Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1788 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

  1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

    Procent av omröstning: 25.08%

  2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

    Procent av omröstning: 14.86%

  3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

    Procent av omröstning: 13.62%

  4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

    Procent av omröstning: 14.24%

  5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

    Procent av omröstning: 21.98%

  6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

    Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 07 februari 2011 - 15:44

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Edit: Det blev ingen iPhone 5, den 4 Oktober 2011 - Vi fick istället:



iPhone 4S




Postad bild

Specifikationer:

Processor: Dual Core A5

Kamera: 8 MP med 1080p video inspelning

Inbyggd minne: 16, 32, 64 GB

Färg: Svart, Vit




Övriga förbättringar och nyheter: Snabbare grafik, utvecklad antenn system där 2 antenner sammarbetar med varandra för bättre täckning, personliga assistenten Siri, kamera optik som ger bättre bilder i mörker, iOS5, iCloud mm.

Nyheter i iOS5: iCloud, iMessage, Notification mm.

För mer info, besök Apple.se

iOS 5 släpps den 12 oktober, 2011
iPhone 4S lanseras i Sverige den 28 Oktober, 2011.

Postad bild

Postad bild

Jämförelse med iPhone 4

Postad bild


Redigerat av Unregistered1232, 04 oktober 2011 - 21:59.


#2

Postad 07 februari 2011 - 16:08

marben
  • marben
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att följa denna tråds utveckling!

Sitter tyvärr inte själv på något skvaller, men jag vågar mig på en första bestämd uppfattning och det är att om telefonen släpps i sommar kommer den inte ha någon 3D skärm som inte kräver glasögon. Tekniken är helt enkelt inte tillräckligt bra för att Apple skulle vilja släppa ifrån sig en sådan produkt.

That's just my two cents...

#3

Postad 07 februari 2011 - 16:12

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Jag hoppas på inbyggt stöd för Flash i Safari. Apple släppte väl sin benhårda linje och låter nu programmerare skriva appar i Flash?

#4

Postad 07 februari 2011 - 16:17

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Jag hoppas på inbyggt stöd för Flash i Safari. Apple släppte väl sin benhårda linje och låter nu programmerare skriva appar i Flash?

Tror jag tyvärr aldrig att Jobs skulle gå med på. Jag kan ha fel (hoppas det) men tror tyvärr inte att de släpper in Flash.

#5

Postad 07 februari 2011 - 16:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag hoppas på inbyggt stöd för Flash i Safari. Apple släppte väl sin benhårda linje och låter nu programmerare skriva appar i Flash?


Appar i flash är inte samma sak som plugins i webläsare. Flash i safari kommer inte hända förän Adobe utvecklar en bra flash-plugin till iOS.

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 februari 2011 - 16:34.


#6

Postad 07 februari 2011 - 16:44

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
USB-värdfunktion?
HDMI ut?
Riktig blixt och dedikerad knapp för kameran?

#7

Postad 07 februari 2011 - 16:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

USB-värdfunktion?
HDMI ut?
Riktig blixt och dedikerad knapp för kameran?


HDMI-ut är ganska meningslöst då airplay ersatt behovet av kabel. Vém vill jiddra med kablar när man kan köra trådlöst?

#8

Postad 07 februari 2011 - 16:54

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

HDMI-ut är ganska meningslöst då airplay ersatt behovet av kabel. Vém vill jiddra med kablar när man kan köra trådlöst?


Airplay har knappast "ersatt behovet av kabel" - det kanske kan göra det hemma hos dig (men varför använda mobilen som mediaspelare hemma?) - den stora glädjen av HDMI-utgång på mobilen har man utanför sin egen hemvrå.

#9

Postad 07 februari 2011 - 18:40

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Lite förnyelse av iOS hade inte varit fel. Är trött på det nu när man har haft iPhone 3G, 3GS och nu 4a.

#10

Postad 07 februari 2011 - 18:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Ska bli intressant att följa denna tråds utveckling!

Sitter tyvärr inte själv på något skvaller, men jag vågar mig på en första bestämd uppfattning och det är att om telefonen släpps i sommar kommer den inte ha någon 3D skärm som inte kräver glasögon. Tekniken är helt enkelt inte tillräckligt bra för att Apple skulle vilja släppa ifrån sig en sådan produkt.

That's just my two cents...


Neä tror som du att 3d är allt för tidigt, speciellt för Apple då de brukar sällan släppa något snabbt för att vara först med det, vi såg ju hur lång tid det tog för att få få LED blixt till kameran eller multitasking :D.

Redigerat av Unregistered1232, 07 februari 2011 - 19:07.


#11

Postad 07 februari 2011 - 19:03

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Jag hoppas på inbyggt stöd för Flash i Safari. Apple släppte väl sin benhårda linje och låter nu programmerare skriva appar i Flash?


Jag hoppas ju själv på det men tvivlar på om det kommer bli av... iaf i safari, Apple har ju ständigt hakat upp sig på att marknadsföra HTML 5... nu när fler och fler sajter börjar anpassa sig efter Apple's produkter så tror jag inte att de kommer vända om.

