Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic g20, V20 mfl, hjälp med funktioner, inställningar, support

207 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P42G20E (TV) 4 8,34 (28) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT20E (TV) 2 9,17 (17) Inga priser
Panasonic Viera TX-P46G20E (TV) 4 8,5 (9) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42S20E (TV) 3 8,5 (3) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50G20E (TV) 4 8,61 (56) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50V20E (TV) 1 8,2 (4) Inga priser
55 relaterade trådar
Min Panasonic 50-tummare stänger av sig och startar om (5 inlägg) 8 år sedan
Denon 1911, inget ljud när jag ser på TV (7 inlägg) 9 år sedan
DTS till DD.5.1 som tv kan hantera? (8 inlägg) 9 år sedan
Panasonic HDMI och ARC och lite Viera Link (24 inlägg) 10 år sedan
Panasonic Plasma 2010 (3423 inlägg) 10 år sedan
3D som kommer nu - Bra eller Dåligt (265 inlägg) 10 år sedan
Hårddiskar för extern inspelning på Panasonic Viera TV (15 inlägg) 11 år sedan
Panasonic TX-P50VT20E tappar kanallista, EPG mm (0 inlägg) 11 år sedan
Problem med CI+ modul till Tx-P50G20E (Panasonic) (0 inlägg) 11 år sedan
panasonic v20e pris? (10 inlägg) 12 år sedan
dåligt flyt panasonic v20 (35 inlägg) 12 år sedan
Plasman verkar inte tåla att man kastar en PS3 Move kontroll i den.....Tips (10 inlägg) 12 år sedan
50VT20 för 11K (14 inlägg) 12 år sedan
TX-P46G20E beter sig skumt (9 inlägg) 12 år sedan
Vilken Panasonic skall jag välja? (31 inlägg) 12 år sedan
Panasonic VT20 eller GT20 eller G20? (15 inlägg) 12 år sedan
Ett par frågor angående modeller (4 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera TX-P42G20E (3 inlägg) 12 år sedan
DU får bestämma vilken tv jag skall köpa (61 inlägg) 12 år sedan
7 599 kr INKL. Frakt: Välja Panasonic Viera TX-P42G20E ELLER Samsung LE40C6 (17 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera TX-P50VT20E (54 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera TX-P50 V20 eller VT20 ? (105 inlägg) 12 år sedan
Passande TV till min Mac Mini och mitt PS3? (11 inlägg) 13 år sedan
Trasiga Panasonic 3d glasögon (5 inlägg) 13 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 13 år sedan
HD-mottagare Panasonic Viera TX-P50G20E (10 inlägg) 13 år sedan
G20 VS. PK950N... FIGHT! (116 inlägg) 13 år sedan
Dags att köpa en 3D TV till Sovrummet. (23 inlägg) 13 år sedan
Det blev en Panasonic G20 50" (292 inlägg) 13 år sedan
Sony Bravia KDL-46EX500 eller Panasonic Viera TX-42G20E (18 inlägg) 13 år sedan
LG 50PK550 eller Panasonic P50G20E? (91 inlägg) 13 år sedan
Prisskillnad plasma och LED (15 inlägg) 13 år sedan
Bildvisningsläge Panasonic thx50vt20 (7 inlägg) 13 år sedan
Panasonic S20 VS. G20... FIGHT! (32 inlägg) 13 år sedan
Köpa plasma tv demoex (22 inlägg) 13 år sedan
Panasonic 50VT20 och suddighet/dubbel bilder vid panoreringar. (12 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TX-P50V20E vs Samsung PS58C6505 (17 inlägg) 13 år sedan
Panasonic V20 Plasma (75 inlägg) 13 år sedan
Panasonic+Sandisk? (11 inlägg) 13 år sedan
Panasonic G20 vs Samsung PS50c6505 (4 inlägg) 13 år sedan
Panasonic v20/g20 (46 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TX-P42S20 test (24 inlägg) 13 år sedan
Samsung PS50C7705 vs. Panasonic TX-P50V20 (20 inlägg) 13 år sedan
Panasonic Viera TX-P50G20E plasma flimmer (4 inlägg) 13 år sedan
Finska TM har provat 4st 3D apparater, 1x Plasma + 3x lcd (1 inlägg) 13 år sedan
Har nu bara 3 modeller kvar (15 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TX-P50G20E eller LG 60PK550? (31 inlägg) 13 år sedan
3D panasoniv p50vt20 (8 inlägg) 13 år sedan
2010 Panasonic plasma och motion blur (11 inlägg) 13 år sedan
P50VT20E (7 inlägg) 13 år sedan
Dags för ny Tv, Vilken ska man välja? (8 inlägg) 13 år sedan
Går det att få en vettig 50" runt 10k-12? (12 inlägg) 13 år sedan
Hoppas ni proffs kan hjälpa mig mfl... (5 inlägg) 13 år sedan
Köpråd, 46tum+, 10-30.000 kronor (21 inlägg) 14 år sedan
led-tv eller plasma? (7 inlägg) 14 år sedan

