:37

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Hur är det med elak kod (Virus maskar osv.. ) på HTC Desire eller iPhone4?

Linux och Mac har få angrepp av elak kod om man jämför med Ms.
Hur är det med OP i HTC Desire HD eller iPhone4, är det säkert mot elak kod?

Är det rätt uppfatta att HTC Desire HD OP är som Linux?
Och att iPhone inte är lika säkert som Mac-PC är.

Stämmer det jag såg i söndags på TV hur en iPhone blev hackat i SVT Aktuellt.
Är det någon av er som är här i forumet som har fått sin telefon smittad/installerad med elak kod?

Ni som använder Android har ni lyckats bli lurade att installera elak kod? och hur fick ni bort det? gick det?

http://www.swedroid....ert-ar-android/

#129

Postad 29 oktober 2010 - 08:11

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Edit: blir en ajfån.
Har läst en hel del recensioner här och där om DHD och konstaterat att den faller pladask på en punkt: batteriet.

Uppenbarligen varar inte batteriet en hel dag och detta har gjort att jag eventuellt överväger att inte skaffa telefonen... trist att de endast tryckt in ett 1240mAh-batteri i den, men men... kanske kommer det större batterier, typ 1500mAh<

Redigerat av ROK, 15 november 2010 - 12:28.


#130

Postad 29 oktober 2010 - 14:11

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Har läst en hel del recensioner här och där om DHD och konstaterat att den faller pladask på en punkt: batteriet.

Uppenbarligen varar inte batteriet en hel dag och detta har gjort att jag eventuellt överväger att inte skaffa telefonen... trist att de endast tryckt in ett 1240mAh-batteri i den, men men... kanske kommer det större batterier, typ 1500mAh<


Brukar det komma andra batterier till telefoner? Jag tror nog den chansen är liten. Därimot kanske det kommer lite mjukvaru optimeringar och lite tips på inställningar man kan göra för att spara batteri. Jag tror itne det är så illa så att den inte kommer räcka en dag om man använder den som vanligt. Smartast är nog att vänta innan man beställer iaf.

#131

Postad 29 oktober 2010 - 14:59

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Nu verkar det röra på sig Tele2 är med i leken och det verkar som dom kan leverera 3nov för det står inte boka på sidan http://webbutiken.te...cdesirehd/?s=24 utan köp för 5395 kontantkort

Redigerat av Mr_x, 29 oktober 2010 - 15:06.


#132

Postad 29 oktober 2010 - 23:03

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Nu verkar det röra på sig Tele2 är med i leken och det verkar som dom kan leverera 3nov för det står inte boka på sidan http://webbutiken.te...cdesirehd/?s=24 utan köp för 5395 kontantkort


Jo, men vem köper telefonen med kontantkort, jo, ingen.

#133

Postad 30 oktober 2010 - 01:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Jag bor norr om sthlm och har bra täckning med båda mobilt bredband från 3 och våra mobila abonnemang med Telenor, vår hemtelefon är också från Telenor med en Nokia 6720 som alltid har fulltäckning.
Med min iPhone 3GS hade inga som helst problem med täckning eller ringa/ta emot samtal, jag ångrar mig faktiskt idag att jag byte den mot IP4.
Jag vill absolut inte smutskasta iPhone 4 för det kanske fungerar för andra därute, för mig Galaxy S fungerar riktigt bra för tillfället.


För vad det är värt, jag har inte en iPhone 4 däremot harjag Telenor och får sen några månader tillbaks ofta missade samtal, eller snarare, samtalen har jag aldrig fått, däremot ringer Eurovoice upp och påstår det. Har dessutom provat med ett par olika telefoner, och upplever detta problem på samtliga, detta trots att jag rör mig mest i Stockholms city och nästan alltid har full täckning.

Ifall det inte är uppenbart, min slutsats är att det är norrmännen som inte kan driva ett fungerande nätverk...

#134

Postad 30 oktober 2010 - 22:10

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0

Har läst en hel del recensioner här och där om DHD och konstaterat att den faller pladask på en punkt: batteriet.

Uppenbarligen varar inte batteriet en hel dag

Nu har jag inte läst några tester men vid vilken typ av användning är det dom säger att det inte räcker mer än en dag?

Jag har inga som helst problem att få mitt batteri på min HTC Hero att ta slut på 8 timmar, jag kan även få det att räcka i över två dygn. Beror mest på vad jag gör med luren.