USB-värdfunktion?
HDMI ut?
Riktig blixt och dedikerad knapp för kameran?


Xenon blixt hade inte varit fel :) . Kanske 2st.. 1 led för video och en "riktig blixt" för foto.


Lite förnyelse av iOS hade inte varit fel. Är trött på det nu när man har haft iPhone 3G, 3GS och nu 4a.


Hehe.. tro mig jag har känt precis som du, haft alla iPhone sedan 2g, har med jämna mellanrum tröttnat på gränsnittet.. ville ha något nytt, bytte till ett annat för att sedan återvända till iOS igen, man uppskattar inte det man har förrens man inte har det :D. Men visst skulle de vara najs med en start skärm med olika flikar/kolumner med uppdateringar, senaste mail, väder, tv osv... typ som Nokia n95 har.

Tror om jag inte minns fel så hade väl Radiozo en iPhone 2g också på den tiden, minns hur jag klagade på SMS funktionen på den då, argumenterade för T9... idag kan jag inte klara mig utan iPhone tangentbordet och dess prat bubblor.

Redigerat av Unregistered1232, 07 februari 2011 - 19:09.


#12

Postad 07 februari 2011 - 19:08

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Mjo, men det känns så trist att köra samma heeeeela tiden, jag gillar nya saker, men med iPhonen så är det ju bara utsidan som ändras. Så en iPhone 5 blir det nog inte.

#13

Postad 07 februari 2011 - 19:16

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Mjo, men det känns så trist att köra samma heeeeela tiden, jag gillar nya saker, men med iPhonen så är det ju bara utsidan som ändras. Så en iPhone 5 blir det nog inte.


Utsidan ändras ju väldigt sällan den också, men de måste nog hitta på något nytt... känns lite som att de fastnat på samma koncept. Konceptet fungerar väldigt bra just nu men det är nog flera som tänker som du, vill de behålla marknaden så får de nog hitta på något nytt/utveckla snart.

Sony Ericsson åkte ju dit.. de körde samma sorts telefoner (Cybershot lr Walkman) med samma gränssnitt tills företaget sjönk till botten nivå i försäljning. Kamera och musik mobiler var ju populärt under en tid men som allt annat så måste man hitta på något nytt för att hänga med.

#14

Postad 08 februari 2011 - 12:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Vad jag skulle önska mig från ett nytt iOS är helt klart widgets och möjlighet att ha flera hemskärmar. Det skulle göra systemet avsevärt mer intressant och placera det mer i klass med Android.

Möjligheten att få upp information på hemskärmen är mycket användbar och snabbar upp hela hanteringen av mobilen jämfört med den "appcentriska" lösningen där man måste klicka in sig i olika program.

Låsskärmen bör också utvecklas till något som liknar S2U2 där olika sorters information kan visas, meddelanden kan läsas direkt, styrning av musikspelare etc. Det bör gå att anpassa helt enkelt.

En skärm på runt 4 tum hade också varit bra (har idag svårt för skärmar under den storleken).

Ytterligare förbättring är att införa möjligheten att byta ikoner (tyvärr står jag inte alls ut med iOS standardikoner, de ser helt enkelt förfärligt klumpiga ut).

Införs dessa saker i nästa iPhone kan jag för första gången någonsin känna att den är värd att överväga.

DOCK lär en iPod Touch 5 vara mer intressant (på samma vis som iPod Touch idag) eftersom man får samma sak som en iPhone i stort sett men till ett avsevärt bättre pris.

#15

Postad 08 februari 2011 - 12:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Utsidan ändras ju väldigt sällan den också, men de måste nog hitta på något nytt... känns lite som att de fastnat på samma koncept. Konceptet fungerar väldigt bra just nu men det är nog flera som tänker som du, vill de behålla marknaden så får de nog hitta på något nytt/utveckla snart.

Sony Ericsson åkte ju dit.. de körde samma sorts telefoner (Cybershot lr Walkman) med samma gränssnitt tills företaget sjönk till botten nivå i försäljning. Kamera och musik mobiler var ju populärt under en tid men som allt annat så måste man hitta på något nytt för att hänga med.


Problemet för Sony Ericsson var att de hyllades extremt mycket när de släppte K700i, K750i, W800i, W810i, W900i, W850i etc etc etc vilket självfallet gav intrycket att det var rätt väg. Journalisterna hyllade, användarna hyllade och sedan helt plötsligt svek dessa journalister och gick från hyllning till sågning. Modeller som varit helt fantastiskt bra i flera inkarnationer blev plötsligt nedklankade.

Apple befinner sig väl delvis i samma läge: iPhone hyllas till tusen så varför ändra på ett hyllat koncept?

När journalisterna hittar en ny telefon att hylla sker vändningen mycket snabbt och Apple kan omgående gå från att hyllas till att bli sågade.