#1

Postad 29 oktober 2010 - 08:43

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Hej.
Tänkte starta en tråd som handlar om där man kan ställa frågor om sin Tv ( här panasonic g20 med flera)och förhoppningsvis få svar från andra som äger en sådan tv. Kan vara allt ifrån inställningar till felsökning.

Jag börjar. :P
Jag har en 50 g20. den påstås att ha nätverk så att den kan streama film mm till sig. Jag har inte mer än testat funktionen då jag ändå streamar via ps3, men det kunde vara skönt att få det att fungera. Hos mig fungerar det inte. Den säger bara att mediaspelaren går ej att hitta. Frågan jag ställer mig då, vad ska jag ha för programvara som agerar som mediaserver på min dator? jag har kollat så att tvn har fått ip adress i nätverket och kommer åt att uppdatera firmware. Tacksam för hjälp.

En annan sak jag undrar över är inställningarna 24 p smooth, overscan.
När ska man ha de på respektive avstängt? vid overscan så försvinner ju lite från sidorna verkar det som när man kör BD film (Panasonic Bd35). 24 p smooth ska sättas på då man inte har en spelare som klarar av 24 p eller?
vill gärna ha bästa möjliga inställningar på sådana saker

Redigerat av Bulldog76, 29 oktober 2010 - 08:43.


#2

Postad 30 oktober 2010 - 14:29

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
24p Smooth
Enligt Panasonic så ska det användas när man kör med 24p för att ge en mjukare rörelsebild. Om man nu uppfattar att det hackar för mycket tydligen.

Overscan
Enligt honom, så behövs inte overscan användas när man kollar på bluray.

Vad det gäller att streama så har jag för mig att det går bara när man använder sig av Windows 7 från datan.
Står så min min Panasonic BD85 iaf. Har inte testat, då jag inte bryr mig om att streama.

Det var det jag lyckades hitta, dock kan jag inte styrka dessa.
Så slipper jag en massa påhopp från översittarna här på forumet :(

#3

Postad 31 oktober 2010 - 13:55

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Tackar.
Jag kör win 7 på datorn, men tvn hittar inte den. Bruksanvisningen är ett skämt när det gäller detta.
Men det är fritt fram för inställningsfrågor mm i denna tråd.
Jag orkar inte kalibrera tvn, nån kanske kan dela med sig av en bra inställning. Själv ställde jag in efter flatpanels inställning i thx läget, sen har jag labbat själv med bioläget och den tycker jag har blivit bra.men det går säkert att göra bättre.

Jag har massa fläckar på skärmen. barnen varit för klåfingriga. vad använder ni att torka skärmen med så att det inte repar? likadant på ramen, den är väl ännu känsligare.

#4

Postad 01 november 2010 - 20:59

Babaganush
  • Babaganush
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp med min G20, har sökt lite varstans och kollat i manualer men förstår inte riktigt vad det är för fel, iaf.

Det är så att bilden ändrar ljus lite då och då, oftast verkar det som att den ändrar ljus när det kommer en ny scen i filmen osv, har stängt av exo-mode osv har testat med det på med av någon anledning men förstår inte, det kan väl ända inte vara meningen att det ska vara så? stör mig fruktansvärt mycket på det.

Någon som vet någonting om detta? tack i förhand!

#5

Postad 02 november 2010 - 01:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo de är en Panasonic feature...

Verkar gå att lindra lite med vissa inställningar..

Läs mer här

http://www.avsforum....d.php?t=1236475

#6

Postad 02 november 2010 - 10:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Brukar kallas för "floating blacks". En helt onödig funktion som inte har i en teve att göra.