Håller dock med om att batteriet på DHD känns lite klent för den typen av telefon men det beror ju på hur hur man lyckats med strömförbrukningen också. & så vill vi ju ha tunna mobiler, man hade ju ledigt kunnat klämma in ett kraftigare batteri om man gjort luren några mm tjockare.

Jag har ett större batteri till min Hero på 2300Mah, tillsammans med det får man med ett högre bakstycke. Jag är sugen på DHD men tvekar pga att möjligheten till detta inte finns. Är helt suveränt när man är på resande fot (ofta mc för min del) & inte har möjlighet till laddning.

Ang. valet mellan Iphone4 & DHD så är det omöjligt att göra rätt val med hjälp av forumtrådar, testa de båda & gå på magkänslan...

#135

Postad 30 oktober 2010 - 23:02

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Brukar det komma andra batterier till telefoner? Jag tror nog den chansen är liten. Därimot kanske det kommer lite mjukvaru optimeringar och lite tips på inställningar man kan göra för att spara batteri. Jag tror itne det är så illa så att den inte kommer räcka en dag om man använder den som vanligt. Smartast är nog att vänta innan man beställer iaf.


Öhm... vilken värld lever du i? marknaden för tredje-parts batterier är skitstor. Googla på t.ex mugen battery eller liknande så ska du se :(

Dock håller jag med om att jag inte tror att det är så illa att den inte räcker en hel dag. Jag har redan beställt den så jag sitter kanske i skiten, men det tror jag verkligen inte ;)

#136

Postad 31 oktober 2010 - 10:01

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Lite lustigt i Androidvärlden, man tweakar telefonen och stänger av allt som gör en telefon bra, ja då kan man få längre batteritid!
Idioti man skall väl kunna använda sin telefon utan att hålla på att tweaka telefonen hela dagarna...

http://androidforums...ery-thread.html

#137

Postad 31 oktober 2010 - 15:52

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Lite lustigt i Androidvärlden, man tweakar telefonen och stänger av allt som gör en telefon bra, ja då kan man få längre batteritid!
Idioti man skall väl kunna använda sin telefon utan att hålla på att tweaka telefonen hela dagarna...

http://androidforums...ery-thread.html


Samma fråga till dig då.
Varför ska man jailbreaka?
Idioti där med?

#138

Postad 31 oktober 2010 - 16:30

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Samma fråga till dig då.
Varför ska man jailbreaka?
Idioti där med?


Inte är det för att stänga av funktioner iaf, jag har aldrig hört att någon gör det för att spara batteri heller.

#139

Postad 31 oktober 2010 - 17:40

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Samma fråga till dig då.
Varför ska man jailbreaka?
Idioti där med?

Nä finns väl ingen anledning, jag har inte gjort det.

#140

Postad 01 november 2010 - 04:21

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0

Lite lustigt i Androidvärlden, man tweakar telefonen och stänger av allt som gör en telefon bra, ja då kan man få längre batteritid!
Idioti man skall väl kunna använda sin telefon utan att hålla på att tweaka telefonen hela dagarna...

http://androidforums...ery-thread.html

Man behöver inte göra det utan kan självfallet använda den fullt ut. Dock så är det så att det i Androidvärlden kan dyka upp dåligt kodade appar som inte går in i backgroundläge som dom borde göra & därmed slukar ström, det är inte vanligt men dom finns & bör undvikas. Detta är väl en av nackdelarna med öppenheten & den minimala kontrollen över appar som hamnar på market & Android kräver lite mer av användaren för att man inte ska råka ut för batteribovar.

För övrigt så kan man självfallet i princip fördubbla batteritiden om man tex stänger av mobila nätet, jag brukar göra det när jag exempelvis campar & inte har tillgång till ström & startar då bara upp det för att kolla fb, maila eller kolla internet. Detta antar jag att man även kan göra på en Iphone (?) för det finns ju tillfällen när man behöver spara på strömmen & en avstängning av mobila nätet nästan fördubblar standbytiden...

#141

Postad 01 november 2010 - 13:28

jonas_tby
  • jonas_tby
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Om 2 timmar hämtas den nya Desire HD, ska bli mycket intressant!!

#142

Postad 02 november 2010 - 13:31

vixioz
  • vixioz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Skulle välja Iphone 4 om jag vore du, DHD är så ###### stor så det är skitjobbigt

#143

Postad 02 november 2010 - 13:58

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Skulle välja Iphone 4 om jag vore du, DHD är så ###### stor så det är skitjobbigt

Hur vet du att den är "skitjobbigt", har du testat den?
Det är "27" gram skillnad mellan iPhone4 som väger 137 gram, HTC Desire HD väger 164 gram.