Det ständiga hyllandet av t.ex Sony Ericsson följt av sågningar visar att man som tillverkare får ta det försiktigt med hyllningar och våga prova nya vägar TROTS hyllningarna. Journalister är aldrig lojala, de finner alltid en ny kärlek med tiden......;)

Vad Apple skulle kunna fundera på är att expandera sitt telefonsortiment med en tangentbordsförsedd modell inriktad mot mer krävande användare och fortsätta med iPhone som konsumentprodukt.

iPhone blir då en MacBook och en MacPhone blir som en MacBook Pro.

#16

Postad 08 februari 2011 - 12:21

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
En sak jag personligen tycker väger tyngst bland saker som behövs ändras för Ip5 är batteritid. Batteritid måste alltid pushas för att bli längre. Med multicore kanske det räcker, vad vet jag men batteritiden på 3gs är sjukligt låg med den användningen man har på telefonen.

Detta är inte specifikt för IP utan gäller väl generellt alla smartphones.

Snabbare uppstart av telefonen hade jag uppskattat. Hade även uppskattat att kunna använda den som mediaspelare inkopplat till ett hembiosystem (dvs HDMI ut vilket det ju snackas om att den kanske får också)

En sak till, jag tror inte de ändrar formen på telefonen särskillt mkt för då fungerar inte längre diverse dockningsstationer mm som är utformade för Iphone/Ipod touch.

Redigerat av Sgart, 08 februari 2011 - 12:23.


#17

Postad 08 februari 2011 - 12:31

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
På batterifronten hade jag helst sett att det går att byta ut om man behöver högre kapacitet. Det är en deal breaker för min del att batteriet är inbyggt och det syndas det med hos flera modeller.

Vill man ha en "mer elegant" lösning på hur en batterilucka utformas går det ju att lösa det genom att batteriet skjuts in i botten på nallen ungefär som man skjuter in en VHS-kassett i en video. D.v.s baksidan är gjord i ett stycke som på nallar med fast inbyggt batteri "för känslans skull".

Batterikapaciteten borde i.a.f vara runt 1800-2500 mAh med tanke på hårdvaran men då ökar vikten vilket får en del användare att gnälla. För små batterier är ett resultat av att tillmötesgå användare som vill ha en "tunn" och "lätt" enhet - synd bara att de inte förstår att batteritiden blir kort då.

Men ett 1800-2500 mAh-batteri skulle ju kunna göras relativt tunt om det finns utrymme på bredd och längd i nallen.

En iPhone med ett sådant batteri (utbytbart - ev via en fastskruvad lucka MEN fortfarande utbytbart för användaren vid behov) skulle kunna ha en riktigt bra batteritid även vid krävande användning. Det skulle också leda till bättre batterilösningar från andra tillverkare och driva på utvecklingen från tramset med 950-1250 mAh i modeller med stora strömkrävande skärmar, processorer etc.

#18

Postad 08 februari 2011 - 13:14

marben
  • marben
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

På batterifronten hade jag helst sett att det går att byta ut om man behöver högre kapacitet. Det är en deal breaker för min del att batteriet är inbyggt och det syndas det med hos flera modeller.

Vill man ha en "mer elegant" lösning på hur en batterilucka utformas går det ju att lösa det genom att batteriet skjuts in i botten på nallen ungefär som man skjuter in en VHS-kassett i en video. D.v.s baksidan är gjord i ett stycke som på nallar med fast inbyggt batteri "för känslans skull".

Batterikapaciteten borde i.a.f vara runt 1800-2500 mAh med tanke på hårdvaran men då ökar vikten vilket får en del användare att gnälla. För små batterier är ett resultat av att tillmötesgå användare som vill ha en "tunn" och "lätt" enhet - synd bara att de inte förstår att batteritiden blir kort då.

Men ett 1800-2500 mAh-batteri skulle ju kunna göras relativt tunt om det finns utrymme på bredd och längd i nallen.

En iPhone med ett sådant batteri (utbytbart - ev via en fastskruvad lucka MEN fortfarande utbytbart för användaren vid behov) skulle kunna ha en riktigt bra batteritid även vid krävande användning. Det skulle också leda till bättre batterilösningar från andra tillverkare och driva på utvecklingen från tramset med 950-1250 mAh i modeller med stora strömkrävande skärmar, processorer etc.



Bra inlägg, jag håller med dig. Sitter själv på en HTC HD2 och älskar telefonen som sådan, men batteriet är underdimensionerat för att vara en seriös affärsmobil. Sitter du i en timmes telefonkonferens och surfar lite på nätet till jobbet så är det knappt du har batteri kvar till att kolla mailen på kvällen.

Rejäl batteritid skulle göra otroligt mycket för alla våra mobila enheter. Tack och lov är vi påväg att gå över till både 32 nm och 28 nm tillverkningsteknik nu, vilket kommer att göra mycket för strömförbrukningen. Se bara på de nya processorerna som kommer ut nu från AMD (fortfarande 40 nm) och Intel (32 nm). Med inbyggd grafikkrets i samma kisel som processorn förbättras strömförbrukningen ytterligare.