#7

Postad 02 november 2010 - 10:33

t0t4l str3
  • t0t4l str3
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hej.
Tänkte starta en tråd som handlar om där man kan ställa frågor om sin Tv ( här panasonic g20 med flera)och förhoppningsvis få svar från andra som äger en sådan tv. Kan vara allt ifrån inställningar till felsökning.

Jag börjar. :)
Jag har en 50 g20. den påstås att ha nätverk så att den kan streama film mm till sig. Jag har inte mer än testat funktionen då jag ändå streamar via ps3, men det kunde vara skönt att få det att fungera. Hos mig fungerar det inte. Den säger bara att mediaspelaren går ej att hitta. Frågan jag ställer mig då, vad ska jag ha för programvara som agerar som mediaserver på min dator? jag har kollat så att tvn har fått ip adress i nätverket och kommer åt att uppdatera firmware. Tacksam för hjälp.

En annan sak jag undrar över är inställningarna 24 p smooth, overscan.
När ska man ha de på respektive avstängt? vid overscan så försvinner ju lite från sidorna verkar det som när man kör BD film (Panasonic Bd35). 24 p smooth ska sättas på då man inte har en spelare som klarar av 24 p eller?
vill gärna ha bästa möjliga inställningar på sådana saker

Jag har för mig att 24p smooth är en bildinterpoleringsfunktion, typ som 100Hz-lägena i många LCD:er.
Angående overscan så ska du alltid ha det avstängt, och då menar jag alltid. Även vanliga tv-sändningar zoomas ju in om man har det på. Den lilla kanten som finns på vissa tv-sändningar kan man stå ut med när man ser vad som händer med resten av bilden, nämligen att man kan se ytterligare ca: 5cm av bilden som tvn annars hade zoomat in.

#8

Postad 02 november 2010 - 17:21

Mistral
  • Mistral
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Är det så att man inte kan spela upp musik och filmer från en hårddisk via USB:n utan måste koppla in datorn via hdmi? Jag fick uppfattningen om att detta var möjligt när jag köpte tvn en 50"g20e.

#9

Postad 02 november 2010 - 22:41

Joey
  • Joey
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Bra tråd!

Har lite problem med min G20. Köpte först en Samsung (PS50C455 tror jag det var), men retade mig lite på att bilden inte var hundra samt att den bara var HD-ready. Men faktum är att jag är mer missnöjd med min G20!?
Har väldigt högt buss-ljud vid ljusa bilder. Bandningen är extrem ibland.

Kör på THX-läget med små förändringar. Hur jag än försöker ställa in bilden så blir jag inte av med dessa problem.

Någon som har förslag eller är min TV helt enkelt inte OK?

Mycket tacksam för svar!

/Johan

#10

Postad 02 november 2010 - 23:16

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Bra tråd!

Har lite problem med min G20. Köpte först en Samsung (PS50C455 tror jag det var), men retade mig lite på att bilden inte var hundra samt att den bara var HD-ready. Men faktum är att jag är mer missnöjd med min G20!?
Har väldigt högt buss-ljud vid ljusa bilder. Bandningen är extrem ibland.

Kör på THX-läget med små förändringar. Hur jag än försöker ställa in bilden så blir jag inte av med dessa problem.

Någon som har förslag eller är min TV helt enkelt inte OK?

Mycket tacksam för svar!

/Johan


Om du dessutom har fenomenet "floating black" så lämna tillbaka den för du får aldrig till det jag lovar! Detta har jag konstaterat efter ha läst spaltvis med trådar, tweakat allt du kan tänka dig (ink firmware mod) samt mailat panasonic support.

Nää lyd mitt råd Köp istället Samsungs 50C7705 en något dyrare tv, med något sämre svärta ja MEN ack så mycke bättre tv!

// Fd Pannasonic Fan

#11

Postad 02 november 2010 - 23:25

Joey
  • Joey
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Fan va öken! Trodde jag skulle bli grymt nöjd med denna TV...
Finns det verkligen inget att göra för dessa problem? Har för mig att jag läst att man kan byta ut nätagget för att bli av med bussningen (hur detta nu hänger ihop...?)

