Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7651 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 september 2020 - 19:09

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Systembolagets nya parkbänksöl.
https://beta.systemb...ol/eybro-143215

Visst, ingen smaksensation - men vill man bara ha en kall bärs så är den helt ok. Har druckit sämre och även dyrare som varit lika bra/dåliga. Men smaken är...

Bifogad fil  20200903_193650.jpg   86,87K   0 Antal nerladdningar

Postad 12 februari 2021 - 10:43

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 542 inlägg
  • 0

Sparkar liv i den här tråden igen. 

Vad har ni för preferenser kring öl numera? Har ni några favoritöl eller favoritstilar ni gärna dricker just nu? Har ni några ni tröttnat på?

För min del har jag ett jäkla sug efter west coast IPA/DIPA samt olika starkare ölstilar som barley wine, imp stout, quadrupel o.s.v. Men det lär svänga över till lättare öl när det blir varmare igen. T.ex. olika tyska och engelska stilar. Det lär bli en beställning från Landbierparadis under våren för att fylla på med några favoriter från södra Tyskland.

Samtidigt har jag tröttnat ordentligt på berliner weisse och NEIPA. Berliner weisse tycker jag numera mest är en tävling i att göra den så syrlig och fruktig som möjligt. Det blir otroligt endimensionellt och trist att dricka. Dessutom får jag snabbt problem med halsbränna. Kan faktiskt inte minnas när jag drack ur en hel berliner weisse senast, måste vara flera år sen. NEIPA kan vara otroligt gott, men de allra flesta har alldeles för stor mängd humlebränna. Vilket är en av de värre felsmakerna för mig.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.