#19

Postad 08 februari 2011 - 13:48

Mikro1979
  • Mikro1979
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
marben: AMD bygger fortfarande sina CPUer i 45nm process, inte 40 nm. GPUerna från AMD däremot byggs i 40nm.

#20

Postad 08 februari 2011 - 19:03

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Frågan är ju om det verkligen kommer komma en "5:a" redan till sommaren, eftersom den vita 4:an inte ännu blivit lanserad så borde de väl försöka få ut lite extra dollars från försäljningen av den !?

#21

Postad 08 februari 2011 - 19:04

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
jag skulle vilja se att man kan ta emot vcf filer via sms men d lär ju aldrig hända.

lite tweak av blåtanden skulle ju vara trevligt.

#22

Postad 08 februari 2011 - 21:06

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Frågan är ju om det verkligen kommer komma en "5:a" redan till sommaren, eftersom den vita 4:an inte ännu blivit lanserad så borde de väl försöka få ut lite extra dollars från försäljningen av den !?


6e Juni sägs vara ett spikat datum för lansering eller nåt :D https://www.prisjakt...pple_nya_iphone

#23

Postad 08 februari 2011 - 23:21

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Den vita lanseras väl om någon månad typ. Men sen tror jag att de flesta som har väntat på vita.. gett upp och köpt en svart variant såhär dags.. Ingen vettig människa skulle väl pröjsa 6000 igen för att få telefonen i vit :D Men när det gäller apple fan boys så skulle inget förvåna mig ;) lär nog finnas några där ute som skulle göra det.

Neämen tror också på att vi definitivt kommer se en ny modell presenteras i början på juni.

#24

Postad 09 februari 2011 - 10:19

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

En sak jag personligen tycker väger tyngst bland saker som behövs ändras för Ip5 är batteritid. Batteritid måste alltid pushas för att bli längre. Med multicore kanske det räcker, vad vet jag men batteritiden på 3gs är sjukligt låg med den användningen man har på telefonen.

Jag som använder telefonen dygnet runt och även i jobbet måste dock inflika att iPhone 3GS har helt klart bäst batteritid "på marknaden" hos de telefoner som uppfyller de krav jag har.

Har prövat allt från Nokia, HTC med Android, HTC med Windows, bla bla. iPhone har faktiskt ruskigt bra batteritid och det är guld värt för mig. Måste ändå ladda den minst en gång per dag, oftast flera, men Android-lurarna behövde jag ladda 3-4 gånger mer.

Men bättre batteritid i nya iPhone efterfrågar jag också.

#25

Postad 09 februari 2011 - 16:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

En sak jag personligen tycker väger tyngst bland saker som behövs ändras för Ip5 är batteritid. Batteritid måste alltid pushas för att bli längre. Med multicore kanske det räcker, vad vet jag men batteritiden på 3gs är sjukligt låg med den användningen man har på telefonen.


Håller med dig till fullo på den punkten, jag värdesätter klart hellre bättre batteritid istället för en massa nya olika funktioner som kräver just kräm från batteriet. Själv tycker jag Apple gjort ett bra jobb med 4:an om man jämför med 3G & 3GS som är stor skillnad emellan. Dock tror jag fortfarande att det finns mycket kvar att göra på den biten.

En annan grej jag gärna skulle vilja se är möjligheten att använda iPhonen som ett betalningsmedel. Det pratas ju redan lite om det och frågan är om vi kan vänta oss nåt sånt i 5:an?

Kul tråd det här förresten, ska bli spännande att följa :)

#26

Postad 09 februari 2011 - 17:13

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Vad tror ni, kommer vi att få se en Micro USB?

#27

Postad 11 februari 2011 - 21:28

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Mycket som hänt på några dagar.

Senaste nyheter/skvaller: http://www.e24.se/bu...one_2609781.e24

En lågpris iPhone dvs en ytterligare modell för att ta mer marknadsandelar. Själv tycker jag att det är en skit bra ide... spara kanske lite funktioner på budget mobilen och släpp en telefon som de flesta skulle ha råd med t.ex tonåringar . Mobilen påstås ska kosta 200dollar.. ca 1600kr enligt bloombergs källa. Detta tros vara till följd av att det finns flera budget lurar med android just nu och sedan det senaste nyheten om att Nokia ska börja satsa på windows phone 7 gjorde inte konkurrensen lättare (nokia har ju flera budget telefoner som också säljer som smör pga priset). Om Apple inte vill förlora marknadsandelar så måste de göra något sånt här...

MEN tyvärr så har detta spekulerats tidigare men sedan visat sig vara bara just spekulation. Vi får vänta och se helt enkellt :D

Redigerat av Unregistered1232, 11 februari 2011 - 21:47.


#28

Postad 11 februari 2011 - 21:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Snackas också om ett litet utseende förändring på IOS.. t.ex om ett nytt notifikations system.
Postad bild

Redigerat av Unregistered1232, 11 februari 2011 - 21:35.