Man blir ju lite trött när man lagt ut en massa stålar på ny TV, ny digitalbox, ny BD-spelare, nya kablar och ändå får man inte till det som man vill.

Redigerat av Joey, 02 november 2010 - 23:28.


#12

Postad 03 november 2010 - 00:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Men bilden borde du ju kunna få till om du ställer in den med DVE eller liknande ..

Är det buzzing som är det stora problemet ?
Hur högt buzzar den ?
Hör du det med ljudet av eller låg volym från soffan ? Och hur långt från tv sitter du när du hör det ?
Buzzing kommer vad jag förstått det från själva panelen..Hörs mest om man visar en vit bild.
Har inget med nätagg att göra...Dock så kan de ju såklart vara fel på den och ge ifrån sig surr.


Samsung är ju känd för att ha rätt mycket problem också.
Enligt vad man kan dra för slutsatser här i forumet är att LG har minst problem med buzzing.Iaf om man jämför mot G20.
Samsung är de så få sålda här så att det är svårt att säga så mycket ...Dock är de nån som köpt Samsung 63 tummaren som plågas av buzzing

Nu behöver ju inget av det här betyda just nå i ett större perspektiv.

#13

Postad 03 november 2010 - 01:00

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Men bilden borde du ju kunna få till om du ställer in den med DVE eller liknande ..

Är det buzzing som är det stora problemet ?
Hur högt buzzar den ?
Hör du det med ljudet av eller låg volym från soffan ? Och hur långt från tv sitter du när du hör det ?
Buzzing kommer vad jag förstått det från själva panelen..Hörs mest om man visar en vit bild.
Har inget med nätagg att göra...Dock så kan de ju såklart vara fel på den och ge ifrån sig surr.


Samsung är ju känd för att ha rätt mycket problem också.
Enligt vad man kan dra för slutsatser här i forumet är att LG har minst problem med buzzing.Iaf om man jämför mot G20.
Samsung är de så få sålda här så att det är svårt att säga så mycket ...Dock är de nån som köpt Samsung 63 tummaren som plågas av buzzing

Nu behöver ju inget av det här betyda just nå i ett större perspektiv.


"Floating black" fenomenet går endast marginellt att få bort via Dve... I Know! Dvs även efter Dve kalibrering så är problemet fortfarande kvar och enormt störande!

Min Samsung Plasma C7705 låter inte hälften så mycket som g20n jag hade (3-4) meter.

Som sagt skicka tillbaka...

#14

Postad 03 november 2010 - 01:08

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Fan va öken! Trodde jag skulle bli grymt nöjd med denna TV...
Finns det verkligen inget att göra för dessa problem? Har för mig att jag läst att man kan byta ut nätagget för att bli av med bussningen (hur detta nu hänger ihop...?)

Man blir ju lite trött när man lagt ut en massa stålar på ny TV, ny digitalbox, ny BD-spelare, nya kablar och ändå får man inte till det som man vill.

Förstår att du blir besviken..de blev jag oxå...men så här efteråt efter allt tjafs så är jag glad att jag skickade tillbaka den å valde Sammen...trots något sämre svärta så känns livet betydligt lättare nu :) Så bit ihop, kontakta butiken redan i morgon så känns helgen lite roligare ja lovar :P

Redigerat av Mr.Kräsen, 03 november 2010 - 01:08.


#15

Postad 03 november 2010 - 08:25

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Vet flera som har haft buzzning på sina g20 som låtit och fått dem utbytta mot nya. min buzzar inte. den gjorde det de första dagarna. Min hänger på väggen, vid helt vit skärm hörs det lite lite,
Ang Floating Blacks. finns detta på alla G20? ja ghar inte märkt fenomenet att det blir ljusare, eller är jag blind?

Någon som äger en Panna och fått igång nätverksströmmning? Jag lyckas inte. måste man ha nåt speciellt program igång på sin dator? alla andra enheter hittar varandra, ps3, squeezebox mm. Men Pannan hittar ingen mediaserver....... Nåväl så är jag inte i behov av funktionen, men det kunde vara kul om det fungerar.

#16

Postad 03 november 2010 - 10:18

Unregistered747db56b
  • Unregistered747db56b
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats spela upp video lagrat på ett USB- eller SD-minne? Stillbilder går bra men inte video.