Skärmstorlek är den stora skilnaden på telefonerna: (statistiskt är iPhone4 billigare per pixel än vad HTC Desire HD är)
iPhone4 har en 0,6144 megapixel skärm [960x640 pixlar] (=1,35 öre per pixel) 8 275:-
HTC Desire HD 0,384 megapixel skärm [480x800 pixlar] (=1,4 öre per pixel) 5 350:-

En tätare skärm borde ge en skarpare bild men är den ljus starkare också?

PS: OBS! Har man stora händer som greppar en basketboll som vanliga greppar en handboll så är iPhone4 en för liten telefon. HTC Desire HD är åxå en för liten telefon och en Ipad för stor för att ha i en byxfika. :)

#144

Postad 02 november 2010 - 19:09

vixioz
  • vixioz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Om man inte har så stora byxfickor eller händer så är nog iphone med 3.5 tum bättre än htc desire hd med 4.3 tum , Fast vid filmtittande och surfning tex är det ju bättre med större skärm:D

#145

Postad 03 november 2010 - 02:11

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Storleken i mm skiljer ju inte så mycket mellan DHD och iphone 4? Om vi skulle stoppa ner en telefon i en jeansficka skulle man säga att den ena var obekväm och den andra gick bra? Gör ju reklam ju om galaxy tab som är 5" som på reklamen de stoppar ner i jeansfickan.

Fick min DHD idag..ångrar EJ något..att var bättre än väntat eller lika bra/dåligt som väntat, skrev i andra forumet en snabbrecension HTC ACE/ Desire HD
https://www.minhembi...s...t&p=3070908

Båda är bra telefoner..är lite som diskutera om man ska köpa ett bilmärke eller de andra...smaken är olika

Ang batteritid så hade jag nu kvar 30% efter 5 timmar...det låter ju lite..men då har jag laddat ner 100mb, haft på wifi hela tiden, streamat video, konfiguretat telefonen mm, konstant! hela tiden. Det tycker jag faktiskt är bra. Min gamla samsung omnia HD som hade 1500 mAh klarade film 4h lokalt på telefonen. Denna måste klara mycket mer.

Hörde på jobbet idag att Qualcomm Snapdragon QSD8255 drar 28% mindre ström än företrädaren QSD8250, och om man räknar med det får man 1½ timme mer än vanliga t.ex Desiren som har 1500mAh. Det var vad som sades har inte räknat på det själv. Sen lär skärmen dra mer ström, men motför nya desire med liknande skärm är det nog inte så stor skillnad, är ju bara glesare mellan pixlarna? lyser upp samma antal pixlar???

Ska se hur den håller imorgon..Gillar min DHD, men Iphone är bra också...jag kör VW, och ser inte snett åt andra bilmärken heller :) Vi måste komma ihåg att allt är subjektivt, det någon tycker är kul att mixtra med tycker en annan är jobbigt osv.

"Bilen ska bara funka" och andra vill meka...det är ett intresse...men roligt att få reda på vad som gäller innan man köper så att det blir rätt. Skulle kanske rekomendera mina föräldrar att köpa iphone t.ex. och har rekomenderat andra..behovet styr...och intresset

#146

Postad 03 november 2010 - 14:38

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Storleken i mm skiljer ju inte så mycket mellan DHD och iphone 4? Om vi skulle stoppa ner en telefon i en jeansficka skulle man säga att den ena var obekväm och den andra gick bra? Gör ju reklam ju om galaxy tab som är 5" som på reklamen de stoppar ner i jeansfickan.

Fick min DHD idag..ångrar EJ något..att var bättre än väntat eller lika bra/dåligt som väntat, skrev i andra forumet en snabbrecension HTC ACE/ Desire HD
https://www.minhembi...s...t&p=3070908

Båda är bra telefoner..är lite som diskutera om man ska köpa ett bilmärke eller de andra...smaken är olika

Ang batteritid så hade jag nu kvar 30% efter 5 timmar...det låter ju lite..men då har jag laddat ner 100mb, haft på wifi hela tiden, streamat video, konfiguretat telefonen mm, konstant! hela tiden. Det tycker jag faktiskt är bra. Min gamla samsung omnia HD som hade 1500 mAh klarade film 4h lokalt på telefonen. Denna måste klara mycket mer.