#29

Postad 12 februari 2011 - 06:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Den artikeln är antingen falsk, eller så stämmer den och vi kommer inte att se ngn skillnad mot tidigare versioner av iOS.
Apple anställde Rich Dellinger som tidigare jobbade med webOs notifikationer i juni i förra året, kanske för att fixa notifikationerna, och kanske inte, vem vet?

Men om de letar efter att köpa ett externt företag NU så är det alldeles försent för att ett ev. uppköp ska hinna fixa ngt genomtänkt innan iOS 5 släpps.

Ngn gång i mars/april kommer de antagligen presentera iOS 5, och då får vi se, men artikeln verkar lite mysko.

#30

Postad 13 februari 2011 - 20:40

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Nu har även Wallstreet Journal kommit ut med att det lär komma en extra billigare variant av iPhone till sommaren. Utöver det Bloomberg tidigare sagt så har WSJ kommit ut med ett kodnamn (N97) för projektet.. så kanske lär vi få se en Iphone nano till sommaren trots allt. Som vi har sett med andra Apple produkter så brukar dom "billigare" varianterna ändå hålla en gedigen kvalite... vissa funktioner brukar saknas men annars brukar t.ex touch screen osv hålla en hög standard. Och får vi ett pris runt 2000kr så räkna med en rejäääl boost för Apple försäljningsmässigt.

Det talas också om en del nyheter i "mobile me", man funderar på att erbjuda tjänsten gratis nu.. där vanliga användare nu också kan ladda upp filer och ha dom "in the cloud" så att säga... med det så hoppas Apple på att kanske inte behöva uttöka den lokala lagringskapaciteten så mycket. Finns ju redan idag liknande tjänster t.ex dropbox som är riktigt populärt bland studenter.

Så vad tycker ni? :unsure: Ni som inte har en iPhone idag.. skulle ni överväga att köpa en om priset sjönk lite?

Redigerat av Unregistered1232, 13 februari 2011 - 20:43.


#31

Postad 13 februari 2011 - 22:11

Unregistered4a0ef99c
  • Unregistered4a0ef99c
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
framförallt att de slänger in radio så har de en mobil i världsklass

de enda som fattas är ju att de byter sättet på hur man för över låtar o bilder till o från mobilen till datorn

där är deras svaghet jämfört med drop tekniken som sonyericsson har som är klockren

#32

Postad 13 februari 2011 - 22:15

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

framförallt att de slänger in radio så har de en mobil i världsklass

de enda som fattas är ju att de byter sättet på hur man för över låtar o bilder till o från mobilen till datorn

där är deras svaghet jämfört med drop tekniken som sonyericsson har som är klockren

Ja, FM-radio är något jag saknar i min iPhone.

#33

Postad 13 februari 2011 - 23:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

framförallt att de slänger in radio så har de en mobil i världsklass

de enda som fattas är ju att de byter sättet på hur man för över låtar o bilder till o från mobilen till datorn

där är deras svaghet jämfört med drop tekniken som sonyericsson har som är klockren


Det kommer aldrig att hända. Gillar man inte Itunes bör man köpa ngt annat.
Själv så tycker jag det är oerhört smidigt att synka allt genom itunes. När man väl satt upp allt så är det en knapptryckning sen sköter det sig självt. Kan inte bli lättare.
Drag&drop kan du göra i itunes också om du nu föredrar det. Lite omständigare men visst

#34

Postad 13 februari 2011 - 23:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu har även Wallstreet Journal kommit ut med att det lär komma en extra billigare variant av iPhone till sommaren. Utöver det Bloomberg tidigare sagt så har WSJ kommit ut med ett kodnamn (N97) för projektet.. så kanske lär vi få se en Iphone nano till sommaren trots allt. Som vi har sett med andra Apple produkter så brukar dom "billigare" varianterna ändå hålla en gedigen kvalite... vissa funktioner brukar saknas men annars brukar t.ex touch screen osv hålla en hög standard. Och får vi ett pris runt 2000kr så räkna med en rejäääl boost för Apple försäljningsmässigt.

Det talas också om en del nyheter i "mobile me", man funderar på att erbjuda tjänsten gratis nu.. där vanliga användare nu också kan ladda upp filer och ha dom "in the cloud" så att säga... med det så hoppas Apple på att kanske inte behöva uttöka den lokala lagringskapaciteten så mycket. Finns ju redan idag liknande tjänster t.ex dropbox som är riktigt populärt bland studenter.

Så vad tycker ni? :( Ni som inte har en iPhone idag.. skulle ni överväga att köpa en om priset sjönk lite?


Asså det där mer pris är oerhört svårt.
Hur räknar de då? Min 3GS var gratis men abbet kostade 500 i månaden.
I USA kostar en iphone 99 eller 199 dollar men sen kommer abbet ovanpå det.
När de säger 2000. Vad ingår då? :unsure:
Om vi snackar 2000 för en olåst telefon så är jag klart intresserad att skaffa en enklare iphone bara till samtal och lite annat. Min 3GS får annars duga i ett par år till. Den klarar av allt jag behöver.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 februari 2011 - 23:21.