#17

Postad 04 november 2010 - 16:09

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Jag har en 50 g20. den påstås att ha nätverk så att den kan streama film mm till sig. Jag har inte mer än testat funktionen då jag ändå streamar via ps3, men det kunde vara skönt att få det att fungera. Hos mig fungerar det inte. Den säger bara att mediaspelaren går ej att hitta. Frågan jag ställer mig då, vad ska jag ha för programvara som agerar som mediaserver på min dator? jag har kollat så att tvn har fått ip adress i nätverket och kommer åt att uppdatera firmware. Tacksam för hjälp.


Hur går det, har du löst det?
Har du kopplat nätverkssladden till tvn eller kör du med den trådlösa dosan som man sätter i usbn på tvn?

#18

Postad 04 november 2010 - 16:12

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
inte fungerat alls. Nätverkslad kopplad till tvn. Tvn har ipadress osv. den kommer åt att uppdatera firmware.
Men jag ska testa ikväll, för nu har jag fimpat Telia säker surf som gör min dator seg som sirap och installerat MS essentials istället. Jag tror faktiskt att fsecure ställer till det med att inte släppa in till datorn trots öppna portar osv. Jag återkommer om det fungerar eller ej.

#19

Postad 08 november 2010 - 08:32

bjornaskim
  • bjornaskim
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hur funkar det med att lira xbox 360 på denna tv ?

#20

Postad 08 november 2010 - 08:56

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Det går inte att spela Xbox så du måste köpa dig en ps3 om du vill spela........ :blink:

#21

Postad 08 november 2010 - 09:06

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

inte fungerat alls. Nätverkslad kopplad till tvn. Tvn har ipadress osv. den kommer åt att uppdatera firmware.
Men jag ska testa ikväll, för nu har jag fimpat Telia säker surf som gör min dator seg som sirap och installerat MS essentials istället. Jag tror faktiskt att fsecure ställer till det med att inte släppa in till datorn trots öppna portar osv. Jag återkommer om det fungerar eller ej.


Citerar mig själv. Bytte som sagt från Telia Säker surf, till MS Essentials, (gratis och bra integrerat med datorn)
Nu hittar tvn, datorn och alla serverprogram sim finns på den.

#22

Postad 08 november 2010 - 10:29

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Citerar mig själv. Bytte som sagt från Telia Säker surf, till MS Essentials, (gratis och bra integrerat med datorn)
Nu hittar tvn, datorn och alla serverprogram sim finns på den.

Intressant. Att den sk Säker surf kan orsaka det. Då får jag väl testa med att inaktivera F-Secure om nätverket skulle strula.
Jag skall köppa en G20 i veckan.

En fråga. vill komplettera högtalarna i G20 eftersom de inte lär vara så bra. Men jag vill inte ha en mängd högtalare - ett sk hemmabiosystem. (Fult, skrymmand onödigt och dyrt, tycker jag i alla fall).
Kan man köpa nån Logitech ljudsystem till datorer och ha den till pannan? Går det? Finns uttag för en sån där liten propp? Kopplar man då bort pannans egna högtalare då, som det sker vid inkoppling till datorn?

#23

Postad 08 november 2010 - 10:44

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0

En fråga. vill komplettera högtalarna i G20 eftersom de inte lär vara så bra. Men jag vill inte ha en mängd högtalare - ett sk hemmabiosystem. (Fult, skrymmand onödigt och dyrt, tycker jag i alla fall).
Kan man köpa nån Logitech ljudsystem till datorer och ha den till pannan? Går det? Finns uttag för en sån där liten propp? Kopplar man då bort pannans egna högtalare då, som det sker vid inkoppling till datorn?


Det finns optisk och RCA ut. Så det borde funka, bara skaffa en kabel med 2rca->3,5mm stickpropp.

#24

Postad 08 november 2010 - 11:45

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlägg
  • 0

Hur funkar det med att lira xbox 360 på denna tv ?