Hörde på jobbet idag att Qualcomm Snapdragon QSD8255 drar 28% mindre ström än företrädaren QSD8250, och om man räknar med det får man 1½ timme mer än vanliga t.ex Desiren som har 1500mAh. Det var vad som sades har inte räknat på det själv. Sen lär skärmen dra mer ström, men motför nya desire med liknande skärm är det nog inte så stor skillnad, är ju bara glesare mellan pixlarna? lyser upp samma antal pixlar???

Ska se hur den håller imorgon..Gillar min DHD, men Iphone är bra också...jag kör VW, och ser inte snett åt andra bilmärken heller ;) Vi måste komma ihåg att allt är subjektivt, det någon tycker är kul att mixtra med tycker en annan är jobbigt osv.

"Bilen ska bara funka" och andra vill meka...det är ett intresse...men roligt att få reda på vad som gäller innan man köper så att det blir rätt. Skulle kanske rekomendera mina föräldrar att köpa iphone t.ex. och har rekomenderat andra..behovet styr...och intresset


7" om jag får be

#147

Postad 03 november 2010 - 21:25

vixioz
  • vixioz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag skulle inte vilja ha en galaxy tab i min ficka iallafall, men själv tycker jag att DHD är för stor , den är 9,4 mm längre och 7.8 mm bredare och det stör mig lite för jag vill ha en smidig telefon. Bra recension btw

Redigerat av vixioz, 04 november 2010 - 09:06.


#148

Postad 07 november 2010 - 20:41

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Jag har en iPhone 4 som jag i stort är mycket nöjd med. Responsiviteten, skärmen, ja det mesta är oslagbart.
Vill ändå ge ett par "men" som man bör vara medveten om innan man väljer den framför tex Desire:
  • Exchange sync saknar schemaläggning, dvs lågtrafik/högtrafik.
  • Det finns inte möjlighet att snabbt stänga av BT eller WiFi från hemskärmen. Man måste in i menyer, förvisso bara 3-4 knapptryck, men ändå.
  • Dialern saknar sökmöjlighet, dvs T9 liknande kontaktsök eller autokomplettering. Finns app för detta, men man hamnar efter avslutat samtal ändå i den inbyggda dialern.
  • Ordlistan/rättstavning är ganska yxig går ej att redigera.
  • Låsskärmen saknar bra överblickbar information om kommande kalenderhändelser, nya mail mm. Man måste låsa upp för att se.
  • Inbyggda kalendern saknar veckovy, måste ha en app till detta
  • Kalendern synkar inte kategorier
  • Apple ger ingen support per telefon, hänvisar till operatörer
Vissa av dessa går att gå runt med Jailbreak, en dålig lösning tycker jag då det är oklart vad som händer vid uppgraderingar/garantiärenden.

#149

Postad 11 november 2010 - 20:30

Aleksem
  • Aleksem
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Var precis på Mediamarkt och provkörde DHD och jag blev... Lite småbesviken på en punkt :/

Menyerna, att scrolla mellan kontakter eller bara svepningar på hemsidor laggade märkbart :) Säg att jag skulle scrolla nedåt bland apparna, om jag inte gjorde det "försiktigt" så kunde det ibland ta nästan en sekund innan den registrerade trycket och sedan kunde den l lagga hela vägen tills den var klar :S

Kan det ha varit endast det exemplaret som var lite seg? Eller att den blivit pillad med mycket och har många program igång i bakgrunden?

Säljaren sa: "det är lite tungt för en 1Ghz processor att driva en så stor skärm och då blir det lite lagg"

Den har fått så bra omdömen på bla.a. prisjakt om just detta så jag väntade mig något i åtminstone samma klass som IP4.

Som trådskaparen väljer jag mellan de två i nuläget och alla IP4:or jag provat har varit sjukt följsamma och exakta i svepande, in-/utzoomning osv.

Personligen gillar jag Sense och att telefonen inte är lika låst i allmänhet och, ja egentligen allt med android, men detta kan bli en dealbreaker om man ska ha telefonen i 2-3 år och det ska små-stör-lagga.

Någon som har en DHD och kan kommentera på det jag har upplevt? Jag har ju sett videor på tuben där den verkar flyta riktigt bra, hur är era?

#150

Postad 11 november 2010 - 20:34

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0
Har inga som helst problem med lagg, går väldigt smidigt. Behöver knappt nudda skärmen när jag scrollar upp/ner eller åt sidorna heller och väldigt mjukt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.