#35

Postad 13 februari 2011 - 23:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Priset har aldrig varit en faktor för mig på min Iphone. Så länge man köper den via abb så kostar den ändå inte mer än någon annan lösning. Jag pröjsar på ett ungefär 1500 i kvartalet för min telefon inklussive alla omkostnader som abb, telefon, ring osv. Givetvis har jag fri surf osv.

Det blir alltså ca 500 i månaden. Jag beställde min telefon samma dag som Iphone 3GS släpptes genom telia och jag har svårt att se att jag hade kunnat haft någon telefon och fått det väsentligt billigare?

Just det ja, jag betalade 1000 kr kontant för att jag ville ha 32 gb också. Hade kunnat nöja mig med 16 gb men de fanns inte i lager för stunden.

Detta på ett abb bundet/avbetalat i 24 månader vilket är rätt så exakt så länge som jag hoppas/antar att telefonen håller innan man vill byta.

#36

Postad 14 februari 2011 - 11:06

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Asså det där mer pris är oerhört svårt.
Hur räknar de då? Min 3GS var gratis men abbet kostade 500 i månaden.
I USA kostar en iphone 99 eller 199 dollar men sen kommer abbet ovanpå det.
När de säger 2000. Vad ingår då? :blush:
Om vi snackar 2000 för en olåst telefon så är jag klart intresserad att skaffa en enklare iphone bara till samtal och lite annat. Min 3GS får annars duga i ett par år till. Den klarar av allt jag behöver.


Ungefär halva priset sägs det, i Sverige kostar
väl en olåst telefon runt 6000, så ca 3000kr vilket kanske inte är sådär jätte billigt jämfört med andra men men..

#37

Postad 14 februari 2011 - 15:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
WSJ uppdaterar med att "iPhone nano" inte kommer att ha någon hem knapp och att displayen kommer i princip täcka hela telefonens framsida.. altså ända ut till kanten. Vidare ska man också kunna styra telefonens olika funktioner mha röstkommandon.

Jag nämnde tidigare om den nya formen ut av Mobile me.. tydligen kommer den att användas flitigt på just budget modellen där den lokala lagringskapaciteten kommer att begränsas, man ska tydligen ladda upp nästan allt till "the cloud". När det gäller musiken och ipod funktionen så ska det streamas från itunes till telefonen istället för att synka över dom till telefonen.

Om det sist nämnda blir verklighet så vet jag inte om budget modellen blir något att gå på, för att kunna använda dessa mobile me funktioner måste man i princip ha rejält med data trafik.. och med den kostnaden i åtanke är det kanske nästan billigare att gå på den dyrare varianten direkt.

Det snackas väldigt mycket om nano och väldigt lite om den ordinarie telefonen... det börjar kännas nästan som att allt fokus inför årets release kommer att ligga på "nano" medans storebror lär behålla sin nuvarande design med kanske lite extra tweak och funktioner.

Det dyker upp lite bilder på "iPhone nano" som privata personer har lekt fram... ett ut av dom är:

Postad bild


Själv hoppas jag verkligen på att Apple har lite mer fantasi än sådär :blush:

Redigerat av Unregistered1232, 14 februari 2011 - 15:09.


#38

Postad 14 februari 2011 - 20:54

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0
händer det inte mera än det där så går snart iPhone en sakteliga död till mötes.

#39

Postad 14 februari 2011 - 23:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

händer det inte mera än det där så går snart iPhone en sakteliga död till mötes.


Det tror jag knappast. Finns inte så mycket mer att göra med en redan perfekt produkt :blush:

#40

Postad 15 februari 2011 - 08:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Det tror jag knappast. Finns inte så mycket mer att göra med en redan perfekt produkt :)


Varför ska dom då överhuvudtaget släppa en iPhone 5? :P

----

Verkar iallafall som att det blir en 4" skärm.

Apple reportedly will change the screen size of iPhone to 4-inch for its fifth generation iPhone to compete with the Google Android platform in the 4- to 7-inch smartphone market, according to upstream component suppliers.

The component suppliers noted that the production lines for Apple's next generation iPhone have begun testing, and Apple is interesting in expanding the screen size to 4-inches to support the tablet PC market as the vendor only has a 9.7-inch iPad in the market.

In fact, smartphones that adopt the Google Android platform are mainly 4-inch and larger models. Samsung Electronics' Galaxy S and Google's Nexus S adopt 4-inch panels, Sharp adopts 5.5-inch for its smartphone, and Acer plans to launch a 4.8-inch smartphone. With Apple joining the 4-inch and larger market, 4- to 5.5-inch will become the major battlefield for smartphones and further change the industry dynamics for small- to medium-size panels.

What is worth noticing is that Dell has re-defined the market position of the Dell Streak 5 – which was originally focused on the tablet PC market – as a super phone. The Dell Streak 5 uses a 5-inch panel which stands in the gray area between tablet PC and handset segments and indicates there is an overlap in the market for 4- to 7-inch panels.