Vet inte vilken TV det är du menar, men jag har en V20 och det fungerar strålande att spela Xbox 360 på den. Bra bild och inte ett spår av IR. Har inte testat G20 men kan inte se varför det skulle vara några problem med den heller :blink:

#25

Postad 08 november 2010 - 12:04

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0

Vet inte vilken TV det är du menar, men jag har en V20 och det fungerar strålande att spela Xbox 360 på den. Bra bild och inte ett spår av IR. Har inte testat G20 men kan inte se varför det skulle vara några problem med den heller :blink:



Schhhhhhhhh......försöker ju göra en ps3-****** av honom ju...... :)

#26

Postad 08 november 2010 - 22:34

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Tack Oliven. Idag köpte jag inte bara adapter utan också hela pannan. Fin bild. Och lättare än min stora CRT som jag inte får ut genom dörren. Ljudet är inte SÅ dåligt på G20 ändå. Men att få den att prata med nätet klarar jag inte. Jo jag fick den att uppdatera sin programvara, men inte mer. Har säkert också för låg anslutningsnivå i det rummet.
Manualen är inte perfekt. Men man vänjer sig...
Ska nu skaffa en digitalbox för HDTV. Istället för min nuvarande som bara går att koppla via scartkabel. Blir det tydligt bättre bild då?

#27

Postad 08 november 2010 - 22:39

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Och förrästen. Fick Pannan 42g20 för "lägsta pris" på marknaden av Expert. 8363. Jag sa att Netonnet hade hämtpris idag för 8390. Han kollade i datorn och rättade mig och sa 8363. Hade jag haft min värdekupong från Konsum hade jag fått den för under 8000.

#28

Postad 11 december 2010 - 00:33

Unregistered78a30ed0
  • Unregistered78a30ed0
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
De flesta här inne verkar tycka att THX läget ger bäst bild till Panan G20. Vilka ändringar gör ni under det läget för i mitt tycke blir bilden för gul grå. Jag kollar mycket på fotboll o under THX läget ser allt bara grått ut.
Jag har haft min Pana i ungefär 3 månader och kör normal bildinställning med lite ändringar o tycker lätt att det ger bäst resultat.

#29

Postad 11 december 2010 - 13:35

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

De flesta här inne verkar tycka att THX läget ger bäst bild till Panan G20. Vilka ändringar gör ni under det läget för i mitt tycke blir bilden för gul grå. Jag kollar mycket på fotboll o under THX läget ser allt bara grått ut.
Jag har haft min Pana i ungefär 3 månader och kör normal bildinställning med lite ändringar o tycker lätt att det ger bäst resultat.

Anledningen till att du tycker att THX är grådassig är för att Normalläget är väldigt överdrivet ljust. Dvs det är inte naturliga färger/ljus på normal. Det tar ett tag att vänja sig vid THX kan jag tänka mig om man vant sig vid normalläget. Men det är inte THX som är onaturligt, utan Normal som är det.

#30

Postad 12 december 2010 - 12:02

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 1

De flesta här inne verkar tycka att THX läget ger bäst bild till Panan G20. Vilka ändringar gör ni under det läget för i mitt tycke blir bilden för gul grå. Jag kollar mycket på fotboll o under THX läget ser allt bara grått ut.
Jag har haft min Pana i ungefär 3 månader och kör normal bildinställning med lite ändringar o tycker lätt att det ger bäst resultat.


THX-läget är inte optimalt för tv-sändningar.
Mer optimalt för bluray.

#31

Postad 12 december 2010 - 14:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Ni andra som har G20. Vad har ni för apps i eran Viera Cast? I min tv finns exempelvis utube men bortsett från det och twitter är det i princip bara tyska apps.

Ska det vara tyska apps eller är det helt enkelt bara för att det saknas alternativ XD ?

#32

Postad 16 december 2010 - 13:22

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Har också mest Tyska appar. Finns någon från UK också youtube så klart. Inte så mycket att m.a.o.
Bäst tycker jag nätverksfunktionen är för att se på mina egna bilder som ligger på en annan dator och kanske någon film.

#33

Postad 17 december 2010 - 17:42

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Inskaffade VT20 för några månader sedan.
Jag tycker Svärtan nästan ser mera lila ut som när TVn är avstängd än svart. Förväntade mig nästan att svärtan skulle vara iallafall nästan lika svart som ramen men bilden "sticker" verkligen ut. Vet inte om kraven va för höga eller om det är nåt defekt med Panelen, såg G20 hos en kompis, där var det mindre kontrast mellan ramen och bilden.

Nåt enkelt sätt att kontrollera att allt är som det ska?

#34

Postad 17 december 2010 - 21:01

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Inskaffade VT20 för några månader sedan.
Jag tycker Svärtan nästan ser mera lila ut som när TVn är avstängd än svart. Förväntade mig nästan att svärtan skulle vara iallafall nästan lika svart som ramen men bilden "sticker" verkligen ut. Vet inte om kraven va för höga eller om det är nåt defekt med Panelen, såg G20 hos en kompis, där var det mindre kontrast mellan ramen och bilden.

Nåt enkelt sätt att kontrollera att allt är som det ska?

Nu skriver du ju att tvn är avstängd när du ska kolla svärtan, det blir väl lite missvisande?

Men är Tvn kalibrerad? Kanske har för höga blånivåer?

#35

Postad 18 december 2010 - 10:40

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Den är inte kalibrerad än.
tycker det svarta är lite för grått, ska kolla igenom ps3 inställningarna också.

#36

Postad 20 december 2010 - 06:29

sith_lord_99
  • sith_lord_99
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hejsan har en 50v20E.

Och behöver hjälp med inställningar för tv-tittande i dagsljus.
Kör just nu på normal läge. Har märkt om man höjer kontrasten så ökar ljusstyrkan i tv.
Men vilka inställningar ska man ha för att bilden ska bli bra i dagsljus.
Dela gärna med er av era inställningar som ni är nöjda med.


Delar med mig av mina inställingar för bluray.
Kontrast 40
Ljus 0
Skärpa 0

Sedan ökar jag på gamma till 2.4
väljer Av på alla övriga inställningar.


//Daniel

Redigerat av sith_lord_99, 20 december 2010 - 06:30.


#37

Postad 20 december 2010 - 07:27

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Hejsan har en 50v20E.

Och behöver hjälp med inställningar för tv-tittande i dagsljus.
Kör just nu på normal läge. Har märkt om man höjer kontrasten så ökar ljusstyrkan i tv.
Men vilka inställningar ska man ha för att bilden ska bli bra i dagsljus.
Dela gärna med er av era inställningar som ni är nöjda med.


Delar med mig av mina inställingar för bluray.
Kontrast 40
Ljus 0
Skärpa 0

Sedan ökar jag på gamma till 2.4
väljer Av på alla övriga inställningar.


//Daniel

Här har du lite att utgå ifrån.

http://www.flatpanel...p;id=1279623146

#38

Postad 20 december 2010 - 07:28

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Den är inte kalibrerad än.
tycker det svarta är lite för grått, ska kolla igenom ps3 inställningarna också.


Det är reflektionsfiltret som är lila. Så är det på min teve också när den är avstängd. Tycker du det svarta är lite för grått, så är det bara att sänka några steg på brightness.

#39

Postad 20 december 2010 - 07:36

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0
Jag är en mycket nöjd ägare av en G20 sedan några dagar!
Nu tänkte jag skaffa en HDD för att kunna spela in film.
Jag har ställt frågan i andra trådar under en längre period utan att få svar, så jag hoppas på bättre lycka här!
VIlka modeller av HDD som fungerar bra använder ni?
Känner ni till modeller som jag bör undvika?
Tacksam för svar.

Redigerat av Numero1, 20 december 2010 - 07:37.


#40

Postad 20 december 2010 - 14:42

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0
inte det...

#41

Postad 20 december 2010 - 15:49

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Jag är en mycket nöjd ägare av en G20 sedan några dagar!
Nu tänkte jag skaffa en HDD för att kunna spela in film.
Jag har ställt frågan i andra trådar under en längre period utan att få svar, så jag hoppas på bättre lycka här!
VIlka modeller av HDD som fungerar bra använder ni?
Känner ni till modeller som jag bör undvika?
Tacksam för svar.

Tyvärr kan jag int ehjälpa dig. Jag har nånstans läst att för att få det att fungera med hd till tvn, såmåste typ tvn formatera hårddisken till "sitt" format först. borde egentligen fungera med vilken extern hd som helst ( kanske enbart gällde inspelningsfunktionen) Men jag har inte testat.

här är någon som verkar ha provat med en WD hårddisk och en Seagate och fått det att fungera.

#42

Postad 20 december 2010 - 20:50

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Och förrästen. Fick Pannan 42g20 för "lägsta pris" på marknaden av Expert. 8363. Jag sa att Netonnet hade hämtpris idag för 8390. Han kollade i datorn och rättade mig och sa 8363. Hade jag haft min värdekupong från Konsum hade jag fått den för under 8000.