Smartphone vendors' choice of using increasing screen sizes and specifications has helped to generate some change in the panel industry. Currently, bonding TFT with touch panels has become an important factor to keep orders from clients. For AU Optronics (AUO), part of its 4G and 5G capacity has moved to touch panel production covering touch sensors, TFT panels to modules, and the panel maker is also working with its subsidiary Cando to develop in-cell touch panel to compete in the market.

Chimei Innolux (CMI) is also producing touch panels at its 4.5G plant and part of its 5G plant through front to back-end method, and is also producing iPhone and iPad panels through IPS technology.

Panel makers noted that in addition to touch panels, AMOLED is another important development in the smartphone market. AMOLED supply remains in shortage, and Samsung's subsidiary Samsung Mobile Display (SMD) is the leading player in the market with the largest capacity, while LG Display is actively following behind and AUO and CMI and actively becoming involved in the market.



#41

Postad 15 februari 2011 - 08:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Större skärm låter rimligt. Dags för widgets också. Sen får de gärna släppa på sina löjliga databegränsningar samt låta folk modda uit eller iaf sälja lite themes i app store sen finns det inte längre ngn anledning att jailbreaka telefonen.

#42

Postad 15 februari 2011 - 08:47

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Själv tycker jag att den nuvarande storleken är perfekt, har sett folk i tunnelbanan med deras HTC osv.. känns lite för stor för att vara en telefon, lite klumpigt att ha den i fickan också även om telefonerna är väldigt tunna.

Verkar finnas 3 olika prototyper på kommande telefonerna. Går rykten om en slide out fysisk keyboard och 8mp kamera. Det senare nämnda är något man borde räkna med om man följer det mönster Apple följt vid tidigare release.

Redigerat av Unregistered1232, 15 februari 2011 - 08:49.


#43

Postad 15 februari 2011 - 08:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Om det sist nämnda blir verklighet så vet jag inte om budget modellen blir något att gå på, för att kunna använda dessa mobile me funktioner måste man i princip ha rejält med data trafik.. och med den kostnaden i åtanke är det kanske nästan billigare att gå på den dyrare varianten direkt.


Mja, man skaffar inte en Iphone eller någon annan smartphone om man inte valt att ha obegränsad surf inkluderat i priset. Eller a, jag ser inte poängen med att göra det iallaf. En Iphone är helt och hållet tänkt att kommunicera i princip hela tiden mot ett trådlöst nätverk eller telefonnätet. Har man då inte fri surf eller hålls tillbaka av dyrt icke fast surfpris ja då har man ingen nytta av en smartphone för man kan då ändå inte använda den som det är tänkt.


Däremot kan man ju undra hur dom tänkte när dom skriver att man måste ha det streamat mot sin telefon för att kunna nyttja tjänsten. Alla har inte täckning överallt. Med exempelvis Spotify kan man åtminstone synka offlinelistor.

Men vi får väl se vad som händer.

Redigerat av Sgart, 15 februari 2011 - 08:49.


#44

Postad 15 februari 2011 - 09:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Mja, man skaffar inte en Iphone eller någon annan smartphone om man inte valt att ha obegränsad surf inkluderat i priset. Eller a, jag ser inte poängen med att göra det iallaf. En Iphone är helt och hållet tänkt att kommunicera i princip hela tiden mot ett trådlöst nätverk eller telefonnätet. Har man då inte fri surf eller hålls tillbaka av dyrt icke fast surfpris ja då har man ingen nytta av en smartphone för man kan då ändå inte använda den som det är tänkt.


Däremot kan man ju undra hur dom tänkte när dom skriver att man måste ha det streamat mot sin telefon för att kunna nyttja tjänsten. Alla har inte täckning överallt. Med exempelvis Spotify kan man åtminstone synka offlinelistor.

Men vi får väl se vad som händer.


Jo självklart är ett surfpaket ett måste när man köper en smartphone/iphone men kanske inte man alltid behöver obegränsat. Själv har jag Wlan hemma och i skolan, sen finns telia hot spot lite här och där i stan, så jag har bara 1gb i mobilsurf och måste säga att jag knappt kommer över 400mb varje månad. Men skulle jag börja lyssna den mängd musik jag lyssnar idag via iPhonen över 3g nätet så skulle nog inte 1gb räcka så långt.

Jag förstår dock inte varför man vill anstränga det mobila nätet helt onödigt... jag menar alternativet att ha det sparat lokalt är ju mycket smartare, som t.ex spotify så kan man ladda in offline men sen om man är ute efter någon speciell låt så kan man gå online och hämta ner den. Cloud verkar bli en ny grej nu... (alla snackar om det) iden är smart vid vissa lösningar men ser inte poängen med att anstränga en redan översåld mobil nät.

Om Apple kör på konceptet, undrar hur man lyckas göra med batteri tiden... då den lär väl gå ner drastiskt om man är uppkopplad hela tiden.

Redigerat av Unregistered1232, 15 februari 2011 - 09:10.