Kul för dig. Idag kostar den den 7949:- utan kupong :)

#43

Postad 21 december 2010 - 06:59

sith_lord_99
  • sith_lord_99
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Här har du lite att utgå ifrån.

http://www.flatpanel...p;id=1279623146


tackar kanon bra inställningar för film på kvälls tid.

NU håller jag på att ställa in tv för tv tittande/tvspel på dagtid när det är ljus i rummet.

Kör på normal läge.
Höjer kontrasten till 48.
Ändrar till kall. Körde fört på normal men rött blöder då. Och gult är starkt.
Men om man vill få ner den gula och röda färgen hur gör man då ? drar man ner färgen då bleknar de andra färgarna. så det fär väl gå in i RBG och ändra men hur ska man ställa in där måntro någon som har lyckas pilla där så färger blir bra i normal mode?

//Daniel

#44

Postad 21 december 2010 - 07:37

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

tackar kanon bra inställningar för film på kvälls tid.

NU håller jag på att ställa in tv för tv tittande/tvspel på dagtid när det är ljus i rummet.

Kör på normal läge.
Höjer kontrasten till 48.
Ändrar till kall. Körde fört på normal men rött blöder då. Och gult är starkt.
Men om man vill få ner den gula och röda färgen hur gör man då ? drar man ner färgen då bleknar de andra färgarna. så det fär väl gå in i RBG och ändra men hur ska man ställa in där måntro någon som har lyckas pilla där så färger blir bra i normal mode?

//Daniel


Du kan ju gå in och pilla med de olika RGB reglagen som finns som sagt och se om det gör någon skillnad. Men pillar man för mycket med de olika så kan det bli knas med andra färger istället så håll det relativt enkelt.

#45

Postad 21 december 2010 - 10:29

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Tyvärr kan jag int ehjälpa dig. Jag har nånstans läst att för att få det att fungera med hd till tvn, såmåste typ tvn formatera hårddisken till "sitt" format först. borde egentligen fungera med vilken extern hd som helst ( kanske enbart gällde inspelningsfunktionen) Men jag har inte testat.

här är någon som verkar ha provat med en WD hårddisk och en Seagate och fått det att fungera.

Tack för info!
Jag läste på Panas websida att HDD som är större än 160G måste användas...
Kan vara bra att veta!

#46

Postad 21 december 2010 - 10:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Det går inte att enskilt ta ner färger som är för starka med RGB. Man måste ha en meny som kan styra de så kallade sekundära färgerna. De flesta apparater har dock dåliga sådana.

Kanske en professionell kalibrerare kan göra något, eller svara på varför de färgerna upplevs som starkare.

#47

Postad 21 december 2010 - 13:41

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Tyvärr kan jag int ehjälpa dig. Jag har nånstans läst att för att få det att fungera med hd till tvn, såmåste typ tvn formatera hårddisken till "sitt" format först. borde egentligen fungera med vilken extern hd som helst ( kanske enbart gällde inspelningsfunktionen) Men jag har inte testat.

här är någon som verkar ha provat med en WD hårddisk och en Seagate och fått det att fungera.

Beställde just denna:
https://www.prisjakt...kt.php?p=538962
2T för under tusingen är ju strålande!!!

#48

Postad 22 december 2010 - 15:35

niin
  • niin
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
När man kolla 4:3 TV-program blir sidorna gråa; går det att få dom svarta istället?

#49

Postad 22 december 2010 - 18:53

Wenster
  • Wenster
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats spela upp video lagrat på ett USB- eller SD-minne? Stillbilder går bra men inte video.

Jag hade en DivX film på en USB-sticka. Tjoffade in den, gick in på Viera Tools, tryckte på Video och...där fanns den. Kanon!

#50

Postad 22 december 2010 - 22:16

sith_lord_99
  • sith_lord_99
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Jag hade en DivX film på en USB-sticka. Tjoffade in den, gick in på Viera Tools, tryckte på Video och...där fanns den. Kanon!



japp har oxå spelat om filmer. men synd den inte tar mkv.
så det blir att köpa en media spelare.. eller har någon kommit på ett trick. kankse man kan döpa om filen?.. hehe



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.