#45

Postad 15 februari 2011 - 09:23

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Det kommer aldrig att hända. Gillar man inte Itunes bör man köpa ngt annat.
Själv så tycker jag det är oerhört smidigt att synka allt genom itunes. När man väl satt upp allt så är det en knapptryckning sen sköter det sig självt. Kan inte bli lättare.
Drag&drop kan du göra i itunes också om du nu föredrar det. Lite omständigare men visst

Jag ser ju visserligen inte FM-radio och iTunes som konkurrenter.

#46

Postad 15 februari 2011 - 12:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

WSJ uppdaterar med att "iPhone nano" inte kommer att ha någon hem knapp och att displayen kommer i princip täcka hela telefonens framsida.. altså ända ut till kanten. Vidare ska man också kunna styra telefonens olika funktioner mha röstkommandon.

Jag nämnde tidigare om den nya formen ut av Mobile me.. tydligen kommer den att användas flitigt på just budget modellen där den lokala lagringskapaciteten kommer att begränsas, man ska tydligen ladda upp nästan allt till "the cloud". När det gäller musiken och ipod funktionen så ska det streamas från itunes till telefonen istället för att synka över dom till telefonen.

Om det sist nämnda blir verklighet så vet jag inte om budget modellen blir något att gå på, för att kunna använda dessa mobile me funktioner måste man i princip ha rejält med data trafik.. och med den kostnaden i åtanke är det kanske nästan billigare att gå på den dyrare varianten direkt.

Det snackas väldigt mycket om nano och väldigt lite om den ordinarie telefonen... det börjar kännas nästan som att allt fokus inför årets release kommer att ligga på "nano" medans storebror lär behålla sin nuvarande design med kanske lite extra tweak och funktioner.

Det dyker upp lite bilder på "iPhone nano" som privata personer har lekt fram... ett ut av dom är:

Postad bild


Själv hoppas jag verkligen på att Apple har lite mer fantasi än sådär :P


Det är ju även tal om att en ev. iPhone nano kommer att låta displayen gå från kant till kant på telefonen, om Apple gör en mindre variant av iPhone så tror jag nog att de fasar ner kantrundningarna så det blir lite symmetri i designen. :)

#47

Postad 16 februari 2011 - 19:59

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
OT

Apple börjar bli väldigt giriga, från och med 30 juni så kommer Apple att kräva 30% i provision från alla prenumerationen som säljs i från olika apps. T.ex om du köper en tidning i din iPad eller en videoklipp, musik från någon annan tjänst. Här i sverige har vi inte så mycket värdiga grejer som vi kan köpa inom appsen.. t.ex som de har i USA med Hulu, netflix osv. Hur som helst blir konsekvenserna att dessa aktörer kommer att lämna platformen eller så kommer priserna att öka för oss konsumenter. I vilket fall som helst tycker jag att Apple börjar visa en dålig sida av sig själva :/ även om det inte drabbar oss i sverige så mycket.

Edit:
Förresten... vi har ju Spotify i Sverige, det innebär att apple kommer att kräva ca 30kr i provision från Spotify, om spotify inte vill gå i förlust eller minska på sina intäkter så måste de öka priset till 130kr för oss konsumenter. Surt.

Redigerat av Unregistered1232, 16 februari 2011 - 20:10.


#48

Postad 17 februari 2011 - 08:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

OT

Apple börjar bli väldigt giriga, från och med 30 juni så kommer Apple att kräva 30% i provision från alla prenumerationen som säljs i från olika apps. T.ex om du köper en tidning i din iPad eller en videoklipp, musik från någon annan tjänst. Här i sverige har vi inte så mycket värdiga grejer som vi kan köpa inom appsen.. t.ex som de har i USA med Hulu, netflix osv. Hur som helst blir konsekvenserna att dessa aktörer kommer att lämna platformen eller så kommer priserna att öka för oss konsumenter. I vilket fall som helst tycker jag att Apple börjar visa en dålig sida av sig själva :/ även om det inte drabbar oss i sverige så mycket.

Edit:
Förresten... vi har ju Spotify i Sverige, det innebär att apple kommer att kräva ca 30kr i provision från Spotify, om spotify inte vill gå i förlust eller minska på sina intäkter så måste de öka priset till 130kr för oss konsumenter. Surt.


Fast har de inte alltid haft en "cut" på 30 % i Appstore? Vad skiljer detta från allt annat?

Jag menar inte att det är ok (har ingen iPhone ens), men det är ju så dom alltid har jobbat så det har väl folk varit medvetna om sen dag 1?

#49

Postad 17 februari 2011 - 11:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Stämmer. Så har det alltid varit på apparna.
Som jag fattat det så gäller det här nya uppdateringar i applikationerna. Tex tidningsappar där du kan köpa lösnummer. Det påverkar således inte tex Spotify.

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 februari 2011 - 11:07.


#50

Postad 17 februari 2011 - 11:11

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Spotify köper du ju dessutom inte i mobilen, utan på nätet, eller via koder i butik.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.